razerNa postavách profil nemám, tak si dovolím reagovat tady:
Začátek je celkem dobrý, ztotožňuju se v pohledu na první a druhou vlnu otaku u nás. Pak to ale začíná trochu haprovat.
"I zásluhou lidí okolo Otakulandu, Akihabary vzrostlo povědomí o “sesterských“ seriálech Bleach, One Piece a nebylo cesty zpět. Stejně jako v samotném Japonsku, zabetonoval obrovský úspěch Naruta ne jednu, ale nejméně dvě generace diváků. Ti ve většině případů berou za standard kvality první anime co je bavilo, tedy Naruta a vyžadují alespoň nějak podobný děj/feeling a tak začali vznikat věci jako Fairy Tail. Zbytek produkce se díky pudu sebezáchovy změnil také a začal být buď masovější, nebo naopak více “hardcore“, outsourcoval výrobu do Číny a tím si ještě více podkopl nohy… za všechny změny přímo v Japonsku zcela určitě Naruto nemůže, ale u nás je jeho vliv neoddiskutovatelný. "
V Japonsku je úspěch značný, ale bohužel Naruto zdaleka není první - to je jen "evropský" pohled (a to ještě pomíjím třeba Francii a UK). V Americe je považován za startovací titul pořád Dragon Ball a Naruto je "jen" jeho kopie - a mohli bychom jít ještě hlouběji do historie. Takovéhle genrické shouneny tady byly vždy a Naruto žádným začátkem není, je pro nás dnes jen spojovacím můstekm mezi minulostí (DBZ, YYH) a současností (FT, SAO, SnK).
Zbytek produkce se prakticky nemění - je pořád celkem slušná skladba, vychází jousei, slice of life, atd. - prakticky každý žánr jde najít v prakticky každé sezóně. O nějakém zhoršení nemůže být objektivně moc řeč - anebo nesleduješ co v Japonsku vychází.
Outsorcování do Korey a Číny bylo vždycky - už v sedmdesátých, osmdesátých letech. Dneska je ho trochu víc, ale důvod je spíš ten, že to je dneska snazší díky počítačům.
"Ani omylem, právě Advík 2014 je správným příkladem poměrně robustní akce, vedle anime existuje souběžně herní linie, která je nárazově dokonce silnější – podle toho jestli zrovna u nás letí LoL, SC, nebo něco dalšího."
Tady se nemůžu ztotožnit už vůbec - vidím do organizace většiny conů (pomáhám s Natsu a Aki, pravidelně přednáším na Festu a do předloňska jsem dost pomáhal i s Advíkem, jeden rok jsem tam měl linii) a to jak to "Róbert" vzal, pomrvil a předělal jen na to, aby ho to živilo je ukázkově nechutný. Program je jeden velkej mix věcí, který nemají za úkol nic jinýho než natáhnout omladinu na něco zajímavýho, aby vyplázli love. Klasikou je rušení bodů programu (letos zrušen hlavní bod programu - vedený i na plakátech - 30 minut před zahájením tohoto programu), přesouvání, zamítání programu lidem (letos zrušeno maid café, protože nekývli na zpřísněné finančí podmínky - 30 minut před začátkem Advíku). AMV soutěž (na které já se hodně soustředím) tam byla neskutečně odfláknutá (minimum hlasujících, promítání 23 videí divákům v kuse, takže po půlce odcházeli). A co si myslím o tom, že cca. půlka přednášek nemá žádnou informační hodnotu, ale je hlavně předvádením se přednášejících, to radši nechtěj vědět (většina Ecchi linie, jakákoliv Zenyho přednáška, a další). Myslím, že jsi velkým obloukem minul naprostou většinu Advík failů - a že jich bylo i letos (opět) požehnaně.
Rybka je kvalitní odborník, ale IMO ani on tohle nezachrání a nemá toho zapotřebí.
Ke konci čálnku bych podotkl, že značná část lidí se přesunula na FB - hlavně Sčítání českých a slovenských otaku, ale i menší skupiny. Většina lidí se dnes už nechce někde registrovat a vázat, anime berou jen jako nějaký doplněk, a tak se na něj kouknou bokem na FB. Éra diskusních fór už minula. |