Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.6.2008 13:37  1702
To je sice fakt, ale válečník na koni uprostřed pěšáků opravdu sázel spíš na to, že jejich zbraně budou horší něž jeho zbroj, a že ho nezvládnou s ní stáhnout.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.6.2008 13:35  1701
Co se naprahu tyce - zas na druhe strane muzes zapojit gravitaci.
envec 18.6.2008 13:22  1700
HecrasO vycvičenosti pěšáka a rytíře ve středověku nemá smysl mluvit. Spíše to chce porovnat vycvičeného bojovníka-pěšáka a vycvičeného bojovníka-jezdce.

S tím nápřehem souhlasím s Wolfi. Jednoručně do toho nemůžeš zapojit boky a obouruč se ti jedna z rukou zasekne o tělo.
xkiv 18.6.2008 12:32  1699
Rychlost postava vs. kun: jenze postava nese jenom svoji vystroj a vyzbroj, zatimco kun nese navic i tu postavu - coz se promitne prakticky u kazdeho kone drastickym snizenim (pohybove) rychlosti ... takze ve vysledku bude nejspis nakonec furt rychlejsi samotna postava.

tabulky odkryti: taky nezapominejte na to, ze i kdyz zasahnete jezdce (v sedle) do nohy, tak to bude mit trochu jiny efekt, nez kdyby stal na zemi (asi ho neslozite na zem)

najezd: taky jsem nabyl dojmu, ze je to (historicky) spis o rozpraseni nez drtivem zasahu.
A kdyz kun najizdi na mrtvolu (ktera neuhne), tak ten najezd (iirc) nejspis prerusi. To se taky pouzivalo.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.6.2008 11:48  1698
Davec [1697]: Eh, pardon, preklep, na 6. urovni.

Ad DUPJ - podle me pokud se pokusis udelst univerzalni pravidlo na posun odkryti zohlednujici ruzne vysky utovcnika a obrance, tak bud bude jednoduche a ve spouste situaci nebude fungovat, nebo bude slozite a malokdo ho bude chtit pouzivat. IMHO je mnohem praktictejsi rict "ani pri dostatecnem odkryti neni mozne zasahnout protivnika do mista, na ktere utocnik zbrani nedosahne; o tom, zda dosahne, rozhoduje PJ podle konkretni situace". Nebo chces radsi davat dohromady vzorecek zahrnujici vysku utocnika, vysku obrance, delku zbrane, druh zbrane a vzdalenost utocnika od obrance?
davec 18.6.2008 11:37  1697
BouchiNejsou zvířata do 7. úrovně? Aspoň co si pamatuju z diskuse o tom, proč se hraničář převtělí do zvířete 7. úrovně a výš ani ťuk...

Problém je v tom, že DUPJ můžu udělat cokoliv a v tom případě nepotřebuju pravidla.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.6.2008 11:34  1696
Davec [1695]: S BC pomuze (bonus za vysku) a co se Rch tyce, kun na 9. urovni ji bude mit taky trochu jinde nez kun na 2. urovni, ze?

Co se posouvani "odkryti" tyce, to prece neni zalezitost jizdniho boje, ale vysky obecne - ten samy problem ti vznikne kdyz bude trpaslik utocit na obra (a naopak). Ja osobne bych to nechal DUPJ podle aktualni situace.
davec 18.6.2008 11:00  1695
No, třeba si nedovedu představit, jak pěšák se sekerou či mečem trefí jezdce do hlavy. Na druhou stranu zasáhnout pěšáka ze sedla koně do nouhou je taky cirkusový číslo. Čili dát do pravidel nějakou zmínku o posouvání "odkrytí". Tedy toho, kam je obránce zasažen podle výsledku hodů na útok a na obranu.
Kdy je zasažen jezdec a kdy kůň?


Bouchi: Seš si úplně jistý, že kůň nějak pomůže s BČ a Rch? Mé postavě určitě ne - jsem rychlejší než závodní kůň :-).
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.6.2008 10:08  1694
Nevím, ale přijde mi, že větší rána se dá dát ze stoje (dá se do toho vložit celé tělo), než ze sedu.
hecras 18.6.2008 10:02  1693
Pěchota byla mnohem hůře vyzbrojená a s mnohem horší zbrojí. Navíc výcvik byl sporadickej. Proti tomu rytíř svěle obrněn a vyzbrojen s dlouhým výcvikem. Udělá opravdu hodně.
Ale i v tom koni byla výhoda, nesmíme zapomínat že ve zlaté éře rytířů se o nějakým opravdovým šermu nedalo mluvit, rytíři do sebe midlili hlava nehlava a kdo dal věčí ránu výtězil, a posed na koni ti umožní věčí ránu dolů dát.
A ten strach kterej zmiňuješ není také nic málo významnýho. Sám vím že stačí aby v boji dvou pěšáků byl jeden výrazně věčí a už má výhodu, což teprve na koni.

Pěchota často byla vyzbrojena sudlicemi a přesto nebylo vyjímkou že rytíři během bitvy pobili i 100 pěšáků, protože prostě tu výhodu měli.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 18.6.2008 09:10  1692
Davec 1688Hmm, a co z rytířů tvořilo tu ultimátní jízdu? Nebyl to povětšinou jen strach těch pěšáků, když se na ně valila masa koní, jen tak náhodou? On pokud ten nájezd nějaká jednotka ustála a byla vybavena delšími zbraněmi, tak zase v tak děsné nevýhodě nebyla.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.6.2008 09:04  1691
DavecA co by pravidla pro boj z konskeho hrbetu vlastne prinaset mela? Zkusme si to rozebrat:
1) Pokud nemas dostatecny vycvik, jsi pri boji na koni mene stabilni nez bez nej. To v pravidlech zahrnuto je.
2) Boj dvou jezdcu proti sobe nablizko (tj. oba jsou na konich blizko u sebe a bojuji meci, sekerami ci podobnymi zbranemi) jim IMHO zadne vyhody neprinasi.
3) Boj jezdce proti pesakovi nablizko - tam se vyhoda jezdce promita do BC a do Rch, zbytek (treba snahy pesaka strhnout jezdce dolu nebo zranit kone aby jezdce shodil ci s nim spadl) mi prijde vhodnejsi nechat na posouzeni Pj, ale i zde jsou pouzitelne mechanismy
4) Hlavni vyhoda jezdce oproti pesakovi/pesakum spociva IMHO ve vyuziti hmoty beziciho kone k rozvalcovani tech pesaku (ci posileni utoku zbrani proti nim). Najezd v pravidlech je, takze tam chybi jen to prevalcovani. A to jeste jen castecne - da se to brat jako utok telem, s automatickym zasahem, do ZZ se pocita Sil kone, jen to chce nejakou opravu za rychlost kone.

Opravdu me nenapada, co dalsiho by se jeste do jizdniho boje dalo dat, ale pripoustim ze v tomhle smeru muzu mit malou predstavivost, protoze jsem zadny jizdni boj "nazivo" nikdy nevidel.
davec 18.6.2008 07:21  1690
BouchiNe, já to myslel spíš obecně pro pravidla her RPG. Pravidla jsou dělána všeobecně pro pěšáky a pokud chce nějaká družina hrát jezdecky, musí si pravidla upravovat (respektive tvořit nová pravidla).

Ten druhý odstaveček se týkal DrD+, to je pravda. Ale myslím, že jsem v tom výpisu nic nevynechal. Což je trochu smutné, když vezmeme v úvahu, že v nabídce je přímo archetyp Rytíř, jehož schopnosti jdou zčásti do boje ze sedla, ale z hlediska obecných pravidel jich moc nevyužije.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 18.6.2008 06:58  1689
Davec [1688]: No, pockej, RomiK hraje RPG pres 12 let, zatimco DrD+ je tu jen 3,5 roku, cili nelze tvrdit, ze za tech 12 let odehrali malo jizdnich souboju, protoze v DrD+ je malo pravidel pro jizdni boj.
davec 18.6.2008 06:54  1688
No, na druhou stranu se nabízí otázka: proč je tak málo jízdních soubojů? Že by proto, protože k tomu nejsou takřka žádná pravidla a postavy vidí v koni spíš komplikaci než výhodu?

Co vlastně pravidla pro boj z koňského hřbetu nabízejí. Bonus za větší velikost. Nájezd. Nemýlím-li se je to vše. A to za cenu toho, že si neustále hážu na ovládání zvířete.

Docela by mě zajímalo, jaká máte (jestli máte) homemade pravidla pro jízdní boj, která by z rytíře na koni vytvořila toho ultimátního bojovníka středověku...

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt