Na Filipínách stěží, to se nevyplatí (dálka, nejistota doručení). Něco málo se outsourcuje do J. Korey, ale taky toho ubývá, protože japonští otaku na to koukají neradi, takže minimálně velká studia (SHAFT, KyoAni, atd.) dělají komplet s Japonci.
Přes software (CG) se dělá primárně pozadí, technika (auta) a taneční scény (do idol sérií). Doporučuju si najít ručně kreslené keyframy, které vypadají stejně jako koncové anime - tzn. tím to asi taky nebude.
Je to prostě vyvinutí žánru. Proč dnešní kreslené disneyovky vypadají jinak než ty osmedsátkové a ty vypadají jinak než ty čtyřicítkové? Protože se mění přístup kreslířů a co je zajímá, mění se trendy.
Stačí se podívat na to, jak kreslí starší kreslíři - Rumiko takahashi kreslí pořád stejně. Ale její anime už se moc nedělají. Je to spíš o hlavních kreslířích ve studiích - kteří obvykle jsou ze stejné generace, takže jsou ovlivněni podobnými vzory. Když byla vzor Takahashi, kreslilo se á la Ranma. Dneska jsou ve studiích kreslíři co vyrůstali na prvním Evangelionu a dál.
Plus samozřejmě spousta lidí neví o čem mluví. Má to velké oči = je to to samé. Ne, není, to jen vy jste zvyklí na malé a na velkých nejste schopni rozlišit rozdíl. |