Předstíraný výpadVážení a milý,
zajísté si pamatujete nejzásadnější a nej fintu z klasckého DrD, která nesla název Předstíraný výpad. Byla to úžasná finta, vlastně jedinný způsob, jak šlo obšas zasáhnout tužší protivníky. Můj hobit alchymista to používal pořád, stejně jako ale i Hraničáři, i když tam ty útoky byly lepší. Kdo ji nezná, osvětlí. Finta přestíraný výpad spočívala v tom, že se jedno kolo neútočilo, za to v dalším kole bylo možné hodit místo 1k6+ na útok 2k6++ (slovy drd+).
Navrhuji proto obdobu i jako fintu bojovníka. Ta nebude závislá na Archetipu ani na zbrani (omezené jen na boj TvT).
Předstíraný výpad
Bojovník předtíraným výpadem naruší obranu soupeře do dalšího kola.
Bojovník nahlasí "Předstíraný výpad", stejně jako třeba soustředění na obranu. V daném kole dostane postih -2 k BČ. V tomto kole nemůže útočit. Může se ale bez omezení krýt jak zbraní, tak štítem či úhybem (nemá žádné kryty navíc). V dalším kole však dostane k libovolné akci (tedy útoku či fintě) bonus k BČ i ÚČ.
Teď chci diskutovat hlavně o výši těchto bonusů.
- navrhuji bonus + 2 k BČ a + 2 k ÚČ (ale když uvážíte, že jste přišli o celý jeden útok, tak to zase ta moc není
- nebo + 4 k BČ a k ÚČ třeba ještě hod jednou kostkou extra
- další možná verze by byla, že by se výše jednotlivých bonusů určila pouze hody kostkou
- adekvátní mi připadá + 4 k BČ a +4 ÚČ. Argumentujte, že u Soustředění na obranu je to jen +2/+2. Já Vám na to řeknu tohle: " Soustředění na obranu může dělat každý sedlák nebo kouzelník. Předstíraný výpad však dokáží jen bojovníci, kteří umí jen to. Proto byl se dalo říct, že kouzelník umí bojovat + kouzlit. Bojovník však umí bojovat + bojovat = bojovat 2x líp než ostatní. Hraničářů nevýjímaje.... Děkuju za porornost |