BouchiAle tady nejde o artefakty v původním smyslu toho slova. Ostatně to nebyly ani artefakty v DrDo. Tady jde o to, vymezit "Artefakt" jako pojem DrD+ a náležitě ho popsat mechanismy. To, co si ten který člověk předstvavuje pod pojmem artefakt, je v tuto chvíli vedlejší. Přičemž tento přístup není Drd+ cizí - viz různé diskuze nad vzhledem a parametry různých zbraní či příšer. Tam se taky argumentovalo tak, že je to prostě představa autorů o té které zbrani či bytosti a hotovo.
Takže pokud se řekne, že Artefaktem je pouze předmět neobyčných schopností, zpracování, stáří.....bla bla bla, prosím, proč ne, ale bylo by vhodné to alepsoň základně upravit pomocí mechanismů.
A já (narozdíl od tebe) opravdu upřednostňuji trvalé magické schopnosti před třeba výjimečným zpracováním. Takže ano, i "prachobečjný meč" s démonen s neomezenou výdrží pro mě bude artefaktem spíš, než nádherně zdobené a staré cokoli, které nic neumí. :-) |