Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 17.10.2007 14:10  1826
A "to vsechno" je definovane silou a cistotou odrazu - jinymy slovy, presne tak, jak se dohodnou hraci (a hlavne PJ)
dajen 17.10.2007 12:30  1825
Což nám teda dává odpověď na to, jestli se přeměňovaný přemění i se svým, oblečení, nákladem, vybavení, zbraní atd. ANO, přemění.

Ale nedává nám to dost jasnou odpověď na to, co všechno nebo co vůbec bude mít z vybavení osoby, na niž se přeměňuje. I když vlastně jak teď koukám do pravidel, dá. :-)
Bude vypadat tak a mít u sebe to, co měl dotyčný vzor v okamžiku poskládání formule.
dajen 17.10.2007 12:18  1824
pecaTak sem prohledal tu diskuzi v Čarodějovi a došlo se k následujícímu, doufám, že zveřejnění zde nebude vadit, i když se to týká čaroděje a ne theurga:

peca 953: "teleportace postavyCetl jsem ten neco pres 100 prispevku (konec jsem uz jen zbezne preletl), a mam pocit, ze jste dospeli k nazoru, ze postavu s kamosem na zadech nelze teleportovat. Coz je ovsem spatne. Onehda jsme to s ANTem resili a dosli k nazoru, teleportovan je celek. Tedy v pripade postavy se jedna o postavu a jeji naklad, coz je i pripadny kamarad na zadech. Ovsem pozor, plati zde pravidlo, ze cil (objekt/postava) teleportace musi mit volnost pohybu.

priklad:
1/ Carodej Rumjacs si na rameno vysadi synka Piciska a teleportuje se domu. Doma postavi synka na zem a jdou si sednout ke stolu, kde jim carodejova zena Namka jiz naleva carodejnickou osminasobnou polevku.

2/ Hobit Jarolim Holinka, kamarad carodeje Xauruse, je povalen na zem a doslova zasypan utocicimi zalehnuchami (nebebezpecne potvory, ktere svoji obet zalehnou a utoci zasadne v mnozstvi 5 a vice). Xaurus by rad Jarolima teleportova nekam pryc, ale bohuzel nemuze, protoze hobit nelze hybat (silne strukturalni vazby). Nejprve by musel odteleportovat zalehnuchy a nakonec pomoci kamaradovi."


peca 958: "Dohledal jsem si tu diskusi. Pravda je takova, ze jsme neresily postavy, ale okovy. Princip je stejny, ale jeste zkusim ANTa kontaktovat, jaky na to ma nazor. Vsimnete si, ze pisu "jakny na to ma nazor". To proto, ze pravidla jsou jasna, pouze je treba ujasnit si jejich chapani.

Cituji ANTa (pro neznale: autora Theurga a prevazne casti Carodeje):

Ono je to jednoduche: [drsny spoil - jen PJ]ta vec, jiz chces teleportovat musi mit silny odraz. A protoze odraz se vymezuje chapanim pozorovatelu (btw., to znamena, ze mohou existovat mentalni praktiky, ktere vytvareji odrazy...), patri k nemu jen to, co by pozorovatel ocekaval. Tedy retezy vedouci ke stene cely nejsou soucasti jedince, a tedy se neteleportuji s nim, naopak, jeho teleportaci zabranuji.

Ono je totiz celkem jednoduche zrusit strukturalni vazbu mezi tebou a podlahou (mozna proto ty "dva kroky"...), ale nejde to u okovu, protoze to bys musel dost drsne deformovat ten material (protoze mezi castmi toho materialu jsou taky strukturalni vazby, a musel bys presekat i je,
[/drsny spoil - jen PJ] takze by teleportacni kouzlo muselo obsahovat taky nejaky ten Zaklep).

Hmm, a zase mi z toho vychazi ze z rakve te teleportovat nejde, protoze jsi v ni velice na tesno a tech strukturalnich vazeb ohromne sily je tam moc.

Btw, zajimava otazka - kdyz se drzis, obema rukama a vsi silou, lana zakuteho do zeme, lze te teleportovat? Podle toho co je napsano vyse to nejde (coz mi nevadi, proste to vyplyva ze systemu...)

konec citace."


peca_007 [958]: "Konzultoval jsem to s ANTem. Prijde mu lepsi (systemove), aby se objekt (postava) teleportoval cely. Tedy postava vcetne vsech predmetu a kamaradu, ktere ma nalozene. V tuto chvili plati podminka, ze objektem musi byt volny. Volny znamena, bud se sam muze volne pohybovat a z daneho mista muze bez prekazky odejit, nebo jej muze premistit nekdo jiny.

PJ by si mel uvedomit, co je to celek (viz spoiler nize). Protoze postava zavalena jinymi tely je proste zavalena postava, ktera se nemuze hybat. Kracejici silak, ovesen neprateli, je porad silak, na kterem neco visi a tudiz jej teleportovat lze.

Takhle to muze pripadat nekomu prilis silne a taky silne to je. Nejaky silak v druzine se najde a uz vidim, jak ma na zbroji pridelane vyklopne stupacky...

Vsem hracum pripominam, ze posledni slovo ma PJ a ze, pokud se jim to nelibi, si mohou v ramci druziny s PJ stanovit jakekoliv rozumne omezeni.

K carodejovu teleportu od ANTa: Asi na to chybi mechanismus, ale to kouzlo by melo mit neco jako silu, kterou je schopno pusobit na prekazky. To jak te teleportuje daleko je pak dano tim, kolik sily musi vynalozit. Tim by se pekne omezovala nosnost kouzla: na hobita bys nepotreboval tak kvalitni magnergii, jako na krola hobity oblozeneho. Vyresilo by se tim taky trhani lana, kterym jsi privazany, ovsem s tim, ze lano te pri prenosu za nohu skubne, jak se kouzlu nepodari rozetnout vsechny strukturalni vazby dokonale. Prenaseni z okovu by tedy opet nebylo mozne — leda bys byl ochoten nechat se prenest s drsne ohoblovanyma zapestima a kotnikama."
peca_007 17.10.2007 12:09  1823
Dajen [1822]: urcite se lze teleportovat s nekym na zadech, pokud tak dokazes chodit (nejsi "zalehnut")
dajen 17.10.2007 12:07  1822
pecaNo právě, tam se tuším došlo k závěru, že se lze teleportovat i s někým v náručí (na zádech). Nevím, jestli pro účely Metamorfózy je to úplně to samé.
Možná by stálo za to prohledat ty dotazy.
peca_007 17.10.2007 12:04  1821
objekt ma celistvy jasne definovany odraz. myslim, ze se to hodne diskutovalo v klubu carodeje ohledne teleportace. zkuste to nekdo dohledat, jiste jsem tam psal i s antom probrany vysledek. v nejhorsim jeste prohrabu odpovedi na dotazy, mam dojem, ze nekdo se na to ptal v souvislosti s "hyperprostorem" (nejaky mteleportacnim kouzlem).
dajen 17.10.2007 10:11  1820
irigi 1818No právě zrovna tahle část je v pravidlech dost nekonzistentní. Ptal sem se přes formulář, jestli se to bere, jako že když se útočníkovi podaří zbraní "projít" přes Bariéru a zasáhnout, dává Bariéra dodatečnou Ochranu zbroje, protože je vlastně těžké tou zbraní přes Bariéru útočit. Ale bylo mi odpovězeno, že ne. Že pro účely boje se to celé zjednodušuje a neřeší se, jestli přes Bariéru útočník prošel nebo ne, ale prostě jenom obránce uvnitř Bariéry dostává vůči útočníkovi vně Bariéry dodatečnou Ochranu zbroje ve výši Síla/2 (edice B).

Takže já osobně to řeším tak, že sešlu vetší Bariéru na celou družinu, která se drží při jejím okraji a když bojují s protivníky za Bariéru, tak se bere, že jejich zbraně projdou (obránci mají příslušnou Ochranu zbroje) bez ohledu na to, jestli by byl útočník Bariérou projít celý či nikoli.
Ale pokud se stáhnou do středu Bariéry (mimo dosah zbraně útočníka), tak ten si musí hodit, jestli projde Bariérou a může útočit dál nebo ne. Pokud projde, pak už samozřejmě Bariéra nemá další vliv, protože se bojuje uvnitř ní.
dajen 17.10.2007 10:00  1819
VorelAd 1808: IMHO se s tím autor takhle do hloubky nezabýval. Opravdi ti můžu poradit jenom, hoď ten dotaz přes formulář na stránkách ALTARu, tady ti nikdo 100% odpověď nedá.

Ad 1809: Už jsem psal, že odpověď na tyhle otázky záleží na tom, jak vlastně Metamorfóza funguje, jestli promění jenom samotný objekt ("bez příslušenství") nebo se vším, co má v dané chvíli u sebe. Moje rada - formulář.

Ad 1810: U formule Metamorfóza a Oheň je rozdíl v charakteru jejich epicentra docela zásadní. Jak jsem již psal, u Metamorfózy epicentrum spolu s Poloměrem vymezuje jenom prostor, ve kterém kouzlo přeměnu působí a do něhož se přeměňovaný objekt musí celý vlézt. U ohně epicentrum označuje bod, kolem něhož magický oheň vzplane.
Docela dobře je tento rozdíl poznat podle toho, jestli se daná formule dát modifikovat Pohybem. Dá-li se, pak se epicentrum spolu s okolním trvajícím efektem kouzla může pohybovat, nedá-li se modifikovat, pak je epicentrum statické a efekt proběhne v daném prostoru.

Ad 1811-1813: Tohle už je trochu mimo. Metamorfóza se sesílá na "objekt", to znamená na jeden objekt a těžko můžeš nějak vydefinovávat, co k objektu patří a co ne. Prostě se přemění objekt se vším všudy.

Ad 1814-1816: Co se týče sesílání na objekty/tvory, tak to má smysl jen pří více kolových kouzlech. U jednokolových taková možnost de facto existuje už dnes (stačí se dotknout nebo trefit s transpozicí).
U vícekolových kouzel by to asi význam mělo. Modifikátor Poutač je celkem zajímavý, ale přijde mi moc jednoduchý (levný).
Ale to by chtělo odzkoušet.

irigi 17.10.2007 09:24  1818
Bariéra podruhéJenom mne tak zaujalo: když theurg bez démona nemůže vyvolat bariéru sledující konkrétní objekt, jak do toho zapadá vyvolání bariéry coby zbroje, o kterém se v pravidlech mluvi? (nebo to už se předpokládá použití démena?)
gran 17.10.2007 06:11  1817
Džizis krajst, nemůžeš si sednout a napsat jeden obří příspěvek? Musíš tady vést jedenácti příspěvkový monolog? ;))

Nápad s Poutačem... o tom ani nevím, to si checknu. Jestli to není moc powerfull, nebo naopak příliš slabé.
vorel 17.10.2007 03:28  1816
PoutačA jinak používá někdo z vás nějaký modifikátor poutač o němž se tu už kdysi mluvilo?

Zajímají mě vaše zkušenosti s ním
vorel 17.10.2007 03:27  1815
Sesílání přímo na předměty/tvoryPodle mě by to theurga nijak neposílilo. Jeho formule by tím nebyly silnější, jen by získaly další možnosti použití. Takže by se z theurga nestal větší killer, jen používání formulí by bylo bohatší a rozmanitější a tím vlastně ještě zajímavější.

Myslím si, že hře ani vyváženosti by to neuškodilo.
vorel 17.10.2007 03:16  1814
Sesílání přímo na předměty/tvoryCo se mě týká, já bych asi docela uvítal, kdyby např, v nějaké příští edici pravidel theurg skutečně mohl sesílat formule přímo na tvory/předměty (epicentrum by se pohybovalo stále s tímto objektem).

Představuju si tři možnosti:

1) Theurg by se mohl rozhodnout přímo při sesílání kouzla jestli epicentrem bude místo (bod) nebo objekt (nejspíš bod v jeho středu). To se mi ale zdá moc jednoduché a nenaplánované dopředu (na theurga teda určitě :)).

2)Rozhodnutí jestli epicentrem bude místo nebo objekt by musel theurg udělat už při vytváření formule. To je lepší.
Tady by měla být u otevřené formule možnost nastavení démonem.

3)Použít modifikátor Poutač o kterém se tu mluvilo již dříve. Já bych ho udělal asi takhle:

Poutač
Sféra: III.
Náročnost: +3
Rys pohyblivost: 0,1 (tady už by se náročnost nezvyšovala, jen by bylo možné mýt poutač u formule neaktivní- 0 znamená, že epic. je místo, 1 objekt. Opět kvůli otevřeným formulím.)

Pokud bude poutač aktivní, epic. kouzla se bude neustále držet svého objektu (předmětu/tvora) bez ohledu na rychlost.
Ještě by tu mohl být nějaký rys "zpoždění", tzn. že pokud se objekt bude pohybovat, kouzlo bude kus za ním, při větší rychlosti dále při menší blíže. To abyste mohli někoho nechat utíkat před ohnivou koulí :) (opět bez navyšování náročnosti).
vorel 17.10.2007 02:22  1813
Fungovat by to mohlo i na předměty: všem kteří neodolají magii se všechno co mají u sebe nebo na sobě rozsype třeba na písek.

Theurg by mohl metamorfózu zkonstruovat třeba jen s malým poloměrem, aby proměnil jen sám sebe, ale při pohybu by se už musel stejně jako u ostatních formulí opět pronásledovat démonem.
vorel 17.10.2007 02:13  1812
Nebo obří breberky, pokud by se totiž obří breberka už nevešla celá do poloměru kouzla, přestalo by na ni působit a musela by se zase ihned automaticky změnit do původní podoby, čímž by se ovšem opět nejspíš dostala celým objemem zpět do působnosti kouzla a znovu by musela odolávat magii a tak dokola dokud by se mu nepodařilo vyjít z kouzla ven.

Jednoduší by ale samozřejmě bylo měnit nepřátele na masové hroudy, pak by nemohli odejít a theurg by nemusel plácat body do parametru zvětšení :).

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt