Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 13.11.2007 10:52  1209
KlimbingNevypadá to špatně, nicméně na můj vkus je to hodně o číslech, což jak jsem již psal kdysi se mi u bojovníka zabývajícího bojem zdá škoda, vyjadřovat že je v něčem dobrý jen čísly (na to jsou většinou finty =).
Vím, že je těžké vymyslet něco originálního a použitelného a i já ve volných chílích taky nad něčím přemýšlím a zkouším něco dávat dohromady. Něco už mám, ale je toho málo ... tak se s výsledkem ozvu někdy později.
klimbing 13.11.2007 08:14  1208
StřelecTak jsem našel trochu času a něco jsem tu splácal. Měl by to být základ pro již zmiňovaný archetyp bojovníka. Archetyp specializovaný na střelbu.
Nazval jsem ho pracovně střelec. Pokusil jsem se ho udělat tak, aby se co nejméně opakovali schopnosti hraničáře a zloděje. Zkrátka aby to nebylo stejné a zároveň aby mohl střelec střílet luky, kušemi i vrhat. Nebylo to jednoduché, nevymyslel jsem zatím všechny schopnosti, ale mám tu návrh alespoň některých.

Střelec

Nový archetyp pro bojovníka.
Oblíbené zbraně střelce jsou: luky, kuše, vrhací zbraně, nože a dýky, šavle a tesáky.

Schopnosti:

Odhadnutí terče I
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.

Při střelbě na odhadnutý cíl má střelec bonusy, ale jen pokud a dokud terč nezmění styl pohybu, krytí, atd. a nebo dokud se střelec nepřestane koncentrovat.
Bonus:
+1 k ÚČ pokud se terč pohybuje (běží) kolmo na směr střelby.
+1 k ÚČ pokud je terč krytý +5 a víc (viz tabulka krytů)
+1 k ÚČ vždy, protože odhadnutím terče střelec zároveň mířil.
bonusy se samozřejmě sčítají

Odhadnutí terče II
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.

Střelec je připraven. Toto kolo může mít bonus +6 k BČ, ale pak nebude mít bonus za míření.
Nebo může mít +3 k BČ, ale pak bude jeho bonus za míření o 1 nižší.

Odhadnutí terče III
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.

Střelec si počká na nejvhodnější okamžik a vystřelí.
Terč se může bránit jen uhnutím s postihem.
Postih:
-1 k OČ při automatické činnosti
-2 k OČ při činnosti s volným soustředěním
-3 k OČ při činnosti s plným soustředěním

Zničující střelba I
Střelec zběžně namíří přímo na nejzranitelnější místo soupeře a vystřelí.
Střelec musí ono místo nejdřív najít:
Sms + 2k6+ ~ 9 + opravy ~ -/odhalení místa
opravy uděluje PJ (+3 až –3)

Bonusy a postihy:
+1 k BČ
-1 k ÚČ
+2 k ZZ
-1 k OČ

Zničující střelba II
Střelec zběžně namíří přímo na nejzranitelnější místo soupeře a vystřelí.
Střelec musí ono místo nejdřív najít:
Sms + 2k6+ ~ 9 + opravy ~ -/odhalení místa
opravy uděluje PJ (+3 až –3)

Bonusy a postihy:
+1 k BČ
-3 k ÚČ
+4 k ZZ
-2 k OČ

Zničující střelba III
Střelec již dokáže i pravý opak předešlých stupňů. Prostě vystřelí na jistotu, ale na úkor zranění. Střelec vyčká na správný okamžik, kdy je zasáhnutí nejjistější a vystřelí.

Bonusy a postihy:
-3 k BČ
+3 k ÚČ
-3 k ZZ
-1 k OČ

Střelba v extrému I
Střelec sbírá +10-stupeň archetypu sílu a potom odhadne rychlost terče.

Střelec nemá žádné postihy za pohyb terče, jen u sprintu má –1 k ÚČ.

Střelba v extrému II
Střelec sbírá +16-stupeň archetypu sílu a potom je připraven vystřelit i ve značně náročných podmínkách.

Střelec dokáže střílet i zároveň s činností s plným soustředěním. Střelec vystřelí jednou bez postihu za jakoukoliv současně vykonávající činnost, ale pokud se jedná o činnost s plným soustředěním, tak má –1 k ÚČ.

Střelba v extrému III
Střelec je zvyklý střílet i v přímém boji. Nemá při střelbě na blízko postih –2 k ÚČ. Dokáže mířit bez postihu –2 k BČ a aby ztratila akce míření smysl, tak musí být zasáhnutý alespoň za jeden řádek místo půl.

Střelba na dálku I
Střelec se naučil používat nepřímou střelbu.
Střelec má bonus k dostřelu rovný stupni archetypu střelec, ale o kolik střílí dál, tak takový bude mít postih k ÚČ. [např. dostřel minikuše je +19, střelec Očko má archetyp střelec na 8. stupni, střílí na vzdálenost +25 a tudíž má postih –6 k ÚČ ]

Střelba na dálku II
Střelec má při prodlužování dostřelu postih už jen poloviční (zaokrouhleno nahoru). [Očko z minulého příkladu bude mít postih jen –3 k ÚČ]

Střelec dokáže přesněji střílet na velkou vzdálenost a tudíž má +1 k dostřelu.

Střelba na dálku III
Střelec nemá problémy střílet na velkou vzdálenost. Proto nemá žádné postihy za vzdálenost, ovšem výjimkou je zvyšování dostřelu z předchozích stupňů.


Toť zatím vše. Ještě mě napadla nějaká schopnost pro skupinu střelců, ale zatím jsem to nedovymyslel a nenapsal. Na konec chci ještě dát tabulku, kde bude napsáno, který schopnosti se dají kombinovat. Časem.

Chtěl bych slyšet váš ctěný názor na tu mojí splácaninu (ale že mi to dalo zabrat!)
:-)

P.S. Ty zbývající dvě schopnosti by mohli být takový, jak navrhoval Noir.
merwin 13.11.2007 06:40  1207
Bonus za obouruční drženíDart:
Aha, tak už asi vím =) ... to +2k ZZ nezpůsobí, že tvé zranění bude o 2body vyšší, ale že budeš mít ZZ o 2 vyšší, čili když uvedu příklad:

Bojovník se SIL 6 bojující jednoručně širokým mečem bude mít ZZ třeba 6 ... to je zranění za 7-12 bodů, zato s tím samým mečem, když bude doufat ve svou rychlost popřípadě nepotřebu krytu zbraní a chytne zbraň obouručně bude mít ZZ 8 a zranění za 9-16 (to je rozdíl 2-4body).
BTW ten samý bojovník by díky obouručnímu držení zbraně (kdyby se tedy vzdal možnosti krýt se i když nemá převahu) moh používat i těžší jedenapůlruční meč a jeho ZZ by bylo 10, to odpovídá zranění za 11-20 bodů ... oproti jednoručnímu držení širokého meče je to rozdíl 4-8 bodů na každý zásah, to už je slušná výhoda. (mimochodem zbraně jsem vybíral tak aby byly u nich nebyl žádný postih za CHS).
Uvede ti stručně ještě jeden příklad:
Bojovník se SIL 11 používající těžký biják bude při jednoručním držení mít ZZ 11 (12-22 bodů zranění jednou ranou), při obouručním té samé zbraně ZZ 13 (16-28), to je rozdíl 4-6 bodů za každou ránu. Jelikož to navýšení je vždy (ať už máš ZZ jakékoliv) o cca 30%, nikdy to nebude zanedbatelné a čím vyšší zranění budeš způsobovat jednoručně, tím větší nárůt bude při obouručním držení.

Takže máš možnost si buď vybrat mezi krýt se i když nezískáš převahu a vzít si štít (dokonce až 3x), nebo si vzít zbraň do kombinace (až 2kryty), nebo riskovat že tu převahu nezískáš, ztratíš možnost krytu, nebo útoku ale navýšíš si zranění o 30% (popřípadě vezmeš dokonce těžší zbraň jelikož se ti CHS snižuje o 2 a navýšíš si jej ještě mnohem víc).
dart 13.11.2007 00:49  1205
xKivObojručné držanie zbrane znemožňuje používanie druhej zbrane a tiež používaniu finty, takže si vážne nemyslím, žeby bolo pre mňa dáko extra lákave nechať svoj štít mimo súboj a chytiť zbraň obojručne.

To ostatné je zas žia¾ zrejme pravda. Načo zdvíhať status za PS ak môžem byť o triedu nižšie....

No neviem, mne to príde ako zbytočnosť a nevyužite¾nosť. Fakt si radšej zoženiem druhú zbraň aj keď len dýku.
Problém by som videl i v tom, že ten bonus je konštantný. Na začiatku je to možno vysoké číslo, ale časom mi príde dáke nízke. Chýba mi tam vplyv sily aby to bolo pre mňa interesantne aj v dobe, až tú obojručnú zbraň budem mať.

Je to ako začarovaný kruh. Teraz keď by som to potreboval tak nemôžem mať zbraň čo by sa dala obojručne uchytiť (a tým nemyslím luk a podobne...) a až ju budem mať tak budem mať ZZ tak vysoko, že +2 mi príde len ako škrabanec naviac a radšej sa budem starať o to, aby som ho neobdržal ja ;)
(ale pšššt, nič som nepovedal :D )
merwin 12.11.2007 22:14  1204
DartxKiv to hezky napsal =)
xkiv 12.11.2007 16:06  1203
Dart+2 k ZZ neni zase tak malo ... a muzes se diky tomu prehoupnout do velkych zraneni (a vedlejsich efektu).

Navic takhle pravidla davaji motivaci vzit si tezsi zbran.
Pokud by mely byt bonusy za prebyvajici silu (i jenom k ZZ, natoz UC/OC/BC), tak by bylo vetsinou vyhodnejsi vzit si lehkou zbran s bonusy (na vsecho?) nez tezsi zbran se stejnym nebo o neco vetsim zakladem ... si myslim.
dart 12.11.2007 15:46  1202
MerwinBč: Yup, tak som si to vyložil i ja :)

ChS: Niet. Môžeš mať aj silu 20 a zbraň so silou 8... nič nedosiahneš. Len ak ju chytíš obojručne, tak máš pod¾a pravidiel ešte bonus +2 k ZZ. Nu, a ja som okrem toho navrhol ešte to odzrkadlenie CHS, ktoré je pod¾a daného pravidla obmedzené na 2.
Ako ide mi o motiváciu. Načo držať zbraň obojručne, keď už mám PS = 0, alebo menej, keď mám len bonus k ZZ? (jasne, finty ;)

domingo:

Ako som už spomínal vo svojom poslednom texte, plánujem to "nalinkovanie" obísť cestou hraničiara. Proste si schopnosť vyberiem skrze RP... príde mi to fér a môžem také veci ako opakujúce sa učenie vynechať (ak mám šermiarovú predvídavosť, nepotrebujem sa to isté učiť i u gladiátora...). Okrem toho mi takýto spôsob nebude zasahovať do charakterníku postavy, pretože charakterník si tvorím ja na základe odohraných udalostí a nie archetyp ;)
domingo 12.11.2007 10:09  1201
Dart [1190]: Proste si narazil na 'obmedzenost bojovnika' - problemy archetypalneho rozvoja.
Podla mna ten rozvoj bol urobeny v carodejovi ako-tak dobre (aj tam by sa to dalo samozrejme vylepsit), ale v bojovnikovi to prilis nalinajkovalo cestu ktorou sa ma uberat.
Ked chces hrat nestandardneho (podla pravidiel) bojovnika, tak so schopnostami ktore patria do charakteru si beries tie ktore tam vobec nepatria a nemas dost urovni. Ak sa odchylujes len trochu, tak sa to da vyriesit pomocou homerule.

Podla mna by archetypy bojovnika mali byt podla vykrystalizovaneho sposobu boja - sucasne archetypy si podla mna 'lezu do kapusty', maju sice nejaky preferovany sposob ale zabiehaju aj do inych. Napriklad taky sermiar a gladiator - obaja sa venuju aj treningu aj individualnemu sposobu boja, akurat prvy preferuje trening, druhy zas individualitu.

Moj pohlad na 'lepsieho' bojovnika (taky mix archetypalneho a dovednostneho systemu - mozno z neho urobit aj RP):

1) Obrana (preferencia: Rytier)
2) Utok (preferencia: Bijec)
3) Trening (preferencia: Sermiar)
4) Intuicia (preferencia: Barbar)
5) Individualita (preferencia: Gladiator)
6) Kolektivny Boj (preferencia: Kondotier)

Maximalna hodnota sposobu boja by bola 7 (dava to zaujimave vysledky - na 21 vies polovicu), a sucet hodnoty protikladnych sposobov boja moze byt najviac 7 (teda napriklad Utok 6, Obrana 1).

Hrac by si na kazdej urovni vyberal v aky sposobe boja chce rozvyjat dalej. Potom by si vybral schopnosti na ktore ma predpoklady - sposob boja, vlastnosti atd, s pripadnou poziadavkou ze aspon jedna musi mat predpoklad ten sposob boja v ktorom postupil. Kazda schopnost (finta) by mala predpoklady: sposob boja na urcitom stupni (aj viac), vlastnosti, pripadne nejake ine schopnosti/finty.

Ale to je uz na dlhsie, muselo by sa to ocistit a hlavne venovat tomu vela casu (ktory ja nemam :-( ).
merwin 12.11.2007 08:37  1200
DartUvědmil jsem si, že s tím posunutým BČ jsem to napsal trochu blbě.
BČ si nesnížíš na nějakou hodnotu, ale svou akci vykonáš později jako by sis jej snížil, ale původní hodnota zůstane. Budeš tedy jednat později, ale finty proti tobě budou stále stejně těžko udělatelné, jelikož sis zachoval původní přehled o bojišti.

BTW poptal jsem se toho kamaráda zabývajícím se tím východem a potvrdil mi mou domněnku. Celodřevěné zbraně se nepoužívali pro opravdový boj vůbec (jen některé části byly ze dřeva, popřípadě se používaly jen hole, klasika). Zato dřevěné zbraně byly hojně využívány pro trénink boje.

Já už nějakým pátým rokem jezdím na dřevárny (a neřekl bych že bych patřil mezi ty co to moc neumí) a musím říct, že s dřevěným mečem bych někomu zvládl ublížit (nějaké zlomeniny, pohmožděniny, odřeniny ... když se dobře trefím tak i něco vážnějšího), ale rozhodně bych se v boji nemohl rovnat někomu třeba se železným mečem (kdysi jsme to i z hecu zkoušeli a můj dřevěný meč mi jednak zničil, nedalo se to kvůli rozdílným vahám krýt a navíc jeho zásah by byl smrtelnější než ten můj ... kdyby to výhodné bylo, tak by se to asi i v historii (tedy až na vyjímky jak psal Davec) používalo, jelikož ty dřevěné zbraně jsou mnohem jednoduší a levnější na výrobu)
merwin 12.11.2007 08:22  1199
Maroskjo, proto se mi zamlouval nápad neudělat jej jen jako střelce z luků a kuší, ale i jako vrhače zbraní.
hecras 12.11.2007 08:13  1198
Já myslím že střeleckej archetip by bojovníka pěkně rozvinul, navíc i historicky prachticky v každé armádě byli specialisti střelci, tudíž střeleckej bojovník není nesmysl.
marosk 12.11.2007 07:43  1197
MerwinNaopak, Robina Hood sa mi zda ako ukazkovy priklad hraniciara, ale to je len vec pohladu. Ked uz, tak by som si vedel predstavit bojovnika specializovaneho na vrhacie zbrane (vid historicko/mitologicke filmy Troja a pod.). To tusim nema este nikdo(ak sa nemylim tak zlodej am len male vrhacie zbrane aj ked si uz nepametam ci ich pravidla nejako rozdeluju).
gran 12.11.2007 07:08  1196
MerwinNjn, holt jseš málo informovanej ;))
merwin 11.11.2007 23:10  1195
Gran, MarosK:
z nových povolání vím třeba jen o paladinovi, alchymistovi a vím že se začalo něco dělat s bardem, zbytek se ke mě zatím nedonesl. Na jednu stranu je pravda, že už tu povolání zaměřená na boj na dálku máme, ale střeleckému archetypu bojovníka bych se nebránil ... ať už armádní střelci, či takový Wilem Tell (popřípadě Robin Hood), mi na hraničáře ani zloděje nesedí a přitom bych je neviděl jen jako bojovníky s obecnou dovedností na střelbu ... IMHO to není nezbatné, ale není to taky na škodu =)

Dart:
Já to myslel tak, že když jsi "rytíř", tak nemusíš být rozvinut v archetypu rytíře (viz. třeba ti raubitři) a naopak (viz příběh u rytíře). A halapartna opravdu byla zbraň původně používaná pěchotou proti jízdě (takže nic pro rytíře na koni =).

Jako šermíř nemusíš být chodící zbrojnice, jen se nemusíš zaměřit jen na prostý boj pouze mečem (viz. oblíbené kategorie)

Když jsme začínali hrát pluska, tak nám taky přišlo obouruční držení zbraně slabší, než podle našich představ mělo být, časem jsme zjitili vyváženost (v některých případech je to mnohem výhodnější a některých ne). Nicméně setkal jsem se s pár lidmi zastávajícími názor předimenzovaného obouručního držení a dle nich by se mělo ještě oslabit. Mě stačí tak jak je.

Co se týče té potřebné síly na zbraně, jedinná otázka je "zda se dá vůbec zbraň s krátkou rukojetí držet obouručně", je to ale fantasy a kašlem na to (občas se ústupky dělat musí). Naopak zbraň s PS 8 se postavě se silou 8 ovládá stejně těžce jako zbraň s PS 4 postavě se silou 4 ... co máme ale odzkoušené z praxe od určité váhy zbraně (resp. síly vlastníka) je jedno jak moc jsi silný, nebo máš lehčí zbraň mácháš s ní téměř stejně. Tak je to zhruba vyjářeno tím, že zbraň PS 8 ovládá postava se silou 8 stejně dobře jako postava se silou 12. (takhle nějak to aj hlásají pravidla)
V podstatě s tímhle se nedá obracet na reálné zdroje, jelikož normálním běžným smrtelníkům nerostou každou úroveň vlastnosti a tak je většinu života mají zrhuba stejné =D

BTW ten tvůj návrh jsem nepochopil úplně jasně, myslíš to jak:
1) postava s CHS -2 (neboli na zbraň s PS 4 mám sílu 6) dostane nějaký bonus za snadné ovládání a dál už žádný bonus nedostává? ... tohle ale postrádá smysl, jelikož to je naproto identické toma, jako by jsi jen posunul hranice postihu za chybějící sílu, pro všechny postavy se to projeví stejně a ve výsledku všichni budou mít stejný poměr všech statistik jako bez této úpravy.
2) tabulka CHS se naprosto zezrcadlí, takže čím budu mít vyšší sílu tím mi porostou staty s tou zbraní až do aleluja? ... pak zase bude pro silné postavy výhodnější bojovat zbraněmi s nejnižší PS, jelikož síla zbraní vzhledem k nárokům roste pomaleji než snižování postihů za CHS

óó, děkuji za pochvalu ... ale je vidět, že jsem se kdysi snažil zvýhodňovat obouruční držení oproti štítu (navíc přidat pár dalších fint pro barbary).

S tím BČ a posečkáním ... v pravidlech jsem nenarazil na nic, co by to přímo řešilo, ale dle názoru některých lidí jde dát podmínku typu "počkám až on něco udělá a pak udělám tohle" a tudíš si BČ snížit na určitou hodnotu (třeba na BČ někoho jiného).
Tuhle fintu nepoužiješ proti někomu kdo má štít, či druhou zbraň ... v případě že má jen jednu zbraň je tam ten postih zahrnut v tom, že se tou zbraní nemůže krýt (čili dle zbraně je to postih cca 2-4)
marosk 11.11.2007 21:46  1194
Gran 1193Tiez si myslim ze specializacia bojovnika na strelbu je zbytocna.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt