Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.6.2007 14:10  178
Cili vlastne postizeni s pasivnim zdrojem, prudkosti "den", velikost budou ty body zavislosti, zbytek by myslim sel pomerne snadno domyslet.
nelde 12.6.2007 14:01  177
Možná abstrakce: Jako životy, ale pro každé lektvar zvlášť. Postava si poznamená kolik bodů "závislosti" za ten který lektvar získala. Závislost se počítá pro každý lektvar zvlášť, případně je u lektvaru uvedeno, že závislost se má připsat jinému lektvaru (a počítat dohromady). Eviduje asi raději PJ (hráč neví, jen tuší). Užití lektvaru tak 5-7 bodů, pokud dozoruje alchymista s příslušnou dovedností ("Dávkování", 3 stupně) a znalostí lektvaru, tak jen 0-1, 1-2, 2-4 body (podle rozvinutí dovednosti). Za každých 24 hodin klesá závislost na lektvaru o 1 bod. U každého lektvaru popis, od kolika bodech nastává defekt (nebo i "efekt") - při každém vzetí, kterým se hladina dorovná i překročí (hladina může být i nula - defekt pokaždé = třeba jedy; u některých defektů musí být rovněž menší než určitá hodnota), si hází postava na past. Těch defektů může být více (menší účinek, neúčinek, nežádoucí účinky, abstinenční příznaky, smrt, atd.), hází se na každý zvlášť. Každý defekt může mít svoje bonusy (podle dovedností a schopností, prostředí, zranění, kvality lektvaru, cokoli chcete) a svoje cílové číslo (typicky nežádoucí účinky mohou jít od závislosti třeba 6, ale cílové číslo bude vysoké).

Jediný efekt opakovaného braní stejného lektvaru bez dozoru je zvýšení závislosti (velmi rychlé).

Alchymisté jednak sami sobě umí dávkovat, jednak mají bonusy k těm pastím. Navíc pokud projdou "mutací" (trvalou změnou při výcviku), tak se jim ty bonusy vylepší a rovněž se u nich může projevit efekt, který jinak nenastává.

Pěknou dírou jsou pak lektvary, u kterých je hezký efekt při závislosti do 4, protože těchto efektů není možné bez dozoru alchymisty využít. On normální efekt lektvaru je defacto jako defekt s positivním účinkem, se závislostí 0 až něco (nemusí to být nekonečno) a nemusí se házet na past.
nelde 12.6.2007 13:33  176
Profa - tady ale mícháš několik věcí dohromady. Kinetiku, efekt/účinek a následek/trvalý účinek. Špatnost LRK byla v tom, že okamžitě vytvářel trvalý účinek (vyléčení). Nicméně například lék proti bolesti podaný nitrožilně působí opravdu velmi rychle, ale nic nevyléčí a po skončení účinku se vrací do původního stavu.
Jedy jsou příkladem dočasného účinku (třeba zástava dýchání), který může zabít, ale pokud se podnikne protikace (třeba klasické kouzlo v RPG na zpomalení jedu), tak nemá trvalý účinek. Osobně bych se všem lektvarům s trvalým účinkem vyhýbal. Trvalého účinku může být dosaženo jen dlouhodobým působením (několik dní). Takový typické léčivý lektvar pak může vypadat následovně (detaily záleží na systému):
- doba působení: 8 hodin
- efekt: po dobu působení se regerační schopnost organizmu až ztrojnásobuje
- defekt: časté užívání snižuje efekt (při druhém a dalším vzetí během dne a pátém a dalším vzetí během posledního měsíce je bráno jako past, výsledek může být dočasné či trvalé snížení efektu)

Problém je, že u každého lektvaru (včetně jedů) to může vypadat úplně jinak. Jediné, jak se to dá popsat je formou farmakokinetiky, to jest založeně na hladině léku, postavené na poločasu odbourávání (doby za kterou hladina léku v krvi klesne na polovinu) a zisku z dávky lektvaru (může se lišit podle rasy) a účinné dávky pro efekt. Jenže to by bylo moc složité, navíc by se to muselo dělat graficky. Na druhou stranu, dávky je možné velmi snadno dělit.

Je nutno hodně abstrahovat, jinak to bude pekelně složité.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.6.2007 10:03  175
melkor_unlimited [173]: Jenze nemluvime o lecich (cemuz by odpovidalo "spravit"), ale obecne o lektvarech - a ty mohou mit hodne rozmanite ucinky (a nektere z techto ucinku by IMHO mely bliz k jedum, ovsem ne s tak falatlnimi nasledky).
profa 12.6.2007 09:54  174
Já jsem to tak nemyslel od začátku, jenom jsem zapomněl na takové věci, jako jsou jedy. Je ale pravda, že u jedů je nesmyslné povídat o závislosti nebo abstinenci...
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 12.6.2007 09:52  173
Bouchi [171]: jak zduvodnis existenci okamzite pusobicich jedu (i tech podanych ustne) a zaroven nemoznost vyrobit okamzite pusobici lektvar?

Něco rozbít je vždy snadnější, než to spravit ...
profa 12.6.2007 09:14  172
Neříkal jsem, že to má být všude. Jen to bude u většiny lektvarů.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.6.2007 09:01  171
Profa [170]: Jenom upresnujici dotaz - jak zduvodnis existenci okamzite pusobicich jedu (i tech podanych ustne) a zaroven nemoznost vyrobit okamzite pusobici lektvar?
profa 12.6.2007 08:53  170
Samozřejmě, nic není vyloučeno. Ale už pro to, aby nevznikl případ á la rudý kříž v DrDo, bude stejně nějaká doba aktivace i samotného lektvaru (řádově minuty až hodiny), nezávislá na způsobu užívání.
A těmi dnešními léky jsem myslel ústně užívané. Je jich dnes velká většina a na ten zbytek jsem jaksi zapomněl :).
nelde 12.6.2007 08:41  169
ProfaEhm, to se asi nevylučuje, naopak by to bylo zajímavější, protože by ten alchymista byl mírně naspeedován skoro furt (-;

Kinetika současných léků je velmi rozdílná, takže pokud řekneš, že jako dnešní léky, tak si tím vlastně nic neřekl. Pomalý nástup mají vesměs perorální léky (zase ale mívají výrazně delší účinek). Při jiném způsobu užívání to může být výrazně rychlejší. Příkladem budiž inhalace (případně šňupání nebo kouření), nakápání do oka, nebo i injekční užívání. Scénu s inhalací si dokážu ve fantasy velmi dobře představit. O kouření nějakých bylinek ani nemluvě (trpasličí alchymista, který bojuje s dýmkou v puse, se mi docela líbí).
profa 11.6.2007 14:31  168
Jenže alchymista bude dělat lektvary, které budou převážně působit pomalu - jejich efekt bude postupný, ne skokový. Jako dnešní léky.
nelde 11.6.2007 09:53  167
ProfaNemusíš na to pamatovat, protože fyziologicky to není skokové. pokud něco rozvíjíš postupně, tak si zvykáš. Postav novorozence na nohy a upadne a ubliží si. I ptáci se učí létat.

Pokud má lektvar něco zařídit velmi neobyčejného, tak to musí být dryják. Normální tělo není schopné takové věci někdy ani pozřít. Asi by ho to zabilo. Tohle je v souladu s povoláním - součástí postupu je i další mutace / návyk na horší chemikálie.
profa 8.6.2007 16:46  166
GranDobře:
tenhle návrh se mi zdá jako zajímavý a rozvíjet ho jako alternativu mi vůbec nepřijde špatné. Už na tom dělám :).
profa 8.6.2007 16:42  165
neldeJenže taky musíš pamatovat na to, že tyhle změny se mohou stát i jiným způsobem (třebas i fyziologicky zevnitř), a tam na podobné věci pamatováno není. Patrně to tedy nebude potřeba.
Navíc většina takových lektvarů bude mít účinky takové, že je normální tělo bude moci zvládnout tak, jako zvládá své normální vnitřní pochody či jiné látky, které nabuzují organismus (kofein ap.).
gran 8.6.2007 16:26  164
Proč v poště? Tyyy jo, si to chci taky přečíst .)

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt