Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 29.3.2006 11:39  124
NoirJednak jak pise PardGalen je tam napsano "zaklady", jednak to prece neznamena, ze _vsechny_ ty prace jsou rovnocenne narocne, ne? Nejake zvladne uz s prvnim stupnem dovednosti, nejake az s druhym nebo tretim.
Samozrejme se da namitnout, ze by bylo vhodne ty cinnosti roztridit podle stupnu, ovsem zkusenost rika, ze cim podrobnejsi rozdeleni, tim vic se vyroji diskuteru namitajicich, ze by to a to melo byt jinde. A 95 % z nich si to jen tak mysli - zaplat astral aspon za tech 5 %, kteri hovori opravdu z vlastni zkusenosti. Krom toho ta obtiznost jednotlivych cinnosti bude IMHO taky do znacne miry zaviset na jejich rozsireni. V krajine kde casto prsi se skoro kazdy hospodar brzy nauci spravovat strechu (aby nemusel furt volat nekoho kdo to umi), naopak nekde v poustni oblasti, kde maji strechy tak maximalne z palmovych listu, by se asi spravne sindelove pokryvani ucili pekne dlouho.
noir 29.3.2006 11:38  123
Dodo: To má logiku.
PardGalen: Nedokážu si ovšem představit, co jsou to základy kolářství. Na opravu paprsku základy kolářství nepotřebuješ, na to ti stačí obyčejná tesařina.
Já to chápu jako trošku omyl pravidel, tohle už je prostě zřejmě (není-li to úmysl) příliš specializovaná činnost na to, aby patřila do rodiny Velkých prací...
Nigun: Super, jsem spokojen.
nigun 29.3.2006 11:34  122
NoirDyť vo tom to je. Jejda, to je děsně individuální, právě proto se to neřeší v pravidlech podrobně. Rozdíl mezi výrobou improvizovanýho a mršícího (neželeznýho) je určutě velkej. Rozdíl mezi spravením a výrobou kola taky. Místo upravování předpokladů se upraví náročnost. Je ňákej lepší způsob?
dodo 29.3.2006 11:30  121
NoirNo já jako dobrodruh ovládající tuhle dovednost bych si kolo rozhodně sám nezkoušel dělat... ale v případě, že se mi někde v divočině rozbije kolo u vozu, budu schopen ten jeden nebo dva polámané paprsky vyměnit alespoň provizorně a s vozem dojet k nějakému koláři někde jinde. Jsou to základy všech takových prací, odbornící na danou činnost toho pochopitelně budou umět mnohem víc.
pardgalen 29.3.2006 11:28  120
NoirOno tam neni napsano vyrobit kolo, ale je tam napsano zaklad kolarstvi (a ostatnich remesel)coz nemusi byt to same.
noir 29.3.2006 11:24  119
Nigun:
Čímž říkáš vlastně "Šípy by taky mohl dělat každý, ale mělo by to mít vyšší náročnost", ne?
Problém u té dovednosti je v tom, že tyhle práce jsou tam uvedeny jako rovnocenné, a to ačkoliv nahodit zeď je poměrně snadné (dokáže to i taková lama jako já), vyrobit kolo je věc, na kterou se musíš dlouho a hodně učit, potřebuj praxi, znát dobře dřevěné materiály a jejich vlastnosti, umět kovat (je-li v tom "dokáže vyrobit kolo" myšlena i kovoá obruč kolem dřevěného kola)...
nigun 29.3.2006 11:15  118
NoirTo, že je něco těžší, snad pokryje větší náročnost, ne?
noir 29.3.2006 11:06  117
Bouchi: Údajně je to extrémně těžké, lze to provést jen u několika materiálů. Zasazení kamene (i zpět) je jedna z nejnáročnějších zlatnických disciplín. A překvapivě při něm potřebuješ údajně víc síly, než zručnosti, ale to už je OT.
Docela ale chápu, že je to s těmi obecnými dovednosti docela potíž. Pěkný příklad: Velké ruční práce. Jako příklad je tam uvedeno kolářství. Mám štěstí, protože můj thán je vyučený kolář (údajně poslední vyučený kolář v republice, ale nemohu to nijak dokázat, tvrdí e to u nich v rodině). Několikrát jsme se o tom bavili a říkal, že je to nesmírně složitá a specializovaná práce, a že přesto, že je dnes velmi schopný stolař, tak by si dnes na kolo už netroufl. tyhle příklady dnes už mrtvých (nebo málo rozšířených) řemesel mezi poměrně jednoduchými dovednosti ("nahození zdi") jsou pak pro tvorbu dlších podobných dovedností (např. pro dovednost výroba šípů) docela zavádějící.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 29.3.2006 10:57  116
NoirJak rikam, smontovani z komponent jiste zvladne postava s Rucnimi pracemi.
Ale vybrat spravne drevo, vyrobit z nej funkcni drik, sehnat spravne peri, vyrobit z nej spravne opereni ... to uz IMHO ne.

Mimochodem, co se tyce toho prstynku, tam se pise o zasazeni _vypadleho_ kamene. Cili z jiz hotoveho sperku. To by ta tvoje kamaradka fakt nezvladla?

noir 29.3.2006 10:43  115
Bouchi:
Já právě nevím, jak je tahle činnost složitá, ale předpokládám, že ne složitější, než zasazení kamene do šperku.
Moje kamarádka je vynikající šperkařka, ale faserství (zasazování kamene) je nad její síly. Přitom by toho měla být postava schopná s obecnou dovedností "Ruční práce". To mi připadá jako docela srovnatelná věc, teda pokud není "zasazení kamene do prstýnku" jen špatný příklad od autora, který úplně neodhadl náročnost tohohle úkolu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 29.3.2006 10:34  114
NoirNo, nerekl bych, ze na obycejne vyrobe sipu neni zas nic tak zvlastniho. Vyrobit s v podstate stredovekym nacinim sip, ktery bude litat rovne a tak jak ma nebyla IMHO zadna sranda. Zvlast kdyz s tim souvisi i opatreni si spravneho dreva a peri.
Ano, predpokladam, ze vyrobit sip stylem "koupim si obycejny zelezny hrot, drik a pripravene opereni a jen to smontuju dohromady" by zrucnjsi postava zvladla. Ovsem to je jen ta jednodussi cast te schopnosti. Tak jak to chapu ja.
dante_the_blue 29.3.2006 10:15  113
Tohle bude off-topic, ale uz bylo receno, jestli je mozne za tak smesnou castku za jakou se DrD+ da poridit (vzhledem k malemu nakladu atd.) a za jasny pristup chtit od Altaru profesionalni podporu. Podle me ne, spis to beru jako ze nejakej kamarad obetoval hromadu casu aby udelal nejakej zajimavej system a ta suma je pokryti sotva existencnich nakladu autora :) Tim padem se necitim jako klient, ale jako uzivatel neceho, co bylo vicemene udelano pro me ne za smyslem obchodu a vydelku, ale z vlastniho autorskeho nadseni touhy podporit hracskou komunitu. Delal jsem financniho poradce a mam plny zuby odporneho pristupu prodejce-klient a vzajemnych obchodnich nahledu (ciste obchodnich, ale rekneme si na rovinu-nic neni neosobni) a proto jsem mnohem stastnejsi za tento neobchodni nevypocitavy pristup, na kterem je videt, ze opravdu nejde o penize, ale o zabavu. Necekam tedy blbuvzdornost, necekam naprostou vernost (ta se muze zlepsit konstruktivnimi navrhy komunity), ale cekam jistou vyrovnanou a systemovou - s nejakymi standarty - podporu herniho sezeni. Aby byla zachovana jista objektivnost a nelidska role (pravidla, hod kostkou) urcovani osudu. Takze je podle me treba k autorum pristupovat predevsim s vdekem, protoze tuhle praci jasne nedelali predevsim pro penize.
noir 29.3.2006 09:01  112
Bouchi:
Ano, tohle dělení hrotů/hlavic dává nakonec smysl.
Jen mi pořád není jasné, jak je tohle dlišné od té obyčejné výroby šípů (třeba jako obdoby tesařství/opravy náhrdelníku =velká/malá ruční práce). Na obé člověk potřebuje zařízení (u hraničáře s výjimkou improvizovaných), na obou věcech není přece zase nic tak zvláštního. Chápu, že tohle je asi otázka, na kterou je jediná odpověď "Herby to tak chtěl", ale přesto je to myslím do budoucna věc hodná k zamyšlení.

Raistlin: Nevím, ale myslím si, že já jsem nebyl konstruktivní nikdy. Můj pohled je od začátku takový, že jakožto klient vyjadřuji svou nespokojenost s některými částmi produktu, ale protože mu zase tak moc nerozumím, tak se řešení navrhovat raději moc nesnažím. Stejně jako jsem jen brblal, že zloděj je příliš silný, ale netušil jsem, jak to změnit (protože úplně přesně nerozumím matematickým mechanismům +ka), stejně si netroufám navrhovat žádná řešení se šípy (protože šíp jsem držel v ruce asi pětkrát a nikdy jsem žádný nevyrobil). Má kritika tím pádem ani konstruktivní být nemůže-můžu jen říkat, co se mi nelíbí. Ale MUSÍM být schopne říct, PROČ se mi to nelíbí, a to myslím dělám vždycky.

Apexx:
Neexistuje snad tvor (vyjma krollího bijce), který by ustál zásah finální hraničářské střelecké schopnosti a následné vytržení šípů (42 křížků jen za vytažení!) Asi by to k nim opravdu chtělo nějaký trošku jiný mechanismus, ale jaký, to netuším. IMHo pokles ze 3 na 2 je dobrý krok, osobně bych zvažoval klidně i ten pokles na 1 čtvereček, ale asi by to chtělo slyšet víc hlasů...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 29.3.2006 06:27  111
Apexx2) No, pro hranicarovu vyrobu sipu se stejne pravidla pro obecnou vyrobu pouzivaji (pro urceni jak dobre se mu to povede).
3) No, takove drevene a kostene hroty na tom asi treba po pruchodu kovovou zbroji nebudou nejlip.
4) "mrseni" v rane ma Silu zraneni +2. Je otazka, jestli je to jeste porad moc. Nejradsi bych to nejak prevedl na standardni krvaceni, ale se Zdrojem "vnejsi sila" (pricemz pokud zpusobi velke zraneni, zvysi Velikost nasledneho krvaceni o 1; tudiz rana bude krvacejici uz pri zraneni za pul radku)
apexx 29.3.2006 06:14  110
SipyTak. Bouchi docela pekne shrnul rozdeleni sipu.
Ja jen nahodim par dalsich myslenek, nazoru a otazek.

1)U obycejnych sipu a dalekonosnych na ktere hranicar nepouzije hrot budu asi jako PJ davat postih -1 k ZZ. Pokud hroty mit bude, noproblemo.
2)Jeste by nebylo na zavadu zvazit zda vytvorit obecnou dovednost vyroby sipu, nebo to napasovat na obecnou výrobu z PPH pokud je bude vyrabet jina postava nez hranicar.
3)Jak se divate na pouzitelnost hlavic sipu po zasahu.
4)Namam PPH edB, tak se zeptam. Zmenily se nejak parametry mrsiciho sipu. Nam se zdaly parametry naprosto nevhodne. +6=6křížků za vytzeni a +3=5křížku za 1 kolo bez vytrzeni jako silene silne a popravde ne moc realne. Příklad zasah do nohy takovim sipen udela sice nepeknou ranu, ale aby na to postava za 4-5 kol vykrvacela se mi nezda. my jsme si zavedli HOME RULE +6 za vytrzeni a 1 křížek za 1 kolo krvácení. Jak jste na tom vy?
Apexx

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt