Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
john_jarik 13.6.2007 11:45  186
profaaha... tak to sorry, ze jsme napsal totez :)
profa 13.6.2007 08:56  185
To by se dalo řešit tím, že univerzálním efektem postižení bude :
Účinek lektvarů = -Velikost.

Jinak jestli jsi četl dobře, psal jsem, že Nebezpečnost bude ta největší z nich, Velikost se bude sčítat.

Jinak tím, že bude postižení pasivní s Prudkostí den, se jeho Velikost při každém vyhodnocení (tj. každý den) zmenší o 1.
john_jarik 12.6.2007 18:49  184
profaneco podobneho resim u paladina. Kdyz na nejakou oblast(osobu) maji pusobit najednou schopnosti dvou paladinu, tak se pocita ten lepsi bonus (nikoliv oba).
v pripade shodnosti bonusu zalezi na blizkosti mysleni (principu).

ale ted zpet k tomu cos psal
To by se dalo urcite pouzit. ale aby to neresili hraci pozivanim spousty malo-Nebezpecnych lektvaru. Protoze podle tveho popisu by se nic nemenilo.
Skoro bych rekl, ze jen nebezpecnost by se mela scitat. vse ostatni by melo mit mensi a mensi efekt. Treba kazdy dalsi lektvar snizuje svuj efekt o 1.
To by asi korespondovalo s tim, ze kdyz nekdo neco ochutna, tak to vnima intenzivne, dalsi jiz s mensim potesenim... atd. Nejnizsi efekt je 0. ale presto se dany lektvar pocita. protoze dalsi lektvar muze byt silny, ale ten 0-lektvar se stale pocita.

Mozna by melo smysl zavest nejakou "Pulnocni ocistu". Ze o pulnoci se z nejakeho duvodu (treba pohybu many mezi astralem a zemi, resp opacnem) negativni vliv vsech lektvaru rusi. Respektive ty nasledujici maji zase plnou silu.
Najednou zde mame to, ze moc vsech bylin je o pulnoci nejsilnejsi, jak tvrdi baby korenarky.
profa 12.6.2007 17:50  183
To není úplně to, co bych dělal, ani v Theurgovi to takhle nefunguje. Na víc bych neřekl, že bude postava pít tolik typů lektvarů najednou, aby to nešlo/bylo příliš obtížné na zaznamenávání. V případě, že se to ukáže jako nepružné, nebude ten jednotný systém moc bolet. Navíc můžeme zkusit třeba toto :
1 lektvar -> vytvoří postižení, dá mu svoji Velikost, Nebezpečnost a Efekt. Další požitý lektvar bude tyto charakteristiky pouze modifikovat (Nebezpečnost -> ta větší, Velikost -> součet, Efekt -> obojí). Ap. (na víc nemám čas)
john_jarik 12.6.2007 16:33  182
Coz ze Zavislosti udelat neco na zpusob theurgovy many? denni/ tydenni/ mesicni/ rocni zivotni?
Kdyz nekdo pretahne jeden, je v druhem. kdyz i ten, tak dal a dal.
noir 12.6.2007 15:38  181
Velmi složité na sledování a zaznamenávání, neintuitivní.
Když už, tak jedna položka Závislost, na níž by se podepisovaly všechy dryáky pozřené za nějaký čas. Jakmile by se překročila, musel by alchymista platit. Životní energií, psychickými problémy, závislostmi atd.
john_jarik 12.6.2007 15:28  180
tahle filosofie se mi dost libi :)
jen je otazka reseni zavisosti.
profa 12.6.2007 14:37  179
Uhh..to zni komplexně, ale mělo by to jít použít. Efekt nastane, ale zároveň se zvýší hladina závislosti, při neúspěchu proti Nebezpečnosti nastává nejprve defekt, a při vysoké Velikosti závislost. Tohle zní jako opravdu dobrý nápad. Jsem rád, že destruktivisti už se vyčerpali a nastává čas pro optimalizaci.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.6.2007 14:10  178
Cili vlastne postizeni s pasivnim zdrojem, prudkosti "den", velikost budou ty body zavislosti, zbytek by myslim sel pomerne snadno domyslet.
nelde 12.6.2007 14:01  177
Možná abstrakce: Jako životy, ale pro každé lektvar zvlášť. Postava si poznamená kolik bodů "závislosti" za ten který lektvar získala. Závislost se počítá pro každý lektvar zvlášť, případně je u lektvaru uvedeno, že závislost se má připsat jinému lektvaru (a počítat dohromady). Eviduje asi raději PJ (hráč neví, jen tuší). Užití lektvaru tak 5-7 bodů, pokud dozoruje alchymista s příslušnou dovedností ("Dávkování", 3 stupně) a znalostí lektvaru, tak jen 0-1, 1-2, 2-4 body (podle rozvinutí dovednosti). Za každých 24 hodin klesá závislost na lektvaru o 1 bod. U každého lektvaru popis, od kolika bodech nastává defekt (nebo i "efekt") - při každém vzetí, kterým se hladina dorovná i překročí (hladina může být i nula - defekt pokaždé = třeba jedy; u některých defektů musí být rovněž menší než určitá hodnota), si hází postava na past. Těch defektů může být více (menší účinek, neúčinek, nežádoucí účinky, abstinenční příznaky, smrt, atd.), hází se na každý zvlášť. Každý defekt může mít svoje bonusy (podle dovedností a schopností, prostředí, zranění, kvality lektvaru, cokoli chcete) a svoje cílové číslo (typicky nežádoucí účinky mohou jít od závislosti třeba 6, ale cílové číslo bude vysoké).

Jediný efekt opakovaného braní stejného lektvaru bez dozoru je zvýšení závislosti (velmi rychlé).

Alchymisté jednak sami sobě umí dávkovat, jednak mají bonusy k těm pastím. Navíc pokud projdou "mutací" (trvalou změnou při výcviku), tak se jim ty bonusy vylepší a rovněž se u nich může projevit efekt, který jinak nenastává.

Pěknou dírou jsou pak lektvary, u kterých je hezký efekt při závislosti do 4, protože těchto efektů není možné bez dozoru alchymisty využít. On normální efekt lektvaru je defacto jako defekt s positivním účinkem, se závislostí 0 až něco (nemusí to být nekonečno) a nemusí se házet na past.
nelde 12.6.2007 13:33  176
Profa - tady ale mícháš několik věcí dohromady. Kinetiku, efekt/účinek a následek/trvalý účinek. Špatnost LRK byla v tom, že okamžitě vytvářel trvalý účinek (vyléčení). Nicméně například lék proti bolesti podaný nitrožilně působí opravdu velmi rychle, ale nic nevyléčí a po skončení účinku se vrací do původního stavu.
Jedy jsou příkladem dočasného účinku (třeba zástava dýchání), který může zabít, ale pokud se podnikne protikace (třeba klasické kouzlo v RPG na zpomalení jedu), tak nemá trvalý účinek. Osobně bych se všem lektvarům s trvalým účinkem vyhýbal. Trvalého účinku může být dosaženo jen dlouhodobým působením (několik dní). Takový typické léčivý lektvar pak může vypadat následovně (detaily záleží na systému):
- doba působení: 8 hodin
- efekt: po dobu působení se regerační schopnost organizmu až ztrojnásobuje
- defekt: časté užívání snižuje efekt (při druhém a dalším vzetí během dne a pátém a dalším vzetí během posledního měsíce je bráno jako past, výsledek může být dočasné či trvalé snížení efektu)

Problém je, že u každého lektvaru (včetně jedů) to může vypadat úplně jinak. Jediné, jak se to dá popsat je formou farmakokinetiky, to jest založeně na hladině léku, postavené na poločasu odbourávání (doby za kterou hladina léku v krvi klesne na polovinu) a zisku z dávky lektvaru (může se lišit podle rasy) a účinné dávky pro efekt. Jenže to by bylo moc složité, navíc by se to muselo dělat graficky. Na druhou stranu, dávky je možné velmi snadno dělit.

Je nutno hodně abstrahovat, jinak to bude pekelně složité.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 12.6.2007 10:03  175
melkor_unlimited [173]: Jenze nemluvime o lecich (cemuz by odpovidalo "spravit"), ale obecne o lektvarech - a ty mohou mit hodne rozmanite ucinky (a nektere z techto ucinku by IMHO mely bliz k jedum, ovsem ne s tak falatlnimi nasledky).
profa 12.6.2007 09:54  174
Já jsem to tak nemyslel od začátku, jenom jsem zapomněl na takové věci, jako jsou jedy. Je ale pravda, že u jedů je nesmyslné povídat o závislosti nebo abstinenci...
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 12.6.2007 09:52  173
Bouchi [171]: jak zduvodnis existenci okamzite pusobicich jedu (i tech podanych ustne) a zaroven nemoznost vyrobit okamzite pusobici lektvar?

Něco rozbít je vždy snadnější, než to spravit ...
profa 12.6.2007 09:14  172
Neříkal jsem, že to má být všude. Jen to bude u většiny lektvarů.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt