Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dajen 10.4.2008 12:38  190
Ad JenaJena ještě zapomněla doplnit, že tohle platí za situace, kdy kněz chce zázračnou schopnost použít ve prospěch postavy. Pokud by chtěl nějakou schopnost použít proti zájmům postavy, bere se, jako těch bodů vlivu měl pouze polovinu.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 10.4.2008 12:30  189
supr nápad pokud nemás kneze zaporaka. Ale na pouziti v klasicke druzine mi to moc nepasuje.

Proc se v kazdem klubu motate okolo vzdelani fakt nechapu. Radej to chce vymyslet, jak muzou knezove zazracne schopnosti fungovat, kdyz i pri pouziti na sebe sou na moooc dlouho nes to das.
jena 10.4.2008 12:24  188
Chemické vzdělání ne. Matematické. Kupodivu mě ale neláká vytvářet na různé situace vzorečky :-)
Ale možná ti udělám radost, když přiznám, že tohle homerule vymyslel jiný člen naší družiny - chemik.
kouba 10.4.2008 12:02  187
wow!To beru jako super nápad !!!

PS: Máš chemické vzdělání ??? :-) Já taky :-D
jena 10.4.2008 11:54  186
vliv kněze na družinuAhoj, v naší družině jsme se pro získávání vlivu na členy družiny dohodli na následujícím homerule - kněz má na den na člena družiny 15+úroveň kněze bodů vlivu, které může používat na zázračné schopnosti a aspekt. Vždy může PJ upravit dle aktuálního vztahu kněze k jednotlivým postavám. Víme, že je to hodně nesystémové, ale rozhodně se nám nechce házet mezi sebou kostkou.
Kněze totiž hrajeme hlavně na úrovni povídání, použití nějaké schopnosti je spíš ojedinělé. Proto jsme chtěli, aby mohl nějakou tu podpůrnou zázračnou schopnost na člena družiny prostě seslat, když bude potřebovat. A vzhledem k velmi pohodovým vztahům v družině nám to takhle vyhovuje.
kouba 10.4.2008 08:40  185
from xKivJá ale nechci dělat všechno přes zázraky. Pán Jeskyně má dost svojich CP, tak proč by měl mít "hlavní" slovo během hry mojí postavy. Chápu, že se s ním budu radit u rozvoje. Že musím hrát správně aspekt kněze. Ale tahle podmínka je v mojem článku napsaná. PJ může říct, že mi to nejde. A když budu natvrdlej, tak může říct "Nejde to,protože jsi se málo věnoval poslání svého Boha."(jak říká náš děkan "věnovat se Ježíšovým věcem" :-) Nechci ale zase srovnávat s s věobecně rozšířeným náboženstvím v našem "reálném" světě.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 10.4.2008 06:46  184
je pravda, že ty schopnosti jsou na hrubé h. a nedají se moc použít. Kouba navrhuje zajímavé řešení, které by šlo použít na sebe. Na ostatní budeš muset ten vliv normálně získat, ovšem jak ho získáš když ten někdo třeba bojuje a tebe si moc nevšímá nevím. Když si tě nevšímá, tak asi do něj nemůžeš moc hučet a smůla.
xkiv 9.4.2008 22:02  183
Ne.
Nechci moc spoilovat, ale misto posilovani schopnosti, ktere knez zvlada i bez bohu, by ses radsi mel snazit, aby tvoje bozstvo melo duvod ti pomahat.
kouba 9.4.2008 18:05  182
O všemAhojte Hráči. Rozhodl jsem se hrát Kněze. Měl jsem velkou idilu o tom, jak budu pomáhat mým bratrům v družině. Jenže jsem zjistil zásadní problém, hned u prvního setkání. Hodil jsem na kostkách. Oni hodili vice meně prd, ale neziskal jsem ani špetku vlivu. To mě odradilo od používání schopnosti Empatie. Jako družina jsme docela v terénu a tak působit na vesničany a 1 úrovni. K tomu není moc příležitostí. Navíc se snažím hrát tak, abych neobtěžoval spoluhráče svými věcmi. Zkrátka 20 minut neházet kostkou jesli něco získám nebo ne. Ono hučet do spoluhráče aby se mnou několikrát házel kostkou abych mu mohl zdělit, že se mi nic nepovedlo. To je nemilé.

Tak mě napadlo, že by byl lepší spíše Trans. Na 6. stupeň abych na sebe mohl sesílat schopnosti. Neručím správné používání termínu z Pravidel ale snad si budeme rozumět. Když jsem totiž zjistil, že bych musel 5 minut vstupovat do tranzu abych na sebe mohl něco seslat, tak se mi protočili panenky. Většina věcí má mizerné trvaní z pohledu délky vyvolávání. Snad vyjma řád-neviditelné brnění, to není problém hodit na 24h. Přitom je tam plno věci, které se dají použít jak v boji,tak mimo boj. Jde přece o zábavu. Moct využít schopnosti byť jen pro efekt. Proto navrhuji tuhle úpravu. Pokud kněz bude v "kontaktu" se svým Bohem. Formou modliteb, meditací. Ale i chování v souladu s Principem, evangelizaci (tomuto křesťanskému termínu jsem se žel neubránil,předem se omlouvám lidem na to náchylným s averzí na křesťanství) atd. Snad si rozumíme. Myslím, že by měl mít volnější přístup ke schponostem. 6 stupňů v tranzu taky není málo. Můj návrh je

10+ stupeň + hloubka -vol kněze = čas (převedeno z tabulky času)

S Vůlí 0 se pohybujeme v rozmezí +12(4 kola) až +16(6 kol). Ani s velkou vůli se zněj nestane ultra vyvolávač. Berme vůli +10. Málo který kněz bude mít víc. Pak jsme na hodnotách +2(1 kolo) až +6(2 kola). Myslím,že to je taková rozumná fajn doba. Hrál jsem kouzelníka a rozmýšlel jsem dobře kouzla, které se vyvolala za delší dobu než Okamžitě. Kouzelní a potažmo i kněz jsou během jakékoliv mimosmyslové akce velmi zranitelní. Nejde mi o to udělat z kněze super mlátičku. Moje první myšlenka taková sice byla (mám před sebou možnost vytvořit postavu na 8 úrovni). Ale po přečtení všech předchozích příspěvků jsem došel k jinému názoru na věc. Kněz by měl být zejména podpora. A to myslím nejen duševní.

Představte si situaci, kdy družinka bojuje proti silnému nepříteli.Kněz stojí vzadu a modlí se aby vše dobře dopadlo. Samo pro obě strany. Je to kněz Dobra. Situace je opravdu náročná. Bojovník neodhadl co soupeř udělá a dostal velmi ošlivou ránu, která jak se zdá snad rozhodne o výsledku boje. Rozhodne se pro Dar zdraví. (Nechci nějaký zázrak,který by připadl v úvahu. Ten lze vždy. Nechci aby za mě hrál PJ celou postavu. Snažit se vztoupit do Tranzu a vyvolat. To je 30 kol. To skončí všechny souboje. Myslím, ale že kdyby mohl převzít část zranění do 4 kol. Bylo by to přínosné použité schopnosti.

Prosím zamyslete se nad tímto příspěvkem a napište svoje názory. Ale ne nějaké toto ne a tak...spíš pomoct najít nějaký snáze hratelný kompromis. Předem děkuju za ohlasy.
klimbing 10.1.2008 14:00  181
Dav a jednotlivecJá bych to řešil tak, že když kněz změní nějaké city u davu, tak je změní i u každého jednotlivce, jen trochu míň. Otázkou zbývá o kolik.
melkor_unlimited melkor_unlimited Ltd. 9.1.2008 06:39  180
Z níže uvedených důvodů se také dávala přednost vykonávání bohoslužny přímo s nastoupenou jednotkou spojenou s posvěcením zbraní.

Odpadli tím problémy kolem působení na jiný dav a taky "postihy z prodlení" způsobeného časovým odstupem bohoslužby a samotné bitvy.
merwin 8.1.2008 21:52  179
Pecka123 [176]:
No jo, má to hodně pro i proti a jelikož to není jednoznačně určeno, tak si to každý Pj stejnak bude dělat podle sebe.
Mě třeba práci usnadňuje, když dav beru jako jeden celek a podobné případy, které zmiňuješ budu řešit vlastním citem a nikoliv přesnými formulacemi pravidel.

Mimochodem, pokud účastníci bohoslužby, která je zaměřena na posílení sebedůvěry v následucící bitvě a oslabení strachu z případné bitvy, po bohoslužbě odejdou nab bitvení pole, kde se sešikujou proti nepřátelům, tak je stále budu brát jako jeden dav. Kdyby jim kázal třeba o odsunutí strachu z přirozené smrti (stářím), tak věřím že se na ni ti lidé budou těšit, ale když nastoupí do té bitvy tak na ně jeho kázání nebude mít asi žádný vliv (v tomhle přípdě by šlo asi o jiný dav, akorát těch samých lidí).

(tohle jsem chtěl napsat už před pár hodinami, ale spadnul mi net ... teď už to není tak aktuální, ale měnit to nebudu)
patches Patches 8.1.2008 13:52  178
Pecka123Z toho tveho prikladu neni zrejme, proc se vlastne ona bohosluzba kona. Pokud to je bezna, kazdodenni mse, kde se mluvi obecne o kralovstvi nebeskem, posmrtnem zivote, raji, whatever, tak je efekt celkem dost odlisny od "predbitevniho" proslovu, kde knez primo mluvi o smrti v boji jako o uslechtile, o nepratelich jako o hrisnych zplozencich pekla a dovolava se pomoci a pozehnani sveho boha primo v one nasledujici bitve...
V prvnim pripade budou ucastnici bohosluzby spise pokorni a ochotni prijmout smrt v boji jako vuli bozi. V druhem se zvedne jejich bojovnost, odvaha, moralka...

Pokud ti jde o to, ze jde o jiny dav tak asi takhle: dokud tyto lidi spojuje jakesi vedomi spolecneho cile - vyhrane bitvy (coz muze klidne uz behem te bohosluzby, pokud o ni dopredu vedi), tak je to stale tentyz dav. Nekteri lide se v nem mohou vymenit (polni kuchar asi nepobezi primo na bitevni pole, ale na bohosluzbe byl; nizsi dustojnik mohl bohosluzbu vynechat, aby jeste probral s velitelem taktiku, etc.), ale dokud zustane jadro "davu" stejne (mozno urcit treba percentualne dle uvahy PJ) a se spolecnym vedomim nadchazejici bitvy (mluvi o ni spolu, soucasne se obcas zmini o bohosluzbe...), jde stale o tentyz dav, na ktery pusobi vliv kneze...
pecka123 8.1.2008 13:27  177
Alternativní řešení, tzn. aplikace na každého jedince zvlášť mi připadá shůdnější. Kněz získává vliv, a provádí s davem jisté akce. Každá z těchto akcí se projeví na každém jedinci zvlášť. Tzn. je např. možné, aby měl každý jinak silný pocit strachu, protože sice byly všechny stejně utlumeny, ale každý začínal s jinou prioritou. No a pokud se prorita strachu všech jedinců sníží např. o 6, myslím, že i dav jako celek se nebude jevit vystrašený.
pecka123 8.1.2008 13:21  176
"Třeba skupinku chlapů v hospodě co sleduje fotbal a fandí vlastnímu cíli bych bral jako jeden dav a tu samou skupinku chlapů, která pomáhá sousedovi hasit stodolu jako dav jiný."

IMHO to tedy znamená, že získám-li vliv na skupinku tuhle diváků, resp. změním-li nějaký její pocit, na skupince hasičů (ačkoli z hlediska členské základny totožné se to neprojeví).

Dobře. Mějme skupinu lidí, kterým káže kněz. Nazvěme je tedy ÚČASTNÍCI BOHOSLUŽBY. To je dav, entita, je to v pohodě. Kněz na ně získá vliv a ztlumí jejich strach ze smrti. Pak se oblíknou do brnění a sešikujou na poli proti nepřátelům. Prokozatelně nejde o ÚČASTNÍKY BOHOSLUŽBY. Teď jde o II. ROTU. Tudíž se na ně nevztahují efekty knězova kázání k ÚČASTNÍKŮM BOHOSLUŽBY. Takže jsou celý vystrašení.

Proč se teda pořádat před bitvou bohoslužby? Podle mě chápání davu jako entity bez velmi dobré definice dělá pravidla pro zacházení s davem silně nejednoznačnými.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt