Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
profa 4.11.2007 15:06  1119
Ad Finty - myslím, že jde o dobrý nápad, jsou celkem dobře vyvážené a přinášejí dobré posílení šermíře, který má jinak slabé ZZ. Navrhnu, aby se používaly i u nás. A protože nebyly příliš čitelné, přináším
i trochu lepší zápis:



Odklonění zbraně a bod (meč)
Potřebná převaha: 6
Předpoklady: 4. stupeň archetypu, jedna ruka volná, soupeř nedrží zbraň obouruč

Bojovník využije své rychlosti, aby volnou rukou odklonil soupeřovu zbraň a zaútočil.
Získá-li nad soupeřem převahu, není možno jeho útok krýt zbraní. V případě, že bojovník
potřebnou převahu nezíská, má v tomto kole postih k OČ -3.
Tato finta lze použít na každého soupeře jen jednou za stávající boj.


Nízký výpad (meč)
Potřebná převaha: 4
Předpoklady: nejsou

Bojovník provede rychlý výpad, při kterém se přikrčí k zemi, aby prodloužil dosah
své zbraně a pronikl tak přes kryt soupeře.
Při úspěšném provedení této finty se bojovníkovi přičítá +3 k ÚČ a + 1 k délce zbraně.
Nevýhodou je, že v tomto kole a kole následujícím získává bojovník postih -3 k OČ.
Tento postih trvá, i když nezíská potřebnou převahu na provedení finty.
´

Zničující sek (meč)
Potřebná převaha: 5
Předpoklady: 6. stupeň archetypu

Zkušený bojovník dokáže meč vést tak, aby zasáhl soupeře mnohem ničivější silou.
Aby bojovník mohl tuto fintu úspěšně provést, musí se mu protivník odkrýt
alespoň o 5. Bojovník pak soupeři zasadí zásah, při kterém si připočte +4 k ZZ.
Navíc, je-li touto fintou způsobeno krvácení, počítá se jako by bylo vždy
o jeden stupeň závažnější.


Odražení zbraně (štít)
Potřebná převaha: není
Předpoklady: 5. stupeň archetypu, štít v jedné ruce

Někteří bojovníci dokáží soupeři nastavit svůj štít tak, že jejich zbraně
od něj doslova odskočí. Pokud soupeř nad bojovníkem získá převahu,
může se bojovník krýt štítem s postihem -3 k OČ. Pokud se soupeři i tak nepodaří bojovníka zasáhnout, hází si 1k6: odraženo ~ 4 ~ neodraženo (pozn. ten hod bych možná upravil).
V případě že soupeř v hodu neuspěje, nemůže se v tomto kole krýt zbraní.


Ad Merwin - mně se taky zdá, že je bojovník (s uvedenými úpravami) docela dobrý, zvlášť když ho podpoří dobrá Ochrana (zbroj, kouzla, Bariéra). Jediný, kdo trošku zaostává, je šermíř (malé ZZ) a kondotiér (pokud není v družině další bojovník). Ale jinak si myslím, že není třeba výrazně zasahovat do základního systému, spíš přidělat nějaké ty finty.
merwin 4.11.2007 11:23  1118
Dart 1106Elementarista:
Zatím jsi nezveřejnil jak konkrétně ten elementárista vypadá a tak jej nebudu soudit. Může to být zajímavý nový archetyp, nebo taky nemusí. Doufám jen, že nebude nahrazovat bojového čaroděje (jelikož pro toho nepotřebuju nový soupis dovedností, ale vytvořit si jej už můžu). Jedinné co mě teď trošku zarazilo je ta černá, bílá magie a elektřina, nepletuli-se tak v pravidlech fungují 4živly pod které se většina kouzel dá napasovat, nevím jak konkrétně myslíš tu černou a bílou magii, ale když už bych tohle rozdělení používal tak bych na tyto dvě skupiny rozdělil zbytek kouzel (dle toho zda pmáhají či škodí), ale rozhodně bych je netvřil jako skupinu zvlášť a elektřina, ta ani není :P. Nicméně počkám si až napíšeš víc.

Upgrade:
Úvod - s vyjímkou čaroděje je to co jsi napsal v jistém smyslu pravda (čaroděj je na tom stejně jako bojovník) a je to dané archetypovým přístupem příručky. Má to své výhody i nevýhody, z nichž ty vidíš zřejmě jen ty nevýhody a tak se snažíš z archetypovéhého rozvojep ostavy udělat dovednostní ... dle mě né úplně nejlepším způsobem. (a BTW je to první a devátý, nikoliv čtvrtý, to jen tak pro pořádek)
Možnost nechat si první bod napotom (po té co jsi si vybral první specializaci) je nevhodné ... co potom vlastně bojovník bude umět, to jej jen dvě finty a "specializace" (která mu je zatím nanic) bude odlišovat od ostatních postav co se boje týče? Nelíbí se mi přístup "teď budu chvíli trpět a pak budu mít brutálně schopné schopnosti" není to sice pro hráče podmníka, ale minimálně některé to k tomu bude svádět (třeba když si buou postavu tvořit až pro třetí úroveň, nikoliv pro první), což IMHO není príma.
Jedinné co se mi na tom zalíbilo je to omezení úrovní, nicméně kromě něj mi tam nesedí už skoro nic. Archetypy bojovníka beru jako určitý způsob přemýšlení, života a přůstupu k boji a podle toho "většinou" vypadají i schopnosti archetypů. Pokud se chci naučit něco z vyšího stupně, měl bych znát "přístup" k danému problému, ke kterému by mě nižší schopnosti měly navést, zaručuje to i určitou vyrovnanost.
Díky tvému upgrade budou bojovníci na 1-3úrovni stejně schopní, popřípadě slabší než zatím jsou. Pokud zavedeš omezení jen na dva archetypy, tak budou cca na 4-12 úrovni mnohem schopnější než jsou teď a pak budou beztak odkázáni aby si nabraly hodně slabých schopností na 21.úrovni se vyrovná válečníkům v pravidlech, ale tam se beztak dostane drtivé množství hráčů. Spíš mi přijde, že tím zavádíš víc omezování než volnosti oproti stávajícím pravidlům. Pokud omezení na 2archetypy nezavedeš, tak od 4 úrovně dál bude mnohem schopnější než stávající bojovníci, a s rostoucí úrovní jeho síla ještě poroste, nicměné se dle mě boje svrhnou v souboje válečníků a vyhraje ta strana, která aspoň jednoho má, či jich má víc/schopnějšího. Já jakožto hráč válečníka bych se do této situace dostat nechtěl. Válečníka hraji proto abych v boji měl mnoho možností a dovedl jej silně ovlivňovat, nikoliv abych vyhrál ve většině případů. (a není to jenom některými kombinacemi schopností díky nim se může bojovník velmi brzo stát skoro nesmrtelný apod.)
Ať tak či tak ... munchini se konečně budou moct vyřádit a chudáci zbytek hráčů.


Já osobně zastávám názor(doufám že mě neumlátíte =), že bojovníci dle současných pravidel jsou dost "silní" a oproti ostatním postavám je jejich povolání rovnocené. Jedinné co se mi trochu nezamlouvá je jejcih ořezanost na začátku (1.-3. úroveň ... což ten tvůj systém beztak neřeší), časem už to ale jde. Začali jsme tedyhrát s jednou (tedy dvěma) úpravami bojovníka. Je to ta, která je zde na fóru napsaná na "Homepage". Ta druhá úprava mírně oslabuje bijce (jen jsme prohodili některé schopnosti). Nikdo od nás si nestěžuje a bojovník je dokonce nejhranějším povoláním. Z toho důvodu dle mě není třeba bojovníka dále posilovat (maximálně rošiřovat co se schopností týče).

Úprava postihů za zranění:
tenhle systém mi přijde zbytečně složitý na to jaký má efekt a i ten efekt mi nepřijde potřebný, tak jak to v pravidlech je mi to vyhovuje pro všechna povolání, bojovníka nevyjímaje. To že mám na sobě nálepku "bojovník" přece neznamená, že snáším zranění líp než ostatní ... spíš vím jak se zranění lépe vyhnout =)
anonym 3.11.2007 18:38  1117
FintyProtože na mou původní otázku byla následně poslána otázka jiného tazatele mám pocit že se na mě trochu zapomnělo. Poslal jsem pár fint a velice bych stál o váš názor na ně. Proto znova poukazuji na článek číslo 1112
dart 2.11.2007 20:21  1116
2.11.2007 10:15:

Vďaka tvojej otázke a hádke s jedným mojim PJom som sa hádam dopracoval i k pokroku. Síce mi to zabralo celý deň nako¾ko hrávam len online, a dostať sa na 8.úroveň je pre mňa tabu.... jednoducho sa príbeh predčasne skončí :(
Tak toto bol tvrdý oriešok.

Ty zrejme zabúdaš, že rovnakú výhodu získava i PJ. Tvojho rytiero-bijca by som zastavil svojim šermiaro-rytierom. Celý deň som si hádzal prepočty a dáko mi to neustále nevychádzalo. Bol som v domnienke, že šermiar by sa mal sústrediť hlavne na obr. Zdá sa, že mal mať obratnosť so silou v pomere 1:1... toto číslo som ešte tak celkom neporiešil, preto by som pri tejto príležitosti požiadal o radu skúsenejších hráčov, či PJov. No aspoň môj prepočet my vyniesol, že šermiar mal istú prevahu, lež sily na prerazenie brnenia, mu nestačili.

Takže teraz to trošku rozoberiem podrobnejšie. Je ve¾a názorov, že bojovníci sú slabé povolanie. Tiež zastávam práve tento názor, žia¾. Môj systém ti umožnil získať tebou vybrané veci v polovičnom čase (pod¾a pravidiel by si to mal na 15-tej úrovni, pod¾a mojich na 8-mej). Tým bojovníci získali na sile a je lepšie voči nim nasadzovať bojovníkov, než čarodejov a podobne. Myslím, že toto by mal byť hlavný cie¾. Ak budú bojovníci totiž schopný, môžu lepšie brániť čarodejov vo vlastnej skupine. Nie je to jeden z dôvodov, prečo ste si vybrali toto povolanie? Byť oporou družiny? Pretože ja chcem byť oporou a nechcem byť bijec, ale šermiar :)

Ďalej, pravidla ťa nútia začínať každý archetyp od začiatku. Porovnaj si archetyp šermiara a gladiátora. Sú takmer zhodné. Prečo by som sa mal znovu učiť to isté a dokonca horšie? Mne sa u gladiátora pozdáva "Výzva", alebo "Ilúzia".

Na druhej strane máš v niečom pravdu. Zrejme by mali ostať isté veci, ktoré k zvolenému typu archetypu neodmyslite¾ne patria. Ako sa tak na to pozerám, pod¾a vlastného systému som si síce zvolil šermiara, ale jeho archetyp mi príde až trápny. Príde mi, že nerobí nič iné len sleduje súperov, ale zabúda útočiť. Úprimne som od šermiara očakával viac. Mal by sa viac zameriavať na obratnosť a dávať presne mierené rany, tak ako je to v "intre" knihy. Teda niečo na zvýšenie ZZ. Napríklad som porovnal rytier vs šermiar. Šermiar bol schopný prejsť rytierovou obranou, ale zz bolo tak smiešne, že škoda rečí. Pritom šermiari sú predsa tí presný zabijaci. Samotná kniha to spomína stotisíc krát a nič.

Príde mi to akoby boli zo 6-tich archetypov funkčné len dve. Bijec a rytier :(

XXX:

Ako som už spomenul, zrejme by bolo vhodné pridať i pár vecí, ktoré by smer mal mať a naopak, ktoré by mať nemal. Alebo povoliť len jednu špecializáciu. Tým pádom by výber akým bol rytier-bijec bol posunutý až na 16-tu úroveň. Myslím, že aj to je prijate¾ná cena zato, že si nemusíš kupovať zbytočnosti a jednoducho si počkáš a nakúpiš až neskôr. Podotýkam, že každú vlastnosť sa musíte stále učiť tri úrovne, takže v tomto si nikterak nepomôžete =)
(v takomto systéme ma ale trápi čo so šermiarov... odhad súperov je fajn, a dál?)

Klimbing

Zaujímavé. Ja som nedávno uvažoval, žeby som zaviedol i 4.-tý a prípadne i 5.-tý stupen dovednosti pre jednu zbraň bojovníka. Teda pre šermiara a rytiera meč, pre gladiátora oblúbenú zbraň a tak podobne. Čiže by v tejto svojej kateórii bol lepší než iné povolania a tiež lepší ako bojovník z iného archetypu (teda ak by nedošlo ku zhode, ako šermiar a rytier, prípadne gladiátor).
Následné bonusy pre 4-tý stupen +1 k Bč, Uč a Oč pre 5.-tý +2 k Bč, Uč, Oč a +1 k ZZ. (btw: ešte som rozmýš¾al, či to nepraviť pod¾a archetypu, teda pre šermiara by tam bolo +2 k Bč a Oč +3 k ZZ etc.)
patches Patches 2.11.2007 13:10  1115
KlimbingHmmm, nevypada to spatne, mozna bych zmenil nektere konkretni zbrane, ale to je asi spis otazka toho, jak vypada konkretne muj svet (treba divoci krollove by se u me nikdy nedostali k relativne komplikovane a sofistikovane zbrani jakou je remdih, protoze by ji nedokazali vyrobit a ani by nemeli z ceho :-)...
Jeste mi ale chybi jake presne ty bonusy jsou - k cemu a kolik?
klimbing 2.11.2007 12:31  1114
DartPíšeš, že bys rád viděl moje opravy.
Nejsou jen na šermíře, ale komplet na bojovníka.

Rodové zbraně-Homerule

Můj názor je, že by bojovník měl být opravdu v boji lepší, než je a proto jsem zavedl u nás v družině pravidlo rodových zbraní, které to řeší. Ale nejen to, navíc zvyšuje užitečnost všech zbraňových kategorií.
Bojovníkovi každé rasy sedí víc jiné zbraně. Přirozeně se mu s nimi lépe bojuje.
Proto: každé "základní" rase jsem přidělil dvě kategorie, s kterými mají bojovníci této rasy drobné bonusy k bojovým charakteristikám a každé rase jsem přidělil konkrétní zbraň(zbraně) které sednou bojovníkům (té rasy) přímo do ruky, resp. mají s tou zbraní další bonusy.

Teď konkrétně:
člověk: meče, kuše široký meč
horal: meče, kuše barbarský meč
elf: šavle a tesáky, luky dlouhý luk
-zelený dlouhý skládaný luk
-temný šavle
trpaslík:sekery, vrhací zb. válečná sekera
-horský obouruční sekera
-lesní vrhací kladivo a lehká sekerka
hobit:nože a dýky, zrhací zb. prak
kroll:palice, řemdichy těžký kyj
-divoký těžký řemdich
skřet:šavle a tesáky,kuše tesák
-skurut těžká šavle
-goblin lehká kuše

Sorry za formátování, ale dost jsem chvátal:-)

Posuďte sami, ale nám se to ve hře osvědčilo.
anonym 2.11.2007 11:00  1113
Nejde mi to dávat do odstavců tak se omlouvám za nepřehlednost
anonym 2.11.2007 10:57  1112
Mám tu pár fint na posouzení. Zajímal by mě váš názorOdklonění zbraně a bod (meč) Potřebná převaha: 6 Předpoklady: 4 stupeň archetypu, jedna ruka volná, soupeř nedrží zbraň obouruč Bojovník využije své rychlosti aby volnou rukou odklonil soupeřovu zbraň a zaútočil. Získá li nad soupeřem bojovník převahu není možno jeho útok krýt zbraní. V případě že bojovník potřebnou převahu nezíská má v tomto kole postih k OČ -3. Tato finta lze použít na každého soupeře jen jednou za stávající boj. Nízký výpad (meč) Potřebná převaha: 4 Předpoklady: Bojovník provede rychlí výpad při kterém se přikrčí k zemi aby prodloužil dosah své zbraně a pronikl tak přes kryt soupeře. Při úspěšném provedení této finty se bojovníkovy přičítá +3 k ÚČ a + 1 k délce zbranně. Nevýhodou je že v tomto kole a kole následujícím získává bojovník postih -3 k OČ. Tento postih trvá i když nezíská potřebnou převahu na provedení finty. Zničující sek (meč) Potřebná převaha: 5 Předpoklady: 6 stupeň archetypu Zkušený bojovník dokáže meč vést tak aby zasáhl soupeře mnohem ničivější silou. Aby bojovník mohl tuto fintu úspěšně provést musí se mu protivník odkrýt alespoň o 5. Bojovník pak soupeři zasadí zásah při kterém si připočte + 4 k ZZ. Navíc je li touto fintou způsobeno krvácení počítá se jako by bylo vždy o jeden stupeň závažnější. Odražení zbraně (štít) Potřebná převaha: Předpoklady: 5 stupeň archetypu, štít v jedné ruce Někteří bojovníci dokáží soupeři nastavit svůj štít tak že jejich zbraně od něj doslova odskočí. Pokud soupeř nad bojovníkem získá převahu může se bojovník krýt štítem s postihem -3 k OČ. Pokud se soupeři i tak nepodaří bojovníka zasáhnout hází si jestli jeho zbraň nebyla odražena. H případě že soupeř v hodu neuspěje nemůže se v tomto kole krýt zbraní. Hod vypadá takto: soupeř si hodí 1k6 padne li míň jak 4 zbraň je odražena
xkiv 2.11.2007 10:48  1111
A davat si pozor na to, ktere se prepocitavat *maji* a ktere ne.
davec 2.11.2007 10:45  1110
jj, hlavně nemusíme přepočítávat vedlejší vlastnosti :-)
xkiv 2.11.2007 10:44  1109
XXX
že nedáváme postih jen k sil, obr a zrč, ale ke všem hodům


Podle pravidel jsou postihy za zraneni na vsechny aktivni cinnosti (bez ohledu na to, k jake vlastnosti patri).
1) postih k "vlastnost", "vlastnost", ... : pozor na to, postih neni k vlastnosti, ale az k finalnimu hodu (takze je treba stejny postih k hodu na boj i na utok, prestoze v BC ma bojovnik celou Obr a v UC jenom Obr/2)
2) omezeni na fyzicke vlastnosti je jenom u postihu za unavu (a jeste je to tak, ze na dusevni cinnosti je postih polovicni, zadne ze by vubec nebyl)
3) postih je jenom na aktivni hody (cili neni na leceni zraneni, odolavani jedum, hod na postih za zraneni, ...)

Cili to co jste udelali neni zjednoduseni pravidel, ale krok smerem k platnym pravidlum.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 2.11.2007 10:31  1108
Já si myslím, že další archetyp by byl zajímavý a nebránil bych se mu. To že je bojovník nej slabčák s tím souhlas.

Ale ten postup s těma bodama? To se mi moc nelíbí, to je jen těžba toho nejlepšího, ideál pro munčohráče.

Postih - zbytečná komlikace. Dle pravidel je to v pohodě. U nás hrajem tak , že nedáváme postih jen k sil, obr a zrč, ale ke všem hodům. Naše malé zjednodušení.

anonym 2.11.2007 10:15  1107
Ahoj. Pročetl jsem si všechny tvé návrhy a můj názor je asi takový.: Elementarista my připomíná něco podobného jako když se lidi snažili začlenit rasu půl elfa. Prostě samé výhody a nic víc. Nehledě na to myslím že základních 6 archetypů stačí až dost každý má své klady a zápory a s tím se prostě musíš smířit a tím se dostávám k druhému bodu a to je to získávání dovedností z jiných archetypů. Příklad: Rytíř má mít velkou obranu zbroje díky níž si může dovolit i riskantnější akce. Teď si vezmi že bude mít třeba krvavé běsnění. Stal by se z něj nezničitelný zabiják proti kterému by jiní prostě neměli šanci. Tohle byl jen příklad ale mohou nastat i smrtonosnější kombinace… Myslím že by to bylo moc. Nakonec to vyhodnocování postihů podle mě je to příliš složité ale je to jen můj názor. Je dobré přemýšlet jak hru vylepšit ale musíš také stále zůstat oběktivní.
dart 1.11.2007 21:42  1106
Elementarista - upgrade bojovníkaVítam na Lopuchu.

Samozrejme čítať všetok text, ktorý ste tu písali nemá cenu a tak mi isto prepáčite, že sa budete musieť opakovať.

Práve som rozvíril jednu zo zaujímavých diskusií, kde som theurgom poslal všetky povolania do prd***. Teda až na kňaza, bo niekto v skupine musí aj hubovať a na jedno povolanie je to už moc :D

Rád by som tu získal čo najviac názorov na moje návrhy a tak podobne. Tiež som tu čítal, že akýsi Klimbing spísal opravu pre šermiara. Ve¾mi rád by som si ju pozrel ak je to možné :)

Citát, "mno, podle me je v DrD+ Bojovnik jedno z nejslabsich povolani, v porovnani s ostatnima. je to skoda, ale je to pravda, co se týče šermíře, kromě schopnosti splynutí se zbraní, která se hodí sou ty ostatní víceméně na 2 věci, a to je skoda, mam kamarada, kterej udelal mensi opravy a pridelal par veci co se tyce bojovnika tak, aby se za nej dalo hrat, shodou nahod je to Klimbing, pridelal i takovy veci, jako je bonus rodove zbrane apod, hra s bojovnikem je potom unosnejsi a lepsi
Pardgalen:
Bojovnik je bojovnik od slova bojovat, ne kouzlit :)" koniec citátu.

Ako som spomínal, tú úpravu by som rád videl.
Ďalej by som naviazal na poznámku, že bojovník je od slova bojovať. Ehm, bojovať je široký pojem a bojovať sa dá rôzne, takže mágií česť!
Aby som nebol sviňa, alebo packal ako poniektoré nemenované vydavate¾stvá, obmedzím mágiu bojovníkov no nebudem tvrdiť, že nemôžu.
Ako už nadpis hovorí, reč bude o elementaristoch. Ako hovoria samotné pravidlá od Altaru, čarodej je osoba, ktorá má nadanie, alebo človek, ktorý pilne trénuje. Tak elementarista je človek, ktorý má nadanie, ale trénuje bojové umenie. Vytvoril som 7 elementov... no vytvoril nie je pravé slovo. To už spravili predo mnou. Jedná sa o oheň, vodu, zem, vietor, čiernu a bielu mágiu + elektrina. Všetko prerobené pre potreby bojovníkov. Neskôr sa s tým ešte budem zaoberať, mám o tom pár informácii už spísaných na papieroch.

Okrem toho som spravil i nasledujúci upgrade.... niečo podobné som tu už tuším videl. Mál som na to dosť nízku odozvu, takže h¾adám ďalšie názory:

Bojovník – upgrade

Úvod:

Porovnal som si viacero povolaní a prišiel som k nasledujúcemu záveru. Taký zlodej dostane na začiatku body, za ktoré si nakúpi svoje špecialitky. Ak by som chcel hovoriť obrazne, povedal by som že hráč zlodeja prišiel do predajne s bonboniérami, jednu otvoril a vybral si z nej len tie bonbóniky, na ktoré má chuť a ktoré si môže dovoliť kúpiť. Až postúpi na vyššiu úroveň, získa x bodov a poď ho opäť nakúpiť to čo chce. Niečo podobné má i hraničiar, theurg, či čarodej. Pri prestupe po každé rátajú s tým istým počtom bodov.
Bojovník však príde do predajne a nevyberie si svoje bonbóniky. Musí vziať celú bonboniéru tak ako je, aby o ďalšiu úroveň dosiahol na tú za ňou (archetypy), ba čo viac. Prvý a každý štvrtý dostane o jeden bod menej (sem sa ešte dostaneme) Zdá sa vám to fér? Mne nie. Z tohto dôvodu dávam i bojovníkovi 2 body na nákup.

Takže na prvej úrovni má 2 body. Aby sme sa ako tak držali pravidiel, za prvý bod si bojovník kúpi špecializáciu. V ponuke je Gladiátor, Šermiar, Bijec.... celkom 6 (a dúfam, že pribudne i elementarista, len neviem kedy :P ). Druhý bod môže vložiť len do toho načo má a to je zatia¾ iba prvá schopnosť v špecializovanom obore. Avšak môže si bod ponechať na niečo zaujímavejšie. Prečo si ale nekúpi teda niečo z iného archetypu, keď vo svojom špecializovanom si nevybral? Odpoveď je jednoduchá. Na prvej úrovni môže vo svojej špecializácií vstúpiť na prvý stupeň archetypu, avšak do ostatných, kde sa nešpecializuje, potrebuje dvojnásobnú úroveň.

Teda povedzme, že si ako špecializáciu kúpite rytiersky štýl. Na to, aby ste si vybrali niečo zo šermu z prvého stupňa archetypu, budete potrebovať druhú úroveň postavy. Pre druhý stupeň arch. 4. úroveň postavy.... vždy je to dvojnásobok. Jedine v špecializovanom obore platí úroveň = archetypu. Teda rytier na 5.tej úrovni môže vyberať vo svojej špecializácií pokojne na 5.st archetypu.
Príklad:
Archetyp/potrebná úroveň
Šermiar 2.st./4. úroveň
Gladiátor 3.st/6. úroveň
Rytier 5.st – špecializácia/5. úroveň
Tu vidíme, že bojovník na 5. úrovni si môže vyberať z 5.st archetypu vo svojej špecializácii a len z 2.st zo všetkých ostatných smerov.

Výhoda bodov.
Nako¾ko sme rozpustili archetypy, nie je nutné vyberať si to čo hráč nechce len preto, aby dosiahol to čo chce. Prečo kupovať 3.st archetypu len preto aby som dosiahol niečo, čo je na štvrtom?

Teraz by sa dalo namietať, že i zlodej potrebuje splniť dáke predpoklady a tiež theurg musí vedieť niečo len preto aby sa naučil niečo iné. No tam je aspoň logické usporiadanie. Predsa nemôžem požadovať ovládanie salta bez akrobacie (to znamená, že nezlodej salto nespraví? Omyl, obecná dovednosť atletika – nespraví ho tak obratne, to je už ale vo¾ba zlodeja, že sa chce zlepšiť v atletike). To isté sa dá urobiť aj tu. Stačí sa pohrať s tým, čo je príbuzné. Napríklad chrabrosť rytiera a jazdectvo na koni mi nepríde nijak príbuzné, ba čo viac, ak mám gladiátora, ktorý na koni zvykne jazdiť, tak si pre tú vlastnosť prídem. Spolu s ňou získam i chrabrosť... no dobre kôň vycíti strach, ale to je už zahrnuté v obecnej dovednosti. Čo ak má môj gladiátor 48 fóbií? To mi bude chrabrosť asi pekne kafrať do charakterníku. A asi mi tá chrabrosť pri ovládaní koňa bude na dve veci.... (berte to ako príklad... v tej knihe je takých kombinácií viac...)

Ešte podotknem, že pri dosiahnutí 3.st archetypu získa bojovník bod do Bč (boj). Vychádza mi to na 5 schopností jedného archetypu. Čiže ak dosiahne 5 ¾ubovo¾ných schopností (jedného archetypu), má nárok na ten 1bod do Bč (boja). Ďalej musí zmeniť archetyp a tak získa len jednu schopnosť. Pri rozpustení archetypov pravidlo musenia zmeniť smer odpadá. Nako¾ko však bojovník opäť získal pri prechode 2 body, môžeme nezrovnalosť vyriešiť tak, že si za jeden kúpi ten bonus do Bč (nutno podotknúť, že si ho kúpi neskôr bo na 3.úrovni naň nebude mať). Tým sa opäť vyrovnala rovnováha a na konci bude mať presne to¾ko dovedností ko¾ko bolo pôvodne plánovaných, s tým rozdielom, že bude mať viac tých ktoré aj chcel.

Taktiež je tu možnosť, žeby si ten bonus nemusel kupovať a má ho zadarmo. Ono sa ten bodík dá minúť i inak. Ešte na okamih sa vrátim ku tej špecializácií. Dá sa ich kúpiť i viac, takže môže mať pokojne aj dva, či tri smery. Otázkou ostáva, či nový smer bude stáť tiež len jeden bod, alebo body dva... tretí tri a šiesty šesť. Nechávam na vás. Mne sa nepozdáva myšlienka mať viac ako dva smery, zato dva sa dajú celkom pekne ukočírovať, takže zaplatiť dva body za druhú špecialitu je obstojné. Platiť 3 má byť už skôr na zastrašenie, avšak to zrejme ani nie je reálne. Mať 3 špecializácie a len dva body každú úroveň na prerozdelenie... zbytočnosť. Na tú tretiu stranu sa pokojne dostanem aj cez tú úroveň ;)

Zhrnutie:
Na každej úrovni získa bojovník dva body. Za prvý si kúpi špecializáciu (smer) napr. Šermiar.
Pre postup po archetypoch platí, že pri špecializácií je stupeň úrovne postavy rovná stupňu dosiahnutého archetypu (špecializácia 1:1 úroveň postavy). Pre archetyp, ktorý nie je špecializáciou bojovníka platí, že na danú úroveň archetypu môže siahnúť len pri dvojnásobnej úrovni postavy (nešpecializovaný archetyp 1:2 úroveň postavy). Dovednosti z arhetypov si kupuje za body, pričom body si môže i akumulovať. Dovednosť si môže zakúpiť len ak na ňu s úrovňou dosiahne (to aby sme zachovali i istú postupnosť pravidiel, povedzme zrelosť charakteru zvládnuť danú vec...). Po zakúpení 5-tich ¾ubovolných doveností jedného archetypu (vrátane navýšenia) získava nárok na bonus ku boju, ktorý si buď musí zakúpiť, alebo hodostane zadarmo (ja si myslím, že bojovník sa v boji dosť namaká a zaslúži si ho aj zadara, napokon.... zrejme si kúpi aj druhú špecializáciu a tam dva body minie, takže žiadna ve¾ká strata....).

Ps: To či si hráč môže kúpiť všetky 3 stupne jednej dovednosti (napr. chrabrosť) naraz, už nechám na vás. Zatia¾ ostanem pri tom, že na jednej úrovni si môže kúpiť len jeden stupeň, čiže každú dovednosť bude pilovať minimálne 3 úrovne (tiež pod¾a pôvodného zámeru pravidiel...)

Pokojne hádže otázky na nejasnosti, ono sa to takto cez diskusiu ťažšie konzultuje.

Na tento upgrade bude nadväzovať i systém elementaristov, preto je asi vhodné vedieť, o čom točím ;)
Btw: Je možné, že táto verzia je staršieho data a niečo som už pozmenil, no nezapísal...

Prečo iným povolaniam nezatopiť?
Môj posledný upgrade pravidiel...

Čo si myslíte o hodoch na postih ak vám zranenia prejdú na druhý riadok? Dnes som to akurát riešil a prerábal. Vyhodil som tú ich žebrácku náhodu, kde pri seknutí dýky (zranenie 1) hráč môže obdržať postih -3 a pri seknutí mečom (zranenie 5) obrdží postih -1, alebo nula, pod¾a šťastia...lol.
A vô¾a? Načo, veď stačí šťastie.... ;)
Tak som to prepísal, aby to malo zmyselnosť.

Prvé dva riadky som rozdelil na 4 časti. Prvá časť je celý horný riadok bez postihu za predpokladu, že vô¾a = 0.
Druhý riadok delím trochu idealisticky, ale čert to vem. Delím ho na 3 časti. Zvyšok je lepšie pripočítať do prvej "tretiny".

Ak je vô¾a rovná dvom, prah bolesti bude posunutý o dva doprava. Následuje prvá tretina, ktorá je rozšírená o vôlu/2. Po nej nasleduje tretia tretina posunutá o vôla/3

Teda ak je vôla 2, prvá postihová zóna je posunutá o dve vpravo. Táto zóna je rozšírena ešte o 2/2=1 (zaokruhliť hore) a po nej nasleduje zóna druhého postihu. Druhá zóna je rozšírená o 2/3 (zaokrúhliť dolu). Ak padneš na tretí riadok, nie si boja schopný.
Možno by sa i tu dalo niečo vyvinúť.

Bordel je v tom, že ak sekne bojovník čarodeja, tak ten sa mu vysmeje, pretože cez jeho vô¾u bude mať prah bolesti posunutý až do Ameriky.
Preto sa tento posun vzťahuje len na bojovníkov. U ostatných povolaní ostáva bez bonusu za vô¾u.

Výnimka, ale zlepšuje povolanie na správnom mieste, nemyslíte?
Btw: Ak by mal bojovník vô¾u v zápore (-1) posunie sa prah bolesti do¾ava na prvý riadok ;)
A tento postih by som uplatnil zas pri všetkých povolaniach, nech to má zmyse¾!

Vďaka za pozornosť a prípadné reakcie, čím viac tým lepšie =)
noir 1.11.2007 16:32  1105
Tak tak. U nás si hráč řekl a PJ schvaloval, když to mělo logiku.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt