Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Festival Fantazie [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Sci-fi a fantasy) moderuje Šéf Lopuchu.
Archiv
Zde bylo neveřejné diskusní fórum pro organizátory, vedoucí programu a dlouholeté účastníky PragoFFestu, FESTIVALU FANTAZIE a FanCity. Sloužilo pro připomínky a návrhy k programu a organizaci. Ztratilo svůj smysl a organizátoři zde už nebudou na příspěvky odpovídat.

Ohlasy na minulé akce: FanCity 2012, Festival fantazie 2012, PragoFFest 2012, FanCity 2011.

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2664 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
fejsik 17.7.2012 11:24  14968
Organizator: je to asi hodně na vnímání jednotlivých vedoucích linií, ale pokud mám mluvit za sebe tak je pro mě FF jednou z nejlepších pracovních dovolených, které jsem kdy zažil a je i v mém zájmu aby se každé FF povedlo co nejlépe.
Pomiňme to že vedoucí i přednášející jsou nějakým způsobem odměňováni a tudíž by mohli za tuto odměnu vyvíjet jistou míru aktivity.

Já například svým přednášejícím říkám, aby s problémy chodili za mnou. U většiny z nich znám způsob jakým takový problém řešit a taky to udělám, pokud to nevím vím většinou na koho se obrátit a jak problém popsat. Většina problému linie vs organizátoři právě vzniká při komunikaci ne příliš známých lidí, kteří neví jak daný problém popsat ale budou trvat na jeho vyřešení.

Každopádně letos přijel jeden známy na FF zhruba po pěti letech a byl zlepšením služeb/servisu/distribucí informací nadšen.
Takže to pravděpodobně děláte dobře.
organizator 17.7.2012 10:44  14967
Fejsik: Díky. My se snažíme přejít na zákaznický model, protože účastníci už na fanouškovství moc neslyší. Ale je fakt, že budeme ještě nějakou dobu spoléhat na vedoucí linií jako na spoluorganizátory, než na další zákazníky :-).
organizator 17.7.2012 10:42  14966
Jasně, že to nebude dělat sám, ale i tak je lepší volat úklidovou službu, než vedoucího úklidu. K běžnému vynešení. Samozřejmě pokud úklidová služba opakovaně nepracuje správně, tak vedoucího. Ale ten vedoucí je ve službě 18 hodin denně, nemusí ale být neustále na vysílačce, tak co se obejde bez něj, je lepší řešit bez něj.
fejsik 17.7.2012 10:42  14965
ad koše
fungovalo to překvapivě dobře, jen v sokolovně měl po ránu klučina problém s tím dostat se do zamčené třídy, koš jsem tedy několikrát vynesl a roztřídil sám
a poté co jsi klučinu odchytil začal jsem mu po programu nechávat na noc/ráno koš za dveřmi třídy a vše bylo v pořádku

opět platí co kdekoli jinde na FF, dělají to fanoušci pro fanoušky pokud mám problém mám ho řešit a v konečném důsledku si po akci nestěžovat, protože to je již příliš pozdě
lyta Lyta 17.7.2012 09:16  14964
Ale toto je ciste teoreticka rovina, prakticky jsem se s tim nesetkala, v minulosti jsem vecer uklidila mistnost a kos tak nakrmila a rano byl prazdny.
lyta Lyta 17.7.2012 09:14  14963
No ja predpokladam, ze si chyti za fligr nejakeho ze svych poskoku a posle ho tam, ne, ze tam pobezi sam.
organizator 17.7.2012 08:37  14962
Košů je na FF zhruba 80-100. (Proto také prosím hodnoťte jinak nevynešení koše na FF a nevynášení jinde.) Volat ke každému plnému koši šéfa úklidu znamená, že nebude mít čas řešit nic jiného. Jeho práce je o dost širší, včetně komunikace se sběrným dvorem, uklízečkami, zásobováním, ... Není to samozřejmě špatné řešení, jenže by to dopadlo tak, že by každý volal hned šéfa ke každé maličkosti.

Já chápu, že je těžké si představit si takovou mašinerii a rozumět, co je za tím práce, ale věřte mi, že to je hodně složité a náročné :-).
lyta Lyta 17.7.2012 00:46  14961
Já nevím, ale zrovna volat šéfa úklidu mi přijde jako správné řešení, protože předpokládám, že on už si to zařídí mezi svými, proto je snad na FF stránkách napsáno, kdo co dělá a co má na starosti. Jen podotýkám, že já s tím v minulosti nikdy problém neměla, koše byly vynesené, spíš se pozastavuju nad Xilyným přístupem "Přinesu si vlastní.", což mi připadá naprosto nesmyslné.
organizator 16.7.2012 23:26  14960
Ne, seznam správných řešení a postupů není, protože by měl tloušťku Zlatých stránek :-). Jen jsem chtěl říct, že není správné si shánět vlastní koš, volat šéfa úklidu nebo mě, řešit odpad na baru nebo na recepci, není správné nechávat to neřešené... Správné řešení je takové, které nejen rychle odstraní chybu, ale zároveň ponaučí ty, kdo ji udělali. Když úklidáři na nějaký koš zapomínají nebo o něm dokonce nevědí, tak správné řešení je takové, které je naučí, že na tenhle koš vážně zapomínat nemají. Protože to vyřeší ten koš na celou dobu. Samozřejmě vchodová služba není jediná, kdo má vysílačku, ale je na stálém místě celou dobu, proto ji navrhuji.

Jinak co se týká košů a úklidu, požádal jsem šéfa úklidu o schůzku ve čtvrtek, probereme důkladně povinnosti služeb, umístění košů a upřesníme to, včetně mechanizmu kontrol, hodnocení atd. Samozřejmě zpřísnit požadavky můžeme až příští rok, dosud to nebylo reálné. Protože za těch podmínek, za kterých orgové pracují, by pro ně bylo lepší nám s tím praštit, než se podřizovat zvýšeným nárokům. Já vím, že zákazníka nezajímá, za jakých podmínek dostává služby, ale na zákaznický model teprve přecházíme. Bylo by fajn, kdybyste si všichni uvědomili, že ti kluci koše vynášejí a v odpadcích se hrabají za 25 Kč na hodinu. A že ostatní jsou na tom jen o 5-15 Kč lépe. Já si myslím, že za daných podmínek jsou naši organizátoři skvělí
jarmom Jarmom Egoistický elitář™ - Make your own kind of music! 16.7.2012 22:32  14958
Organizator [14957]: jen pro zajímavost - když píšeš "jiná řešení nejsou správná" - existuje někde seznam správných řešení?
Mně by třeba ten postup Xyll (bar) připadal logický, naopak kluky u vstupu by mě oslovit nenapadlo, protože bych si myslel, že jen hlídají vstupenky.
Pokud je někde nějaký manuál pro šéfy linií, asi je to ok, jen jestli nebude tloušťky zlatých stránek. ;)
organizator 16.7.2012 19:17  14957
Xyll, viz níže, vynášení košů není na vedoucích linií. Služba může selhat (letos byli všichni úplní nováčci), ale dá se to snadno řešit. Stačí přijít ke vchodové službě a požádat, ať zavolají úklidáře do té a té místnosti. Když se těch chyb nakupí více, úklidáři dostanou pokuty a pokutu dostane i šéf úklidu. Jiná řešení nejsou správná.

Řešit tyto drobnosti týden po festivalu nepomůže ani u košů, ani u dalších věcí. Koše zůstaly nevysypány, kluci se to nenaučili, vedoucí úklidu nezměnil proces (když ho nezměnil na místě, tak teď už to neudělá nebo určitě ne tak efektivně). U dalších věcí obdobně. Vy jste nespokojeni, já jsem nespokojený, ale nic se nezlepšilo. Prosím vždy vše řešte na místě. Díky.

Xilo, naprosto správně :-)
xila 16.7.2012 19:10  14956
XyllMá zkušenost jako šéfa linie - pokud něco řeknu na baru a není splněno, jdu za "vyšší šarží" - u techniků za šéf technikem, jinak obecně postesknutí před Vaškem funguje skvěle (večer bývá na baru, pozdravím, prohodím pár slov, něco hezkého pochválím a postesknu si, pokud něco nejde). My tím, že jsme si tu bednu sehnali sami, tak jsme ji i vysypávali (dost večerů jsem chytla akorát když se vyměňovaly pytle v koších na chodbě, tak jsem to tam prostě vysypala do těch, co se zrovna odnášely).

Ale u nás je obrovská výhoda, že máme hned naproti čajovnu, takže pokud něco nevíme, ptáme se tam. S čajovníky jsme měli letos super "výměnnou družbu" - po zkušenostech z minulých let jsem si vzala nádobí a vyráběla zeleninové saláty + jsme měli ovoce z domu (a ráda se podělím a nechám si dobrotu pochválit). A vůbec tím, jak je máme blízko, jsme první na ráně pro nabízení perníků, čajů a podobných dobrot. Čajovníci ví i takové věci, kdo co dělá či nedělá a kdy se co dělá.

Jinak takové obecné pravidlo - oranžové triko jsou i lidé, kteří mají jednotlivý specifický drobný úkol či roli a nic nezařídí ani nic neví. Takže pokud rovnou nevezmou vysílačku a nezavolají případně pokud to není někdo, koho už znám (šéf technik nemá oranžové triko :-) ), nevěřím, že to zařídil, pokud to není do 30 minut. Že nám nejdou světla v místnosti jsme hlásili "komusi" s oranžovým trikem a snad i to byl technik. Když jsem to nahlásila v sokolovně ve stanovišti techniků, do 10 minut hlásili, že to je hotové. Vím, že dost lidí má problém, že "nechce otravovat". Já si zvykla, že v takových masách programu a lidí jen ten, kdo otravuje, má splněno. A jako šéf linie jsem dost "vysoká šarže", abych si v nejhorším troufla i na Vaška :-). A pokud mi někdo říká něco, co se mi nelíbí a s čím nesouhlasím - zase - jdu si stěžovat/postesknout Vaškovi :-). Holt program je jedna z klíčových věcí, kvůli čemu lidé na FF-ko jezdí, takže pokud je současně 20 programových bloků, 5 minut denně klidně můžu Vaškovi sebrat.
xyll Xyll 16.7.2012 17:27  14955
košeKdyž už se tu tedy o tom mluví. Nechtěla jsem to původně vytahovat, ale co. Místnost si jako vedoucí linie uklízím a hlídám. Ale že mám ještě vynášet koš, to jsem opravdu netušila. Několikrát jsem byla na baru, či zastavila člověka v oranžovém triku a poprosila o vynesení přetékajícího koše ze své místnosti. Učiněno bylo až po dvou dnech. Přitom by mi úplně stačilo, kdyby mi řekli, že si to mám obstarat sama, nestalo se. Příště si tady na baru vyžádám prázdné pytle do košů a věc zařídím.
xila 16.7.2012 17:03  14954
LytaTak to jsem netušila, ale na baru mi dali hezkou krabici k mé plné spokojenosti. Že by mě na kohokoli odkazovali nenapadlo ani mě ani je.

Byť tedy je-li možno někam do manuálů napsat, aby v programových místnostech byly koše, budu ráda. Večerní i průběžný úklid je tak mnohem rychlejší.
wiwi 16.7.2012 11:41  14953
Zábavná reportáž z druhého víkendu, první z řady fantasyplaneťáckých plus připravujeme navíc jednu specialitku. :-)

http://www.fantasyplanet.cz/clanek/festival-fantazie-2012

[ 2664 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt