Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 7.9.2008 12:29  1968
KOUBA [1967]:

... tak je lepší 2x hodit kostama a zkusit to 2x po sobě

Jak proti komu, Proti nekomu, kdo ma zaklad o hodne vyssi nez ja, je vyhodnejsi +2.
Proti nekomu kdo ma zaklad o hodne nizsi nez ja je vyhodnejsi hazet 2x.
(mezi temito extremy to zalezi castecne i na tom, ceho chci dosahnout - pro UC napriklad jestli mi staci vubec zasahnout, nebo chci co nejvyssi odkryti, ...)


co třeba -4 kBČ obránce + 2 k ÚČ útočníka?

Porad trvam na tom, ze 4 dohromady je dost, zvlast kdyz ten postih k BC ma protivnik proti vsem.
kouba 7.9.2008 12:06  1967
xKivTakže snížíme obrnánci BČ

Útočník má stejná pravidla jako pro boj TvT. Pokud byl na tahu první, může se pak krýt zbraní. Jestli ne a kryje se, výhodu nezíská, zůstane jen postih k BČ.

Nezapomeňte:
-že v kole kdy používá Předstíraný výpad se sám vystavuje riziku finty
-že se připraví o útok. Pokud bude rozdíl 2, tak je lepší 2x hodit kostama a zkusit to 2x po sobě
-co třeba -4 kBČ obránce + 2 k ÚČ útočníka?
xkiv 7.9.2008 12:01  1966
KOUBA [1965]:

To je pravda. Tak ji snížíme obránci. Jeho to totiž vyvede z míry i pro ostatní.

OK, snizeni obrancova BC beru.


Druhý odstavec. Souhlas. Nemůže se v tomto kole krýt zbraní, pokud i přes postih nezískal převahu nad protivníkem.

Ja to myslel az v tom dalsim kole. Ale to se cele vyresi tim, ze se zmeni BC tomu, na koho fintim.


Šlo mi o to, abys mohl právě udělat nějakou fintu i na hraničáře v lese, barbara v horách či gladiátora nabo prostě jen někoho s vysokým BČ. Zkrtátka na protivníky nad kterými nelze běžným prostředkem tj. hod na BČ získat převaha.

Fajn, ale pak je +4 do BC a zaroven +4 do UC fakt moc. Budto jedno, nebo druhe.
kouba 7.9.2008 11:52  1965
xKivTo je pravda. Tak ji snížíme obránci. Jeho to totiž vyvede z míry i pro ostatní.

Druhý odstavec. Souhlas. Nemůže se v tomto kole krýt zbraní, pokud i přes postih nezískal převahu nad protivníkem.

Šlo mi o to, abys mohl právě udělat nějakou fintu i na hraničáře v lese, barbara v horách či gladiátora nabo prostě jen někoho s vysokým BČ. Zkrtátka na protivníky nad kterými nelze běžným prostředkem tj. hod na BČ získat převaha.
barraka 7.9.2008 11:50  1964
Kouba [1961]:Máš pravdu to odkrytí tam opravdu logicky patří.
já se prostě nedopracuju k tomu udělat nějakou fintu která za cenu minimálních předpokladů jen "trošku" pomůže. :-) Ještě popřemejšlim a zkusim nějaký cvičný souboje abych to doladil..
xkiv 7.9.2008 11:45  1963
KOUBA [1959]:

Ja bych nedaval bonus k BC vubec - proc bych si mel zlepsovat prevahu i nad protivniky, kteri ten muj predstirany vypad vubec nevideli?
Misto toho uplne staci snizeni potrebne prevahy na finty, ktere delam ja na cil meho Predstiraneho vypadu.

A nemyslim si, ze bych "narusenim obrany protivnika" mel zaroven narusit jeho utok (tim, ze bych mel vetsi sanci ho vykryt, aniz bych prisel o utok).

Pokud ta finta nema mit potrebnou prevahu, tak bych nedaval vic nez +4 *dohromady* na UC a posunuti PP.
(a at si hrac/bojovnik vybere, jak ten bonus rozdeli).
Pokud na ni nejaka PP ma byt, tak bych mozna i nechal ten bonus rust se ziskanou prevahou (ale ne moc).
(smysl to ma, protoze i na nekoho, na koho pravidelne ziskavam prevahu 4, jeste nemusim pravidelne ziskavat odkryti 10)
barraka 7.9.2008 11:42  1962
Kouba:Myšlenka je to zajímavá. V klasickém DRD byla tahle finta skutečně zásadní a přes rozdílnost DRD a DRD+ by se dala aplikovat.
Osobně bych byl pro bonus pouze do ÚČ, což by mělo odpovídat tomu, že bojovník vyčkává a najde si nejlepší místo a okamžik k útoku.
Zvýšení Bč by vedlo k využívání kombinací s dalšími fintami a to už by bylo IMHO dost překombinované.
kouba 7.9.2008 11:40  1961
BarrakaProtože tahle finta je masakr silná podle mého názoru, tak byl dal odkrytí alespoň 8 (je to níň jak hlava), ale nepočítá se ochrana zbroje. U takového odrytí si už opravdu můžeš říct, tak to bude? :-D A když uvážíš, že s odkytím 5 a víc to může být do ruky :-) Tak do ruky nebo do nohy, nepočítáš si zbroj. To by byla mooc zajímavá finta
xkiv 7.9.2008 11:36  1960
Barraka [1954]:
Chapu to spravne, ze proti finte Proseknuti zbroje je lepsi oblect se do kozene zbroje, nez do pobijene (ktera se od kozene lisi v podstate jenom tim, ze jsou na ni (cituji PPH) kovove cvocky nebo plisky, ktere nejen zpevni vlastni zbroj, ale i zlepsi jeji odolnost proti prosknuti)?

Pokud chces opak k "ochrana 4 a mensi" (z finty Rez savli), tak to neni "ochrana 4 a vetsi", ale "ochrana vetsi nez 4".


zasekne sekeru dobře mířenou ranou

Jake na to potrebuje odkryti?
Nerikej mi, ze cokoli co zasahne telo zasahne i citlive misto zbroje. Na to tam IMAO mas moc malou potrebnou prevahu.


Sek s větším nápřahem

Tahle finta se mi hodne libi =), jenom

Pokud ale nezíská převahu, má postih -2 k OČ

Proti komu? Proti vsem?
A kdy - cele kolo, nebo jenom proti tem, na koho nema prevahu?


Bouchi [1944]:
V tehle formulaci neshledavam nic zavadneho.
kouba 7.9.2008 11:32  1959
Předstíraný výpadVážení a milý,
zajísté si pamatujete nejzásadnější a nej fintu z klasckého DrD, která nesla název Předstíraný výpad. Byla to úžasná finta, vlastně jedinný způsob, jak šlo obšas zasáhnout tužší protivníky. Můj hobit alchymista to používal pořád, stejně jako ale i Hraničáři, i když tam ty útoky byly lepší. Kdo ji nezná, osvětlí. Finta přestíraný výpad spočívala v tom, že se jedno kolo neútočilo, za to v dalším kole bylo možné hodit místo 1k6+ na útok 2k6++ (slovy drd+).
Navrhuji proto obdobu i jako fintu bojovníka. Ta nebude závislá na Archetipu ani na zbrani (omezené jen na boj TvT).

Předstíraný výpad

Bojovník předtíraným výpadem naruší obranu soupeře do dalšího kola.

Bojovník nahlasí "Předstíraný výpad", stejně jako třeba soustředění na obranu. V daném kole dostane postih -2 k BČ. V tomto kole nemůže útočit. Může se ale bez omezení krýt jak zbraní, tak štítem či úhybem (nemá žádné kryty navíc). V dalším kole však dostane k libovolné akci (tedy útoku či fintě) bonus k BČ i ÚČ.

Teď chci diskutovat hlavně o výši těchto bonusů.
- navrhuji bonus + 2 k BČ a + 2 k ÚČ (ale když uvážíte, že jste přišli o celý jeden útok, tak to zase ta moc není
- nebo + 4 k BČ a k ÚČ třeba ještě hod jednou kostkou extra
- další možná verze by byla, že by se výše jednotlivých bonusů určila pouze hody kostkou

- adekvátní mi připadá + 4 k BČ a +4 ÚČ. Argumentujte, že u Soustředění na obranu je to jen +2/+2. Já Vám na to řeknu tohle: " Soustředění na obranu může dělat každý sedlák nebo kouzelník. Předstíraný výpad však dokáží jen bojovníci, kteří umí jen to. Proto byl se dalo říct, že kouzelník umí bojovat + kouzlit. Bojovník však umí bojovat + bojovat = bojovat 2x líp než ostatní. Hraničářů nevýjímaje.... Děkuju za porornost
kouba 7.9.2008 11:04  1958
BarrakaDíky ;-)
barraka 7.9.2008 10:52  1957
Kouba:Finta Uder do štítu je, když se takhle doladila, rozhodně zajímavá a stojí za vyzkoušení.
barraka 7.9.2008 07:05  1956
Bouchi:Ano o tom jsem uvažoval, ale obával jsem se aby nebyla ta finta už moc silná. Logické to je, ale přeci jen je velká šance, že se tato finta zdaří a postih k BČ 3 a víc mi přijde dost.

Řešením by mohlo být:
Sekera zvyšuje omezení zbroje o polovinu své útočnosti.
Obránce může sekeru vyjmout použitím akce Vyjmutí předmětu.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.9.2008 05:56  1955
Barraka [1954]: Ja bych k Proseknuti zbroje mozna pridal, ze uvizla sekera zvysuje Omezeni zbroje o svou Utocnost (nebo nejakou jeji cast) - analogicky k zaseknuti/zabodnuti do stitu.
barraka 6.9.2008 22:59  1954
Finty pro sekery - upravenyUvíznutí zbraně v ráně považuji za prvek nevýhody pro útočníka, takže jde o to že přijde o zbraň, né o to , že by sekera v ráně spůsobovala další zranění. Ignorování zbroje je při vyžších ochranách patrně větší efekt než jsem prve odhadl - proto bych přidal alespoň základní převahu.
1.Proseknutí zbroje
převaha:1
předpoklady: protivník má zbroj poskytující ochranu zbroje 4 a více
Bojovník zasekne sekeru dobře mířenou ranou do spojovacího článku (nebo jiného citlivého místa)zbroje. Jedná se o obvyklý útok, ale v případě zásahu se ignoruje ochrana zbroje.
Pokud se útok povedl je šance:
sekera uvízne v ráně ~ 10 ~ sekeru se podaří vytrhnout.
Sekera uvízlá v ráně drží zaseklá ve zbroji a nezpůsobuje tedy další zranění.
(Útočník však přišel o zbraň a pokud nemá jinou nemá čím dále útočit.)

Uznávám že tato finta byla v původním návrhu příliš silná, proto by se mohl snížit efekt..
2. Sek s větším nápřahem
Předpoklady:-
Převaha:1
bojovník sekne s větším nápřahem než obvykle. Pokud zasáhne, způsobí zranění 1k6 + 2 mésto 1k6. Pokud ale nezíská převahu, má postih -2 k OČ (protože větším nápřahem se odkrývá)

Snažím se navrhnout spíš slabší finty, které ale bude možné použít s menšími předpoklady. Ty by právě oddělili v boji Bojovníky od "nebojovníků" a zajistili tu kýženou nadřazenost bojovníků při fyzických soubojích.
Díky za názory

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt