Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
marosk 12.10.2007 05:47  1016
disicisMy ratame dlzku zbrane do hodu na boj len pokial postava s tou zbranou planuje nieco vykonavat.
discis 11.10.2007 20:58  1015
Hod na bojChtěl bych se zeptat, jak řešíte hod na boj v situaci kdy postava nemůže zasáhnout svou zbraní (např. je daleko od protivníka a musí k němu nejdříve dorazit). Podle mého by se do tohoto hodu neměla počítat délka zbraně.
To souvisí s šermířovou schopností Předvídavost, kde by se měl hod na boj provádět, podle mě, právě podle nejpomalejší akce. Jak to hrajete vy?
didierro 8.10.2007 21:38  1014
Taky na to tak koukam :D
peca_007 8.10.2007 07:04  1013
Prosim vas, dostali jste se mimo zakladni tema povolani bojovnika. Presunte tuto diskusi do obecneho klubu DrD+.
noir 5.10.2007 14:41  1012
WOlfi: No jistě, to jsou přece pravidla, ne? Vybereš si schopnost, která nejlíp sedí k tvé postavě. Tím dostaneš nějaou schopnost, ale zase si tím zavřeš cestu k jiným schopnostem. Kde je problém? Kdo říká, že i týpek, co jde po prachách, by nemohl mít jiný, silnější, motiv? Rodina, děti, msta, nenávist. Stačí se podívat na Prison break :o)
Na to, že z RP hlediska připravíš postavy o schopnosti je mj založen hraničář, ne?
Ano-stejně jako u všech jiných schopností-jde o to ji pravidlově popsat a ošetřit.
Ad. spoiler: Je tam. Ostatně kdo říká, ž by nějaká podobná válečnická schopnost nemohla být také jen v PPJ?
resurrection 5.10.2007 14:40  1011
Noirviz. posta... at to tu nespamujem.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 5.10.2007 14:26  1010
(je tam neoznačený spoiler, btw, omlouvám se za nedoznačení ^^)
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 5.10.2007 14:25  1009
NoirZe msty? Ale proč? pro naději? Proč? Pro prachy? Asi ne, když stejně umřu ;+) Prostě některé postavy ten motiv nemají a připravíš je o schopnost, právě z RP hlediska.
Ano, u kněze tam máš PJ. Ovšem tady se to dává do ruky komu? Hráči! Navíc kněžská pravidla jsou celkem dost omezena četností, počtem, apod. Obsahují i pravidla pro temnou stranu. Zatímco u tohoto pravidla nemáš nic, než jen smrt (nutno dodat, že u kněze je pravidlo se smrtí "pouze v PPJ" a je nepovinné a každý PJ to dobře zváží.)

Pokud toužíš po bojovníkovi, který svou smrtí způsobí zázrak, udělej ho "jakobyknězem" nějakého válečnického boha.
Já pro něj nechci zázraky, ale "schopnosti". Jaké se může naučit, jaké může používat. Klidně i magické (popř. na principu pravidel, vy víte...)
noir 5.10.2007 14:13  1008
wolfi:
1/Proč bych vyvracel cokoliv, s čím nemám problém? Místo hrdinská si dosaď klidně Smrt ze msty, smrt pro naději, to je fuk.
Proč univerzálnost? V PPJ máš hafa komentářů k milonům schopností-proč by nemohly být nějaké podmínky k téhle? Máš nějaké podmínky kromě Pj u knězových zázraků? Ne a taky si lidi nestěžujou. Kde je rozdíl?

Ressurection:
1/Ano, ale démovi v +ku jsou azse poslušnější a vytvářejí artefakty a poslouchají dlouho a několikansábně a můžeš si při sesílání pomáhat různými způsoby. V DnD ne.
2/To ani omylem. Jediné kouzlo s autohitem je Magic misile, která ubere postavě válečníka na první úrovně průměrně jednu šestinu životů. Sesílání zdaleka automatické není-rozhodně ne v žáru boje.
O užitečnosti nespekuluji-ale třeba kouzlo, které protivníka odzbrojí dostane v DnD kouzelník někde kolem 11. úrovně-Dnes to zkusíš beze zbraně je kouzlo 1. úrovně.
Obdobně je to s ochranami: v +ku mi kouzlo 1. úrovně zvedne obranu až o +9 (tedy ekvivalent rytířské zbroje), v DnD o +4 (ekvivalent drátěné košile). Srovnávej věci, kterým rozumíš, DnD tedy raději vynechej...
3/Pokud se chce Pj řídit pravildy, která má, tak od první úrovně kněz umí víc než mág v Dnd kolem 15. úrovně.
Možná ne, možná jo. Někdo si ymslí, že ne, někdo si myslí že jo. Já si nedělám nárok na to, abych to navrhoval, spíš jde o zamyšlení nad kontextem, důsledky a srovnání.
resurrection 5.10.2007 14:00  1007
NoirTohle uz je tady dost hodne OT...
1) Rozdil je ten, ze na 7. levelu v Plusku sice vyvolam demona, ale ten ani zdaleka nedosahuje sily demonu vyvolavanych v DnD byt na vyssich urovnich. Zasadni rozdil je tady v pojeti demonu.
2) To ani omylem. Mag ma v Plusku na 1. levelu sanci na seslani kouzla cca 60%, v DnD je to automaticke. Navic uzitecnost kouzel je vyrazne ve prospech DnD. V DnD maji take utocna kouzla automaticky zasah, v Plusku az na vyjimky nikoliv.
3) Knez je absolutne odvysli od PJ, takze to nemuzes s DnD nijak srovnat, jelikoz DnD nema zadna povolani, ktera jsou zavisla na DM v takove zasadni mire.

Co se tyce toho diskutovaneho pravidla, tak imho nema v podminkach Plusek zadny smysl.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 5.10.2007 13:58  1006
Tak mi vyvrať:

1) Nepoužitelnost pro postavy (ne hráče), neschopné se obětovat.
2) Nepoužitelnost (popř. nízká použitelnost) ve světě bez hrdinských smrtí.
3) Univerzálnost na naprosto cokoliv (můj bojovník umře a promění se na lahvičku živé vody, která se sama doplňuje - sice extrémní případ, ale proč ne, že? ;+)
noir 5.10.2007 13:50  1005
Resurrectin: Nejsem si jistý. V DnD postavy na 7. úrovni démony nevyvolávají. A hlavně v DnD je to dle světa. Hm a prvoúrovňový mág
v +ku dokáže to stejné jako ten DnDový. A žádná postava v Dnd neumí to, co +kový kněz-tedy cokoliv...
Wolfi: Nemýlím. Mohou umět nerovná se umějí.
Právě proto, že to pravidlo je omezené rolepayingem, je použitelné výjimečně. fakt v tom nevidím problém. Ostatně vždy je lepší systém pravidel, která něco nabízejí a hráč to nemusí použít, než která nenabízejí nic a hráč si to musí vymýšlet.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 5.10.2007 13:36  1004
Noir: Mýlíš se, NPC "mohou umět", co PC, a k tomu "dle úvahy PJ". Tedy pokud tam bude pravidlo o zničení světa pro bojovníky, tak ho NPC bojovník může (a pravděpodobně bude) mít. Pokud tam nebude, tak ho může mít - ale v tomto případě je to vůle PJ a je na něm, jak s ní naloží (a asi svět nezničí, pokud ho dva roky buduje s hráči).

Ad 2a) rozdíl mezi napravením světa a podříznutím ve spánku? Pro mě tedy "podstatný".
Na druhou stranu musím uznat, že jsem vždycky hrála tvrdě, ale férově, a značně realisticky. Hráč hrál sólo postavu, nalezl s ní do pasti (přestože se mu zdála ta místnost podezřele tichá) - pár hodů, dva zabijáci ze zálohy, umřel. To, že je na vysoké úrovni vůbec nehrálo roli.
Nikdy jsem nebyla pro "hrdinské" smrti. Ostatně - proč, když u mě postavy prakticky nikdy nebyli hrdinové?

Navíc mi trochu vadí, že to je dost omezené RP. Ostatní jsou schopnosti univerzální. Tohle je ale čistě "nezištná" schopnost. Co když budu mít bandu bojovníků, kteří budou držet spolu, protože mají víc šancí na vydělání zlata a každý z nich jede na vlastní pěst? Mají obětovat "nejsilnější" schopnost, protože prostě nemají pro co by se obětovali a žijí ze dne na den?

Jsem pro jako homerule, ale proti jako pevnému pravidlu. Pokud někdo chce schopnost, při které hrozí smrt, at si vezme bijce a naběhne do nepřátelských řad.

Sice jsem tu horovala pro nějaké magické schopnosti, ale pokud to bude "dle hráče", pak ne. Pouze přesně dané a ne(!) podmíněno automatickou a úplnou smrti (popřípadě smrtí se znovuoživením).
resurrection 5.10.2007 13:13  1003
Pravidly Pluska se tady v ty duskusi neridite vubec. Kdyby jste si na ne aspon okrajove vzpomeli, tak by jste si zakonite museli uvedomit, ze Plusko je primarne postavene pro "low-magic" svety. Naopak DnD je typicky "high-magic". Jak to demonstrovat? Treba srovnej co dokaze mag na 1.levelu v Dnd a co v Plusku. Docela diametralni rozdil a v obou systemech je to adekvatni k celkovemu nastaveni. Takze schopnosti na niceni sveta si v DnD predstavit snadno dokazu, do Pluska mi to ale hrube nesedi...

Aby to nebylo jenom OT. U bojovnika si jako vyvrcholeni kariery, popripade jakozto ultrasilnou schopnost, predstavuji spis opravdu neco ve stylu fluffu z Bijce nebo z te zaverecne fluff posledni kapitoly. V zadnem pripade si to ale nedovedu predstavit jako standardni soucast pravidel potazmo sveta Plusek, zejme z duvodu co jsem psal vyse.
noir 5.10.2007 11:42  1002
Klimbing: No a? Světy vznikají a zanikají, božstva se mění, mocnosti do děje zasahují apod.
A jen abych Tě vrátil zpět na zem: Nikdo tu nemluvil o tom, že by postavy měly ničit svět-jen že i to je ve fantasy ne-výjimečné. Šlo o to, dát jim velmi silnou schopnost, kterou by na vysokých úrovnách mohly používat v opravdu epickém duchu, přičemž by jim přitom hrozila smrt-něco jako psykerům ve Warhammeru 40.000. Tohle je opravdu věc, která se v RPG používá poměrně standardně, tak nevím...
No jo, tak to se ale neřídíš pravidly pluska a bavíme se o home rules...

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt