StřelecTak jsem našel trochu času a něco jsem tu splácal. Měl by to být základ pro již zmiňovaný archetyp bojovníka. Archetyp specializovaný na střelbu.
Nazval jsem ho pracovně střelec. Pokusil jsem se ho udělat tak, aby se co nejméně opakovali schopnosti hraničáře a zloděje. Zkrátka aby to nebylo stejné a zároveň aby mohl střelec střílet luky, kušemi i vrhat. Nebylo to jednoduché, nevymyslel jsem zatím všechny schopnosti, ale mám tu návrh alespoň některých.
Střelec
Nový archetyp pro bojovníka.
Oblíbené zbraně střelce jsou: luky, kuše, vrhací zbraně, nože a dýky, šavle a tesáky.
Schopnosti:
Odhadnutí terče I
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.
Při střelbě na odhadnutý cíl má střelec bonusy, ale jen pokud a dokud terč nezmění styl pohybu, krytí, atd. a nebo dokud se střelec nepřestane koncentrovat.
Bonus:
+1 k ÚČ pokud se terč pohybuje (běží) kolmo na směr střelby.
+1 k ÚČ pokud je terč krytý +5 a víc (viz tabulka krytů)
+1 k ÚČ vždy, protože odhadnutím terče střelec zároveň mířil.
bonusy se samozřejmě sčítají
Odhadnutí terče II
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.
Střelec je připraven. Toto kolo může mít bonus +6 k BČ, ale pak nebude mít bonus za míření.
Nebo může mít +3 k BČ, ale pak bude jeho bonus za míření o 1 nižší.
Odhadnutí terče III
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.
Střelec si počká na nejvhodnější okamžik a vystřelí.
Terč se může bránit jen uhnutím s postihem.
Postih:
-1 k OČ při automatické činnosti
-2 k OČ při činnosti s volným soustředěním
-3 k OČ při činnosti s plným soustředěním
Zničující střelba I
Střelec zběžně namíří přímo na nejzranitelnější místo soupeře a vystřelí.
Střelec musí ono místo nejdřív najít:
Sms + 2k6+ ~ 9 + opravy ~ -/odhalení místa
opravy uděluje PJ (+3 až –3)
Bonusy a postihy:
+1 k BČ
-1 k ÚČ
+2 k ZZ
-1 k OČ
Zničující střelba II
Střelec zběžně namíří přímo na nejzranitelnější místo soupeře a vystřelí.
Střelec musí ono místo nejdřív najít:
Sms + 2k6+ ~ 9 + opravy ~ -/odhalení místa
opravy uděluje PJ (+3 až –3)
Bonusy a postihy:
+1 k BČ
-3 k ÚČ
+4 k ZZ
-2 k OČ
Zničující střelba III
Střelec již dokáže i pravý opak předešlých stupňů. Prostě vystřelí na jistotu, ale na úkor zranění. Střelec vyčká na správný okamžik, kdy je zasáhnutí nejjistější a vystřelí.
Bonusy a postihy:
-3 k BČ
+3 k ÚČ
-3 k ZZ
-1 k OČ
Střelba v extrému I
Střelec sbírá +10-stupeň archetypu sílu a potom odhadne rychlost terče.
Střelec nemá žádné postihy za pohyb terče, jen u sprintu má –1 k ÚČ.
Střelba v extrému II
Střelec sbírá +16-stupeň archetypu sílu a potom je připraven vystřelit i ve značně náročných podmínkách.
Střelec dokáže střílet i zároveň s činností s plným soustředěním. Střelec vystřelí jednou bez postihu za jakoukoliv současně vykonávající činnost, ale pokud se jedná o činnost s plným soustředěním, tak má –1 k ÚČ.
Střelba v extrému III
Střelec je zvyklý střílet i v přímém boji. Nemá při střelbě na blízko postih –2 k ÚČ. Dokáže mířit bez postihu –2 k BČ a aby ztratila akce míření smysl, tak musí být zasáhnutý alespoň za jeden řádek místo půl.
Střelba na dálku I
Střelec se naučil používat nepřímou střelbu.
Střelec má bonus k dostřelu rovný stupni archetypu střelec, ale o kolik střílí dál, tak takový bude mít postih k ÚČ. [např. dostřel minikuše je +19, střelec Očko má archetyp střelec na 8. stupni, střílí na vzdálenost +25 a tudíž má postih –6 k ÚČ ]
Střelba na dálku II
Střelec má při prodlužování dostřelu postih už jen poloviční (zaokrouhleno nahoru). [Očko z minulého příkladu bude mít postih jen –3 k ÚČ]
Střelec dokáže přesněji střílet na velkou vzdálenost a tudíž má +1 k dostřelu.
Střelba na dálku III
Střelec nemá problémy střílet na velkou vzdálenost. Proto nemá žádné postihy za vzdálenost, ovšem výjimkou je zvyšování dostřelu z předchozích stupňů.
Toť zatím vše. Ještě mě napadla nějaká schopnost pro skupinu střelců, ale zatím jsem to nedovymyslel a nenapsal. Na konec chci ještě dát tabulku, kde bude napsáno, který schopnosti se dají kombinovat. Časem.
Chtěl bych slyšet váš ctěný názor na tu mojí splácaninu (ale že mi to dalo zabrat!)
:-)
P.S. Ty zbývající dvě schopnosti by mohli být takový, jak navrhoval Noir.
|