Dadel -> samozřejmě že CGI využívá techniky, které jsou skutečně tvořeny políčko po políčku, ale pořád převládá a bude toho víc a víc, kdy se budou využívat techniky kinematiky, simulací, atd ... kde je charakter většinou vymodelován, "napsáno, spíše popsáno chování" a ovládán rigem, a animátor, svým způsobem možná už skoro loutkoherec "jen" loutku vodí, ostatní se, když to hodně, ale hodně zjednoduším, odehrává v pozadí a řeší SW, kdy to řeší rig, simulace, atd.
Jinak přesah je zmíněn záměrně, loutkový film by přiznal loutky a vodící propriety, které ale musely samozřejmě tady být vykryty, tedy defakto políčko po políčku vymazány a nahrazeny adekvátním pozadím. Počítačová animace podle mého vnímání významu nekončí Shrekem, Kozím příběhem a produkty studií Dreamworks, Pixra, Walt Disney, ale přesunuje se čím dál víc a vlastně primárně pro to byla asi i určena, tedy do trikového filmu. Proto ty přesahy, a kupříkladu "Tvorbu Studia loutkového filmu charakterizuje výtvarná kvalita, mistrovství animátorů a uměleckých řemeslníků, myšlenková a mravní hodnota." citace z http://www.kratkyfilm.cz/loutkovyfilm.html je typická ...
Ale jak říká Desdichado, ono je to vlastně jedno a každý nechť si to vnímá jak chce ... pro mě patří do kategorie animovaného filmu i Karel Zeman (loutky + herci), Týrlová, Klimt, Pojar ... ale i produkty studia Aardman, tedy Wallace & Gromit, Shaun the Sheep, což jsou zase typické plastelíny, pořád to vnímám jako animovanou tvorbu. |