Heslovitě postupně:
- není důležité co máš, ale jak k tomu přistupuješ. Taky jsem měl aparaturu za tisícovku, pak za pět, pak za třicet, atd, jak šly roky. Ale! Chtěl jsem vždycky víc, časem si to pořídil, a uslyšel rozdíl. Nepochybuji, že to budeš mít stejně. Není příčinná souvislost v tom, co píšeš v prvním odstavci - mikrověž za 5 tis. vs. fanoušek hudby.
- vlastnit drahou aparaturu není nadřazenost. Je to výsledek postupného vývoje hudebního fandovství, který dovoluje slyšet v hudbě víc. A o to víc se na hudebních fórech snažím podělit, třeba to někoho osloví. Od toho tady ta fóra jsou.
- podrobná technická diskuze s vyjmenováním některých komponent není chvástání. Je to snaha o podchycení hloubky problematiky na konkrétních příkladech.
- znám desítky lidí, co mají v aparatuře přes milion, a všichni mají originály. Včetně mně a např. Mike Dimitrova, kde jsme se kdysi potkali, jen ty bedny měl za půl mega, zesilovač taky. Samé originály, dodnes. Neznám ani jednoho člověka, co by spadal do kategorie, jak píšeš "majitelé statisícových sestav přehrávající vypalované CD (dnes už postahovaná z internetu)."
- "Není soustředěný poslech jedné desky kvalitnější zážitek než poslech desítek alb za den při jiné činnosti?" To je velmi individuální schopnost, ale poslech mnoha alb denně někteří lidé dokáží soustředěně zvládnout. Ber to jako nezpochybnitelný talent, se kterým se lze setkat. Uznávám, není toho schopen každý.
- DR je doplňující technický údaj a je dobré znát ho, ještě než si CD pořídím. Abych si jako mnohokrát v minulosti nekoupil CD s vidinou nového remasterovaného vydání, přičemž šlo hlavně o zmršené DR. Byl jsem v podstatě opakovaně vydavateli podveden. Kupovat muziku naslepo? To už nehrozí.
- podle mé zkušenosti na DR nadávají lidé, kteří s ním mají osobní dlouhodobé slyšitelné negativní zážitky. Třeba je zpočátku neuměli ani pojmenovat, změřit, ale věděli, že je něco špatně. Dnes to jde zjistit, zabijáka hudby jsme identifikovali. Slyšet je to na všem, kromě mobilu. Neznám nikoho, kdo by jen papouškoval a neslyšel.
- Stažení hudby pro kontrolní poslech a změření technických informací (nejen DR) je standardní postup, zcela regulérní a žádoucí. Opět, neznám nikoho, kdo by zneužil DR, aby obhájil, že si jen stahuje. Ale znám spoustu lidí, kteří si pomocí DR (nejen) určí, jestli má vůbec smysl o daném albu uvažovat.
- "větší paseku nadělá odfláknutá produkce a blbý mix než DR" tyto faktory jsou často vzájemně podmíněny a jdou ruku v ruce, kdy nemá cenu řešit, co je horší. Obzvláště, když dynamický rozsah nahrávky by se dal řadit do problematiky produkce i mixu současně.
To byly hlavní mimozity, mám pocit, že sis existenci některých lidí v bodech 1) 2) 3) spíš vyfabuloval, než, že by byli reální.
Souhlasím s: "Sám se naštěstí řídím vlastním uchem a buď s mi zvuk líbí nebo ne" toho se drž. Navíc si myslím, že konkrétně ty máš na to pochopit, co vlastně řešíme, třeba časem. |