Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 9.11.2007 17:41  1181
DartProsím, čti pořádně.
Když vyberu jen pár drobností z textu: U 50 na 50 byla zmínka o nepoužívání schopností; u chybějící síly byla otázka "proč JEN na meče" nikoliv "proč na meče" apod.

Účelem příkladu nebylo ukázat, že šermíř rytíře 100% v boji rozbije, ale že když vezmeš pro obě postavy stejné šance, tak každá z nich má schopnost, která ji v tom boji oproti té druhé v něčem vyzdvihuje. Od toho to je příklad. Samozřejmě, že v praxi se to velmi liší, ale to je způsobeno různorodostí postav.

Ano, dneska je jiná doba, takže se s podobnými případy nesetkáváme a nemáme o nich téměř ani ponětí jak by měly dopadat. V případě, že má někdo zkreslené představy a nechce se mu danou problematiku zkoumat do hloubky, není nic jednodušího si zkusit situaci nasimulovat, třeba se víc přiblíží tomu jak to je.

Gladiátor má s šermířem předvídavost podobnou, ale v něčem lepší v něčem horší (stejně jako ostatní schopnosti).

U zbraně nejde jen o váhu, ale i o těžiště apod.

Opět kdyby jsi četl pořádně, tak víš, že co se unavování díky nošení zbroje týče, s tebou souhlasím :P

PS = potřebná síla
CHS = chybějící síla
(jde si to odvodit z prvního bodu, kteroý napsal)

Dobrá, už to vzdám, jelikož tahle diskuze nikam nevede a každý z nás si asi bude mlít tu svou, není potřeba ostatním (pokud to náhodou čtou) kazit náladu.
romik 9.11.2007 17:31  1180
NoirJo, to zní zajímavě. něco takového by se mi také líbilo. Myslím, že jediný problém bym ohl být v přílišné složitosti pravidel - ale pokud by si to hráč sám nastudoval a sám si to hlídal, aby tím vypravěč neměl žádnou práci navíc, asi by se to v pohodě dalo zmáknout a bylo by to i velmi hratelné :-)
noir 9.11.2007 16:44  1179
Mě by se líbil střelec-kontroler. Jeho šípy by způsobovali růné typy zranění (t.j. třeba by omezovaly pohyb cíle, dávali by cíli různé postihy, mohl by šípy protivníka odzbrojit). Střelba by pro něj byla ne věcí velikosti zranění, ale spíš záležitostí komplikaci-snižoval by cíli ochranu zbroje, snižoval by mu iniciativu, připravoval ho o akce, srážel by ho zpět, případně by mu extrapřesnými zásahy naháněl strach nebo něco takového.
dart 9.11.2007 16:04  1178
MerwinTak pekne po poriadku. Ak by rytier nemal svoju zbroj, asi by hodnoty neboli 50 na 50, nako¾ko tvrdíš, že šermiarovi by neprepadli žiadne útoky. Ak už ale to svoje brnenie má, zrazu je pre šermiara pekný problém sa s ním prekopať. Vezmi do úvahy i fakt, že rytieri na seba navlečú i o niečo ťažšiu zbroj, teda miesto sily 5 +2, si dá rovno 10. Získaný postih môže byť výhodou šermiara. Pri idealistických hodoch(7) asi ani nie. Ve¾ká časť rytierov používa i štít, no to by sme šermiarove šance asi už pochovali. Rytier si bude hlásiť kryt zbraňou po každé ako šermiar získa prevahu. Okrem toho sa začne pripravovať na svoj vlastný útok. Spomínaš Predvídavosť III a ak sa nemýlim (tiež nemám knihu po ruke), tak v tej výške by mala byť aj Svätá zbroj III, čiže +4 do ochrany brnenia. Rytierova zbroj je teda 13 za predpokladu, že prejdeš obranou, na ktorú si môže pokojne hodiť i sústredenie na obranu... (ak by bol priestor, tak si pokojne zahlásim aj ústup). Ak mu do troch kôl nevyrazíš meč z rúk, tak po nich zaútočí a na útok si hodí rovno dva krát, nako¾ko si hlásil prípravu a vezme si ten lepší hod.
Šermiarove ZZ = 5 + 1k6 ak by si hodil 5, ešte stále by si potreboval fintu za 4 ZZ, aby si ho vôbec ranil. Na vyrazenie zbrane potrebuješ odkrytie 7, čo je pri sústredení na obranu a ústupe zas o niečo ťažšie.
Ak by si ale mal dovednosť, ktorá ti znížila potrebnú silu na meč, získal by si +1 k Bč, Uč a ZZ. To mi nepríde zas až tak hororové číslo ako to tu vykres¾uješ. Na argument, žeby so šermiar mohol vziať ťažšiu zraň na úkor sily rovno zabudni. Pri chýbajúcej sile 1 má postih 1 k Bč, čo by sa ešte dalo. Častejšie je však lepšia zbraň vyššie o dva stupne, takže chýbajúca sila je 2 a postih -1 k Bč i Uč. Získaš možno bod do ZZ a kryt bude zrejme rovnaký. Zníženie Uč na úkor ZZ asi nemá význam ak máš problém prejsť súperovou obranou. U rytiera bez štítu by sa to dalo risknúť.

Ako prosím? ažké zbrane? ažké obojručáky používali skôr rytieri. Bojovníci si vyberali radšej jedenapolručák, ktorý je obratnejší a na rozdiel od jednoručáku i silnejší vďaka možnosti pridržania druhou rukou. A ak si ako šermiar vezmeš ťažký meč, ktorý budeš tak hrdo držať dvoma rukami, tak neviem čo budeš robiť ak bude mať rytier i ten štít. Ak si rytier hodí vyššie Bč, tak ti neostane nič iné ako kryť sa zbraňou. To je ale už tvoja vec, že dávaš prednosť zbrani, ktorú budeš musieť držať obojručne.

Pár ďalších ¾udí tiež tvrdí, žeby mohlo byť pre šermiara robenie fínt o kúsok jednoduchšie. Napokon ak je šermiar skutočne mistr meča, prečo sa mu robia finty rovnako ťažko ako gladiátorovi, ktorému je jedno akú zbraň vezme do rúk..? (jasne, teraz sa odvolaj na Tempo boja III...)
Btw: Táto úprava nebola vytvorená z "nespokojnosti".

Ako prosím? Rytier má zbroj, Barbar perfektne pobehuje v teréne, takže má špecializáciu tuším na Oč, Bijec má tak nízky prah bolesti, že bojuje aj na treťom riadku zranení a ty mi budeš hovoriť, že bonus +1 k Bč, Uč a ZZ je hororovo vysoké nespravodlivé a ja neviem čo ešte?
A prečo na meče? Pretože je to v šermiarovom archetype. Sú tam práve meče, dýky (tam ti to asi netreba, že?) a možno ešte tretia zbraň, ale to som si už není tak istý a nik nehovorí, že sa to na ňu nemôže rozšíriť.

Dva meče? Čo je na tom tak nereálne? Dva krátke.... pod¾a mňa úplne bežné. Kombinácia širokého a krátkeho... Ten kratší sa obvykle používa na obranu, prípadne finty. Menej ideálne sú dva jedenapolručné, pretože ich takto asi už obojručne nechytíš. Aj tu sa dá ten druhy ešte stále použiť do obrany. Síce to nie je ideál, ale možné to bude. Váhu si môžeš porovnať s váhou štítov. Vo fantasy je však krásne i to, že sa dá oboma útočiť.... v DrD+ je to poriešené tiež celkom fajn a na meč v ¾avej(nepreferovanej, alebo ako to tam napísali) ruke máš potrebnú silu o dva vyššie, takže opäť neviem čo riešiš.

Btw: Široký meč tu váži 1,8 kg. Dovednosť ti zdvihne na možnosť mať meč Bastard s váhou 2,2 kg. Ak cvičíš so zbraňou denne, tak si na tie +0,4 kg zvykneš. Čiže takýto argument neberiem. Tiež neberiem argument, skús si to. Dnes sa už zaoberá ¾udstvo iným smerom. Skôr sa budeš cvičiť denne v stre¾be, než v cvičení s mečom. Takže na tú dobu by som povedal, prijate¾né.
Čo sa týka obojručáku, nemôžem zato, že ti pridá +3 do Bč, pritom je to najťažší a teda najneobratnejší meč vôbec. Na druhej strane je možnosť zvýšiť obratnosť meča jeho správnym uchopením pred záštitou. To sa používalo hlavne ak bolo menej priestoru na rozmach.

TAK TOTO NE! Nebudete do mňa furt skákať jak ..... Jednému poviem, že proti rytierovi by šermiar toho asi moc nespravil a on ma presvedčí o opaku a ty ma teraz budeš presviedčať zas o opaku... tak sa stretnite vy dvaja a si to medzi sebou vydiskutujte, ale mne s tým dajte POKOJ! (síce je pravda, že vtedy sme rytierovi dali obojručák)
Ostanem pri tom, že šermiari sú obratnejší a nie je jedno, či máš na sebe 10kg zbroje, alebo 30! Takže si pokojne v tom brnení aj tancujte, no o tom, že sa neudýchate skôr ako ten druhý mi budete zbytočne hovoriť (a o tom, že v ňom budete bežať, asi tiež). Obzvlášť, ak mi hovoria že s mečom dokážu "mávať" zhruba polhodinu.... (bez zbroje) Tak dovi, dopo.

xKiv možno navrhol pekné riešenie, ale neviem čo je CHS.
Pred týždňom som začal uvažovať nad archetypom strelca bojovníka, lež by to bola len kópia hraničiara, takže asi preto nie je tento archetyp. Čo by ste tam asi dali, že? Rýchlopa¾bu, mierenie a stre¾ba dvoch šípov na jeden cie¾....
klimbing 9.11.2007 15:34  1177
Archetyp bojovníkaBylo tu už řečeno, že bojovník je co se týče archetypů dost kompletní. S tím souhlasím, ale přeci jen ten zmiňovaný střelecký archetyp by se dost hodil.
Možná si najdu trochu času a zkusím to vymyslet.
merwin 9.11.2007 09:48  1176
Pecka123jo, přesně tak =)

OT
když jsem kdysi poprvé nahlédl do pravidel a dostal se až k tabulkám zbraní, tak mě překvapilo, že šavle třeba oproti mečům mají zhruba stejné zranění (díky zakřivení šavle se totiž při zásahu oproti meči nezastaví, ale zařezává se hlouběji do masa a tak jsou zranění jimi způsobené mnohem drsnější) ... když jsem pak viděl tu fintu, tak mi bylo jasno =) Stejné to bylo i u některých jiných zbraní (třeba řemdihy s jejich vlastnostmi apod.)
pecka123 9.11.2007 09:38  1174
Merwinviz příklad s kordem a kyrysem
merwin 9.11.2007 08:55  1172
Pecka123Nejen na prvních úrovních =) ... pro všechny soupeře, kteří nepoužívají dost silnou zbroj.
merwin 9.11.2007 08:54  1171
DartCo to jsou atributy na bijce? Já si dost dobře dovedu představit velice obratného bijce (i když pak bych mu asi bijec neříkal).

Když si postavu statisticky neuděláš tak, aby jsi co nejvíce posílil schopnosti, tak budou její přednosti i jinde ... postavy nemusí být úzce zaměřené! (a né vždy je úzké zaměření výhoda).

Uvedu ti příklad (bohužel nepdložený přesnými čísly z příručky, jelikož ji u sebe nemám).
Máš dva bojovníky, jeden z nich se rozvíjí v archetypu rytíř, druhý v archetypu šermíř. Oba budou mít (aby byly vyrovnané podmínky) Sil = 5, Obr = 6. Oba budou mít stejný meč (třeba široký). Když sep roti sobě postaví, tak oba mají stejné množství životů, stejnou šanci na zásah soupeře, stejnou šaqnci na vykrytí, stejnou šanci na získání převahy. Budou se lišit jen v tom, že rytíř může mít kvalitnější zbroj
oproti šermíři (má nižší chybějící sílu). Když by boj probíhal stejně (oba hod na BČ, oba hod na útok a pak obranu), bez zbrojí byla šance 50% na 50% (když pomineme ostatní schopnosti). Se zbrojemi vydrží dýl rytíř. Nicméně oba mohou používat finty a to finty bez potřebné převahy (které většinou nejsou moc silné, či převahu mít nesmíš) či finty s potřebnou převahou (které většinou silnější jsou, ale je šance že při výběru této finty převahu nezískáš a akce ti propadne). Jelikož jsou hodnoty vyrovnané, pokud chce rytíř(stejně jako šermíř) používat finty má 44% šanci že získá převahu aspoň 1. Jakou má tedy rytíř šanci, že bude využívat ty efektivnější finty a neztratí při tom akci (ztracená akce mi přijde jako soupeřův útok zdarma), oproti šermíři jež si nahlásí finty tři (třeba: bez převahy, s malou převahou a s velkou převahou) a tak v každém kole dostane nějakou (řekl bych silnou) výhodu a nhikdy mu oproti rytíři akce nepropadne? Když by měl navíc šermíř schopnost na snížení chybějící síly ... došel by do tohoto souboje s mnohem těžší zbraní (kam se poděl ten názor, že šermíř mí šermovat s lehkými zbraněmi a né máchat těžkýmy kusy), vůči rytíři mi to přijde nefér.
Když bych u takového souboje (s těmi stejnými zbraněmi) stál jako nestraný pozorovatel, zřejmě bych došel k názoru, že bojovník-rytíř je oděn do silné a mocné zbroje a bojovník-šermíř zato mistrně ovládá svou zbraň a dovede svou akci přizpůsobit potřebám boje. O tomhle dle mě šermíř je! (jak už ti tady psalo i pár dalších lidí)

Já mluvil o těžkých, nikoliv nejtěžších zbraních. A kam tím mířím snad jde pochopit z toho příkladu.
BTW mojí představě šermíře sedí stejně bojovník s obouručním mečem jako bojovník se šavlí či štítem popřípadě mečem a dýkou (utvářím si jej podle způsobu boje, nikoliv podle zbraní jež používá ... dle historických šermířských škol s různými druhy zbraní). A tato představa mi sedí mnohem víc, než šermíř s dvěma meči (ve hře se tomu nebráním, ale je to nereálné).

Můžu to uznat z toho důvodu, jež už jsem několikrát psal a uvedl v příkladě. Já naopak nechápu jak může někdo navrhovat upravy jen na základě nespokojeností se svou postavou (kterou mohl udělat jinak, tak aby mu víc seděla), popřípadě nedokáže pochopit, že když chce používat extra těžkou zbraň asi bude potřebovat hrát za siláka.

I když to dle mě není potřeba, nebráním se schopnosti na snížení chybějící síly. Bráním se tomu, aby takovou schopnost dostal jen šermíř (a k tomu ještě jen na meče). Když už, taky by měla být přístupná pro všechny archetypy (xKiv třeba navrhl hezké řešení).
Šavle mi třeba přijdou víc "šermířská" zbraň než meč, navíc by z hlediska vyváženosti archetypů tohle povolání posunulo celkem dost nahoru (kde dle mě už mírně je).

Podle toho jak jsi popisoval průběh toho boje to tak vypadalo ... zkus si někdy zašermovat (taky jsem měl kdysi podobné názory jako ty, než jsem si to odzkoušel .. a není to takové jako ve filmech =). A doufám že nepředpokládáš, že je jeden z nich třeba mistr a druhý začátečník, ale oba dvé umění zvládají dobře (to by pak příklady trošky ztrácely na významu, nemyslíš?)
pecka123 9.11.2007 08:46  1170
Proč by šermíř měl bojovat mečem? Mě přijde jako ideální zbraň pro šermíře šavle. Má horší útočnost a kryt, což kompenzuje větším ZZ. Ideální zbraň pro šermíře s jeho malou silou a velkou obratností. Navíc finta Řez šavlí je jisté zvětšení zranění.

Nevím, kdybych si hodil lepší zázemí, k tomu šavli a nějaký štít + šermíře, myslím, že na 1. úrovni jsem s touhle fintu pro bijce, rytítíře a podobná individua stejné úrovně docela obtížným oříškem.
envec 8.11.2007 19:41  1169
domingoJaponci těžké brnění jako jsou plátové zbroje nevyráběli z důvodu nedostatnu surovin
dart 8.11.2007 18:22  1168
Merwin

Nechám sa obmedzovať vlastnou predstavou a idealizmom (základ si však ponechám v stereotype).
Z toho plynie i druhé, ak chcem neschopného šermiara, tak sa budem tváriť že je šermiar a atribúty mu budem nahadzovať na bijca... vec RP.

K tomuto neviem čo by som dodal. Ak si pozrieš archetypy, zistíš že šermiar potrebuje na svoje dovednosti int. Kond., zas zručnosť etc.
Asi ve¾mi ťažko budeš hrať sprostého šermiara, možno nevzdelaného, ale nie sprostého. Ak by si sa o to pokúsil, tak ti môže pokojne vyjsť bijec snažiaci sa bojovať ako šermiar, pretože to ako decko raz videl... ;)

Ak sa rytier zameria na získanie Barbarského meča, a nako¾ko silu vyžaduje i zbroj, získa ho určite skôr. Samozrejme by sme mohli šermiarovi teoreticky umelo zdvihnúť hlavne silu a potom ho získajú obaja súčasne. Napokon získaním toho meča sa jeho útočnosť vyrovná 12 bodom obratnosti, čo sa Uč týka. Ak si ale takto umelo získal meč so šermiarom, tak nechcem vidieť úspešnosť tvojich fint. Pravdepodobne bude na rovnakej úrovni ako rytierova. Ako šermiar už nemáš ďalšie možnosti kde získať body do Bč... teda ak nevezmem do úvahy záskok do archetypu barbara, kam mimochodom môže ísť aj rytier. O ko¾ko odbočíš od navýšenia sily, o to¾ko ťa rytier predbehne.
Takže ako si to vlastne myslel? Chceš sa dostať so šermiarom na úroveň rytiera?

Za najťažšie zbrane v kategórii meče považujem obojručáky. Je pomerne divná predstava, žeby šermiar bojoval s takouto zbraňou. Ak sa však nechceš obmedziť na stereotyp, tak pokojne. Ja by som ho prenechal rytierom (a zas naopak, rytieri vraj neznášali jedenapol ručák...)
Inak kam s tým mieriš?
Ako môže niekto uznať bonus za špecializáciu na brnenie a neuznať bonus za špecializáciu na jeden druh zbrane? Tie skoky v mečoch nie sú zas až tak výrazné. ???

Ako tú zbroj potom na seba upevňovali?

Nikdy som netvrdil, že súper len staticky čaká čo spravíš. Kordom sa ťažké zbrane nekryjú, tým sa uhýba. Tejto debate by som sa však radšej vyhol, bo kedysi som mal podobný názor ako ty, až kým som "nestretol" človeka čo sa vyzná. Pak sme sa zhodli, že záleží hlavne na tom, ako dobre svoje umenie ovládaš.
john_jarik 8.11.2007 17:53  1167
domingoale jsi.
ja se v obdobich nevyznam :)))

tak to ani paaldin nebude samuraj :))))
domingo 8.11.2007 17:31  1166
john_jarik [1165]: Ad samuraj: ked to berem schopnostami o ktorych si myslim ze by mal mat samuraj (ako majster meca), tak skor sermiar/barbar trochu seknuty rytierom (skor len cast filozofie) ... ale mal by nejake schopnosti naviac ktore sa nehodia ... (japonci tazke brnenia nosili len malokedy, pre nich je dolezitejsi utok ako obrana), s tym ze experti by mali aj nieco z gladiatora ...
Proste stavajuce pravidla DrD+ nedovoluju urobit bojovnika na styl samuraja, rychlo dojdu urovne a stale by postava nemala niektore schopnosti ktore by mala mat a spustu takych ktore nesedia to charakteru ...
Dan za nalinajkovany archetypalny rozvoj bojovnika a za to ze bojovnik je ponimany skor europskym stylom fantasy.
Okrem toho tento samuraj by bol len z urciteho obdobia - od cca konca 16, do polky 19teho storocia - obdobie Sengoku Jidai, Tokugawa sogunatu az po Meiji reformy.

Btw, kedysi som skusal urobit samuraja ako archetyp bojovnika, ale narazil som hlavne na nedostatok casu (praca, rodina atd) a aj na to ze do bojovnika sa vlastne dalsi novy archetyp ani nehodi. Musel by sa prekopat cely bojovnik inym stylom, urobit ho viac do dovednostneho stromu / RP.

(A to nie som japanofil ani japanolog :-))
john_jarik 8.11.2007 16:39  1165
add Nova povolani:
Je to uz nekolik let, co DrD+je na nasem trhu... a za celou dobu se oficialne neuznala zadna nova specializace nektereho povolani.
Takze pemyslet o tom, je trochu zbytecne [ninju urcite casem najdete v nejakem specialnim povolani jako je mnich, ne mnich, ten bude blizsi paladinovi, takze necemu zalozenemu na necem jinem, aha, asi assassin].

add jak zlepsit minimalne pravidla:
nekdo se tu zminoval o 4.a 5.stupni dovednosti Boj s ...
Pokud se nepletu, tak o tom jsme s tvurci mluvili u pri tvorbe. Nakonec z toho seslo, ale nikdy se to nezavrhlo. Mozna by to slo udelat, ze na Zbranovou specializaci (kterou ma dany druh bojovnika pri prestupu o uroven) si muze zvysit dovednost az na 4.pripadne 5.stupen [s tim, ze se zlepsi skoro vsechny bojove charakteristiky].

add Samuraj:
o asijskych zbrojich bych radsi v pravidlech nemluvil, i kdybych si to nastudoval, protoze nejaky japanolog nas behem okamziku roztrha na kusy. Takze bych to definoval jako nejaky druh zbroje co uz mame. Treba supinovou [protoze, do toho muzou patrit i ruzne druhu desticek, ktere se v japonsku pouzivali].
Kdo chce hrat samuraje, tak si ho je dnes sto vytvorit z kombinace rytir-sermir. Hlavni je hrani charakteru a myslenkovych pochodu. Casem by to mohl byt i urcity predobraz z paladina, ktery bude postaven trochu vic na uvazovani.

add mnich:
pokud vim, tak mnich bude mnohem vic nez o boji [jak je znam mnich z D&D] postaven na dusevnich schopnostech [jako je treba theurg nebo knez].

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt