Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Matematika a Fyzika [ŽP: 8 týdnů] (kategorie Věda a Technika) moderují Zeta leader, fis, Mikos.
Archiv

Máte nějaký problém týkající se matematiky nebo fyziky? Chcete se na něco zeptat? Ať už se to týká jednoduchých školních záležitostí, nebo složitějších vědeckých témat, tohle je klub právě pro vás :o)
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 230 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
huh huh 22.6.2012 21:58  1736
Sekory [1734]: <a href="http://cs.wikipedia.org/wiki/Kombinace">Kombinace s opakováním</a> pro n=5, k=2. Pozdě.
misa Misa Záviďte mi - máte proč :o) 22.6.2012 21:55  1735
Sekory [1734]: kombinace s opakováním
sekory Sekory The journey of thousand miles - starts with a single step. 22.6.2012 21:40  1734
Dotaz - pártyNa jedné párty jsme řešili jednu úlohu a nebyli schopni to vyřešit. Máme (dejme tomu) nekonečně mnoho skleniček. Tyhle skleničky chceme rozlišit. Do každé skleničky dáme 2 brčka a máme celkem 5 barev brček. Kolik skleniček takhle můžeme rozlišit? Výsledek je 15, ale nepřišli jsme na to jaký použít vzorec. Teorie pravděpodobnosti na to jistě pamatuje...
frantrax Frantrax Hifisti hifisti... 12.5.2012 22:47  1733
Pro mě 1/2Sin(30) je 1/(2*Sin(30)) a ne 1/2*Sin(30) jde tu o ušetření psaní závorek na kalkulačce a z toho plynoucí úsporu času. Se závorkama je to jistý, ale člověk má znát svoji kalkulačku, ne?
vivisekce vivisekce nevhodné pro lidi 11.5.2012 09:51  1732
themajklAno .. jak to říkáš (reagoval jsem na 1726). Chyba je v designu kalkulaček a žádný "matematický hlavolam" IMHO neexistuje.
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 11.5.2012 09:31  1731
Však to je totéž, co říkám já, ne? Jde prostě o zjednodušený zápis, ovšem pouze v prostředích, kde se jasně definuje, co to udělá. Obecně to použít nelze. Vidím hlavní užitečnost hlavně u víceřádkových kalkulaček (kde člověk vidí, co píše a spočte se výsledek až po zadání celého výrazu) , kde to člověku ušetří pár zmáčknutí. Cenou za to je ovšem nepřenositelnost a špatný návyk.
Popsané v nějaké učebnici jsem to nikde neviděl a jako člověk, který občas programuje, radši závorek přidám, než se spoléhat na to, jak si to mašina přebere.
vivisekce vivisekce nevhodné pro lidi 11.5.2012 09:22  1730
Problém bych viděl spíš zde ...
"Tomuto pravidlu se říká "implied multiplication" a některé kalkulačky nebo matematické programy se jím řídí"
Je tohle "implikované násobení" (nemělo by to být spíš implicitní ???) popsané v nějaké učebnici matematiky?
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 11.5.2012 07:57  1729
Ubi [1728]: Myslím si, že v celém problému jde hlavně o výklad, co znamená vynechané znaménko násobení. Může se říct, že se tím vynecháním dávají činitelé jakoby do závorek. Ovšem není to matematicky jednoznačný univerzální zápis a tento výklad se aplikovat bez znalosti souvislostí nesmí.
Už jen třeba
p=1
H=2
pH=7
x=pH
A hledej, šmudlo.
ubi Ubi 3_33_33 - 2640 11.5.2012 07:31  1728
Ani přepsáno do soustavy rovnic to výsledek 1 samozřejmě nedává.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 11.5.2012 06:53  1727
Ono to s tim "zamlcenym" operatorem nasobeni IMHO navic neni tak jednoduche jak to prezentujou v clanku. Protoze kdyz tu ulohu prepiseme do soustavy rovnic
x = 1 + 2
y = 6 : 2x
tak samozrejme dostaneme vysledek y = 1

Pouceni? Pouzivat zlomky. ;-)
puschpull puschpull být nad věcí, pohoda a klid ... - AV-Com (Homepage) 11.5.2012 06:26 - Oblíbené kluby (07:54) 1726
Matematický hlavolam: proč se kalkulačky i lidé nechají nachytat - iDNES.cz
marshall Marshall Defend forever! 9.5.2012 14:30  1725
*hm a o tom, že čeština mě jaksi minula je i první věta :-(. Nu což chytří pochopí.
marshall Marshall Defend forever! 9.5.2012 14:28  1724
themajklSouhlasím s tebou, že maturita z matematiky určitě do obecného vzdělání patří a standardizace testů a vyhodnocení (všech předmětů) k tomu patří. Podle mě by bylo řešení, kdyby ty školy, které nevyučují matiku na úrovni prostě neměli maturitu.
Jinak ten test bych asi dal, ale ne za dvě hodiny, některé věci jsem nedělal víc jak deset let, takže bych je musel najít, ale myslím, že za odpoledne by to asi šlo (několik těch příkladů je pro mě naprosto jednoduchých).

Jako mě taky čeština na gymplu nebavila a do dnes jsem většinu toho, co do nás hustili nepoužil a nejspíš i zapomněl, ale byl jsem na gymplu takže jsem to překousl a díky literatuře jsem od maturity odcházel s trojkou (což ale naprosto nic neříká jak jsem byl dobrý nebo špatný) - tohle jsem zjistil na VŠ někteří mají jedničky z maturity, ale znalosti menší než jiní co mají horší známku.
To že s dějepisem jsme skončili na konci druhé světové je taky vcelku děsivé, škola pro mne z velké části na houby (jediné co bylo na vysoké úrovni byla biologie, ale to je o osobě vyučujícího)
...ale to se dostáváme k mnohem důležitějším věcem = jakým způsobem se učí + obsah jednotlivých předmětů...
themajkl themajkl All those moments will be lost in time - like tears in rain. 9.5.2012 11:07  1723
Frantrax [1722]: Však nic proti :-) Na co je na takové škole maturita obecně? Jen k tomu, aby mohli vzbuzovat dojem, že mají nějaké střední obecné vzdělání? Tak ať tam mají zkoušky z odborných věcí + třeba nějakou formu uznávané zkoušky z angličtiny, nebo tak něco.
frantrax Frantrax Hifisti hifisti... 9.5.2012 11:01  1722
Matika je na umělecký škole celkem k hovnu, určo bych z toho nechtěl jako malíř maturovat a určitě by mě otravovalo se jí i učit :-D

[ 230 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt