Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 7.11.2007 12:28  1148
EnVecTo netuším, jakým způsobem to má v plánu. Ale samurai není soubor dovedností, je to životní filosofie... Povinnost až za hrob, tak bych nazval samuraje. A nevím, jestli by byl kombinovatelný se stávajícími archetypy.

Bojové techniky samurajů - dost záviselo na postavení daného samuraje. Navíc se do toho míchá to, že až do 16. st. mohl samurai být rolníkem a naopak. Společensky si byly obě skupiny rovné. Až potom se kastovní systém úplně uzavřel.

Nejnižší stupeň, tzv. ashigaru, byl v podstatě rolník, který měl kopí. Klasický kanonfutr, to by asi nikdo hrát nechtěl.

Řadový samurai byl cvičený s mečem, lukem a v jízdě na koni a to všechno ve zbroji. Jednotky určené pro zvláštní účely používaly jiné zbraně - třeba taková naginata je docela zajímavá zbraň.

Další stupeň byl hatamoto, což byl vlastně samurai, který měl z nějakého důvodu výsadu nosit meče v přítomnosti pána (daimioa). Bývalo to často proto, že byli fakt dobří.

Daimio byl vládce provincie - provincií mohlo být i více. Uděloval léna svým hatamotům a příbuzným, ti museli ze svých lén živit určitý počet samurajů. Daimio byl podřízen taikóovi (správce císařství) nebo šógunovi (což byl také titul pro správce císařství, ale ten musel pocházet ze vznešené rodiny). A samozřejmě císaři.

Rónin byl samurai bez pána - z nějakého důvodu o něj přišel a přežil. Značně potupný osud. Jejich hlavní zájem byl najít nového pána, což nebylo až tak jednoduché. V podstatě se živili jako žoldáci, a lupiči.

Zasazení tento rigidní systému do fantasy světa nevidím jako problém. Jako problém ale vidím tvorbu CP... A něco jako samuraie nevyprodukuje každá kultura. Ninju si dovedu představit kdekoliv. Bojového mnicha taky, ale samurai? To ne.
envec 7.11.2007 12:01  1147
Davecnevíš jak ten někdo toho samurae myslel?

myslím, že samurai by šel vytvořit kombinací už stavajících archeotypů
merwin 7.11.2007 11:46  1146
Davec:
pěkný odkaz

Wraith:
jedinné poznámky k tomu co jsi napsal

Líbí se mi, že se hráč plusek nemusí držet zaběhnutých pojmů jako je bojovník - silák, zloděj - akrobat apod.
V naší družince, třeba všichni předpokládají, že nějaký dobrý plán, popřípadě řešení situace vymyslím spíš já, než jeden ze dvou čarodějů (nechci říkat že je to způsobeno kvalitou hráčů, spíš vystupováním postavy) a přitom všichni vědí, že já jsem ten co umí jen dobře bojovat.
Tomu elementaristovi dávám naopak větší šance než třeba samurajovi, záleží jen na přístupu k jeho tvorbě (a dokud neuvidím jak vypadá, nechci ho soudit či hodnotit).

EnVec:
to taky ... ale hvězdice mi příjde šílenější (teda já ji neudělám ani bez zbroje =)
envec 7.11.2007 10:48  1145
Merwinjá se dočetl, že v ní jdou dělat kotrmelce :)
wraith 7.11.2007 10:41  1144
Dart 1134 dobrá jestli pro komunikaci semnou toto potřebuješ tak nyní jak vidíš jsem se zaregistroval. Dále k těm odstavcům jak jsem již psal prostě mi nejdou vkládat ale snad to nyní půjde.

Co se týče síly a šermíře:
Podle mě je i pro takovéto zaměření síla velice důležitá protože v příbězích se mnohdy stane že se setká postava i s povoláními se kterými nemůže v dané situaci bojovat (čaroděj, nečekaný útok zloděje) a pak se prostě každý bod života hodí. Dále v 90% družina spoléhá právě na bojovníka v tom že bude mít právě on o něco větší sílu a pomůže s ní tam kde síla ostatních nestačí. Pokud to za něj musí dělat někdo jiný je to trochu škoda.

Dřevěný meč:
Můj názor je asi takoví pokud budeš používat těžký meč (jako rytíř) nebudeš mít tak velkou úspěšnost zásahů ale budou o to ničivější. Pokud bych byl šermíř spíš bych použil ze začátku široký meč. Sice zranění která bych s ním zasadil by byla menší ale zato by jich bylo víc takže konečný výsledek by měl být stejný. Pokud dáš do hry dřevěné meče budeš mít šanci na zásah asi ještě větší ale škody zase jak sám říkáš budou ještě menší takže to vyjde nastejno.

Dále ten východ a Evropa:
Zde opravdu nejde o polohu kontinentů ale o celkové prostředí kde se hra odehrává. Zde si myslím že s kulturou východu se opravdu moc nepočítá a ani samotný šermíř není takto navržen (v seznamu zbraní katanu opravdu nenajdeš). Pokud bys stále trval na dřevěných zbraních jsou zde dvě alternativy: 1) začni jako gladiátor a dej si boj s klasickými holemi a kopími. Zde ti nebude vadit ani malá síla finta hluboké zabodnutí je jedna z nejlepších vůbec. 2) Pokud by to museli být opravdu dřevěné meče navrhuji ti založit nový archetyp samuraje nebo něco podobného který na boj s těmito zbraněmi bude lépe navržen. Určitě by to bylo lepší než ten již zmiňovaný elementarista o kterým si stále myslím že se mezi ostatní archetypy prostě nehodí a navíc měl by jen samé výhody.

Ohledně těch hvězdic:
Ty jsou navrženy hlavně pro zloděje ke kterému prostě opravdu patří i když to není přiznávám zrovna Evropská zbraň ale je to tak.

Ohledně zbroje a rytíře:
Zatím co šermíř může své schopnosti používat od 1 stupně rytíř který staví hlavně na obraně tuto výhodu nemá a tak si myslím že aby hráč nemusel čekat několik levelů než jeho rytíř zbroj unese rozhodli se mu to tvůrci tohoto archetypu usnadnit.

Výdrž:
To jak je někdo obratný prostě nemá nic společného s tím jak je vytrvalí. Proto se zde používá síla která nemá vztah jen ke svalům ale právě k celkové fyzické výdrži.

Doufám že jsem ti nyní odpověděl dostatečně na tvé otázky jak jsi chtěl.
pecka123 7.11.2007 10:01  1143
Chtěl bych podotknout, že podle mě není korektní změnit u dřevěného meče S na D a snížit potřebnou sílu. Zranění zbraně je do značné míry dáno i momentem setrvačnosti a její hmotností. Tudíž by se mělo taky snížit, takže by vznikla zbraň s cca parametry obušku.

Můj osobní názor je, že například scéna v SW 6. díle, kde Luke buší do Vadera světelným mečem s velkými rozmachy je poněkud nesmyslná, protože ten meč má těžiště v Lukově ruce a strašně malou hmotnost.
davec 7.11.2007 09:56  1142
Dřevěné mečePoužívání dřevěných mečů zdaleka není jen záležitostí východu. Používaly je ve značné míře původní civilizace Střední a Jižní Ameriky a snad celé Tichomoří. Ti to navíc kombinovali s kamenými hroty či břity nebo zuby. Neznali chudáci kovy (s výjimkou kovů drahých - pro jejich smůlu :-)).

Myslím, že zbraně tohoto typu by neměly problém s koženými (i pobíjenou) nebo prošívanými zbrojemi, ale jakákoliv kovová zbroj minimalizuje možnost zranění. Tedy v tomto případě to počítat asi jako hůl. Poškození dřevěného meče při střetu s kovovou zbraní? Když se nezničí hůl....

Pěkné rekonstrukce aztéckého meče macuhuitl jsou na:
http://mormanity.blogspot.com/2006/07/reconstruction-of-macahuitl-by-scott.html
merwin 7.11.2007 09:29  1141
EnVecZbroje
Záleží jakou máš kroužkovku =), ale divil jsem se že kiris je opravdu lehčí a míň omezuje než právě ta kroužková zbroj (vlastní zkušenost).

Mimochodem naši místní šermíři mi ohledně pohyblivosti plátové zbroje říkali, že pokud je pro tebe dobrá (dělávají se přsně na míru), tak by jsi v ní měl být schopen udělat hvězdici a nevypadalo to, že by si ze mě dělali srandu =)
merwin 7.11.2007 09:26  1140
DartKdyž nechci, aby se dotyčný místo probíraným problémem začal babrat v detailech, tak argumentuju obecně, tam se v nich babrat nedá.
BTW to s tím brněním není vůbec ode mě.

Chceš-li umět bojovat proti několika protivníkům, tak se zkus věnovat i archetypu gladiátora, ten je na podobné situace dělaný.
Navíc ten meč můžeš používat i když nemáš dostatečnou sílu, ty statistiky se ti až tak moc nezmenší a časem se to srovná samo (navíc jde bojovat i obouručně a tím si potřebnou sílu snížit, že? =).
Neber to teď jako bych ti za něco nadával, ale přesně přístupu "chci něco, kvůli čemu musím něco jiného obětovat, což se mi nelíbí jelikož to je v pravidlech jinak ... tak upravím pravidla" se snažm vyhnout, není to špatné na HOMERULES kde je jedno jak hrajete, ale na oficální opravu, která se dotkne všech (a tak se poté zas objeví hlasy co budou nadávat že je to moc silné) bych to neviděl. V tomhle je to o té objektivitě :P
Navíc on šermíř ovládá tu zbraň opravdu nejlépe ze všech archetypů (viz. EnVec). Snížením potřebné síly by jsi ze šermíře mohl udělat mistra v těžkých zbraních (u zbrojí se jím stal rytíř, u mistr těžkých zbraní by teoreticky mohl být barbar jež je fintami tlačen do obouručního držení). Navíc snížením potřebné síly se sice dočasně sníží i ZZ (do té doby než bude síla na původní potřebné hodnotě), ale silně se zvýší ostatní bojové staty, jelikož zbraně s potřebnou vyšší silou ty staty lepší mají.

kord vs. kyris
Ono není až tak jednoduché trefit se do tich mezer ... pokud protivníka povalíš na zem, tak je to jiná, ale proti bojujícímu soupeři..
Ta zbroj až tak obratnost nesnižuje (viz. Davec)

Odhad úmyslů I
Když bojuješ 1v1 tak je to snad jasné, když vás je víc, tak tě to aspoň nutí přemýšlet. A první stupe¡stejně jako i ty ostatní ti dává výhodu předpokládání a tedy i snadnějšího výběru z mnoha akcí, které by jsi mohl udělat (i když nevíš kdo je cílem a mnody je jedno kdo je cílem).

Vyčerpání:
Ano, dle pravidel se zbroj (máš-li na ní dovednost) do váhy toho co nosíš nepočítá, což je jak jsem psal někdy vhodné(při počítání naložení; při cestování taky zbroj moc nejde poznat) a někdy ne (třeba právě v tom boji). Kdyby se tam počítala, tak se unavuješ rychleji(neboli unavuješ se za velké naložení) a tak bojovník bojujíci ve zbroji dřív padne únavou.

"Dle autorů bojovníka asi...."
Jo, bohužel to tak je, nicméně já tím spíš chtěl poukázat na to, že těžko někdo bude chtít být rytíř a přitom neumět jezdit na koni.
Čaroděj si vybírá kouzla, bojovník finty ... čaroděj dostane něco přiděleno bojovník taky. Neřekl bych, že je někdo v protekci.

Se spokojeností souhlasím, nicméně není potřeba nesmyslné návrhy používat vůbec, ne? Jinak se nediv záporných reakcí na tvou hlavu. BTW díky tomu co jsi pak začal psát jsem dostal dojem, že se snažíš chytit každé drobnosti a ukázat ji jako velký nedostatek, jen aby jsi ukázal jak jsou ty pravidla špatné ... nediv se, jak jsem pak reagoval.

Kondotiér
Mluvil jsem o schopnosti "Sehranost I-III", je to jedinná kondotiérova schopnost kterou aby využil tak musí být v kontaktu s dalším Kondotiérem (hráč či CP) a tak by se mohlo zdát že je nahouby (málokterá skupinka bude mít víc jak jednoho kondotiéra), nicméně díky schopnosti Domoobrana II. a III. (hrář či CP) zle tento problém vyřešit. Pokud jsou ve družince dva kondotiéři, tak to ohledně velení může vést k zajímavým herním situacím =), jelikož si "Pevným velením" opravdu trošku lezou do zelí, nicméně využít se dá, jakmile se družinka rozdělí.

Dřevěný meč
jak jsem psal, o tomhle toho moc nevím a kamráda jež se o východní bojová umění zajímá potkám až o víkendu. Jedinnou zmínku, kterou jsem o dřevěných mečích pochytil je využití při tréningu a pak vím o speciálně vyráběné holi na boj proti katanám.
Zbytek napsali jiní..
davec 7.11.2007 08:15  1139
ZbrojeÚstup těžkých zbrojí ze scény nebyl způsoben tím, že by nastoupili kordy a každý chlápek s kordem se trefoval do průzorů kbelcových (a jiných z nich vycházejících) přileb, či do spárů mezi plechy... Byl to nástup palných zbraní a především poměrně masové rozšíření kuší, které učinilo těžkou zbroj zbytečností. Proč myslíte, že kuše byly svého času v církevní klatbě? Protože každý sedlák s kuší mohl sestřelit rytíře a narozdíl od luku nepotřeboval žádný dlouhý výcvik. Čili zbroje se pomalu redukovaly. Ale nebylo to proto, že by byly zbytečné v boji tváří v tvář, spíš proto, že při nástupu nových zbraní se staly zbytečnou a nepohodlnou přítěží. Ale kyrysy se přece používaly i v 19. století...

Ale ve světech, kde palné zbraně nejsou a kuše jsou stále výkřikem moderní technologie, která je tak drahá, že opravdu není pro každého, je rytíř stále nejmocnější postavou na bitevním poli a nějaký šermíř může zapomenout na to, že by měl mít nárok na to ho sundat (i když klika je klika :-)). Jiná situace je ve světech, kde naopak kuše (a když PJ dá, tak i palné zbraně) má každý - tam je rytíř v plátové zbroji poměrně směšnou postavičkou, která se marně snaží přiblížit na dosah svého kopí k protivníkovi a ze které se stává cedník cedící krev (svoji). Alespoň by měl, leč dle pravidel opravdu není pro silnou postavu plná plátová zbroj o nic nepohodlnější než oblešení...
hecras 7.11.2007 07:53  1138
EnVec Mušketýr by měl velkou šanci pokud by měl nabitou mušketu a rytíř stál o kus dál, nicméně i s tím kordem by šanci měl, ale bylo by to složitější. Ono i ve 30ti leté válce se celkem běžně používali zbroje a nebylo to proto aby to chlápci s kordy měli jednoduší
envec 7.11.2007 00:28  1137
DartPsal jsi, že jsi nechtěl argumentovat prázdnými argumenty, ale mohl by jsi mi říct, jakou šanci by měl mušketýr s kordem proti rytíři s plnou plátovou zbrojí a bastardem? A proč?
envec 7.11.2007 00:21  1136
DartK plné plátové zbroji. Plná plátová zbroj byla stvořena pro boj a dodávala obrovskou ochranu před zbraněmi 15. století, ve kterých se používala. I když se to nezdá, byla velice obratná a dalo se v ní vykonat mnoho pohybů. Kdyby nebyla pohyblivá (na více místech jsem se dočetl, že byla pohyblivější než kroužkovka) a měla tolik nevýhod, tak by se nepoužívala.

Těžké plátové zbroje, o kterých říkáš, že se používaly na turnajích, byly vyráběné o století později než ty bitevní, tedy 16. století. U turnajových zbrojí byla zvýšena jejich obrana za cenu snížení jejich mobility. Bohužel někteří spisovatelé té doby začali o těchto zbrojích psát jako o typických zbrojích rytířů a tak se rozšířila chybná doměnka o jejich nemobilitě. (kolik slavných spisovatelů asi chodilo po středověkých bojištích?;) ) Sice vážila 22-36kg a více, ale váha byla rozložena na jednotlivé části těla.

A rytíř neovládá meč stejně dobře jako šermíř. Šermíř dokáže v polovině kola změnit pohyb meče a jednu ze dvou fint.
envec 6.11.2007 23:38  1135
DartRe: Dřeveny meč

Ano nejde o to z jakého materiálu je meč vyroben, ale zbraň by se měla řadit podle stylu použití. Normální meč neslouží k drcení ruk ani případně přímo pro jejich sekání. To jsou extrémní situace. V jeho útočných parametrech je započítano jeho ostří, takže dřevěný meč by měl parametry mít horší. Navíc ho sám přirovnáváš k palici, takže je to spíše palice ve tvaru meče.

K bodnému útoku dřevěným mečem. I bodný útok tupou zbraní je silný. Síla se přenáší na menší plochu dotyku zbraně s cílem.

K nemožnosti krytí kovových zbraní. Vždy záleží jakým způsobem se zbraň vykrývá, když budeš krýt kovový meč ostřím jiného kovového meče, tak se oba dva meče poškodí taky (vznikají na nich zuby). Jiný případ je, když zbraní vykrýváš ránu tím, že se snažíš odklonit zbraň tak aby tě nezasáhla.

Co já vím, tak japonské meče, které zmiňuješ jsou sice o trošku lehčí(když srovnáš evropský a japonský meč stejné kategorie) než evropské ale zato o dost křechčí(křehkost je způsobena způsobem vyrábění ostří při kterém se při překlepávání meče dostává do meče více uhlíku, který zlepšuje ostrost ostří, ale snižuje její odolnost). Katana je super ostrá zbraň, ale když s ní člověk neumí tak ji zničí o obyčejný koberec. A to bych nechtěl vidět, kdyby s ní někdo nešikovně sekl do plné plátové zbroje :)

Nemůžeš říct, že ninjové používali především takové nebo takové meče. Každý ninja si vyvíjel svůj vlastní styl boje, kde přebíral některé techniky svých mistrů,případně vymýšleli své nové, a jiné, které se mu nelíbili ze svého stylu vypouštěli.
dart 6.11.2007 22:41  1134
Merwin 1129

Výborne. Konečne sa i niekam dostávame. Tak ja by som začal najprv u tej slušnosti. Mne tiež nepríde moc slušné argumentovať prázdnymi argumentmi, resp. vo všeobecnosti. Ako si písal sám, (resp. naznačil) všeobecný poh¾ad môže byť z iných poh¾adov pochopený inak a pravdepodobne i bude, pretože každý vidíme veci trochu inak. Tým, že si mi prezradil tvoj smer ma nútiš viac rozmýš¾ať nad tvojimi slovami, pretože si budem vedomý, že o tom niečo vieš a že sa mi tu nesnažíš nahovoriť len dáke somariny, aby som stíchol. (a tiež sa mi hneď lepšie komunikuje ;)
Btw: To s tým brnením nie je originálne odo mňa :D

V druhom rade by som ťa chcel poprosiť, aby si vo svojom príspevku robil aj dáke odseky (česky asi odstavec). Zvyšuje to preh¾adnosť a tiež sa ¾ahšie reaguje ;)

Z ve¾kej časti nelze než súhlasiť. Nedávno som si uvedomil, že som študoval všetky možnosti ako si to správne rozvrhnúť, žia¾, časom človek na plán zabudne. Nemám síce po ruke pravidlá, no mám dojem že so šermiarom je ve¾mi vhodné zablúdiť k barbarovi (víz výhoda terénu) čo si myslím, že šermiarom patrí (tým nehovorím, že ich barbarom beriem, je to len moja predstava o tom, čo by šermiar mal vedieť... uskakovať a vnímať okolie :)

Hele, ja sa snažím obetovať všetko možné i nemožné. Spravil som prepočet i tak, aby som dosiahol maximum efektívnosti. Chcel som obetovať silu, žia¾ nemôžem. S obetovaním sily by som prišiel o brnenie, čo mi je úprimne jedno, bo chcem aby môj šermiar bol schopný uhýbať sa a blokovať i nieko¾ko protivníkov tvárou tvár. Jediné čo chcem dosiahnuť je meč Bastard a pak mi je sila ukradnutá a jej navyšovanie úplne zbytočné. To je môj cie¾. Preto som navrhol zníženie potrebnej sily, aby som ten meč mohol získať o niečo skôr.

Samozrejme ak ma pravidlá tlačia stále navyšovať, tak budem h¾adať aj efektívne využitie sily, napr. v ťažšom brnení ktoré sa razom stane zas o niečo ¾ahšie. Ja by som radšej, ale ostal pri "Kroužkova zbroj", prípadne "Šupinová zbroj" a zvyšnú nútenú silu využil dáko efektívnejšie, napr. ju hádzal do zručnosti, ak už nemôžem do obratnosti. Problém je v tom, že nemôžem takto obetovať silu a tak ju musím stále pre mňa zbytočne navyšovať. Netvrdím, že tým nič nezískavam, len som ochotný sa toho vzdať a nemôžem. Toť vše.

"(jakou šanci by asi tak měl mušketýr s kordem proti rytíři v železném kyrisu?)"

Kord je nesmierne mocná zbraň. Je strašne rýchly, čiže únava o niečo poklesne a obratnosť naopak vzrastie. Rovnako vzrastie i rýchlosť výpadov. Navyše jeho úzky profil ti umožní zasiahnuť aj ťažšie dostupné miesta. Vo ve¾kej časti prípadov by si zrejme prešiel i mriežkou helmy (prilby), čo je už smrte¾ný zásah (a najlepší cie¾). Okrem toho je to asi jediný meč schopný vniknúť do všetkých medzier brnenia. Stačí mať otvorené oči. Plné brnenie často znižuje strašne obratnosť i preh¾ad o bojovej situácii, takže si nemyslím, žeby to bol neprekonate¾ný problém. Horšie by to bolo ak by mal šermiar Bastarda, pak je vniknutie o dosť komplikovanejšie (zrejme by musel bodným výpadom preraziť zbroj, nie som istý). Na druhej strane Bastardom by už mohol vykrývať rytierove rany.

Odhad úmyslů I....
Nemyslím. Počas boja to pre mňa zatia¾ nemá žiaden význam. Ak je súper na dosah, skúsim naň aplikovať niektorú z mojich fínt. Ak sa pokúsi prezbrojiť, u¾ahčí mi moje snaženie a možno mu zbraň i vyrazím.
Ak je príliš ďaleko a ja nemám čo robiť, pak je to lepšie ako nič. Ak však je pri mne iný oponent, nemá cenu to riešiť. Síce by som odhadol úmysel, ale neviem koho varovať pred hrozbou. Ako mne príde ten navrhnutý bonus ako logická vec (samozrejme proti odhadovanému oponentovi). Ak odhadnem tvoj úmysel útoku, tak by som mal byť na tvoj ťah lepšie pripravený. Pri druhom stupni dokonca už nie je čo riešiť, tam poznáš i smer. Ale ak to berieš ako lákadlo pre iné smery, aby zavítali práve sem.....

Ad vyčerpání: Tento argument je ve¾mi dobrý (preto by sa to malo rátať ako priemer (Sil+Obr)/2+Vol, ne joke :P ). Avšak mal som dojem, že pokia¾ je tvoja chýbajúca sila rovná, alebo menšia ako 0, tak ku postihu za zbroj nedôjde, čiže túto tvoju poznámku teraz nechápem. Môžeš mi ju pls bližšie vysvetliť a odkázať i na príslušnú stranu?
Alebo si mal namysli náhradnú zbraň? Chceš povedať, že rytie sa skôr unaví?

Môj plán na šermiara bol cca šerm 9/ kond 4/ rytier 4/ barbar 4....
Teraz som však zvedavý ako moc sa zmenili dovednosti, keď to tak posunuli =)
Nemám po ruke pravidlá a ešte som si ich nedigitalizoval :\

"Dle autorů bojovníka asi...."
Nikdy som sa nehádal, že to tam nepatrí. Nehovorím, že z poh¾adu práve toho, či onoho archetypu je dáka vec, ktorá tam nepatrí. Len tvrdím, že ak mám inú špecializáciu, nemusel by som primať nepoužite¾né dovednosti. Avšak nič iné na výber nemám a to či ono sa proste nehodí. Teraz zas niekto povie aby som to nepoužíval. Mno, tak ak nemám zručnosť, tak asi nebudem liečiť, že? Ak nemám obecnú dovednosť jazdenia na..., tak asi nevyužijem ani súboj na..., lebo nemôžem, že? Len mi to príde ako strata dovednosti.
Čarodej si síce vyberá tri kúzla z jedného "archetypu", ale pod¾a vlastného výberu. A to je to, o čo mi celý čas ide. Ak vezmem, že prestup je cvičenie sa v.... tak sa cvičím v niečom čo vlastne neviem a príde mi to ako strata času. Mohlo by byť povolené odmietnuť danú dovednosť a vylepšiť už dáku, kde mám základ.

Keby mi ostala spokojnosť, neh¾adal by som takéto diskusie aby som sa radil čo sa ako dá a podobne. Od toho hádam tieto diskusie sú. Teraz hovoríš, že si niečo s čím si nebol spokojný poriešil a možno by tvoje riešenie vyhovovalo i mne. A ak so mnou nechce nik jednať na úrovni a vypočuť si čo ma trápi a len mi odporúčať samé..... a podobne, tak sa niet diviť, že hádžem aj nezmyselné návrhy. Od diskusie očakávam skôr poradiť možnosti a nie posielať do prdele a zavrhovať človeka, ktorý daný dotaz písal. Taktiež to čo sa môže zdať cool mne, cool nemusí byť. To je ďalší dôvod prečo dávam návrhy medzi ¾udí. Aby mi povedali ten svoj poh¾ad. Neveril by si ko¾ko ¾udí nedokáže niečo takéto pochopiť.

Neviem síce o akej schopnosti Kond. hovoríš, ale ak sú v skupine dvaja bojovníci, je možné že druhý bojovník do daného odvetvia tiež nakukne. Tak ako to mám v plané i ja ;)

Merwin 1130

"Palice není v šermířových..."
Ho hooo.... To je ale predovšetkým drevený meč a meče v tej kategórii sú. O materiáli nepadla ani zmienka ;)

Oki, tak sa popýtaj. Inak asi takto. Drevené meče sú ¾ahšie ako ich železné proťajšky a preto sa stali ve¾mi ob¾úbené (teda hlavne na východe). Vďaka nižšej váhe sa s nimi lepšie pohybovalo jak na bojovom pláne, tak mimo neho. Zbraň sa považuje i za omnoho tichšiu než klasický kov. Nevýhodou je, že na bodný výpad môžeš prakticky zabudnúť. Nie žeby to nemalo zmysel, ten to má asi rovnaký ako úder s klasickou palicou. Ďalšia nevýhoda vyplývajúca z nižšej váhy je i nižšie zranenie, resp. nutnosť vyvinúť väčšiu silu. Zaujímavá je však vlastnosť spôsobeného zranenia. Zatia¾ čo klasický meč by ti uťal ruku, drevený ti roztriešti kosť, čo je vraj o dosť bolestivejšie. Najväčšou nevýhodou tejto zbrane by však mala byť neschopnosť blokovať všetky železné zbrane. Kov je predsa len silnejší. Bojovníci sa však spoliehali na to, že ťa zneškodnia skôr, než budeš svoj kovový meč vôbec schopný použiť. Voči brneniu rytiera by som ho videl ako nepoužite¾ný, resp. rovnako ako palicu.

Anonym 1131:

Ak sa chcete so mnou rozprávať, tak sa prosím registrujte, alebo predstavte. Do tej doby, než tak urobíte mi prosím netykajte!

Naopak, v prvom rade som sa potreboval poriadne vyrozprávať a z časti som už našiel ve¾a vecí, takže som spokojnejší než pred týždňom.

Nie som si tým moc istý, no mám dojem že drevené meče sa vyrábali hlavne na východe v štýle "Samurajských mečov". Ako vieme, samurajské meče sú kategória sama o sebe. Ve¾mi často sú obojručné, no ani z ďaleka nie tak ťažké ako Európske. Ak sa nemýlim, tak sa rozlišujú tri dåžky ich mečov. Prvé dva sú obojručné a ten najkratší je jednoručný.
Drevené meče boli využívane bojovníkmi známych ako "Ninja". Títo borci držali zbraň obvykle obojruč a tak by som sa nedivil ak by ich drevený meč obojručným bol. Výhody tejto zbrane som písal už vyššie. Spôsob boja ninja-ov hádam vysvet¾ovať nemusím.

DrD svet nie je bližšie špecifický. Ak by bol, asi by ma zaujímalo v ktorej časti sveta sa najviac vyskytujú všetky rasy. Ak DrD nepočíta s naším rozložením kontinentov, kde je potom orient? Tam kde si ho PJ dá. Okrem toho nie je problém sa s PJomi dohodnúť na cudzincovi pochádzajúceho práve z ďalekých končín. Naopak, je to čas od času dobrým námetom na dobrodružstvo.

Ad k zníženej sile:
Neviem, ale zrejme si neuvedomujete, že so znížením potreby sily sa zníži aj základ výpočtu ZZ, nako¾ko sila tam nutne figuruje. Šermiar tak príde ku zbrani síce skôr, ale obetuje ZZ v podobe sily a získa len Uč a prípadne Kryt.
Okrem toho si ve¾a šermiarov povie, že ak dokáže meč získať skôr, môže si dovoliť viac dotovať obratnosť, čím sa dostaneme k faktu, že nebude mať dosť síl ani na nosenie brnenia. Okrem toho si myslím, že nie jeden rytier by po tomto znížení mohol zatúžiť, rovnako ako šermiari po Svätej zbroji (čo je pre mňa osobne len nežiaduci efekt, ove¾a viac ma pre môj charakter zaujíma Chrabrosť a Boj na.... Nehovorím, že keď už Svätú zbroj takto získam, tak to nevyužijem... asi by som bol blbý, ale ako vo¾nú dovednosť by som si to nevzal už len z princípu... to by bola z mojej strany obeť. Možno ak by som mal iný charakter... inu, u mňa charakter postavy hrá ve¾kú rolu.)

Ja môžem zas povedať, že rytier, ktorý nepotrebuje silu pre brnenie a ešte tam získa konečný bonus +4 je tiež nefér. Taktiež môžem tvrdiť, že je nefér ak iný smer ovláda meč rovnako dobre ako šermiar, ktorý sa špecializuje práve na techniku zbrane a teda vyváženosť meča má pre neho vyšší efekt ako u rytiera, ktorému je to jedno, hlavne že seká. A ešte jedná drobnosť, finty majú len nahradiť chýbajúcu presnosť zásahu, ktorá tu inak riešená nie je. Šermiari sa totiž nesnažia prebiť zbroj soka, ale bodnúť pod ňu akouko¾vek medzerou. To v preklade znamená, že by nedokonalá zbroj voči šiermiarovému výpadu ani nemala chrániť! (a predsa chráni, jak nefér ;) Dokonalá zbroj má už značné nevýhody i pre rytiera. To som rozoberal v príklade okolo kordu.
(V DrD+ je táto nevýhoda tuším nevýrazná, no mám dojem, že s takým brnením sa často chodilo akurát tak na rytierske turnaje. Pre skutočný boj to bolo ve¾mi neobratné... aj keď neviem, nie som historik, tak o tom radšej pomlčím...)

Ps: Hviezdice mi tiež neprídu ako Európske zbrane ;)

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt