Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Co právě čtete [ŽP: 24 týdnů] (kategorie Literatura) moderují Skip, Anka, Havelock, manka, panKaplan.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46

CHCETE DOPORUČIT KNIHU NEBO FILMOVOU ADAPTACI?
Do titulku napište "Doporučení" nebo že chcete k nějaké knize přidat. Pište příjmení, křestní jméno nebo jména; "Doporučení/film" - CZ, orig. název, režie, autor, název literární předlohy, pokud se liší od názvu filmu.

NA HOMEPAGE NALEZNETE SEZNAM DOPORUČENÉ LITERATURY A FILMOVÝCH ADAPTACÍ LITERÁRNÍCH DĚL.

Nejdoporučovanější spisovatel:
(k 21. 7. 2011, 10:30)
Gabriel García Márquez
Nejdoporučovanější kniha:
(k 21. 7. 2011, 10:30)
George Orwell: 1984
Nejdoporučovanější filmová adaptace:
(k 21. 7. 2011, 10:30)
Přelet nad kukaččím hnízdem
r. Miloš Forman (1975)
Ken Kesey (1962)


LOPUŠÁCI V SÍTI
Goodreads.com: Holly, Anka, makovec, Domi, Dr_Bilo, Wronski, ziggy, Valkil, Jantara, Jelena
Databazeknih.cz: Rooz, Dudek, elfos, Skip, Valkil, Jantara
cbdb.cz: centos, nash, elfos
Legie.info: Tigo, Idle, NDroo, Rooz, elfos
Pitaval.cz: Tigo, elfos/acenter
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 8091 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
skip Skip To je prostě - Skipův svět 3.12.2009 17:17  16961
Jasně, jakápak katarze. To by pak byla teprve sračka. Hanna nic neomlouvá, jen za ní chodí mrtví každý den a rozhodně se nikoho neprosí o soucit. A díky bohu, že to tak bylo napsané. Stejně tak ve filmu - jestliže mi něco vehnalo slzy do očí, bylo to to, jak zpracovali nahrávání kazet. Prostě to na mě nějak zapůsobilo, když jsem si představil, že jsem tam a člověk, kterého jsem kdysi miloval, si na mě přese všechno vzpomene a udělá pro mě něco krásného.

Už k Laskavým bohyním jsem tu psal, že si vůbec nejsem jistý, jestli bych jednal jinak - v té době. Myslel jsem si, že ne, ale ono se to lehko myslí tolik let poté. Každý z nás, jak tu píšeme, by toho byl schopen, protože jsme lidé a dělali to lidé. Je to hrozné uvědomění, které každý v sobě popírá a já se ani nedivím. Ale je to tak.

Holly: Winsletka je super, ale nějak nám zhubla. Kdyby byla v kondici třeba jako v Titaniku, odpovídala by popisu v knize mnohem víc:-)
holly 3.12.2009 15:18  16960
johnny10No, myslim, ze tvuj a "Filuv" zakladni omyl spociva v presvedceni, ze ten film a potazmo kniha se snazi vytriskat z divaka/ctenare nejakou tu slzu. Ta vypichnuta veta z recenze mluvi za vse. Autor totiz predpoklada jakesi standardni chovani pachatele holokaustu, lepe receno takove, jake se mu hodi. A ejhle, on je to v zasade clovek jako kazdy druhy, zkratka tak, jako kazdy druhy, na Zlocin a trest sere a cte neco jineho. Smesna je predstava, ze by ta cetba mela primet pachatele, aby svuj zlocin pochopil, to prece ten film vubec nerika. Jeho sdelenim je totiz ta smutna pravda, ze temer 80 % obyvatel teto planety by se chovala stejne a spise by trpela negramotnosti nez vzpominkou na nejake svoje zlociny. O zadne "devalvaci lidske zodpovednosti" neni treba hovorit, ponevadz za jistych okolnosti zadna zodpovednost vubec neexistuje. Dalsim omylem recenzenta je presvedceni, ze pachatele holokaustu a holokaust jako takovy jaksi mezi nas nepatri, ze je to jakasi cerna dira v dejinach, nad jejiz strujce jsem my povzneseni. Bohuzel, a to je neprime sdeleni tohoto pribehu, holokaust a jeho nasledovnici, zcela nedavni, jsou jen produktem nasi doby, nasi civilizace. A zadne intelektulani blekotani na tom nic nezmeni.
corwex 3.12.2009 15:01  16959
johnny10 [16953]: Jedna z nejhorších recenzí, které kdy Fila napsal, pro mne už nad mez provokativnosti, kterou u něj obvykle vítám. Je naprosto zjevné, že hrdinka katarzí neprochází. I proto je oproti knize změněna literatura, kterou ve filmu čte, a až do konce se zřetelně stydí za svou negramotnost víc než za válečnou minulost. (Detaily už jsem zapomněl, takže podrobnější debata se mnou nebude.)

Nemluvě o těch absurdních výrocích jako "o něčem se prostě netočí" a "se slaboškými hrdiny nejde soucítit", ale to už nejsem u Předčítače, ale u filotepání.
phoenix 3.12.2009 14:58  16958
johnny10Jelikož jsem v této situaci nebyla, nezažila jsem druhou světovou válku, a téměř ani období komunismu, nedokážu říct jak bych se sama zachovala. Co bys dělal ty?

Stál bys za svými hodnotami a přesvědčením, i když bys věděl, že to ohrozí další životy? Tvé rodiny, tvůj, tvých známých. Myslím, že tohle nemůže hodnotit nikdo, kdo to neprožil. Můžeme si myslet, jak bychom reagovali, ale skutečnost může být notně odlišná.
johnny10 3.12.2009 14:53  16957
PhoenixJasně, že žádnou katarzí neprošli, neb neměli pocit, že dělali něco špatného. A u těchto lidí, kteří byli jen pěšáky ve hře ,,patriotů", mi to přijde ospravedlnitelné.

a tohle mi prijde jako tak zvraceny argument, ze pak chapu tve rozcarovani z recenze. tohleto alibisticke "my za to nemuzeme, jen jsme poslouchali rozkazy" je hodne smutne. jeste se to da castecne pochopit u komunismu, ale u holokaustu to je opravdu brutalni devalvace lidske zodpovednosti.
phoenix 3.12.2009 14:52  16956
johnny10tak to chápu, pokud tě už znechutil film. U mě bylo pořadí obráceně, takže se to dalo:)
johnny10 3.12.2009 14:50  16955
Phoenixknihu jsem necetl, takze tu hodnotit nemuzu. ale je-li aspon z poloviny takova jako film (coz asi bude), tak mi to prijde celkem jako ztrata casu.
phoenix 3.12.2009 14:50  16954
HollyJasně, že žádnou katarzí neprošli, neb neměli pocit, že dělali něco špatného. A u těchto lidí, kteří byli jen pěšáky ve hře ,,patriotů", mi to přijde ospravedlnitelné. Nepřípustné je to u těch, kteří s plným vědomím plánovali likvidaci tolika lidí, tolika národů. Ti by měli být souzeni a trestáni. Je to jako ve všech velkých konfliktech - lidem se musí něčím ,,zavřít pusa", tak se honí ti ,,malí psi", a vlčáci jsou skrytí. Však jen stačí ta druhá sv.válka - kolik skutečných válečných zločinců se dostalo před soud a kolika jim byl poskytnut azyl v Jižní Americe, v USA, v Asii, kdekoliv? Nespočetně. Ale to se už dostávám někam jinam.
johnny10 3.12.2009 14:49  16953
Hollyja myslim, ze o holokaust jako takovy Filovi nejde. stejne jako v tom filmu/knize.

Známé heslo „po Osvětimi už nelze psát básně" nemusíme přijímat doslova. Lze psát básně, lze psát o Osvětimi, je dobré o tom mluvit a nebát se historických výzkumů. Ale nikdy nevykutáte umění z toho, že budete dělat chudáky z nacistů, kteří údajně nevěděli, co činí, a mohli to pochopit teprve tehdy, až vstoupí do kontaktu s uměleckou literaturou. Jak, kdybyste na rozpoznání toho, co je špatné, musel číst Dostojevského nebo - jako hrdinka - Čechova. Absurdní. A pokud po nás film chce, abychom plakali nad tím, že bývalé dozorkyni po letech dojde, co prováděla, tak na to se dá reagovat buď jen větou "no a co?", anebo "no, to je dost", ale obě oči zůstanou suché. Jestliže pláčete, nechali jste se zmanipulovat nesmyslem.

tyhle dva odstavce bych podtrhl.
phoenix 3.12.2009 14:46  16952
johnny10Musím teda říct, že ta recenze je pěkně hnusná, ani jsem jí nedočetla, protože to jsou kydy. Chápu, že každý má na nějaký názor právo, ale tohle?! To není ani kritika, natož objektivní.

Zkus si přečíst tu knížku, třeba se ti pak ten pohled trochu rozšíří - není moc objemná, a film se ti nebude zdát tak moc špatný.
phoenix 3.12.2009 14:42  16951
Skipjj, díky za upozornění, ale myslím, že jsem neprozradila mnoho:)
holly 3.12.2009 14:37  16950
Ano, to je v kostcce ono. Me ta recenz prijde desne blba. K problematice holokaustu bych doporucil napr. knihu Modernita a holokaust od Z.Baumana nebo monumentalni opus od R.Hilberga The Destruction of the European Jews. Nedavno vysla treba zajimava kniha od J.Bauera Uvahy o holokaustu. Autoru te recenze bych tyto knihy rad doporucil, zcela totiz meni onen zintelektualizovany pohled na holokaust. Postava Hany je totiz zcela realna, diskutovat jde o jinych rysech filmu, ale nikoli o tom jak a co by vlastne ta hrdinka mela delat, aby my jsme na kazdy pad byly spokojeni a v kazdem okamziku filmu si mohli rict: Hle, zruda! Tak to prece nefunguje ani mimo oblast nejakyho holokaustu.
johnny10 3.12.2009 14:22  16949
Hollyasi mas namysli tohle: Jak očistit nacistku? Svléknout do naha a dát jí Oscara

maloktera filmova recenze vystihuje moje pocity jako tahle. knihu jsem necetl, film mi prisel velmi spatnej
holly 3.12.2009 14:13  16948
Skip, PhoenixJa sem kdesi zahledl diskusi nejakejch filmovejch intelektualu (rozumej kritiku) a jeden z nich dstil na knihu a hlavne film jen siru, protoze podle nej by spravne mela hlavni hrdinka projit nejakou zaverecnou katarzi a cist si v kiminale Zlocin a trest, nikoli nejakyho Cechova, a ze tak, jak je to podany, tak to zneuctuje obeti holocaustu. Jak ovsem znamo, nacisticti zlocinci a jejich nohsledi nikdy zadnou katarzi neprosli, at se to intelektualum libi nebo nebo, i v tom je tenhle pribeh prekvapive velmi realisticky a Winsletka to zahrala proste bozsky, i kdyz, pravda, ja na ni trochu trpim.
skip Skip To je prostě - Skipův svět 3.12.2009 13:31  16947
PhoenixTak nevím, jestli tady neprozrazuješ příliš. Bacha na to! Když tk se dá psát bíle.

[ 8091 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt