Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 9.10.2006 14:44  1105
NoirTaky demoni ze zakladniho pandemonikonu nejsou zdaleka ani vsichni demoni z tech prvnich par sfer, ve vyssich se zacnou vyskytovat *uplne* jini bastardi.
noir 9.10.2006 14:41  1104
xKiv: hm, to je celé divné... Jaké jsou parametry třeba Berserka z 21. úrovně? Opravdu bys ho nazval "Pánem démonů" nebo časem?
Řešení, kdy místo opravy jedné věty se přepracuje funkční systém, mi nepřijde jako uspokojivé. Ale třeba Edice C to změní zase zpět :o)
xkiv 9.10.2006 14:26  1103
NoirJa s tou zmenou mel spolecnyho, ze jsem tenkrat navrhoval na uplny uspech 17+2*Sfera ...

Nekde to tam je, urcite. Ne v mechanizmech, ale v takovym tom uvodu ...

Vlastnosti a schopnosti demonu:
Doposud pravdepodobne nikdo nevyvolal demona z nektere z nejvyssich sfer. Ackoli mnohe kroniky a legendy tvrdi, ze byl vyvoln Pan demonu, sam Cas, i dokonce Posledni soudce, predpoklada se, ze ti nejsilnejsi obyvatele astralu jeste fyzicky svet na vlastni oci nespatrili.


Problem je v tom, ze podle edice A mohla existovat postava, ktera na vyvolani demona z 21ni sfery potrebovala hodit 2 ...
A nemusi to delat hracske postavy, staci aby PJ vyrobil megatheurga jako vladce mocne zle rise, nebo tak neco.
gran 9.10.2006 14:19  1102
Jako já jsem taky nespokojenej, že je to tak těžký .)

Vezměte si, kolik hodin hraní potrvá, aby jste se dostali na 21. úroveň.

Svým hráčům dávám průměrně... řekněme 7 expů (ve skutečnosti míň, ale tentokrát si hraji na hodného PJ =P). Hrajeme jednou týdně asi 6 hodin, bereme to jako 2 hodiny jedno sezení, 3 hodiny druhé sezení a zbylá hoďka jsou "odskočím si", "už to musíme balit" apod.
Za půlroku jsme odehráli 210 hodin _čistého_ času a postavy postoupili o osm úrovní.
To znamená, že za víc jak rok _pravidelného a častého_ hraní budou na 21. úrovni. Možná - přežijí-li.

Ale co ti, co si tohle nemůžou dovolit? Ti, co hrají čtyřikrát do roka?
nox 9.10.2006 14:11  1101
xKivSfér je jen 21... to by to 3*sféra/2 nebylo tak hrozný... třeba
si to napsat na papír nebo v excelu a vytisknout to je v okamžiku a je to...
noir 9.10.2006 13:46  1100
xKiv: Hm, to je trošku absurdní, ale chápu, že stěžovat si na to tobě, který s tou změnou nesouhlasíš, má smysl asi jako ono hrázení hrachu... Kde se tohle v pravidlech píše (demony z nejvyssich sfer se jeste nikomu nepodarilo vyvolat), já tam tu větičku nezaznamenal?

Oni si nějací rejpalové stěžovali, že to jejich postavy dělají?
xkiv 9.10.2006 13:18  1099
NoirNe, to nebyl ftip, to bylo konstatovani pocitu zmaru.

1..5/ Napodobne. Podle me mel vstup do prvni sfery zustat po uprave stejne narocny jako pred ni. Coz by pro ty nize zminovane postavy bylo
na pate urovni hodit 9 (-1 pro namaxovanou) na demony z prvni sfery
a pri +2*sfera misto +1*sfera hodit 17 (7 pro namaxovanou) na demony z pate sfery.
na desate urovni hodit 2 (-4) z prvni sfery, 10 (4) z pate sfery, 20 (14) z desate sfery.

6/ Smyslem bylo sladit pravidla s priklady/fluffem (s tim, ze v tomhle pripade mel prioritu fluff), aby si rejpalove nestezovali, ze se v pravidlech pise ze demony z nejvyssich sfer se jeste nikomu nepodarilo vyvolat, ale jejich pokusna postava na 21ni urovni to dela bezne.
noir 9.10.2006 12:54  1098
xKiv:
bylo by fajn, kdyby sis vtip odpustil, na tomhle zase nic tak humorného není.
1/U RPG her obecně platí, že naprostá většina hráčských postav se nedostane nikdy na vyšší úrovně. Třeba v DnD je klasickou úrovní, kdy postavy končí svá dobrodružství úroveň osmá. To málo taky dost zásadní vlvi na neprodejnost Epic levels a současně proto vzniklo celé nové prostředí Ebberron, které počítá s tím, že naprostá většina dobrodružství se bude hrát někde mezi 3-7 úrovní.
2/Dělat pravidla, která fungují až od 10. úrovně je proto pro valnou většinu hráčů na nic.
3/Pokud je šance, že se normální postavě na 10. úrovni povede vyvolat toho nejhoršího možného démona rovna hodu 11+ na k12+, je to schopnost reálně nepoužitelná. Vzhledem k tomu, jak moc musí do této schopnosti předchozích 9 úrovní invstovat, je to trapas.
4/Vzhledem k tomu, jaké množství materiálu je démonům věnováno (a to většinou těm z vyšších úrovní), je to pro většinu hráčů thergů na nic. Z první úrovně jsou vlastně jen Správci, tudíž věc, na kterou by teoreticky therg ani démona nepotřeboval (nestačil by mu na většinu věcí jen nějaký další modifikátor k upravení dané formule?)
5/Ty schopnosti s démony nejsou nijak "Power overwhelming", ne? Každý looser na 10. úrovni už bude umět hromadu věcí, zatímco therg nebude umět ani vyvolat "démona odložené šavle"? Vždyť tohle je třeba úpřece zrovna věc, která je srovnatelná s čarodějovým kouzlem asi druhé úrovně, ne? Proč má theurg umět tuhle věc o 10 úrovní později? V čem to přispívá k zábavě a jak to brání nevyváženosti hry?
6/Ona především tahle změna neměla žádný smysl-stěžoval si někdo na to, že by démoni byli moc silní? Jak se dívám, tak se dívám, v oněch tisícovkách námitek a problémů tohle téma právě nekralovolo, co? Proč řešit něco, co není problém?
xkiv 9.10.2006 12:35  1097
NoirNo jo, zase *fylozof*.
Hele, odkdy z "dostanes se k tomu az na vyssich urovnich" nebo "NPC to budou vyuzivat vic nez PC" vyplyva "nidky to nepouziju"?

Na demony z prvni sfery musim hodit 28.
Hazi se Chr + Astralni vciteni + Mystika + Vrcholne soustredeni.
Postava rekneme na pate urovni muze mit tak (nemaxuju, snazim se odhadnout *nejakou* postavu)
Chr=5
Astralni vciteni a mystiku rekneme po +2
Vrcholne soustredeni mit nebude
Cykly s tim tusim jeste nic neudelaji.
Takova postava musi ted na formule z prvni sfery hodit na 2k6+ 6 (z pate 10), na demony 18.
Postava namaxovana na vstup do sfer (hobitka s velkou Chr a velkym postupem v Chr, velkou mystikou (III na treti urovni), astralnim vcitenim (III na ctvrte urovni) a vrcholnym soustredenim (III na pate urovni) bude mit Chr tusim 9, za mystiku a vciteni dohromady +6, za v.s. (ted nevim, nejak se to snizovalo) tusim +5, dohromady 20, a staci ji hodit 8. Na pate urovni na vyvolani demona z prvni sfery.

Postoupime na desatou uroven.
Nemaxovana postava ma ted Chr tak 8, treti stupne mystiky a vciteni, rekneme druhy stupen soustredeni. Predpoklady kolem 17. To znamena na demony z prvni sfery hodit kolem 11.
Vyssi astralni cykly se zase neprojevi, protoze ty meni narocnost a hod na vyvolani, ne hod na vstup.
Maxovana postava ma Chr 11, zbytek se nezmenil, takze ma predpoklady 23 a na demony z prvni sfery "staci" hodit 5. Na demony z desate sfery 15 ...


Nemam pocit, ze by to nejak zvlast fungovalo (theurg tak az do velmi vysoke urovne nedokaze vyvolat ani blbyho vazbochyta nebo crona, prestoze [spoil]carodej dokaze podobne efekty vytvaret uz od prvni urovne[/spoil]).
Neznamena to ze to nejde, vyse zminovana namaxovana postava bude mit na 21ni urovni predpoklady 20+6+5 (pocitam *nejak* snizeny bonus za soustredeni, v Acku je +9) = 31, pri prumernem hodu 7 se dostane na demony ze sfery 31+7-27=11, pri hodu 2 na demony ze sfery 6.
*nemaxovana postava* bude mit rekneme kolem 14+6+5=25 a pri prumernem hodu 7 se dostane na demony ze sfery 5.

Ja bych teda osobne dal prednost nejakemu rozstazenejsimu intervalu narocnosti, kde by se do nizsich sfer dalo dostat driv a do nejvyssich podobne jako podle Sfera+27, ale kdyz se tam da 2*Sfera tak je to roztazene uz *moc* a kdyz se tam da 3*Sfera/2 tak je to zase moc *pocitani* ...
noir 9.10.2006 12:07  1096
Pak je poněkud absurdní dávat tahle pravidla do příručky pro hráče, když je 1/2 schopností určena primárně pro NPC. Osobně bych to bral trošku jako bych se cítil podvesený: Koupím si knížku pravidel pro svou postavu a pak zjistím, že z ní 1/2 nikdy nebudu moci použít? Hm, podivná filosofie...
xkiv 9.10.2006 11:47  1095
anonym:1) umyslem bylo, aby ani nejnamaxovanejsi postavy nemohly vyvolavat demony z nejvyssich sfer
2) holt demonolog ma vysokou uroven kvalifikace, a tohle "povolani" budou asi typicky provozovat spis NPC (ktere "dostavaji zkusenost" za to, ze nekde sedi a studujou) nez dobrodruzi (kteri proste pro same dobrodruzstvi nemaji cas na *spravne* zlepsovani schopnosti/dovednosti; na zacatku kariery maji jine priority, nez se ucit na neco, co jeste par urovni nepouzijou ...).
anonym 9.10.2006 07:58  1094
promyslel nekdo tu zmenu narocností? u formuli to jeste de, ale demoni se bud musi vyvolavat za vyssi narocnost(asi uroven 6) nebo o hodne sfer niz. nevim, jestli to ma za ucel znicit theurga, ale silnym uderum to moc nezabrani, ale nikdo nebude moc vyvolavat demony. jestli vam slo o tohle, tak dobre
peca_007 6.10.2006 22:38  1093
Yarp [1090]: Ne, ja narazel na to, ze jsi prve prehledl ten rozdil :-)
gran 6.10.2006 18:46  1092
Děkuji vám, pánové .)
dajen 6.10.2006 16:42  1091
Yarp [1089]: No proto, už sem se lekl. :-))) Přesně takhle si to pamatuju.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt