Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
envec 7.11.2007 14:04  1156
Davecano s tím jsem počítal, taky by měl být v jeho oblíbených zbraních a nějká dovednost k nim by byla taky zpestřením. Jen jsem psal, že "některé" stávající dovednosti se k samurajům hodí.
davec 7.11.2007 13:51  1155
EnVecOno to není tak jednoduché. Původní zaměření samuraje byl lučištník, a to jízdní!!! Překvapivé, co? Ani jeden z archetipů bojovníka primárně nestřílí. Později se z nich stala jízda jako taková. Při vzniku masových armád vznikli pěší samurajové s různou výzbrojí. Do té doby byla pěchota takřka jen ashigaru. Při nástupu střelných zbraní (původní import od evropanů) byla kopí u části ashigaru nahrazována arkebuzami a potom mušketami. Stejně jako v Evropě to znamenalo zánik obrněného rytíře, v Japonsku to znamenalo postupný zánik tradičních samurajů. Při rekonstrukci Meidži (film Poslední samuraj), kdy vzal císař výkonnou moc do svých rukou (odstranil mezičlánek šóguna) byla vytvořena národní armáda v západním stylu, a moc byla přísně centralizována. Samuraji jako třída stratili moc a zanikli...

Takže jaké období samurajství si vybereš? :-)
envec 7.11.2007 13:32  1154
Davecnemyslel jsem přímo, že by si člověk vybríral např 3 archeotypy a dosáhl by tím postavy samuraie, ale myslel jsem že by se mu nemusel vymýšlet všechny dovednosti nové
davec 7.11.2007 13:25  1153
Asi to nebyl ochuzenej uran, co? :-) Ale skutečností je, katany jsou opravdu dost křehké. Ono s meči to je vůbec celkem problematické. V době náboženských válek ve Francii (Bartolomějská noc atd.) bylo povinností pážat na bitevním poli podávat svým pánům nové meče, když se jim meč zlomil... Bylo považováno za vrcholně nerytířské útočit na pážata (nebyli blbí, útočilo by se i na jejich mečonosiče). Na bojišti se používaly jiné meče (výrazně těžší), než k soubojům (tam zase nesměly být zbroje). Tudíž spotřeba mečů na osobu a bitvu byla asi slušná. To, že my si dnes představujeme, že každý bojovník se se svým mečem narodí a pak ho s tím stejným mečem uloží do hrobu je blbost.
merwin 7.11.2007 13:20  1152
EnVecOT
proti takovým filmům nemám nic, taky se na ně rád dívu ... jen nemusím lidi, kteří pak tvrdí, že to zvládne i normálně =) (stejně tak je to i s těmi samurai a spoustou dalších věcí)
Já zas viděl video, kde pěknou bambusovou tyč přesekli i normálním gotickým mečem =)
envec 7.11.2007 13:15  1151
MerwinOT
co máš proti filmům kde katanama sekají betonové sloupy? :)
viděl jsem hezké video, kde upevnili katatnu a namířili na ni 0.50 kulomet :) no 6 nebo 8 kulek rozpůlila (než se rozpůlila:-D)
merwin 7.11.2007 13:06  1150
Davecá, konečně někdo kdo o samurajích něco ví, né to co se odvozuje z filmů =)

Když už by samurai měl být vytvořen, tak pro něj busou asi nejvhodnější pravidla paladina (nebo aspoñ po přečtení momentálně zveřejněné verze si to myslím), bojovník je pro něj asi jako druhý, nicméně pak by opravdu bylo potřeba zasadit do toho mnoho homerules.
davec 7.11.2007 12:40  1149
ad SamuraiMyslím, že samurai by se dal dle stávajících pravidel vytvořit kombinací archetypů rytíř, kondotiér a šermíř. Chtělo by to ale výraznou úpravu na kampaň "východního" stylu. Taková Svatá zbroj tam moc nesedí atd...
davec 7.11.2007 12:28  1148
EnVecTo netuším, jakým způsobem to má v plánu. Ale samurai není soubor dovedností, je to životní filosofie... Povinnost až za hrob, tak bych nazval samuraje. A nevím, jestli by byl kombinovatelný se stávajícími archetypy.

Bojové techniky samurajů - dost záviselo na postavení daného samuraje. Navíc se do toho míchá to, že až do 16. st. mohl samurai být rolníkem a naopak. Společensky si byly obě skupiny rovné. Až potom se kastovní systém úplně uzavřel.

Nejnižší stupeň, tzv. ashigaru, byl v podstatě rolník, který měl kopí. Klasický kanonfutr, to by asi nikdo hrát nechtěl.

Řadový samurai byl cvičený s mečem, lukem a v jízdě na koni a to všechno ve zbroji. Jednotky určené pro zvláštní účely používaly jiné zbraně - třeba taková naginata je docela zajímavá zbraň.

Další stupeň byl hatamoto, což byl vlastně samurai, který měl z nějakého důvodu výsadu nosit meče v přítomnosti pána (daimioa). Bývalo to často proto, že byli fakt dobří.

Daimio byl vládce provincie - provincií mohlo být i více. Uděloval léna svým hatamotům a příbuzným, ti museli ze svých lén živit určitý počet samurajů. Daimio byl podřízen taikóovi (správce císařství) nebo šógunovi (což byl také titul pro správce císařství, ale ten musel pocházet ze vznešené rodiny). A samozřejmě císaři.

Rónin byl samurai bez pána - z nějakého důvodu o něj přišel a přežil. Značně potupný osud. Jejich hlavní zájem byl najít nového pána, což nebylo až tak jednoduché. V podstatě se živili jako žoldáci, a lupiči.

Zasazení tento rigidní systému do fantasy světa nevidím jako problém. Jako problém ale vidím tvorbu CP... A něco jako samuraie nevyprodukuje každá kultura. Ninju si dovedu představit kdekoliv. Bojového mnicha taky, ale samurai? To ne.
envec 7.11.2007 12:01  1147
Davecnevíš jak ten někdo toho samurae myslel?

myslím, že samurai by šel vytvořit kombinací už stavajících archeotypů
merwin 7.11.2007 11:46  1146
Davec:
pěkný odkaz

Wraith:
jedinné poznámky k tomu co jsi napsal

Líbí se mi, že se hráč plusek nemusí držet zaběhnutých pojmů jako je bojovník - silák, zloděj - akrobat apod.
V naší družince, třeba všichni předpokládají, že nějaký dobrý plán, popřípadě řešení situace vymyslím spíš já, než jeden ze dvou čarodějů (nechci říkat že je to způsobeno kvalitou hráčů, spíš vystupováním postavy) a přitom všichni vědí, že já jsem ten co umí jen dobře bojovat.
Tomu elementaristovi dávám naopak větší šance než třeba samurajovi, záleží jen na přístupu k jeho tvorbě (a dokud neuvidím jak vypadá, nechci ho soudit či hodnotit).

EnVec:
to taky ... ale hvězdice mi příjde šílenější (teda já ji neudělám ani bez zbroje =)
envec 7.11.2007 10:48  1145
Merwinjá se dočetl, že v ní jdou dělat kotrmelce :)
wraith 7.11.2007 10:41  1144
Dart 1134 dobrá jestli pro komunikaci semnou toto potřebuješ tak nyní jak vidíš jsem se zaregistroval. Dále k těm odstavcům jak jsem již psal prostě mi nejdou vkládat ale snad to nyní půjde.

Co se týče síly a šermíře:
Podle mě je i pro takovéto zaměření síla velice důležitá protože v příbězích se mnohdy stane že se setká postava i s povoláními se kterými nemůže v dané situaci bojovat (čaroděj, nečekaný útok zloděje) a pak se prostě každý bod života hodí. Dále v 90% družina spoléhá právě na bojovníka v tom že bude mít právě on o něco větší sílu a pomůže s ní tam kde síla ostatních nestačí. Pokud to za něj musí dělat někdo jiný je to trochu škoda.

Dřevěný meč:
Můj názor je asi takoví pokud budeš používat těžký meč (jako rytíř) nebudeš mít tak velkou úspěšnost zásahů ale budou o to ničivější. Pokud bych byl šermíř spíš bych použil ze začátku široký meč. Sice zranění která bych s ním zasadil by byla menší ale zato by jich bylo víc takže konečný výsledek by měl být stejný. Pokud dáš do hry dřevěné meče budeš mít šanci na zásah asi ještě větší ale škody zase jak sám říkáš budou ještě menší takže to vyjde nastejno.

Dále ten východ a Evropa:
Zde opravdu nejde o polohu kontinentů ale o celkové prostředí kde se hra odehrává. Zde si myslím že s kulturou východu se opravdu moc nepočítá a ani samotný šermíř není takto navržen (v seznamu zbraní katanu opravdu nenajdeš). Pokud bys stále trval na dřevěných zbraních jsou zde dvě alternativy: 1) začni jako gladiátor a dej si boj s klasickými holemi a kopími. Zde ti nebude vadit ani malá síla finta hluboké zabodnutí je jedna z nejlepších vůbec. 2) Pokud by to museli být opravdu dřevěné meče navrhuji ti založit nový archetyp samuraje nebo něco podobného který na boj s těmito zbraněmi bude lépe navržen. Určitě by to bylo lepší než ten již zmiňovaný elementarista o kterým si stále myslím že se mezi ostatní archetypy prostě nehodí a navíc měl by jen samé výhody.

Ohledně těch hvězdic:
Ty jsou navrženy hlavně pro zloděje ke kterému prostě opravdu patří i když to není přiznávám zrovna Evropská zbraň ale je to tak.

Ohledně zbroje a rytíře:
Zatím co šermíř může své schopnosti používat od 1 stupně rytíř který staví hlavně na obraně tuto výhodu nemá a tak si myslím že aby hráč nemusel čekat několik levelů než jeho rytíř zbroj unese rozhodli se mu to tvůrci tohoto archetypu usnadnit.

Výdrž:
To jak je někdo obratný prostě nemá nic společného s tím jak je vytrvalí. Proto se zde používá síla která nemá vztah jen ke svalům ale právě k celkové fyzické výdrži.

Doufám že jsem ti nyní odpověděl dostatečně na tvé otázky jak jsi chtěl.
pecka123 7.11.2007 10:01  1143
Chtěl bych podotknout, že podle mě není korektní změnit u dřevěného meče S na D a snížit potřebnou sílu. Zranění zbraně je do značné míry dáno i momentem setrvačnosti a její hmotností. Tudíž by se mělo taky snížit, takže by vznikla zbraň s cca parametry obušku.

Můj osobní názor je, že například scéna v SW 6. díle, kde Luke buší do Vadera světelným mečem s velkými rozmachy je poněkud nesmyslná, protože ten meč má těžiště v Lukově ruce a strašně malou hmotnost.
davec 7.11.2007 09:56  1142
Dřevěné mečePoužívání dřevěných mečů zdaleka není jen záležitostí východu. Používaly je ve značné míře původní civilizace Střední a Jižní Ameriky a snad celé Tichomoří. Ti to navíc kombinovali s kamenými hroty či břity nebo zuby. Neznali chudáci kovy (s výjimkou kovů drahých - pro jejich smůlu :-)).

Myslím, že zbraně tohoto typu by neměly problém s koženými (i pobíjenou) nebo prošívanými zbrojemi, ale jakákoliv kovová zbroj minimalizuje možnost zranění. Tedy v tomto případě to počítat asi jako hůl. Poškození dřevěného meče při střetu s kovovou zbraní? Když se nezničí hůl....

Pěkné rekonstrukce aztéckého meče macuhuitl jsou na:
http://mormanity.blogspot.com/2006/07/reconstruction-of-macahuitl-by-scott.html

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt