Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dajen 21.5.2007 10:30  1529
xKiv [1528]: Pokud vim, carodej neumi pracovat s zadnou vazbou, kterou by mu theurg umel predat.

No pro mentální souboj asi ne, pro seslání kouzla, bych si to uměl představit.

Identitu podle odrazu tusim poznam vylucne porovnavanim - tj. musel jsem ten odraz uz nekdy videt a *vedet pritom ci je*.
Jak se to liší od toho, co sem psal já? Prostě pokud někoho neznám, tak ať na něj koukám v duševním světě nebo fyzickém (nebo v obou zároveň), jeho jméno se stejně nedozvím, dokud mi jej neprozradí on nebo někdo jiný, kdo ho zná. :-)
xkiv 21.5.2007 09:28  1528
Hmm, no, snad jenom:
Pokud vim, carodej neumi pracovat s zadnou vazbou, kterou by mu theurg umel predat.

Identitu podle odrazu tusim poznam vylucne porovnavanim - tj. musel jsem ten odraz uz nekdy videt a *vedet pritom ci je*.
Napriklad tak, ze na nekoho koukam (strukturalni vazba, ktera se da poznat podle sily), "vlezu" do dusevniho sveta, udelam par odskoku (a on mi mezitim *ne*odejde) ...
pecka1 20.5.2007 21:32  1527
Dajen: ok, děkuji, snad jsi aspoň zamezil vytvoření špatných návyků u pár lidí :-).
dajen 20.5.2007 09:51  1526
pecka11) mám vazbu k duši, vím, o koho se jedná?
Pokud toho člověk znáš, tak ano. Je to jako by sis prohlížel fotografii. Stejně pak můžeš poznat neznámého člověka, kterého později potkáš na cestě a jehož duši sis předtím prohlížel v duševním světě.
Ale rozhodně z duše nezjisíš identitu nějakého člověka. Na to jsou třeba mentální praktiky.

2) mám nůž - když ho theurg najde, vytvoří k němu vazbu, je to vazba k
předmětu, nástroji, noži, švýcarskému noži nebo švýcarskému noži s vidličkou a nůžkami?

Je to vazba k noži, který drží ve své ruce.

3) citová vazba se vytváří k čemu? mám vraha, co mi zabil sestru a nesnáším ho. Vraha někdo přestěhuje do cizího těla a do jeho těla dá nějakého vidláka. Já o tom nevím, takže teď fakticky nesnáším vidláka. mě to přijde, že citová vazba, kterou mám není k tělu ale k duši. To je asi jenom slovíčkaření, ne?
Citová vazba vede vždy od duše k duši (pokud se můj cit týká živého tvora), může vést i k odrazu předmětu (třeba pokud miluju svého plyšového medvídka).

4) když je v nějakém těle víc duší, poznám podle vazeb, která ho řídí?
Pokud jsou momentálně všechny stejně silné, tak to nepoznáš.
dajen 20.5.2007 09:41  1525
pecka1Možná by opravdu bylo lepší, kdyby sis NAPŘED přečetl theurga a příslušnou část PPJ, než se začneš ptát na ZÁKLADNÍ věci.

ad: To sice ano, ale jak už zaznělo, dostane jenom takové informace, které mu dáš ty jako PJ.
ano, ale přece mu nemůžu zatrhnout, co se mi nehodí do krámu...

Ale ten mechanismus prostě nefunguje tak, že theurg vleze do duševního světa a zjistí cokoli. Pokud bude tvůj hráč chtít zjišťovat, tak si to s ním pěkně sehraj (třeba před dobrodužství), ať ti popisuje jak postupně skáče z odrazu na odraz a brzy zjištíš, že to není nic jednoduchého zjistit nějakou zaručenou informaci. Theurg může získat jen spoustu dohadů, které mu můžou (s tvou malou pomocí) pěkně zamotat šišku ;-)

ad šéf tajné služby: no, Beriju třeba hodně lidí nemuselo, ale uznávám že když už o něm někdo ví, tak to nemusí být takový problém. A procházím např. cizí vyslance - např. mezi špionem a jeho řídícím důstojníkem může být docela slušná citová vazba.
Ale pochop, že v duševním světě pomocí vazeb a odrazu theurg neumí zjistit identitu lidí. Maximálně podle toho pozná podobu a že mezi dvěma lidmi je NĚJAKÝ vztah, ale co je ti dva chlapi zač a co spolu mají nezjistí.

ad čočkař: 1) najdu, předám vazbu čaroději a špinavou práci (ovládnutí jemné motoriky, vyjmutí kudly a následné kuchání nechám na něm)
Příliš mnoho kdyby. Jednak potřebuješ spolupracujího čaroděje a theurga a jednak by to ani potom dost dobře nešlo - viz slábnutí vazby (najdi si to v příručce, vypisovat to nebudu).

2) poněkud elegantněji mu podsunu nenávist ke králi a pak se uvidí, co s tím udělá on sám.
Až bude takový machr, že bude umět Práci s duší III (na podsouvání citů), tak už to nebude moc problém. Ale ani pak to neznamená automaticky vraždu. Můžu někoho z duše nenávidět, ale pokud mám aspoň špetku zdravého rozumu, tak zároveň vím, že královražda=sebevražda.
pecka1 20.5.2007 09:15  1524
ještě něco

1) mám vazbu k duši, vím, o koho se jedná?
2) mám nůž - když ho theurg najde, vytvoří k němu vazbu, je to vazba k
předmětu, nástroji, noži, švýcarskému noži nebo švýcarskému noži s vidličkou a nůžkami?
3) citová vazba se vytváří k čemu? mám vraha, co mi zabil sestru a nesnáším ho. Vraha někdo přestěhuje do cizího těla a do jeho těla dá nějakého vidláka. Já o tom nevím, takže teď fakticky nesnáším vidláka. mě to přijde, že citová vazba, kterou mám není k tělu ale k duši. To je asi jenom slovíčkaření, ne?
4) když je v nějakém těle víc duší, poznám podle vazeb, která ho řídí?
pecka1 20.5.2007 09:04  1523
ad: To sice ano, ale jak už zaznělo, dostane jenom takové informace, které mu dáš ty jako PJ.
ano, ale přece mu nemůžu zatrhnout, co se mi nehodí do krámu...

ad šéf tajné služby: no, Beriju třeba hodně lidí nemuselo, ale uznávám že když už o něm někdo ví, tak to nemusí být takový problém. A procházím např. cizí vyslance - např. mezi špionem a jeho řídícím důstojníkem může být docela slušná citová vazba.

ad čočkař: 1) najdu, předám vazbu čaroději a špinavou práci (ovládnutí jemné motoriky, vyjmutí kudly a následné kuchání nechám na něm)
2) poněkud elegantněji mu podsunu nenávist ke králi a pak se uvidí, co s tím udělá on sám.
dajen 19.5.2007 17:56  1522
pecka1 [1520]: theurg má mezi dobrodružstvími čas dělat různé vylomeniny, ne?
To sice ano, ale jak už zaznělo, dostane jenom takové informace, které mu dáš ty jako PJ.

neměl by král mít ke svému oblíbenému jídlu citovou vazbu?
No to si nejsem jistý. A jestli ano, tak je to IMHO vazba k odrazu, se kterým theurg neumí pracovat. Tudíž si takové vazby nevšimne nebo nedokáže určit kam (k čemu) vlastně vede. Případně uvidí jen nějaký obecný odraz "oblíbeného jídla", aniž by byl schopen rozpoznat, co konkrétně to je.

ad velitel stráží: asi to nebyl dobrý příklad, ale šéf královské tajné služby, který chce zůstat v anonymitě...dejme tomu.
A jak by měl zjistit, že ta osoba, na kterou narazil v duševním světě, je zrovna šéf tajné služby?

co riziko, že bude nějaký čočkař (uklízečka, komoří atp.) v králově okolí, který byl považován za loajálního ovládnut theurgem a vrazí kudlu králi mezi lopatky?
Jak si takové ovládnutí představuješ?

Vrah V zabije člověku Č sestru S. Č ale neví, kdo zabil S, ví pouze, že S byla zavražděna. Pravděpodobně by od něj měla vést silná citová vazba...otázka je kam vede. Na duši V? Někam do prázdna? Nebo kam?
IMHO vede k odrazu všech neznámých vrahů :-) Rozhodně ne ke konrétnímu vrahovi, když Č neví, kdo to je.


To už je v zjišťování takových informací pontecionálně "nebezpečnější" investigativní čaroděj. Ten má kouzla na zjišťování právě takových informací.
pecka1 19.5.2007 17:20  1521
jo, ještě jsem se chtěl zeptat na hypotetickou situaci:

Vrah V zabije člověku Č sestru S. Č ale neví, kdo zabil S, ví pouze, že S byla zavražděna. Pravděpodobně by od něj měla vést silná citová vazba...otázka je kam vede. Na duši V? Někam do prázdna? Nebo kam?
pecka1 19.5.2007 17:17  1520
Gran: theurg má mezi dobrodružstvími čas dělat různé vylomeniny, ne?

Apexx: neměl by král mít ke svému oblíbenému jídlu citovou vazbu?

ad velitel stráží: asi to nebyl dobrý příklad, ale šéf královské tajné služby, který chce zůstat v anonymitě...dejme tomu.

btw. co riziko, že bude nějaký čočkař (uklízečka, komoří atp.) v králově okolí, který byl považován za loajálního ovládnut theurgem a vrazí kudlu králi mezi lopatky? podobných lidí tam bude spousta a nelze je lídat pořád.
gran 18.5.2007 12:02  1519
Jo, přesně tak.

Theurg je navíc dost omezen, nemůže si běhat po Duševním světě pořád a pořád... vsadím se, že družina po něj bude chtít něco víc než jen spánek a kómat ;))
xkiv 18.5.2007 11:40  1518
Theurg urcuje, po ktere vazbe pujde, ale PJ urcuje, kam ta vazba vede :-?
dajen 18.5.2007 11:34  1517
Marcus [1516]: My takhle fungujem už nějakou dobu a žádné větší problémy to nezpůsobuje. Pravda, je to trošku náročnější pro PJ na přípravu, ale nic nepřekonatelného. Stačí si jen předem uvědomit, jak to ve skutečnosti je a co by theurg mohl viděť. A vymýšlet všechny vazby na všechny bezvýznamné lidi taky nemusíš, stačí říct, je tam ještě spousta dalších slabých vazeb k různým lidem. Málokterý theurg je začně zkoumat jen tak jednu po druhé na slepo :-)

A konec konců theurg se vždycky dozví jen to, co mu PJ "podstrčí". :-)
marcus 18.5.2007 11:17  1516
Ano, to je pravda, ale stejně si myslím, že je to problém, protože theurg, mající dostatek času, se toho dozví podle mě až příliš. A další problém je ten, že se mi nechce vymýšlet desítky lidí, ke kterým má královna vazbu 4-5.
apexx 18.5.2007 07:21  1515
To pecka1Asi si to bude chtit přečist pravidla v PPJ a celeho theurga.

"kdo je milencem královny?" - zjistíš možná že ma citove vazby k 5ti mladikum, od sily vazby 5-8, ale ani tak nebudes vedet, jestli je to laska, ci nenavist. Nebo je to milenec jen na sex a pak bude mit citovku nekde kolem 3-4 a ztrati se mezi desitkymi dalších vazeb.

"královo oblíbené jídlo" - když budeš sledovat krale v duševnim svete při každe večeři a obědě po dobu tak čtvrt roku, tak statisticky pak možna vyhodnotis, jake jidlo mel nejčastěji. To ale vlastně ještě nemusí být nejoblíbenější.

"kdo je velitelem stráží" - pokud mají na ramenou frčky, tak by to nemel být problém.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt