DartCo to jsou atributy na bijce? Já si dost dobře dovedu představit velice obratného bijce (i když pak bych mu asi bijec neříkal).
Když si postavu statisticky neuděláš tak, aby jsi co nejvíce posílil schopnosti, tak budou její přednosti i jinde ... postavy nemusí být úzce zaměřené! (a né vždy je úzké zaměření výhoda).
Uvedu ti příklad (bohužel nepdložený přesnými čísly z příručky, jelikož ji u sebe nemám).
Máš dva bojovníky, jeden z nich se rozvíjí v archetypu rytíř, druhý v archetypu šermíř. Oba budou mít (aby byly vyrovnané podmínky) Sil = 5, Obr = 6. Oba budou mít stejný meč (třeba široký). Když sep roti sobě postaví, tak oba mají stejné množství životů, stejnou šanci na zásah soupeře, stejnou šaqnci na vykrytí, stejnou šanci na získání převahy. Budou se lišit jen v tom, že rytíř může mít kvalitnější zbroj
oproti šermíři (má nižší chybějící sílu). Když by boj probíhal stejně (oba hod na BČ, oba hod na útok a pak obranu), bez zbrojí byla šance 50% na 50% (když pomineme ostatní schopnosti). Se zbrojemi vydrží dýl rytíř. Nicméně oba mohou používat finty a to finty bez potřebné převahy (které většinou nejsou moc silné, či převahu mít nesmíš) či finty s potřebnou převahou (které většinou silnější jsou, ale je šance že při výběru této finty převahu nezískáš a akce ti propadne). Jelikož jsou hodnoty vyrovnané, pokud chce rytíř(stejně jako šermíř) používat finty má 44% šanci že získá převahu aspoň 1. Jakou má tedy rytíř šanci, že bude využívat ty efektivnější finty a neztratí při tom akci (ztracená akce mi přijde jako soupeřův útok zdarma), oproti šermíři jež si nahlásí finty tři (třeba: bez převahy, s malou převahou a s velkou převahou) a tak v každém kole dostane nějakou (řekl bych silnou) výhodu a nhikdy mu oproti rytíři akce nepropadne? Když by měl navíc šermíř schopnost na snížení chybějící síly ... došel by do tohoto souboje s mnohem těžší zbraní (kam se poděl ten názor, že šermíř mí šermovat s lehkými zbraněmi a né máchat těžkýmy kusy), vůči rytíři mi to přijde nefér.
Když bych u takového souboje (s těmi stejnými zbraněmi) stál jako nestraný pozorovatel, zřejmě bych došel k názoru, že bojovník-rytíř je oděn do silné a mocné zbroje a bojovník-šermíř zato mistrně ovládá svou zbraň a dovede svou akci přizpůsobit potřebám boje. O tomhle dle mě šermíř je! (jak už ti tady psalo i pár dalších lidí)
Já mluvil o těžkých, nikoliv nejtěžších zbraních. A kam tím mířím snad jde pochopit z toho příkladu.
BTW mojí představě šermíře sedí stejně bojovník s obouručním mečem jako bojovník se šavlí či štítem popřípadě mečem a dýkou (utvářím si jej podle způsobu boje, nikoliv podle zbraní jež používá ... dle historických šermířských škol s různými druhy zbraní). A tato představa mi sedí mnohem víc, než šermíř s dvěma meči (ve hře se tomu nebráním, ale je to nereálné).
Můžu to uznat z toho důvodu, jež už jsem několikrát psal a uvedl v příkladě. Já naopak nechápu jak může někdo navrhovat upravy jen na základě nespokojeností se svou postavou (kterou mohl udělat jinak, tak aby mu víc seděla), popřípadě nedokáže pochopit, že když chce používat extra těžkou zbraň asi bude potřebovat hrát za siláka.
I když to dle mě není potřeba, nebráním se schopnosti na snížení chybějící síly. Bráním se tomu, aby takovou schopnost dostal jen šermíř (a k tomu ještě jen na meče). Když už, taky by měla být přístupná pro všechny archetypy (xKiv třeba navrhl hezké řešení).
Šavle mi třeba přijdou víc "šermířská" zbraň než meč, navíc by z hlediska vyváženosti archetypů tohle povolání posunulo celkem dost nahoru (kde dle mě už mírně je).
Podle toho jak jsi popisoval průběh toho boje to tak vypadalo ... zkus si někdy zašermovat (taky jsem měl kdysi podobné názory jako ty, než jsem si to odzkoušel .. a není to takové jako ve filmech =). A doufám že nepředpokládáš, že je jeden z nich třeba mistr a druhý začátečník, ale oba dvé umění zvládají dobře (to by pak příklady trošky ztrácely na významu, nemyslíš?) |