Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.5.2007 16:52  130
Gwaihir [129]: Viz Erric [9].
gwaihir 10.5.2007 16:47  129
Wolfi [128]: Jasně : síra+dřevěné uhlí+ledek
To, že pracuje i s magií ještě neznamená, že to nemůže být taky chemik.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 10.5.2007 16:42  128
Gwaihir [127]: Nemusel, ale v okamžiku, kdy zařadíš alchymistu s_jakýmikoliv_výbuchy (a někteří hráči za alchymistu budou výbuchy chtít!), tak je musíš zdůvodnit - a napadá tě (v této verzi) lepší důvod?
gwaihir 10.5.2007 16:39  127
Wolfi [124]: Proč by výbuch musel být magická záležitost?
gwaihir 10.5.2007 16:38  126
Bouchi [122]: Imho není až zas takový rozdíl mez +3 k UČ, když mám dýku a +3 k UČ, když jsem si šňupnul, klidně bych oboje nazval paušální bonus. Nicméně takhle bysme se mohli dohadovat až do vydání drd+1.1, jestli se toho dožijem.
Pro debatu v tomhle klubu je hlavní, že se shodnem na tom, že bonusy za zdrogování nejsou věc, na které by bylo dobré alchymistu založit.

Ale na druhou stranu: Pokud by tam byla nějaká závislost, absťák, postih k inteligenci, zručnosti atd., tak o není až zas tak špatný nápad.
gran 10.5.2007 15:44  125
bla bla bla bla blá xD
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 10.5.2007 11:59  124
peca_007 [109]: Což je ale jen jiná verze toho, co říkám já (DMSN) - to, že usměrníš magii do sfér je jen jiná verze toho, že tam usměrníš magenergii, která je v daném předmětu (jakožto součást magenergie celosvětové, která tomu pochopitelně bude klást odpor). A co kdyby se zjistilo, že to něco vyvolává? Pak by na Alchymistovi vlastně byly dvě cesty - práce s magií v předmětech a práce s magií v lidech. Co když magický lektvar je vlastně obyčejná voda bez_jakékoliv_magenergie? A klasické výbuchy jsou tím, že se alchymistovi nepodařilo udržet magenergii mimopředmět a ta se dostala zpět (jakási imploze magenergie)?
Ne, už toho raději nechám :D
erric 10.5.2007 11:05  123
To ze se autori snazili tz prvoplanove bonusy odstranit, neznamena, ze se jim to uplne vsude povedlo a ze je vsude bezpodminecne nutne aby se to povedlo. Problem je ten, ze tady bylo navrzeno, ze alchymista bude akcni protoze bude mit brutalni lektvary co mu budou pausalne zvysovat bonusy. Coz je pro DrD+ hloupost. Obcas nejaky lektvar sily neni nic spatneho, ale stavet myslenku na tom, ze alchymista bude drsny, protoze na to ma lektvary aby se v sile vyrovnal ostatnim povolanim mi prijde jako nespravny pristup.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.5.2007 10:32  122
Gwaihir [120]: To je jednoduche - od zacatku se snazim rict, ze "pausalni bonus" (tedy bonus, ktery ma dotycna postava vzdy, za libovolnych okolnosti) se ani u zlodeje temer nevyskytuje (takova schopnost je tam AFAIK jedna a zminka o ni tady nebyla). Jinak jsou ty bonusy omezene bud typem zbrane nebo jinymi faktory. Ano, vim ze u zlodeje jsou ta omezeni jednodussi, primocarejsi nez treba u bojovnika. Ale jsou. Ostatne Erricova reakce "pausalni bonusy se do DrD+ nehodi" byla na ziskavani bonusu pomoci drog, tedy skutecne za libovolnych okolnosti.

Gwaihir [121]: A tvrdim snad ze neni?
gwaihir 10.5.2007 10:16  121

Bouchi [118]: To je aj u bojovníka... (minimálně u fint, ale i u jiných schopností)
gwaihir 10.5.2007 10:15  120
Bouchi [118]: Já fakt nechápu, čeho se přesně snažíš dosáhnout.

zrekapitulujeme si diskuzi

1. tu byl příspěvek, že paušální bonusy se do drd+ nehodí (Erric)
2. Domingo napsal, že u zloděje se na to úplně vyflákli.
3. Gran řekl, že bojovník je na tom podobně a že zloděj má jen tři bonusové schopnosti
4. já jsem napsal, že je jich víc a že bojovník je v tomhle ohledu v pořádku.
5. Ty rozebíráš detaily mého tvrzení a ukazuješ jejich nepřesnost, či nepravdivost.

Takže chápu tě dobře, že se na to autoři vyflákli jak u zloděje tak u bojovníka? :p

domingo 10.5.2007 10:00  119
Bouchi [118]: No, je pravda ze to je urcite obmedzenie - ale pri porovnani s bojovnikom ktory sa specializuje na tie iste zbrane vyhrava (v bonusoch) zlodej ...
Okrem toho nesedi mi to s filozofiou zlodeja - vyuzivat fyzicke prostredie k svojmu prospechu, naproti tomu bojovnik - priame riesenia. V priamom strete bez pripravy by mal vyhrat bojovnik, ak sa zlodej pripravi, tak on. Zvacsa, pri porovnatelnej urovni, bojovo orientovany zlodej a bojovnik s dykami.
Teraz to je skor naopak - zlodej sa moc pripravovat nemusi, bojovnik si musi pripravit podmienky.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.5.2007 09:37  118
domingo [117]: Omezeni na typ zbrane neberes jako omezeni?
domingo 10.5.2007 09:35  117
:-)Zas az taku bitku som rozputat nechcel :-)

Konkretne sa mi nepacia pausalne bonusy bez obmedzeni u bojovych akcii zlodeja - takto orientovany zlodej prakticky supluje bojovnika, najma na nizsich urovniach. Uznavam ze bojovnik na vyssich urovniac je uz kvalitativne inde - ale povedzme si, vacsina hracov stravi podstatnu vacsinu casu na nizkych urovniach.
Naproti tomu bojovnik musi vzdy splnit aspon jednu podmienku aby bonus ziskal, zlodej ho ma prakticky len za to, ze si zobral danu schopnost pri prechode na uroven ...

Ale nemyslim si ze to niekto bude ochotny zmenit, mozno homerule ...

Spat k alchymistovi:
Ak by sa ten 'bojovy alchymista' inspiroval zaklinacom, tak by to mozno islo - tj lektvary pouzitelne len podobne orientovanymi alchymistami pre ostatnych len obmedzene alebo by posobili ako silny jed, stava sa prakticky vydedenec zo spolocnosti (aj ked mozno potrebny) ...

Sposob ziskavania magenergie len z krvi cez "wodku" sa mi zda prilis obmedzujuci na hranie a neriesi zaklad povolania - ideu, nahlad na svet od ktoreho sa povolanie odvija ... aj ked ako jeden sposob by som si ho vedel predstavit ... ak vobec treba pracovat s magenergiou ...

Alchymista by podla mna nemal znamenat len lektvary - mal byt to badatel, ktory sa snazi zistit stukturu hmoty a tu vylepsovat (kamen mudrcov) a tym zuslachtovat aj seba ... precitajte si nejake alchymisticke knizky zo stredoveku, ziskate idei o alchymistovi (nanestastie, nepamatam si ziadnu - niekto snad poradi).
Z tohto nahladu na svet vyplyva ze alchymista vlastne ani magenergiu nepotrebuje (aspon nie vedome, priamo) - hmota pochadza z fyzickeho sveta, nie z astralu a on pracuje vo fyzickom svete ...
Tymto by ste sa mohli riadit - vsak hmota je v DrD+ spomenuta len okrajovo, ak by ste sa s tym pohrali, dokazali by ste vymysliet povolanie ktore nepotrebuje (vedomy) pristup k magii a napriek tomu robi veci ktore mnohy mozu povazovat za magiu (napr. mec +1 - pevnejsi mec zo zuslachtenej ocele atd ...).

Zlodej vyrabajuci magicke predmety - to mi vobec nesedi do idei povolania ... a v jeho pripade by som to bral ako munchkinizmus.

(PS: pravdepodobne som zopakoval/vyuzil myslienky uz tu diskutujucich - hlavnie asi peca, wolfi ... ak som niekoho vynechal nech sa ohlasi :-) )
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 10.5.2007 08:55  116
Gwaihir [115]: Je-li pouziti finty schopnost, pak ma bojovnik rovnez radu schopnosti, ktere davaji bonusy k jeho statistikam.
A co se tyce plaste - bonusy v tomto smyslu prece dava i kazda zbran a stit, takze plast proste neberu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt