Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
patches Patches 20.11.2007 13:54  1269
DavecNevim, jestlis na sobe nekdy mel napriklad krouzkovou kosili, ale z vlastni zkusenosti vim, ze i me ve triadvaceti, kdy jsem prakticky na svem fyzickem vrcholu, opravdu DOST prekazi v pohybu (ackoliv to asi bude i tim, ze nemam potrebnou dovednost:-))... totez plati pro vsechny tezsi kovove zbrane... U tycovych musis navic brat v uvahu obtiznost jejich ovladani (byly bojove efektivni prakticky jenom v sevrene formaci v prehlednem terenu)...
Ackoliv tedy uznavam, ze nejsem zadna korba a mou "hlavni vlastnosti" neni rozhodne Sil:-D
Tak kdo je potom u tebe "normalni clovek"? Historicky vzato bojovali v kovovych zbrojich predevsim jezdci na konich (nevadila jim tolik jejich hmotnost), coz byli zase obvykle bojove mnohem lepe cviceni vojaci nez klasicka pechota (zpravidla navlecena maximalne v te krouzkovce, spise vsak v tvrzenych kozenych zbrojich)...
davec 20.11.2007 13:39  1268
PatchesNo tak si to potom srovnej s potřebnou silou u zbraní a zbrojí. Zbraně a zbroje se dělají tak, aby je mohl bez problémů používat normální člověk a ne hrdina, který je z hlediska světa něco jako polobůh (pokud mu přiznáš možnost postupu na 21. úroveň a NPC dáš max na nějakou 4. úroveň). Těžší verze si může někdo nechat udělat na zakázku, ale v pravidlech asi bude "standart".
patches Patches 20.11.2007 13:28  1267
DavecTo ale IMHO dost (a to opravdu DOST) zavisi na typu sveta - je neco jineho hrdinsky "conanovsky" svet a neco jineho Zemeplocha nebo hororova fantasy... v tom hrdinskem muze byt kazdy strazny opravdu na 7. urovni, ale nedovedu si totez predstavit ve svete veskrze bezpecnem a mirumilovnem... ostatne kde by na to vubec vzal zkusenosti?

Fyzicka uroven nekde konci (je to tusim reseno u nestvur v PPJ, ktere v dospelosti dosahnou 2. az 3. urovne a jen opravdu urostle kusy se dostavaji na 4. ci 5.), a jak sam naznacujes, tak u vetsiny lidi dosahuje vrcholu ve 20 - 30 letech, potom jde dolu... Proto by naprosta vetsina CP jednou mela dosahla sveho "limitu", hranice svych moznosti...
Hracske postavy jsou z tohoto hlediska spis velmi vzacnou vyjimkou - hranice je pro ne teoreticky az na 21. urovni... CP maji tu hranici obvykle niz (v zavislosti prave na typu sveta)...
A ze postavy zacinaji ve 12 letech? No, u me bylo nejmladsi postave na zacatku 17, coz je fyzicky temer hotovy clovek...
noir 20.11.2007 12:59  1266
xKiv:
Hm, to je pravda.Ja jenom nechtel predelavat stavajicic system-jen mi prislo mile vclenit do nej dalsi archetyp.

Co se týká dalších archetypů, tak se dají využít spíš pro tu vrhačskou část archetypu. Barbar má oblibené kopí, šermíř dýku, bijec zase sekery, takže i ony mouhou přispět.

A je pravda, že přidat kuše rytířovi a luky kondotiérovi by taky nebylo tak úplně od věci, ale to je na další delší dikuzi. CO na to ostatní?

A ta poslední možnost je hooodně zajímavá, nicméně je to už poměrně zásadní zásah do struktury pravidel. T.j. raději udělat finty tak, aby se jejich účinek zvedal i po 10. úrovni střelce.
davec 20.11.2007 12:44  1265
PatchesA jsme u toho. Je obyčejný strážný válečník? A chceš mě říct, že nováčci u stráží mají jinou výstroj/výzbroj, než mazáci?

Proč jsem s celým tímhle problémem začal. Byla to určitá reakce na příspěvky o tom, co vlastně je strážný nebo voják:
Pravidla opravdu počítají s tím, že postava na první úrovni má cca 12 let (nebo rasový ekvivalent tohoto věku).
Pokud tvoříme NPC, určitého věku a postavení, musíme počítat s tím, že bude i na určité úrovni. Ta úroveně by vlastně měla být dvojí:
a) Fyzická úroveň (tedy podle věku)
b) úroveň ve svém povolání (v našem případě strážný).

Možná by do nové verze pravidel (třeba do PPJ) neškodilo dát tabulku, jaké úrovně jsou u typových NPC obvyklé (strážný má úroveň 3-5, velitel stráží 4-7 atd...).Takhle NPC PJ zákonitě podle úrovně CP, přičemž má snahu aby CP byli trochu silnější, než průměrné NPC, protože jsou to přeci "hrdinové". Jenže když se podívám třeba na sebe: Je mi 29 let, fyzicky jsem na tom celkem dobře, budu odpovídat nejspíš postavě na cca 9-10 úrovni (podle pravidel by měly moje parametry ještě asi růst, v reále budou spíš klesat:-( ). A to nejsem, tak říkajíc, CP. Myslím, že představa postav "Jsem na 8 lvl, tak jsem king a všichni se mě musí bát" MUSÍ skončit. Postava na 8 lvl je čerstvě prošlá pubertou a průměrný obyvatel v produktivním věku bude jen drobounce slabší. A to jen kvůli tomu, že to není "hrdina" - ideální příklad Zaklínač: Milwa prchající z uprchlického tábora a 2 vidláci. Kdyby jí nepomohl Cahir, špatně by to s ní dopadlo...
xkiv 20.11.2007 12:31  1264
NoirZe neco takoveho jine archetypy nemaji?
Nemaji, ale (taky) muzou!
Cimz se vyresi (nebo alespon zmirni) stejny problem i pro ne.

Moment, bojovnik si muze brat finty jenom z oblibenych zbrani archetypu, ve kterem prave postupuje ....
cimz pak mame pro strelce "optimalni" strategii co nejdriv (13ta uroven) 10 stupen strelce + nacpat tam co nejvic urovni gladiatora (14 15 16 x17 18 19 20 x21 - celkem sest urovni gladiatora, finta F7)

Nebo pridat strelne zbrane i do oblibenych zbrani jinych archetypu (kondotier? rytir?)

Nebo - a tohle je teprve nesystemove - povolit tyhle finty i pri prestupu v jinych archetypech, pokud ma postava stupen strelce 10.
xkiv 20.11.2007 12:27  1263
DavecMám takový pocit, že +2 do síly pro potřeby PS je jen u jednoručních zbraní držených obouruč


No jo, pravda ... ja uz si to pomalu vypisuju s PS obourucnich zbrani zvysenou o 2 a Z snizenou o 2, abych mel jenom to jedno pravidlo o obourcunim drzeni (+2 k Sil pro vypocet PS, +2 k ZZ)
a ne k tomu jeste extra pravidlo pro obourucni zbrane (+2 k Sil pro vypocet ZZ).
Ale nejak jsem se zmatl a smichal to dohromady.

Na první úrovni může mít Boj s... na I. stupni.
Proc? Na obecne dovednosti zadne takove omezeni neni.

---------
S Chs 4 misto 1 bude mit relativni postihy: -1 k BC, -2 k UC, -1 k OC, -1 k ZZ.
Coz uz ho docela srazi.

Na druhou stranu, postuloval jsi 4-5 uroven (a chudaka straznika na 1ni urovni asi jenom malokdy uvidis bez doporovodu nekoho zkusenejsiho) ... a neni to HP, takze neni omezeny "vyrovnavacimi" pravidly o urcovani vlastnosti (a hlidka si mozna bude vybirat ty silnejsi).
4ta uroven, namaxovana Sil: 3+2=5, k tomu je nejvyssi mozna Obr 3+1=4.

A razem mame zpatky ChS 1, navic +1 do UC a ZZ 8.
Coz ma celkem BC 6, UC 4, OC 1+3, ZZ 8S, ochrana 6.
noir 20.11.2007 12:25  1262
xKiv: To je pravda, něco takového by nebylo marné, bojím se jen toho, že je to nesystémové-jiné archetypy tohle namají. Ale asi je to nejschůdnější řešení, které se dá najít...
xkiv 20.11.2007 12:16  1260
Noir [1254]že když chci udělat ultimátní fintu, kterou použije jen nejlepší střlec mezi střelci, tak ji bude moci použít už postava na 13. úrovni

Co ti/nam brani dat na fintu pozadavky "minimalni stupen archetypu XXX, minimalni uroven postavy YYY, uz pred prestupem mel fintu ZZZ" a vystavet archetyp strelce na fintach?

Ono by uplne stacilo zacit nejakou fintou F1 s predpokladem "stupen Strelce 10" ... a pokracovat radou (nebo i stromeckem) finet F2 ("uz mel fintu F1"), F3 ("uz mel fintu F2"), ... F9 (kterou pak muze ziskat nejdrive na 21ni urovni) ...
patches Patches 20.11.2007 12:07  1259
DavecNa prvni urovni nema valecnik Sil a Obr 1, ale spis oboje 2, pripadne jedno 3 a druhy 1... A takhle budou vypadat vlastnosti spis cerstveho rekruta nez pravidelneho strazneho - ten bude na cca 3. urovni, cemuz odpovidaji cisla xKiva...
davec 20.11.2007 11:55  1258
xKiv [1250]To máš pravdu. Ale zkus si toho svého strážného napočítat na první úroveň...

Sil 1, Obr 1
krouzkova zbroj PS 5, omezeni -1; ochrana zbroje 6
Může mít Nošení zbroje I., tudíž Omezení se ruší, ale dostane postih za přilbu (nebo ji mít nebude), ChS 4 - postihy z hlavy neřeknu, ale budou "poněkud" vyšší.

halapartna PS 6, delka 4, utok 3, zraneni 7S, kryt 4
Mám takový pocit, že +2 do síly pro potřeby PS je jen u jednoručních zbraní držených obouruč, což halapartna není (Možná to znáš jinak z nějaké verze pravidel zamýšlené pro budoucnost, v Bčkách to podle mě není - mohu se mýlit). Na první úrovni může mít Boj s... na I. stupni. Postihy zase z hlavy neřeknu.

Celkově tipuji, že bude mít (zhruba) BČ -2, ÚČ -5, OČ -3. Na druhou stranu bude mít trochu větší ZZ, než s dýkou, a Ochranu zbroje 6.

Z čehož mi vyplývá, že pokud postavy na první úrovni potkají někoho s takouvouto výzbrojí, musí být z takové NPC být řádně vystrašení, protože ta je min. na 4 úrovni, jen aby bez větších problémů mohla používat své zbraně.
noir 20.11.2007 11:30  1257
Merwin: Právě proto, že by střelec byl stejně jen necelou půlkou daného bojovníka, tak by to nebyl takový ultimen jako hraničář (rozhodně ne zranění, přesností střelby ani dostřelem)-ale měl by mít schopnosti, které by se vyvíjely s rostoucí úrovní postavy, nejen archetypu. Už jen proto, že jak jsem psal, střelec je hůře kompatibilní s jinými archetypy.
merwin 20.11.2007 11:20  1256
NoirNo, jde hlavně o to, že já si archetyp střelce představuji jen jako doplňěk pro bojovníky, střelba je taky součástí boje. Zatímco to, co popisuješ, by se spíš hodilo pro povolání "střelec", které se kromě střelby téměř na nic jiného nespecializuje.
noir 20.11.2007 11:18  1255
xKiv: To jsem přesně chtěl slyšet! Hm a je pěkné, že ultimátní úroveň archetypu by přišla na 21. úrovni... Jen netuším, kdo by těch dalších 36 úrovní vymýšlel. Ono by možná jen stačilo přidat pád drobnějších schopnostiček a ty ostatní rozložit rovnoměrněji po celé řadě. ALe to je jen taková úvaha...
S čarodějem máš naprostou pravdu. Bohužel.
noir 20.11.2007 11:11  1254
Merwin:
1/Vidíš to, já jsem si právě říkal, že pokud někdo bude chtít být primárně střelec, vybere si právě povolání střelce, hraničářská střelba je jen jedna z cest a hraničář umí ještě hafo dalších věcí, o kterých by si střelec mohl nechat jen zdát...
Mě je blbé hlavně to, že když chci udělat ultimátní fintu, kterou použije jen nejlepší střlec mezi střelci, tak ji bude moci použít už postava na 13. úrovni-to je prostě špatně, vždť to je teprve zhruba polovina jeho kariéry! Případně je pak nutné vymslet mechanismus, aby síla dané finty rostla i na vyšších úrovních (a to nějak tak, aby jí neuškodily ne-střelecké archetypy). Tj. možná k síle fint počítat nějakou část celkové úrovně bojovníka, protože jen růstem vlastností prostě růst s ne-archetypálními povoláními neudržíš...
2/Je pravda, že Střelec by měl vlastně střílet bez fint jen výjimečně-jenže on se musí stejně nějak strefit. Tady si nejsem úplně jistý, jaká by byla ta čísla, jaké by byly rodíly mezi šancí na zásah mezi střecem a dejme tomu jakýmkoli jiným povoláním, které si tvedá Zrč.
3/A vlastně jde docela i barbar, jako vrhač. Pohyb v terénu, mrštnost a další věci mohou ze střelce s oštěpem udělat docela nepříjemného parchanta...

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt