Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
klimbing 1.9.2008 17:12  1738
xKiv:sorry, ale tvuj predchozi prispevek vyzniva, uplne jinak. S timhle uz bych byl ochotnej souhlasit. (i kdyz s tim vodhadem bych to zas az tak zhave nevidel :D)
Jo finty to jo...tech by to chtelo hodne, hodne, hodne moc :)
xkiv 1.9.2008 17:06  1737
Klimbing [1736]:
Ale ja prece nerikam, ze by nemel mit ty schopnosti co ma ted. Jenom ze k ostatnim (fyzickym) povolanim by
se mel dorovnavat (pridavat schopnosti/cisla) spis tak, aby mel vzdycky neco, cim se ubrani.
Coz mimochodem sermir ma - kdyz spravne odhadne protivnika, tak (narozdil od ostatnich archetypu) ma celkem predstavu, co mu nejspis projde a na co by radsi mel zapomenout.
A diky vyberu fint se muze prizpusobovat situaci do obrany i do utoku (alespon s nekterymi kategoriemi zbrani).
- to pak miri spis na pridelani dalsich fint

Feanor [1734]:
Kdyz budete mit v celem souboji jednoho (takoveho) bojovnika, tak se to zas tak moc nezmeni - naopak,
kdyz ostatnim zacne dochazet dech, tak jemu jeste ne, diky tomu bude na ostatni mit efektivne bonusy, a tim to cele urychli.
Si predstavuju.
klimbing 1.9.2008 16:29  1736
xKiva co třeba Šermíř? Ten na to IMHO vůbec není.
A tím omezuješ bojovníka na velkou oblast vývoje. Ono třeba ty finty jsou účinné i na ÚČ (Střeh s..) i na ZZ (např. Řez šavlí).
Nevím jestli tě dobře chápu, protože mi to nedává moc smysl. Hrál jsi někdy za šermíře, který je zaměřený na obratnost? (přesný opak toho o čem píšeš a přitom k tomuto archetypu nejvíc sedí)
feanor 1.9.2008 16:28  1734
xKivDelat bojovnika podle klice aby "dlouho vydrzel" bysme asi nevydrzeli hrat:-D Uz ted boj vice postat trva(alespon nam) velmi dlouho.

Bojovnik by podle me mel predstavovat v boji eleganci. Dobrej bojvnik se podle me pozna podle toho, ze se pri boji nemusi spolihat na nahodu, ale na mnozstvi akci, dovednosti ci fint kteryma je schopen vyrovnany souboj rozhodnout.

Jinak co se tyce hranicare, tak ten ma dle meho odhadu cca 60% dovednosti shodnych s bojovnikem + spoustu veci navic.
feanor 1.9.2008 16:20  1733
dobre abych jen neboril.
tento problem jsme se pokouseli resit nekolika zpusoby, ktere jsme ruzne testovali:
1. u bojovnika jsme zrusili podminku, ze pri postupu si muze dat druhy bod misto do vedlejsi vlastnosti do hlavni za predpokladu ze neporusi pravidlo o tom, ze do hlavni vlastnosti nesmi dat 3 body po sobe. Vysledky byly velmi dobre, jediny problem je v tom ze to nebylo systemove reseni.

2. Zavedeni rodove zbrane. Tento napad jsem nekde vycetl na nejakych webovkach. Je to velmi zajimave napad, akorat jsme to trochu upravili k obrazu nasich predstav, momentalne podle toho hrajeme a chova se to velmi dobre.

3. Dovolit bojovnikovi, aby se mohl ucit i na vyssi stupne dovednost boj s .... . Tim ziska bonusy na ktere nikdo nedosahne.

2XXX: tvoje zamysleni je presne ten problem. Bojovnik(sermir) potka jinou postavu na stejne urovni. Odhadne si ho a zjisti, ze je na tom lip. pak zacne boj a najednou se vyloupne spousta bonusu k OC, BC,... k cemu to pak je?

Dalsi problem u bojovnika je ten, ze ne vzdy bojuje s HUMANOIDEM!!!! pokud ma proti sobe nejakou bestiji tak pouziti jeho dovednosti(+fint) je velmi omezeny.
xkiv 1.9.2008 16:16  1732
KOUBA [1730]:
Hranicar? Uff :)
Nezapomen na trvale/docasne zvysovani vlastnosti, totemy, anatomii, ferovku ...

BTW Boj v terenu je schopnost barbara, u hranicare se to jmenuje Vyhody terenu ... a je to o dost silnejsi, protoze to narozdil od barbara to neni omezene Neschudnosti terenu ...

Nevidim nic, co by mu jen tak zvysovalo ochranu zbroje ...


---
co jsem chtel vyjadrit bylo - nemusime jit cestou zlepsovani utocnych schopnosti, mozna by bylo lepsi udelat z bojovnika povolani zamerene na to, aby v boji *vydrzel*.
Nejpouzitelnejsi finty jsou stejne ty co zvedaji pocet krytu :-|
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 1.9.2008 15:52  1731
no me se strasne libí, kdyz nekdo neco vymysli (ted nemyslim nekoho konkretne), napíse to sem a lidi mu to rozdekaji, napisou jak je to nesystemove a podobně. Spiš bych uvital něco jako: já bych to dal takhle.

Bojovnik:
dava sil = unese zbraně, ale nezafintí, nebo zafintí nic moc
dava obr = dobra převaha, trefí, ale slabýma zbranema si moc nekousne
Je to celkove dano něma hlavnima vlastnostma, kdy hranicar/zlodej muze mit jak lepsi zbrane, tak zbroj. Zafinti si pak. Ha ha ha.

Opravu bych videl v predelani bojovnikovych fint, samo specializaci na zbran (jak jsem si ji vypotil, nesystemovou) a moznosti vicenasobneho utoku dle pravidla - boj je pro tebe od urciteho lvl pouze volnym soustredenim, tak 2x bojuju. Ze zacatku je tam sice postih ke kazde te cinnosti, ale postupem casu zmizi.

Par zamyšlení:
-jako bojovnik majici moznosti 2 boj.činností vyhlasim:
soustredeni na obranu (+2BČ a fintu řez šavlí 0 k bč) jak to budete řešit s bonusem bč?
-šermiřove odhady jsou na hov.o. Proč když dobře někoho odhadne tak nema třeba bonus +1,+2,+3 dle stupně? Dal bych mu ho k uč,oč,zz,bč proti tomu, koho odhadl
kouba 1.9.2008 15:21  1730
xKivHele, když to tak hezky rozepisuješ. Zkoušel jsi třeba takhle do toho porovnat ještě Hraničáře? Takový Boj v terénu. +PX k (BČ+OČ) nebo +PX k Základu zranění.
klimbing 1.9.2008 15:12  1729
xKiv a Feanor: Hmm...samozřejmě. Já to řeším svým pravidlem rodových zbraní (kdyžtak si to tady dejte hledat), ale to nic nemění na tom, že některé finty jsou ve srovnání s jinými "neuskutečnitelné". A nejsem pro nějaké razantní změny (viz ta jedna upravená finta).
xkiv 1.9.2008 15:06  1728
Feanor [1725]:
Taky se mi zda. Obe zbyla bojova povolani maji ve svych specializacich natvrdo bonusy (ruzne kombinace BC, UC, OC, ZZ).
Bojovnik sice obcas nejaky ten bonus ma, ale misto toho aby se ucil bojovat s nejakym typem zbrane, tak to ma "podle PJ": gladiator podle toho, kolik pozorovatelu mu PJ priklepne, barbar podle poctu bojujicich (cili taky DUPJ).
Do utoku ma na PJ nezavislou schopnost snad jenom bijec.
Ostatni archetypy (vybiram schopnosti, ktere mi prijdou nejuzitecnejsi):
Rytir - zvysena ochrana zbroje (natvrdo)
Sermir - pomerne rychle (druhy stupen) se dostane k volnemu (bez postihu k BC) vyberu fint (ze dvou fint nahlasenych pred hodem na boj), diky tempu boje pak bude na vyssich urovnich mit nizsi potrebnou prevahu
gladiator - trocha te improvizace (vyber fint), s dostatecnou prevahou si nemusi vsimat presily
bijec - posunuty prah bolesti + pozehnani bolesti = je potreba vetsi zraneni nez ho nekdo udola, besneni + uder zurivosti = dela vetsi zraneni
barbar - mrstnost (bonus k OC), bonus k ochrane zbroje
kondotier - primo v boji se nejvic projevi sehranost a velitelstvni (prehazovani krytu a BC)

Vetsina schopnosti, ktere mi prijdou "co k cemu" jsou postavene na zlepsovani bojovnikovy obrany (mame bonus k OC, bonusy k ochrane zbroje, ignorovani malych zraneni a prezivani vetsich zraneni, kondotierske prehazovani krytu a BC), pak ty vybery fint a jenom u bijce nejake zraneni.

Z toho mi vychazi predstava bojovnika jako nekoho, kdo sice nemusi nutne byt nejrychlejsi masina na rozmixovani nepratel, ale mel by v boji konzistente neco vydrzet.
Cili ze jina povolani budou sice nekolik kol delat paseku, ale prubezne budou schytavat a odpadnou, zatimco bojovnik by toho mel schytat o tolik min, ze si stejne do konce boje udela vic zarezu.
kouba 1.9.2008 14:56  1727
xKivJenže třeba Bijce se Šermířem naklonovat nemůžeš. Takže tvůj argument, ohledně použitelnosti fint mi připadá trochu zcestný.

Myslím, že těch několik stran pravidel by nemělo být použitelných jen v případě, že si správně nakombinuješ archetypy.

K tomu o té síle +8 jsem se dočetl jako argument na to, že s vyšší silou můžeš používat lepší zbraně.
xkiv 1.9.2008 14:50  1726
KOUBA [1722]:

takže fintit může bojovník až se silou +8 a výš?

A k tomus' dosel jak?

KOUBA [1723]:

"Bojovnik alespon muze mit schopnosti, ktere mu umozni vybrat si fintu az po hodu na boj."

Teď nevím, jestli myslíš Bijce nebo Barbara. Nebo snad Rytíře?

Sermir (uz od prvniho stupne a na tretim stupni uz bez postihu)/gladiator (potrebuje vyssi stupne a nikdy to nema bez postihu, zato se ale nemusi omezovat na finty)/barbar (az na vysokych stupnich (5/7/9), zato ma postih na BC az v dalsim kole, s druhym stupnem schopnosti se mu snizuje potreban prevaha na finty, se tretim misto toho muze s vyberem pockat az prijde na radu).
Rytir ani bijec nic takoveho nemaji.

To je polovina existujicoch archetypu.
A kazdy bojovnik to muze umet alespon trochu, za cenu jednoho stupne archetypu v sermiri (to uz radsi obetuje jeste jeden stupen a budu to mit bez postihu a k tomu jeste odhad umyslu 2 a odhad protivnika 1)

A pisu, ze *muze* mit takove schopnosti.
feanor 1.9.2008 14:48  1725
Zdar lidi, mozna budu vypadat jako nejakej heretik, ale me prijde ze tady v tomto problemu se nejak ztraci filozofie bojovnika. Kdyz si polozime otazku: cim je kazde povolani charakteristicke, tak si u 5 povolani (v drd+) zcela jasne odpovime. Problem je ale u bojovnika! Povolani, ktere je zrozeno pro boj me prijde v tom jedinem ne prilis lepsi nez druhe povolani.

Proto, dle meho nazoru, je spis nutny se zamerit jak bojovnikovi zvysit standartni bojove cisla. Tim ze "jen snizime" predpoklady fint se nic nevyresi. Bojovnik bude stale slabej jak caj.
klimbing 1.9.2008 14:07  1724
FintaTakže jsme s KOUBOU upravili tuhle fintu, jeliž nám její použitelnost nevyhovuje a hlavně jsme ji doplnili o jisté informace. Nekamenovat prosím :)

Vydloubnutí očí
předpoklady:ochrana přilby mensi nez 4 (přilba bez hledí)
převaha: +4
odkrytí: +11
Způsobí postižení:dom: fyz
prudkost: den
zdroj: def
vlastnost: odl
nebezpečnost: 12
velikost: obě oči ZZ
jedno oko ZZ -6
živel:-Z
účinek:(!) sms -6 (zrak) obě oči = slepota

jedno oko:v boji jako "boj za snižené viditelnosti"
potřebný archetyp:4

doufam ze jsem na nic nezapomnel a berte to prosim jako navrh!
kouba 1.9.2008 14:03  1723
xKiv"Bojovnik alespon muze mit schopnosti, ktere mu umozni vybrat si fintu az po hodu na boj."

Teď nevím, jestli myslíš Bijce nebo Barbara. Nebo snad Rytíře?

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt