Hele, tak popořadě, máme: Stupně dovednosti (jak dobře se s tím bojuje) - to je pro účely DrD+ u všech zbraní stejné, holt to tak je dle autorů.
Pak ÚČ. To vyjadřuje, jak dobře se tomu dá krýt. Opět budeme pracovat s vrženou dýkou/mečem. Pokud poletí tak stejně a pokusíš se to vykrýt štítem/uhnout, kde budeš muset vyvinou větší snahu? Samozřejmě u meče, má větší rozměry i setrvačnost.
ZZ pak vyjadřuje co to udělá, když neuhneš, tady asi dohady nejsou.
Nesměšuj tyhle tři věci dohromady (třeba id 1508 je celkem jasný příklad někoho, kdo je v házení dýkou nějakým expertem - zlodějem. Ten k tomu má ovšem předpoklady. Bojovník se něco takového holt nebude učit).
Co tobě asi vadí nejvíc by spadalo do první kategorie. Takže rada, pokud jsi s tím nespokojený, by asi byla, že by se při hodu "těžko-vrhatelnými-předměty" (dle tvé úvahy) dalo dosáhnout pouze prvního stupně dovednosti (např.). Vyšší by šly třeba jen pro hrdiny, specialisty v oboru, apod.
Dobře? |