Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 16.10.2007 10:52  1046
Co se týká fint, doporučuju pro inspiraci nahlédnout do Wizadrího Book of nine swords. Tam se objevují manévry a postoje, které jsou do značné míry podobné fintám z +ka. Podle škol jsou rozdělené na ty méně i více magické, takže najdete útoky, které víc zraní, ale i takové, které vám rožhaví čepel, nebo si při nich vyměníte pozici s nepřítelem. Ten mechanismus je opravdu hodně zajímavý a docela by se mi líbilo přenést některé jeho části do +ka. Třeba to rozdělení fint na aktivní a pasivní, nápaditější magičtější (ale třeba i akrobatičtější triky) a pod.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 16.10.2007 10:45  1045
Nekonečné finty: finty, které se dají hlásit pořád až do nekonečna, mají totiž 0 převahu, takže je bojovník využije vždy a nepříde o akci. Jsou to finty střeh s mečem, šavlí apod. ty můžeš dělat pořád, takže je to vlastně takový paušální bonus. (Jasně, musíš se ubránit)

Tím zrušením fint jsem myslel výše mnou uváděné finty. Ty jsou jako nějak zajímavé?

Mi je líbí finty jako ten větrný sek, nějaké to rozdrcení řetězem a co já vím. Takové neděláš pořád, ale zkusíš ji 1/2x za souboj, PJ tě je může nechat dobře popsat a pěkně se v nich vyžít.
patches Patches 16.10.2007 10:09  1044
MerwinTak pod tohle bych se i podepsal...

Ostatni systemy totiz casto jdou casto cestou omezeni ostatnich postav v boji (zakazane typy zbrani a zbroji, mene HP, omezene moznosti specializace na zbran) a bojovnika pak proste jenom neomezi. Je fakt, ze potom je bojovnik v boji silnejsi, ale pripadalo mi to vzdycky jako dost lacine a zbytecne snadne reseni. Navic to nedava moc prostoru pro hrace, kteri si chteji sveho Bojovnika vyladit, aby byl i necim vic nez jenom plechovkou s co nejvyssim UC a obrim poctem zivotu...
merwin 16.10.2007 10:00  1043
XXXCo myslíš konkrétně pod pojmem "nekonečné finty"?

Posílení postavy pomocí paušálních bonusů mi přijde odfláknuté/nudné. Paušální bonus mi připomíná spíš něco ve stylu "anoj, jsi v tom lepší než ostatní, ale není to pro tebe dost důelžité aby se tím dál zabývalo". Naproti tomu schopnosti, jež dávají různé druhy bonusů v různých situacích za určitých předpokladů nabádají k přemýšlení nad využitím, taktizováním a různorodostí. Bojovník nemá moc schopností jež jde využít mimo boj a tak je jeho hlavní pole působnosti v boji. Kde jinde je tedy prostor pro hráče který si se schopnostmi bojovníka chce i vyhrávat? Když se zruší finty a nahradí se pasivními bonusy, bude bojovník v boji možná schopnější, ale (minimálně pro mě) nudný.

BTW a tohle je právě důvod proč se mi bojovník v pluskách líbí nejvíc ze všech bojovníků, které jsem v různých systémech viděl.
peca_007 16.10.2007 09:49  1042
XXX [1041]: jak nahradil oč/úč/bojem? jako že by si bojovník připsal nějaký paušální bonus? proč, to mě přijde použití právě finty jako lepší.

spojení se stupněm archetypu je nasnadě. propojení na úroveň v tomto případě je pouze sekundární, důležité je, aby bojovník byl do konkrétní míry kvalifikovaný v tom kterém archetypu. teoreticky by to slo vztáhnout na "počet postupů ve zbraňové skupině", ale to by bylo problematické a nepřehledné z hlediska zaznamenávání.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 16.10.2007 08:49  1041
Nevidím důvod proč by neměl válečník používat finty, které ostatním připadají magicky. Spíš je těch fint málo.

Co mi vadí na fintách je spojitost se stupněm archetypu. Já bych to dal dle úr. Dál mi vadí tzv. nekonečné finty (střeh s mečem apod.). Ty bych zrušil a nahradil oč/úč bojem. To nejsou finty.
peca_007 15.10.2007 22:46  1040
discis [1039]: no a jake jine povolani ma umet delat az magicke bojove akce. kazde povolani ma neco "mystickeho", co "normalnim" jedincum pripada jako magie.
discis 15.10.2007 20:58  1039
peca_007No, pokud někdo argumentuje tímto způsobem, tak se pak nedivím jeho zalíbení v tomto zvláštním druhu bojovníka. :-)
peca_007 15.10.2007 20:51  1038
discis [1037]: na druhou stranu je dost lidi, kteri by uvitali, kdyby bojovnik umel nejaka kouzla (mit moznost). a proc? pry, ze carodej muze take bojovat. tak asi kazdy podle sveho.
discis 15.10.2007 20:16  1037
peca_007IMHO jen další oslabení slabého bojovníka, ale to je spíš názor, než námět na diskuzi zde.
Naše družina bude i nadále hrát Předvídavost podle verze A, finty se mi obecně v DrD+ nelíbí, jsou dost stejné a dost z nich je zcela mimo realitu (samozřejmě i když vezmu v potaz fantasy svět, tedy subjektivně, jak ho vidíme my - naše družina) - Větrný sek, Nekonečné kopí apod, tomu se musím jen smát :-) Navíc schopnosti Cit pro zbraň, Splynutí se zbraní apod. to je z mého pohledu naprostá tragédie, docela mě překvapilo, že to mnoho z vás akceptuje a líbí se jim to.
peca_007 15.10.2007 20:07  1036
discis [1035]: v B je urcite jen z fint. je to i kvuli tomu, ze uto schopnost ziskava relativne brzy.
discis 15.10.2007 19:33  1035
xKivTo nevím, kde je napsáno, že šermíř si vybírá v Předvídavosti pouze z fint. V mojí verzi DrD+ (1.0 A + errata) si vybírá z akcí. Je to i rozumnější, protože tak do rozhodování může zahrnout i ústup, nátlak apod.
xkiv 15.10.2007 12:35  1034
To nic, ja mel ve svych vypisech u Predvidavosti III taky "3 akce".

Gladiator hlasi "bojove akce".
Barbar se "Sladeni s bojem III" si muze vybirat ze dvou *libovolnych* akci (ktere nahlasil pred hodem na boj, ale vybira si teprve az na nej prijde rada [1]). (mozna to nemam uplne spravne, podle edice A si vybiral ze dvou fint)

Nikde nic o specialnim pocitani BC.
V dotazech to pravdepodobne nemam.

[1] nebo v okamziku, kdy je potreba vedet, co si vybral (to je standartni pravidlo ze spolecnych mechanismu bojovnika).


---
Uz v pripade bojovych akci se muze vysledne BC lisit (napr. soustredeni na obranu je taky bojova akce a dava +2 k BC).
Takze nejspravnejsi reseni, ktere vidim:
- nahlaseni akci
- hod na boj - bojovnik si pocita tu akci, ktera mu da nejvyssi hod na boj
- jakmile se musi rozhodovat (je na nej vedeny utok, prisel na radu), musi vybrat akci a tim se mu pripadne zmeni hod na boj.
- preradi se do vyhodnocovaci fronty podle zmeneneho hodu na boj
- dal uz se vyhodnocuje normalne


Druha moznost je ta, ze bojovnik s temito schopnostmi je natolik dobry, ze kdyz si mezi svymi akcemi nahlasi neco se zbrani, tak ji proste vyuzije, i kdyz nakonec provede uplne jinou akci.
Tj. ze si bude pocitat nejvyssi hod na boj ze vsech nahlasenych akci, tecka.
noir 15.10.2007 12:11  1033
Aha, spletl jsem se, šlo o gladiátora, ne o šermíře. Moje kulpa...
xkiv 15.10.2007 12:04  1032
Hmmm.

Ve verzi, kterou mam ted k dispozici (a podle finalnich errat), si sermir muze na vsech stupnich predvidavosti vybirat jenom finty.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt