Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
profa 12.6.2007 09:14  172
Neříkal jsem, že to má být všude. Jen to bude u většiny lektvarů.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.6.2007 09:01  171
Profa [170]: Jenom upresnujici dotaz - jak zduvodnis existenci okamzite pusobicich jedu (i tech podanych ustne) a zaroven nemoznost vyrobit okamzite pusobici lektvar?
profa 12.6.2007 08:53  170
Samozřejmě, nic není vyloučeno. Ale už pro to, aby nevznikl případ á la rudý kříž v DrDo, bude stejně nějaká doba aktivace i samotného lektvaru (řádově minuty až hodiny), nezávislá na způsobu užívání.
A těmi dnešními léky jsem myslel ústně užívané. Je jich dnes velká většina a na ten zbytek jsem jaksi zapomněl :).
nelde 12.6.2007 08:41  169
ProfaEhm, to se asi nevylučuje, naopak by to bylo zajímavější, protože by ten alchymista byl mírně naspeedován skoro furt (-;

Kinetika současných léků je velmi rozdílná, takže pokud řekneš, že jako dnešní léky, tak si tím vlastně nic neřekl. Pomalý nástup mají vesměs perorální léky (zase ale mívají výrazně delší účinek). Při jiném způsobu užívání to může být výrazně rychlejší. Příkladem budiž inhalace (případně šňupání nebo kouření), nakápání do oka, nebo i injekční užívání. Scénu s inhalací si dokážu ve fantasy velmi dobře představit. O kouření nějakých bylinek ani nemluvě (trpasličí alchymista, který bojuje s dýmkou v puse, se mi docela líbí).
profa 11.6.2007 14:31  168
Jenže alchymista bude dělat lektvary, které budou převážně působit pomalu - jejich efekt bude postupný, ne skokový. Jako dnešní léky.
nelde 11.6.2007 09:53  167
ProfaNemusíš na to pamatovat, protože fyziologicky to není skokové. pokud něco rozvíjíš postupně, tak si zvykáš. Postav novorozence na nohy a upadne a ubliží si. I ptáci se učí létat.

Pokud má lektvar něco zařídit velmi neobyčejného, tak to musí být dryják. Normální tělo není schopné takové věci někdy ani pozřít. Asi by ho to zabilo. Tohle je v souladu s povoláním - součástí postupu je i další mutace / návyk na horší chemikálie.
profa 8.6.2007 16:46  166
GranDobře:
tenhle návrh se mi zdá jako zajímavý a rozvíjet ho jako alternativu mi vůbec nepřijde špatné. Už na tom dělám :).
profa 8.6.2007 16:42  165
neldeJenže taky musíš pamatovat na to, že tyhle změny se mohou stát i jiným způsobem (třebas i fyziologicky zevnitř), a tam na podobné věci pamatováno není. Patrně to tedy nebude potřeba.
Navíc většina takových lektvarů bude mít účinky takové, že je normální tělo bude moci zvládnout tak, jako zvládá své normální vnitřní pochody či jiné látky, které nabuzují organismus (kofein ap.).
gran 8.6.2007 16:26  164
Proč v poště? Tyyy jo, si to chci taky přečíst .)
profa 8.6.2007 16:20  163
ThrorMoji reakci mas v poste.
nelde 8.6.2007 16:15  162
Jenže ono to není jenom o tom, že odoláš lektvaru, ale i tom, že zvládneš jeho účinky - na přiblížení: máš-li náhle velkou sílu a nejsi-li na to zvyklý, tak si můžeš při úderu zlomit ruku.
Představ si, že existují dva lektvary - jeden s účinkem A = Rohypnol a druhý s účinky A a B (B je třeba schopnost vidět do dálky). Alchymista se vytrénuje braním lektvaru A a cvičením, případně nějakou mutací (a la zaklínač) natolik, že ten účinek A umí potlačit (dočasně nebo i "trvale" = než efekt vymizí) případně na něj vůbec nepůsobí (mutace na jiný chemismus), takže ten druhý lektvar dokáže použít. Normální tvor dříve usne.
Alchymistovi schopnosti by se pak dělily na ty, kdy něco vaří a kdy něco užije (i si uvaří). To druhé je jen pro "otrlé" alchymisty. Sice by takový správný alchymista byl při questu paralelně nadopován, ale vůbec mu to nevadí. Pokud přistoupíme na mutaci (třeba i magickou) v rámci výcviku, tak se tím řeší hodně věcí. Alchymista je schopen v průběhu dobroudružství se dozásobit (na ty svoje dryáky mu mohou stačit běžné suroviny). Podle své úrovně (mutace) může užívat tvrdší a tvrdší věci. Negativní efekt bych viděl v tom, že při přílišném braní by mohlo dojít ke snížení efektu (musí si to vařit silnější) až po nemožnost daný dryják vůbec použít.
profa 8.6.2007 14:40  161
neldePrávě proto by chtělo zavést něco jako odolání lektvaru (když je terč natolik silný, že dokáže lektvar vytlačit a zbavit ho účinku) a abstinence (závislost, dozvuk, cokoliv negativního, co se stane, když postava lektvar nezvládne). Pak by bylo možné aplikovat alchymistovy výrobky na všechny. Alchymista má přitom při těchto hodech bonus.
nelde 8.6.2007 14:31  160
Jenže má-li být alchymista povolání pro vlastní postavu a ne jen pro cizí postavu (proto byl kdysi dávno vyřazen), tak nesmí užívat nějaké specifické vybavení typu supersložitá destilační kolona. To se dá řešit tím, že ty specifické věci budou fungovat jen na něj. Tedy de facto bude mít všechno nemagické z běžných surovin, ale nikdo jiný nebude schopen ho napodobit protože:
1) jeho výroba je sice není technologicky náročná, ale je riskantní (snadno se to nepovede, nebo to i exploduje). Přesné laboratorní zařízení to usnadní, ale stačí obyčejný kotlík a přesně dodržet postup (například přesná teplota, čas, atd.). Alchymista má na to buňky a výcvik.
2) Jsou to dryáky a netrénovaného člověka mohou i zabít. Například zrychlovací lektvar, který ale zrychlí i vnitřní procesy a netrénovaný uživatel si tím může přihodit i smrt, když se například zastaví. Dále jsou to jedy, na které je potřeba tělo přivykat (něco jako mutace v zaklínačovi).
nelde 8.6.2007 14:14  159
Thror: Souhlas. Středověká alchymie byla postavená na postupech typu stonásobná destilace, snaha o úplnou čistotu látky apod. Způsob získávání s vlastní krve mi přijde úchylný. Abstrakce ze starého DrD a získávání z různých zdrojů mi přijde lepší. Prostě pokud seberu tu bylinu o svatojánské půlnoci a rychle ji zpracuji speciálním postupem, tak jsem schopen vytěžit maximum. Pokud nedodržím postup jen trochu, tak dostanu skoro nic. Přikláněl bych se k tomu, že magenergie je životní síla, která je všech živých tvorech, někdy více a někdy méně. Získání magenergie ty tvory zabíjí (někdy obrazně, někdy úplně). Asi může alchymista udělat magenergii ze sebe, ale jen za cenu částečné destrukce (na její zahojení však potřebujeme té magenergie více).
thror 8.6.2007 13:21  158
Zdravím...preštudoval som si pravidlá vašej verzie alchymisty, a aj keď je v nich nieko¾ko zaujímavých nápadov (wodka?), sám by som ich asi nepoužíval, a to už z dávnejšie spomenutých príčin...vo vašich pravidlách je vidno, že máte o alchymistoch nejakú vlastnú jasnú predstavu, a celé povolanie je vo výsledku ve¾mi úzko zamerané...Pri poh¾ade na koncept ostatných povolaní DrD+ je vidieť, že všetky sú brané ve¾mi vo¾ne, a aj keď vymedzujú hráčovi istú oblasť v ktorej sa môže vyvinúť, hráč si môže hrať v podstate za čoko¾vek (napríklad...bojový čarodej, zlodej-zabiják, theurg-démonológ, hraničiar-lovec...). Preto ak by malo vzniknúť nové povolanie Alchymista, malo by hráčovi poskytovať širšiu paletu schopností, než iba výrobu elixírov. Tiež sa mi ve¾mi nepáči spôsob získavania Wodky...vieš si predstaviť alchymistu z českej rozprávky "Pekařův císař, a císařův pekař" (snáď som to napísal správne) s dorezanými rukami?

Môj nápad na alchymistu (nikam som to nespisoval, len som sa nad tým párkrát zamýš¾al...), bol taký, že by sa jednalo o povolanie, ktoré by sa zameriavalo všeobecne na podporu družinky tvorbou rôznych vecí... Malo sa jednať o archetypálne povolanie (v niečom dosť podobné kúzelníkovi, jeho spôsob rozvrhnutia schopností mi na moju predstavu alchymistu sadol najlepšie), a pri vymýš¾aní odborov som sa inšpiroval rôznymi hrami (vo ve¾kej miere už spomínaný Arcanum), a literatúrou...
Dodal by som, aké som plánoval vyrobiť pre svojho alchymistu odbory:
"Jedy+Protijedy" = jednalo by sa o jeden odbor, kedže väčšina protijedov pozostáva iba z mierne pozmenenej verzie jedu...študovať protijedy bez jedov by bolo, ako študovať architektúru bez geometrie...tento odbor by zahrňoval rôzne zraňujúce jedy ako mazadlá na zbrane, vrhacie jedovaté výpary/plyny, jedy do jedla, ale napríklad aj nápoje vyvolávajúce chorobu, alebo séra pravdovravnosti...alchymistovi špecializovanému na tento odbor by sa k¾udne mohlo hovoriť "Travič", alebo "dvorný Alchymista"..
"Liečivá": Tento typ alchymistu by sa zameriaval na liečenie (prekvapivé!), a tiež na veci súvisiace s liečením...dokázal by pravdaže vyrobiť nejaké tie "červené flašky" (ku ktorým by som ale pridal obmedzenie, aby sa nedali piť v krátkych intervaloch...ostatne, ako to bolo už aj v drd 1.6), ale aj rôzne maste podporujúce prirodzenú regeneráciu, obväzy napustené látkou, ktorá by pomáhala pri popáleninách, alebo špeciálny plyn, ktorý by na krátku dobu dokázal zvýšiť regeneráciu ¾uďom, čo sa ho nadýchajú (alias vrhací bojový liečivý elixír :B)...tento typ alchymisty môžte k¾udne volať "babička (dedko?) bylinkárka", "ránhojič", alebo možno aj "bojový alchymista"...
"Výbušniny": Hm, nedokážem si predstaviť alchymistu, ktorý by nehádzal nejaké tie bomby...okrem toho je to aj konečne poriadne ofenzívne uplatnenie alchymistu v boji. Arzenál alchymistu zameraného na výbušniny by zahàňal veci ako vrhacie zápalné f¾aše (nechcel som napísať molotovov koktejl :P), bomby, oslepovacie, ohlušovacie, a extra hor¾avé "granáty", rôzne výbušné pasce, špeciálne časovacie zápalné šnúry...tento typ alchymistu by sa dal najlepšie nazvať "bojový alchymista".
"Podporné elixíry": (nevedel som presne, ako tento odbor nazvať...Drogy v podstate vystihujú účinok niektorých výrobkov tohto odboru, ALE nie všetky spôsobujú závislosť) Tu by pravdaže šlo o elixíry, ktoré by alchymista dával členom party, aby sa dokázali pred súbojom "naboostovať"...rôzne zvyšovače sily, utlmovače bolesti, zbystrovače zmyslov, zlepšovače súsredenia...tiež by sem mohli patriť "elixíry na potenciu", tak dobre známe z mnohých fantasy knižiek :)
Tento alchymista by k¾udne mohol byť nejaký "pouťový kejklíř", ale...tiež by sa dal nazvať "bojový alchymista".
"Metalurgia": Alchymista, ktorý by sa zameriaval na vylepšovanie výbavy družiny, nie zrovna v tom zmysle že by ju nejak očarovával, ale skôr spevňovaním materiálov, pridávaním rôznych "tuningov" na zbrane a zbroje...ale pozor, nepliesť to s "kováčom"...alchymista metalurg síce dokáže spraviť zuby na meč, ale ukovať meč bez príslušných dovedností nezvládne. Tento alchymista by dokázal napríklad pridať na zbroj špeciálny chránič krku, ktorý by bránil odseknutiu hlavy, vyrobiť ozubenie na zbraniach, extrémne naostriť akúko¾vek sečnú zbraň, aby bola ostrá ako britva, alebo vyrobiť špeciálnu korozívnu tekutinu, ktorá by pri kontakte s kovom spôsobovala jeho rýchlu koróziu (ďalšia bojová vrhacia f¾aštička).
Tento alchymista by sa uplatnil ako "asistent kováča", nehovoriac o pomenovaní "trpasličí alchymista"...alebo znovu "bojový alchymista".
"Šiesty archetyp": som ešte nevymyslel :D Uvažoval som nad talizmanmi, ale tie sa mi k alchymistovi vôbec nehodia...síce mi nevadí, ak tento alchymista bude pri tvorbe používať magické suroviny a miernu mystiku, chcel by som aby zapadol skôr do hraníc "fantasy" vedy...(niečo ako zlodej, ktorý v podstate nemá s kúzlami nič spoločného, ale keď sa pozriete na schopnosti majstrov, tak si nieste úplne istí :) )

Tento alchymista by tiež dostal nejaké "Finty", ktoré by sa týkali boja s vrhacými zbraňami, kedže väčšina jeho bojovo-uplatnite¾ných výrobkov by fungovala ako vrhacie f¾aštičky s tekutinou...možno by nebol úplne odveci nejaký drobný bonus k obrannému číslu, kedže sklenenými f¾aškami sa v boji vôbec nedá kryť (dúfam O_O), a spolu s f¾aškami nieje možné držať žiadnu zbraň s ktorou by sa zároveň kryl...ale to ma len tak teraz napadlo, jak to píšem :)

Ak by tento alchymista používal nejakú "magenergiu v materiálnej podobe", ako bola tá v DrD 1.6, alebo vaša Wodka...jeho výrobky by určite neboli na ňu prive¾mi náročné, nepáči sa mi totiž predstava alchymistu, ktorý so sebou vláči hromadu fliaš plných zvláštnej tekutiny (nehovoriac o tom, ako provokujúco musí pôsobiť alchymista s 10 f¾ašami čírej tekutiny uprostred púšte...)...skôr by som použil "kvalitu magenergie", ako má kúzelník, a ani rôzne odborové vylepšenia (napríklad "rýchlejšie zosielanie kúziel) by nemuseli byť u alchymistu na škodu...len ich príslušne modifikovať...napríklad "zrýchlenie výroby elixíru, vylepšený dosah, (majstrovská schopnosť) nahrádzanie surovín lacnejšími verziami"...

To by bolo tak všetko :) Keď už chcem skritizovať toho vášho argumentom, že je príliš úzko zameraný, radšej som rovno pridal aj svoj nápad...nerád pôsobím dojmom že len niečo skritizujem, a pritom sám niesom schopný samostatnej tvorby.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt