Dadel -> kdybych chtěl být tak přesný a striktně řadit filmy, tak vlastně ono ani 3D animované filmy nezapadají do škatulky: "Animace je technika, při které vzniká každé jednotlivé okýnko na filmovém pásu (frame) samostatně". On se sice každý obrázek rendruje samostatně jako frame, ale techniky motion capture, inverzní kinematika, simulace atd. které jsou nedílnou součástí těchto technologií toto vlastně popírají. Vlastně mají často dokonce blíž k loutce. Takže ty přesahy prostě jsou nutné a není nutné se striktně držet označení.
Já proto také mluvil spíše o trikovém filmu, ale z pohledu toho, že jsi napadl, že Kuky sem nepatří jsem jen argumentoval ... Ono dnes těžko pohledat klasický animovaný film, kdy je skutečně co frame to slide s perovkou, barvou a pozadím. A pro mě osobně a určitě nejsem sám je loutkový film významnou součástí filmu animovaného ... sólo kategorii pro toto odvětví je právě díky těm přesahům úplně zbytečné zavádět. |