Dart 1124
Jo, je pravda že jsem tě s tím asi posunul na začátek, nicméně jak sjem psal, nemyslím si, že je potřeba bojovníka (a hlavně na vyších úrovních) posilovat, což tím tvojím způsobem jde dost brutálně.
Kdybych já chtěl z archetypového přístupu tohoto povolání udělat dovednostní, tak bych to asi změnil jen minimálně (už pár a řekl bych i povedených nápadů tu kdysi bylo), nebo bych to chytl celé naprosto jinak a nechal bych se inspirovat příručkou zloděj/theurg popřípadě systémy jako je GURPS. Momentálně ale nemám chuť (dle mě není potřeba) čas (s tím jsem na tom opravdu špatně) zkoušet nějaké řešení vymyslet.
Když chceš dělat finty, nepotřebuješ obratnou postavu. Né všechny finty vyžadují převahu a né všechny ji vyžadují velkou. Když si uděláš obratného bojovníka, nebude pro tebe až takový problém zasáhnout průměrného (poměrem SIL/OBR) nepřítele, popřípadě vykrýt jeho ránu, či si sním trošku pohrát, ale riskuješ že jej nezraníš vážně. Když si uděláš bojovníka siláka, tak ti tohle všechno problémy dělat bude, ale zato, když už se trefíš, tak to fakt stojí za to. To je ti jasné. Nicméně nic ti nebráni ani s jedním druhem bojovníka dělat finty ... s tím obratným je budeš využívat asi ve všech bojích, ale stále za to budeš muset platit nedostatečnou razancí ran, s tím silákem je využiješ asi jen proti ostatním silákům (popřípadě finty bez převahy), ale ta možnost ti zakázána není.
A teď se na to zkus podívat z tohoto úhlu pohledu ... každý archetyp ti umožní vynikat v jistém aspektu boje oproti ostatním , nezávisle na tom zda jsi obratný, průměrný či silný bojovník. Rytíř ti zlepšuje tvou ochranu zbrojí, šermíř využívání fint, barbar schopnost být nepodfouknutelný (bonusy k OČ, znesnadňování fint díky BČ, ...), apod. Můžeš si klidně udělat postavu, která bude mít naboostovanou obratnost a aby jsi vyvážil její nevýhody (malá výdrž, mylé zranění) tak ji cvičit jako bijce, nebo ji naopak ve své kategorii udělat co nejmocnější (šermíř, gladiátor), ale za cenu, že může přijít někdo proti komu si ani neškrtneš, jelikož jsi moc úzce zaměřený, Stejně tak se na to dá dívat i z druhé strany ... máš strašně silnou postavu jež chce vyvážit svoji nedokonalost a bude se učit šermovat jako šermíř (a opravdu využívání fint bude mít nehorázně pohodovější), či ji posílíš ještě víc jakožto postavu jež je skoro nezabitelná a budeš jí cvičit jako bijce či rytíře. Záměrně jsem používal extrémy, pro zbytek si to pak není potřeba představit.
Dle mě by sis měl uvědomit to, že nevýhoda o které tu mluvíš je způsobena vývojem postavy co se týče vlastností a způsobí si ji hráč sám tak jak si postavu udělá, nikoliv že to je chyba nějakého archetypu ... nic nemůže být ultimátní a chceš li v něčem vynikat musíš pro to něco bětovat.
(jakou šanci by asi tak měl mušketýr s kordem proti rytíři v železném kyrisu?)
Odhad úmyslů I je slabší (stejně jako většina tich prvních schopností), ale občas se ti může hodit vědět zda se soupeř bude snažit utéct, přezbrojit či použít bezhlavý útok, nebo ne?
Ad vyčerpání: je to sporné, dle mě hodně záleží na to jak je únava způsobena, jestli tím že dotyčný dlouho drží pytel písku, běží dlouhý běh, či tancuje (a to je ještě mnoho druhů =) ... na jednu stranu je dobře, že se do váhy postavy nepočítaji věci jako zbroj apod. na které je postava zvyklá, nicméně v případě boje a utahání soupeře, má jen ta zbroj, či těžká zbran na únavu velký vliv =(. Kdyby se to ale mělo řešit realisticky, tak je to zase nehratelné.
Nevím proč jsem to nenapsal, třeba mi to nepřišlo důležité (ale pokud tě to zajímá, tak postava ze kterou momentálně hraji je šermíř 4, kondotér 2 ... časem se bude rozvíjet i v dalším archetypu, ještě ale nevím v jakém přesně, bude záležet jak se bude vyvíjet). Nicméně bylo by od tebe slušné, kdyby jsi věnoval čas tomu co ti ostatní píší a přečetl si to pořádně (popřípadě víckrát), vyvozuješ pak mylné závěry :P O brnění jsem nic nepsal, to tu stále zmiňuješ jen ty a když si pořádně přečteš tu větu o objektivnosti tak se vztahuje k mému postoji a prezentování všech archetypů nezávisle na tom, který preferuji či hraji (neboli jakou mám vytvořenou postavu).
Dle autorů bojovníka asi nádherný kůň a blištivá zbroj k rytíři patří, stejně jako ke kondotiérovi vedení oddílu či ke gladiátorovi předvádění se před lidmi.
A ano, já jsem člověk jež si dokáže najít kladné stránky, možná proto jsem spokojený(s čím jsme spokojení nebyli, to jsme si pořešili)...ty ale asi nejsi, což ti neberu, nicméně nevím proč, ale přijde mi že se snažíš najít cokoliv nad čím by jsi mohl hudrovat (občas se nedá vyhovět všem, jelikož každý má jen svou představu).
Tak neříkej :P ... jde o jednu jedinnou schopnost na kterou potřebuje buď druhého kondotiéra (který nemusí být z družinky), popřípadě umět Domoobranu a ostatní lidi ve družince to Pevné velení naučit (případně je to naučít díky některému CP). No a nebo to ber tak, že je to schopnost nanic =) |