Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Paladin [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Zpět do klubu Dračí doupě Plus

PALADIN ZIP [40 kB]

Pokud se v textu objevuje termin, kteremu nerozumite, zkuste se podivat na zacatek klubu.
Zahlavi slouzi k poznamkam o aktualnich diskusich.

Terminologie
Paladin - osoba, ktera vidi smysl zivota v hledani Idealu
Atribut - predmet, skrze ktery paladin uziva sve schopnosti - john_jarik [73]
Princip - ekvivalent knezova principu. (drivejsi pojmenovani = ideal
Ideal - nejvzssi meta, ktere se snazi kazdy paladin dosahnout

Pokud zde chcete nejaky termin umistit, piste mi je do posty

Uzavrene Vyzvy (dokud je nekdo neotevre)
Vyzva c.1 - Ctnosti [87]
Vyzva c.2 - Schopnosti vzhledu [115]


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 378 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dalcor 15.2.2007 12:17  193
Me slo o spojeni lecitele a puvodni funcke rytiru spitalniku - tj Spitalnik - prave leceni ve smyslu pece ve spitalech a pecovani o chude....

BTW stale jsem nepochopil co ti ten archetyp dava - je to jenom slovni popis - tedy pribeh, nebo je to orpavdu enjake pravdilove osetreni?
john_jarik 15.2.2007 12:10  192
noirverim, ze trochu jiny pristup k veci nikoho neurazi. Paladin bude lecit moci i v DrD+ podle mne. :)
noir 15.2.2007 12:06  191
JJ: Ale zrovna léčení přikládáním rukou je klasickou schopností "paladinů" v naší historické tradici. "RUce krále jsou ruce léčitele" prostě k evrospké tradici muže ideálu patří.
john_jarik 15.2.2007 11:59  190
Dalcor - ArchetypJe to asi takhle. Mam v hlave pribeh (ktery by mohl byt motextovy), ktery je z prostredi vezeni a soudu + spolecnost.
Z toho mi vychazi, ze bych vytvoril 3 paladiny - kata, soudce a slechtice, kteri budou urcite popsani jak v prikladech tak v motextech. takze hrac uvidi jak se muze dana postava chovat herne i jaka ma cisla v danem prostredi.
Urcite se v tom motextu najde dost mista i pro dalsi 3 "archetypy - druhy" paladina, kteri budou tez popsani i ciselne.
Ten lecitel mne uz taky napadl, ale paladinovi chci vzit to klasicke D&D - prilozeni rukou. SPis bude moci lecit mechanicky (ajko hranicar - ale fakt mizerne) a pak ... v astralu, ale to az bude fakt dobry.. jak co a jak si necham zatim pro sebe. Tam mam v hlave teorii, ktera mozna nektere primeje, aby mne upalili na hranici nebo vyzdvihli do nebes :)
dalcor 15.2.2007 11:50  189
ArchetypyCo ti vlastně archetyp dé systemově, jak bude fungovat jako nástroj?

Pokdu by jsi chtěl tak s radostí některé archetypy popisem zpracuji.

BTW další archetyp - Léčitel!
john_jarik 15.2.2007 11:39  187
Paladin muze byt dobry i zly (vezmeme-li to jako totez protivahu), ale pisi o nem vzdy jako o paladinu (co je dobre a zle je jen relativni pojem). Stejne tak o ctnostech a nectnostech pisi jako o ctnostech v obecnem slova smyslu.

To s temi archetypy. Paladin by mel byt RP povolani. Ty archetypy se ale hodi do prikladu mozne cesty k vyssi osobni pravde.
Na nic jineho ty archetypy nepotrebuji. Ze vsech, ktere zde budou uvedeny nakonec vyberu 6ks a ty budou poupsany jako priklady jmenovitych paladinu (viz. cast pravidel Legendarni paladinove, kde ma byt 6 paladinu na 3 ruznych levelech jako ukazky).

Zda vidi paladin ideu sveho zivota ve sluzbe nabozenstvi, panovi ci idealu je na nem... pokud jej to vede k Idealu (rekneme je to nejak cesta zivotem).
dalcor 15.2.2007 11:31  186
A naposledy - tvoříš li pravidla pro systém musíš ho přizpůsobt tomu co je k systému v bestiáři, jestliže jsou tam přesvědčením vymezené stvůry /Zlý drak, Dobrý drak, můžeš na protipól jejich přesvědčení dát jejich zabíječe/
dalcor 15.2.2007 11:29  185
A ještě zasapmuji -

Jestliže si paladin bude kodex vyptvářet sám pak je přeci zybytečné vytvářet archeytpy.

Archetyp by krome vlastniho kodexu mel prinaset ctnosti a dovednosti specifikujicci jeho archetyp - u samuraje myšlenky s Hagakureho (Cti svoji rodinu příkladem). Archetyp tedy bdue určitá cesta bojovníka (což je tedy doslova bushi do) na kterous e vyda a bude na ni specializovany. Prikladem budiz Soudce Ti z romanu van Gulika - to je klasicka kombinace Paladina Inquisitora/Soudce a Spravce. Mimochdoem Inkvizitor bych anhradil ponekud mene negativne zabarvenym terminem Všetřovatel.

Co ti rytíři řádoví - uspořádáni ne koem vyšší moci ale morálního principu? Třeba Rytíř lásky (kniha Píseň pro Arbonee)
dalcor 15.2.2007 11:25  184
Ehm jenze paladin muze mit i Nectnsoti, a pak bude zabijet dobre draky a obracene - nebo snad nepocitas s Temnymi paladiny? Ano je to par kitu s Paladins Handbooku.

Lovec odmen je spise Boubty Hunter, nez Zabijec cehokoliv. Lovec draku bude zamereny primo na boj s XXX - zvlastni dovednsoti vuci nim

Jasne dalsim paladinem muze byt Zaklínač ze Sapkovskeho - Neb Ochránce před nadpřirozenem - nejlépe asi Ochránce.

Jinaky by mě zajímalo jak je to s tím popisem co vlastně chceš k popisu?
john_jarik 15.2.2007 11:03  183
dalcor - samurajTohle jsou - reknem namety. Ja si s tim nejak zkusim pohrat a vyhovet co nejvetsi skale tehle nametu.
Kazdy paladin si bude svuj kodex vytvaret postupne sam. Jestli se v nem priblizi Busido nebo Kodexu rytire z AD&D 2e je na hraci a jeho PJ.
K tomuto mi tady pomohla cast tykajici se Ctnosti, ktere podobny kodex (At dobry ci zly) umoznuji vytvorit.
john_jarik 15.2.2007 10:54  182
V tim zabijecem souhlasim s Bouchim. Dokonce i v jinych specifickych druzich paladinu "zabijecu" bych si daval pozor (svazanost se svety).
Hra, ktera je vedena v Astralnim svede nebo Dusevnim by byla velice problematicka (prekvapeni, kde se vsude da hrat? nebudte).
Ale urcite bych neopomel proste variantu paladinu Lovcu odmen (to jsou vlastne vsichni tito zabijeci).

Jinak ten Dalcoruv seznam jak tak koukam vychazi hlavne z AD&D2e :)
noir 15.2.2007 10:51  181
Bouchi: Může být klidně i zlý-třeba jako ve světě Dragon isles (nebo jak se to jmenovalo), který byl pro ADnD. Tam byli draci ti dobří (a hrálo e za ně), zatímco lidé povětšinou ti zlí.
Ale obecně (abych se držel Sapkovského)-drak je ze své povahy vždycky nepřítelem (byť nechtěným) člověka: moc toho sežere, může ohrozit opevněné město, atd.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 15.2.2007 10:47  180
Dalcor [178]: Ten Zabijec draku se mi moc nezda, byl by IMHO prilis svazany se svety, kde jsou draci vnimani jako zlo (protoze proc by je jinakz abijel?)
dalcor 15.2.2007 10:38  179
SamurajBude zpracovany kodex Bushido, nebo se budes ridit Hagakurem?
dalcor 15.2.2007 10:38  178
Paladinové - psani tak, ja je uvedli mistni ctenariCo následující paladinové - Inkvizitor, Radovy rytir, Temny paladin, Zabijec draku, Poustevnik, Zabijec nemrtvych, Spravce (BTW to je jediny spravny vyznam terminu paladin).

[ 378 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt