Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Ptejte se adminů [ŽP: neomezená] (kategorie Lopuch) moderují Martin, Bouchi, Evelyn, Jana, Jardax, Kdokoliv, klupi, Petr, Scalex, Shelle.
Archiv
Zeptejte se na co chcete. (Než však položíte otázku, podívejte se aspoň do klubů Novinky a Novinky - diskuse (a samozřejmě i do historie tohoto klubu), zda se již informace, které chcete vědět, nenacházejí tam.) Když to budou admini vědět, tak vám odpoví. Osobní dotazy jsou též možné, ale je pravděpodobné, že vám odpoví pokýváním hlavou od monitoru. :-)
Chcete-li se na něco zeptat pouze jednoho konkrétního admina, probírejte to s ním napřed v poště a nezaplevelujte tento klub.

Preferujte pro příslušná témata však raději tyto kluby:
Připomínky, návrhy a diskuse o grafické stránce Lopuchu patří do klubu Dizajn a grafika Lopuchu.
Chybí vám něco na Lopuchu, chtěli byste něco vylepšit? Ozvěte se v klubu Návrhy.
Programátorské chyby hlaste v klubu Chyby.
Pokud zapomenete heslo, navštivte klub Potíže s hesly.
Spammery oznamujte v klubu Spammeři.

A pokud chcete vědět víc o rozdělení v roce 2004, je pro vás připraven FAQ

A pokud budete pokládat debilní rádobyvtipné "dotazy", je pro vás připraven BAN

Tento klub se jmenuje Ptejte se adminů - na dotazy tedy odpovídají admini. Žádáme neadminy, aby tu na položené dotazy nereagovali - a to ani když odpověď vědí. Dotyčnému mohou případně odpovědět v poště...
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5456 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
phailo phailo aut vincere aut mori 3.4.2005 22:49  1952
Bouchi: Děkuji, nechtělo se mi to dohledávat.

Takže pár dalších informací:

Zák. 122/200 Sb. §4, odst. 1:
Prvním oprávněným veřejným přednesením, provedením, předvedením, vystavením, vydáním či jiným zpřístupněním veřejnosti je dílo zveřejněno.

§37, odst. 2a tamtéž:
Do práva autorského nezasahuje ten, kdo
zhotoví při užití díla dočasnou nebo náhodnou rozmnoženinu díla v elektronické podobě, která nemá samostatný hospodářský význam, jejímž účelem je umožnit snadnější využití díla, a jejíž zhotovení je nedílnou a nezbytnou součástí technologického postupu zpřístupnění díla, včetně takové rozmnoženiny, která umožňuje účinné fungování přenosového systému,
kdokoliv Kdokoliv Nevidím důvod dělat cokoliv bezdůvodně. - http://kkl2401.wz.cz 3.4.2005 22:32  1950
Jardax: Ja jsem netvrdil, ze za zadnych okolnosti ho Google nenajde. Samozrejme mu taky umim rict, aby ho nasel. Ja jsem jenom tvrdil, ze umim nastolit takove okolnosti (napriklad nerict Ti o nem je dobry zacatek), kdy ho nenajde.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.4.2005 22:20  1949
phailoTo taky nemela byt paralela s nasim pripadem, nybrz reakce na Pavla_P 1902.
Citoval jsem ze zakona 121/2000 (zakon o pravu autorskem,...)
jardax Jardax - Zachovejte paniku, nepropadejte klidu! - Ženy, děti a já napřed! 3.4.2005 22:19  1948
KdokolivTak schvalne. Zaloz si web, neco na nej dej a posli mi soukromy privatni link :)
phailo phailo aut vincere aut mori 3.4.2005 22:13  1947
BouchiDam ti priklad. Skupinka lidi vezme nejakou odbornou knihu (v anglictine) a rozhodne se si ji pro svoji ospbni potrebu prelozit. Za ucelem vymenovani informaci si zalozi webove stranky beznym zpusobem temer nedostupne (napriklad nekdo bude mit web mojestranky.wz.cz, tam si zalozi podadresar 634bb47bjk576dsaf a v nem budou skladovat dilci vysledky). Az sem je vse naprosto v poradku a k zadnemu poruseni AZ nedochazi. Ovsem ve chvili, kdy nekdo zverejni link na ten web, tak uz k poruseni AZ dojde - a porusovatelem je pochopitelne ten, kdo zverejnil zmineny link, nikoli autor webu.

Tak paralelu s naším případem jsem v tomhle opravdu neobjevil...

1941: Prosím o číslo konkrétního zákona, citovat v našem případě takhle krátkou pasáž je nesmysl. Zákon samotný si najdu, to není problém.
kokos kokos 3.4.2005 21:38  1946
BouchiJak říkám nejsem právník ale pokusím se ho zeptat podle, kterých ustanovní mi to tehdy vykládal. Paragrafy opravdu neovládám zpaměti a vycházím jen ze zkušeností. Takže se ještě ozvu.
pavel_p 3.4.2005 21:35  1945
BouchiAno, máš pravdu. Pokud mé příspěvky vyznívají jako kritika, chápeš je špatně(nebo já je špatně píšu). Pouze se o daný problém zajímám, jelikož se mi nelíbí kam směřuje.
kdokoliv Kdokoliv Nevidím důvod dělat cokoliv bezdůvodně. - http://kkl2401.wz.cz 3.4.2005 21:30  1944
Jardax: Nesouhlasim s tim, ze prvni cast mohu skrtnout. V nekterych pripadech kam vlezes, vi o tom Google, v jinych nikoliv. Kdyz budu chtit, tak umistim neco na verejne dostupny web a Google se o tom nikdy nedozvi.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.4.2005 21:30  1943
KdokolivPokud bych pouzil analogii s zde jiz zaznevsi argumentaci, tak ty si nemas to video davat na svuj webserver, ale mas si ho hodit na nejake prenosne medium a vzit s sebou na nem. :-)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.4.2005 21:25  1942
Pavel_PJe tu ovsem jisty rozdil - ty za provoz Lopuchu neneses nizadnou zodpovednost.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.4.2005 21:21  1941
kokosI kdepak. Budu ti citovat primo ze zakona.
§ 12
Právo dílo užít
(1) Autor má právo své dílo užít a udělit jiné osobě smlouvou oprávnění k výkonu tohoto práva; jiná osoba může dílo užít bez udělení takového oprávnění pouze v případech stanovených tímto zákonem.
(4) Právem dílo užít je
f) právo na sdělování díla veřejnosti (§ 18),

Sdělování veřejnosti
§ 18
Obecná ustanovení
(1) Sdělováním díla veřejnosti se rozumí zpřístupňování díla v nehmotné podobě, živě nebo ze záznamu, po drátě nebo bezdrátově.
(2) Sdělováním díla veřejnosti podle odstavce 1 je také zpřístupňování díla způsobem, že kdokoli může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby zejména počítačovou nebo obdobnou sítí.
-----------------
Cili umistim-li na svuj webovy prostor nejake dilo chranene AZ (presneji receno soubor bez znalosti presneho nazvu a cesty nedostupny), pak jsem se jeste poruseni AZ nedopustil. V okamziku, kdy nekdo na toto dilo da na nejakem verejne dostupnem miste link, pak timto krokem doslo z jeho strany ke sdelovani dila verejnosti, dale viz citace.

Nesouhlasis-li, prosim o citaci prislusne pasaze AZ, ze ktere by vyplyvalo, ze jsem ho porusil umistenim zmineneho souboru na svuj webovy prostor.
jardax Jardax - Zachovejte paniku, nepropadejte klidu! - Ženy, děti a já napřed! 3.4.2005 21:20  1940
KdokolivNo, ono je to slozitejsi. Protoze v mnoha pripadech (a nebudu tu ted pitvat jak je to mozny ;) v okamziku kdy nekam vlezes tak od te chvile to zna vyhledavac. Napriklad ja kam se kouknu, tam to zna okamzite i google :)
Takze prvni cast muzes klidne vyskrtnout.
A ta druha cast - ani jeden nejsme pravnik, jde o dva ruzne nazory. Treba to nekdo casem vysvetli exaktne, ale prozatim trvam na svem :)
kdokoliv Kdokoliv Nevidím důvod dělat cokoliv bezdůvodně. - http://kkl2401.wz.cz 3.4.2005 21:15  1939
kokos: To je blbost. Co to znamena dat na web? Kdyz mam svuj comp pripichnutej k netu, bezi mi tam webserver a na web si umistim kopii AZ chraneneho videa, nebot si ji potrebuju jinde vzdalene stahnout a pouzivat pro jakekoliv ucely mi zakon dovoluje, tak tim zadnej zakon neporusuju, ponevadz nic nesirim, a to i presto, ze je to volne dostupne komukoliv, kdo zna adresu (kterou ovsem nikdo krome me nezna). Tak mi rekni, jak se tady dopoustim zlocinu podle naseho AZ. Nedopoustim. Rekl bych, ze naopak v tomto je vyklad naseho zakona celkem jasny.
Jardax: Link na neco, co doposud linkovano nebylo, je bezesporu sirenim a je to napadnutelne. Link na neco, na co je linkovano i odjinud, to je tezsi otazka a ja ji neumim zodpovedet. Jenom tvrdim, ze to nelze shodit se stolu s tim, ze to je jasne, ze to porusenim zakona ze strany linkujiciho rozhodne neni.
kokos kokos 3.4.2005 21:14  1938
ThemajklTak tohle bych asi já nechtěl řešit. Pravděpodobně je to pak otázka amerických advokátů a soudců. Atam je možný celkem vše. A konkrétně v otázce AZ je tam zatím celkem pěknej maglajz. Pokud totiž RIAA (aspoň takhle se myslím ta slavná organizace píše) něcovyhraje tak to určitě není u amerických soudů. Špíš vyhrávají u evropských soudů.

trochu jsem svůj příspěvek vyspravil nějak mi to ujelo. Tak sorry.
pavel_p 3.4.2005 21:11  1937
BouchiPromiň, já za těch pár let s Lopuchem žiju a velmi neprávem ho beru velmi osobně. A proto jsem se opovážil napsat musíme, protože jsem myslel, že se to týká nás všech.

[ 5456 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt