Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
profa 17.6.2007 11:56  201
UHHH..dalsi temer komplexni navrh, ale mne pripada, ze narozdil od ostatnich oboru jsou Lektvary o dost vetsi skupina (jedy, protijedy, viry, bakteriologie, "boostery", všechno to, co jsme pojmenovali Speciální....)
gran 17.6.2007 11:50  200
Ty jo, kdybych už jedno povolání nepsal, vrhnu se na Alchymistu =P
gran 17.6.2007 11:49  199
Jako mně napadají tyto Archetypy:

1) Lektvary - Sem spadají léčivé lektvary i jedy, protijedy, ale i různé elixíry, které zlepšují nějaké vlastnosti apod. Všechno, co teče. Takovéto lektvary ovšem dokážou přivést i klasickou nemoc - svým způsobem do tohoto archetypu spadá i virologie. Mistrovstvím jsou pro něj lektvary, jako je třeba lektvar metamorfózy a hlavně: lektvar mládí.
2) Drogy - Prakticky to samé, co Lektvary - až na to, že to neteče. Teda, většinou se to ani neukusuje - jsou to všemožné prášky, nadrcené byliny apod. Šňupá se to, kouří se to... To je rozdíl ve výrobě a užívání. A ve výsledích? Zatímco lektvary účinkují až po dlouhé době, většina drog účinkuje téměř okamžitě. Mají mnohem silnější účinky, mnohem víc negativních účinků a snadněji se na ně vytváří závislost. A zatímco "léčivý lektvar" existuje, v Drogách nic vyloženě léčivého není - maximálně je léčení jako vedlejší účinek. Jeho mistrovská díla dělí z obyčejných Geraltů Zaklínače (viz. Sapkowski) .))
3) Technologie - Toto je prakticky kombinace "Výbušniny" a "Metalurgie". Umí to, co Pyrofor v DrDo, jen s notnou dávkou magie, protože ve světě DrD+ nelze některé reakce vytvořit jen za pomocí přírody, protože by vám nahromaděná energie utekla do Astrálu. Dokáže vyrobit bombu, opravit zbroj, udělat rachejtli, vytvořit dokonalý šperk s různými jemnými symboly, které může dát někomu s archetypem "Talismany" (talisman vytvořený z takového šperku lépe funguje apod.). Jeho mistrovstvím jsou hodinky a výbušnina o síle atomové bomby.
4) Talismany - Dokáže _něco_ zamknout do malého předmětu, který slouží/škodí tomu, kdo ho nosí u sebe. Není to úplně přesně to, co dělá Theurg, protože Theurg poutá opravdové démony z Astrálu, kteří mají vlastní vůli a určitou trvanlivost. Alchymista do svých talismanů vězní duši, která podle své povahy škodí nebo pomáhá, Alchymista to naštěstí umí ovlivnit, ale ne stoprocentně. Duši uvězní a už nepustí - alchymistické talismany vydrží věčně. Schopný Alchymista tohoto oboru udělá talismany chránící před magií, negativní energií, nemocemi, zlým slovem, zbraněmi. Jsou ale i talismany, které nejsou ochranné, které jsou naopak útočné, nebo které nejsou ani ochranné ani útočné - jako je např. Kámen Mudrců, který je pravděpodobně mistrovským kouskem tohoto oboru.
5) Bytosti* - Kdo by si nespojil Alchymistu a slavného Golema? Tento obor má blízko k Talismanům - Alchymista opět svazuje duše. Ovšem nikoliv do malých předmětů, ale do neživých těl - jako je např. hliněná socha (ale může to být třeba i slaměný panák .)). Zatímco v oboru Talismany ale může částečně ovlivnit, co se mu do jeho neživého těla chytí, zde to neovlivní nijak - jediné, co umí, je zařídit, aby ho dotyčná duše poslouchala. Ovšem to není jen tak - ne nadarmo se o Alchymistech říká, že uzavírali smlouvy s Ďáblem. A stejně tak, jak se Alchymista v tomto oboru učí lépe věznit lepší "duše", učí se i vytvářet lepší "těla". To, čeho chce dosáhnout, je vytvořit absolutně novou, kompletně živou bytost. S žijícím nejen vnitřkem, ale i tělem.
6) Hvězdář - Prakticky to, o čem jsem mluvil níže .) Výroba dalekohledů, zrcadel, lup - práce se sklem. Znalost hvězd, věštení z nich, sledování dění v Astrálu skrze ně, určování své pozice a času. Znalost a tvorba map, předpověď počasí.

Tak x)

---
* Inspired by někdo od Altaru, tuším .))
profa 17.6.2007 11:18  197
To zní zajímavě. Já jsem na pozici šestého archetypu nominoval Talismany (magický předmět nejrůznějšího použití), které vymyslel Xoraxox, ale jeho systém je šíleně složitý a nikdo z nás se zatím neodvážil to přepsat a publikovat :)
gran 17.6.2007 10:56  196
ProfaMno, napíšu, co všechno bych si k Alchymistovi ještě představoval a pokud vím, nebylo to v Throrově řečeno (jen jsem to prolétl očima). Třeba to nakonec nebude jen "Hvězdář" .))

1) Vyrábět dalekohledy. Zrcadla. Lupy. Možná i mikroskopy. Zkrátka práce se sklem.
2) Měl by znát hvězdy. Jak se která jmenuje, kde která leží. Ovšem, to je tuším i jako obecná dovednost. Takže: Měl by poznat svou pozici z pozice hvězd. Nebo datum. Nebo čas. Nebo obojí. Dokonce by pomocí nich - a pomocí měsíce - mohle vidět, jak vane Astrální vítr. Zkrátka, pomocí hvězd vidět do Astrálu, ba možná dokonce do budoucnosti.
3) Teď mě napadají mapy. Mohl by to být také kartograf =)
4) Taky by to mohla být rosnička =P Zkrátka schopnost předpovídat počasí.

A víc mě toho zrovna teď nenapadá .)
profa 17.6.2007 10:41  195
XXX: tak to pořádně nevím, co si pod tím mám představit.

Gran: a co by měl takový hvězdář umět ?
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 17.6.2007 09:58  194
Už se těším až budete vyrábět ROHLIKrozumně halucinogeni likvidační kyselinu
gran 17.6.2007 09:55  193
ProfaAd 1.: To je sice možné, ale rozhodně by nemělo chybět fyzické zranění. Ono totiž, co si budem povídat - tak jako tak se řízne a přijde o svou krev. .) (Tedy -Z? Už nevím)
Ad 2.: To Throrovo nezní špatně, ale jak tam chybí šestej archetyp... lidičky, já bych si klidně zahrál hvězdáře x)
profa 17.6.2007 09:42  192
Granad 1. To zranění je psychické z toho důvodu, že si ho alchymista způsobuje sám, a tedy je to pro něj tak trochu "šok" -> psychické zranění. Jinak jsem taky přemýšlel, že by to mohlo být sečné. Je to na diskusi.

ad 2. Taky se mi to zdá, nejspíš na tom zapracuju (možné je i kompletní předělání způsobu získávání Wodky), u oborů už nový návrh existuje - viz Thror [158].
gran 17.6.2007 09:14  191
Tak jsem si konečně stáhl a přečetl ta pravidla.

A mám dvě připomínky. Možná (nebo spíš určitě) budu někoho zde opakovat, za to se omlouvám.

1) Proč je pořezání se zranění psychické? Jaký to má smysl?
2) Přijde mi, že tento Alchymista je pouze... pouze jeden dva tři archetypy nějakého "opravdového Alchymisty". Myslím si, že když se řekne Alchymista, vybaví se mnohem víc směrů, než jen vaření lektvarů pomocí vlastní krve a pak teda nějaké talismany. Čili... přijde mi, že vy neděláte Alchymistu, ale jen jeho polovinu, ba možná dokonce jen třetinu .) Zkrátka, z toho, co je v pravidlech načrtnuto, mi nepřijde, že byste se chystali využít plný potenciál slova "Alchymista" .)
profa 13.6.2007 19:05  190
Specializoval bych to podle oborů/archetypů. Jedy to např. nebudou potřebovat, léčivé budou dost náchylné, ap. Co vy na to ?
john_jarik 13.6.2007 14:40  189
ale uznavam, ze nejde vsechny lektvary hazet do jednoho pytle.
john_jarik 13.6.2007 14:39  188
neldez osobni zkusenosti vim, ze tohle je prave ten duvod, proc kdekdo nesnasi Theurga.
Ono 10 parametru, ktere mas mit u kazdeho z druzinky (i kdyby vetsinu casu byly prazdne) da odst prace (v okamzicich, kdu je musis hlidat).
Rekl bych ze zakladnim kamenem by mela byt jednoduchost hrani, kdyz se zeslozituje struktura tvorby lektvaru.

Jakmile bude oboje slozite, tak to bude spousta hracu a hlavne PJ nenavidet.
nelde 13.6.2007 14:07  187
Určitě bych to nezdružoval do jedné univerzální položky, která by se sledovala. Každý lék působí jiným způsobem, některé ani nezpůsobují závislost, někdy dokonce při větším množství mohou zabít. Jsou lidé, kteří denně žerou deset i více prášků dlouhodobě (kontrolovaná množství).
Komplikace sledování sice být může, ale ruku na srdce, důležité je to u lektvarů, které bude mít družina ve větším množství, tedy je bude někdo z družiny vyrábět. A ten se podle mně bude specializovat a aktivně používat do deseti lektvarů (nezapomínejte na stabilitu - uvařený lektvar nevydrží dlouho), takže PJ bude registrovat pro každého hráče max 10 parametrů a to jen občas, většinou to bude prázdné (kromě alchimsty samotného). Může se to třeba spojovat a vydefinovat nějakých 10 druhů lektvarů (například léčivé) a sledovat přes ně.

Univerzální pravidla bych nehledal - každý lektvar to může mít trochu jinak.
john_jarik 13.6.2007 11:45  186
profaaha... tak to sorry, ze jsme napsal totez :)

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt