Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 7.3.2012 11:41  1977
777 a juloAG - vidím v té vaší snaze tom podobnost se zámyslem Kampaň 6.2
Teda aspoň v tom sestavit eqp na základě preference masově používaných zbraní, a to se zaměřením na ty, které byly reálně nasazeny ve scenariích, které jsou ve hře.
Jakou máte filozofii opravy map? Jestli to dobře chápu, tak se držet stávajícího výřezu území tak, jak je, a udělat mapu podle reality zgruntu znova?
V 6.2, jak si v tabulce lze přečíst, je tam několik postupů - oprava stávajích, rozšíření  nebo úplná náhrada za jiné mapy jiných bojišť.
Tak jsem na to zvědav.


dali 6.3.2012 23:32  1976
ale jsou hry ve kterých existuje reálné palivo... to já jen na okraj tvýho rozjímání...
juloag juloAG fialový -neutrálny 6.3.2012 23:28  1975
SSI zbytočne nadržiavala nemeckým stíhačkám (svätá štvorica: Me262,Me163,He162,Do335). Sama si tak narušila balanc leteckých súbojov na konci vojny, čo musela kompenzovala skrz B29,B32 a A26.


Plošné regresy u ST tankov, AT - samohybiek mali pravdepodobne kompenzovať málo početnosť tigrov a ich technickú vyspelosť. Čo považujem za rozumné. Pri rovnakých hodnotách SA,HA,INI by malopočetný nemec nemal šancu. Viď.počty tankov aj AT samohybiek:
Minsk 18 ST vs 6 GER
Debrecen 10 ST vs 4 GER
Balaton 12 ST vs 9 GER
Berlin 25 ST vs 6 GER



Škoda, že v AG/PG absentuje celkové počítadlo paliva/munície. Toto SSI nedomyslela, palivo/munícia padá ako božská mana z nebies v neobmedzenom množstve a dopåňanie paliva nemá až taký zásadný vplyv.

To by hre dodalo trochu iného poh¾adu na celkovú stratégiu. Predstavme si Normandiu, kde nemec má 400x palivo a spojenec 4000x palivo. Nemec môže zabudnúť na totálnu vzdušnú prevahu. 400x palivo sa spotrebuje na 10-14 letov stíhačiek (nic –moc), čo na druhej strane znamená, že mu neostane palivo pre pozemní jednotky. Ostáva len zriadenie flakových dia¾nic (ťahané AA) a spoliehanie sa na ťahané AT, ktoré nespotrebúvajú palivo.

Spojenec pri 4000x palivo by mal plnú slobodu manévru u letectva aj pozemného vojska súčasne.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 6.3.2012 22:02  1974
:-)
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 6.3.2012 21:40  1973
Dzin01No dúfam že to napíšem tak, aby si to pochopil.
Julo a ja sme sa rozhodli urobiť opravu AG/PG (jednotky, rozmiestnenie, dátum, mapa... ) za účelom čo najbližšieho sa priblíženia realite v rámci možnosti AG/PG. A keď už si dáme tú námahu, tak to dotiahneme do konca a nebudeme to kur..ť polovičným riešením = keď oprava tak všetkého. Nebudem predsa opravovať scn. rumunsko keď na mapu nebudem mať čo dať/ dávať tam to, čo tam nebolo. Ak chceš používať B-29, P-51H , Do 335...tak hraj origo dodrbanú verziu AG/PG. Tam môžeš uplatňovať (pomýlenú ) logiku ko¾ko len chceš.
Pochop, že vyhodením XY ktorý je použitelný v jedinom scn. ( ak si ho náhodou kúpiš ) získame miesto pre XX ktorý použijeme v 5 scn. kde bude už v základnom rozostavení.
dzin01 Dzin01 6.3.2012 21:18  1972
Ale tak vnitřní pravidla při tvorbě jednotek jsou v pohodě, stačí si je jen srovnat a hned jsou vidět. Jedině, kde neplatí jsou naprotosto evidentně Sověti, dke je autoři dělali bez větší znalosti reálijí, spíše, aby hráči dokázali jako Němci drtit jejich masy...

Jo a u toho příkladu, klidně si to obrať, co brání SPojencům, aby, když jim to nepůjde jak by mělo a budou dostávat drtivě na prdel, nepovolali lepší jednotky? Protože PG je hlavně o tom, že postupujícím časem se stále zlepšují jednotky, takže objevení B-29 je jednoznačně logickým krokem ve vnitřní zákonitosti hry.
juloag juloAG fialový -neutrálny 6.3.2012 20:33  1971
Cyber General
Vcelku zaujímavý kyberoidný klon PG.
link
juloag juloAG fialový -neutrálny 5.3.2012 21:51  1970
Dzin01......... budeš hrát za Němce a rozstřílíš Spojence v Africe či Itálii na prach

Zatia¾ sa plánuje len prerobene spojeneckých kampaní. Ale aj tak sa pokúsim odpovedať, i keď pôjde o veštenie s kávovej usadeniny:
- s 300-700b prestížou, bez Fw190 v rokoch 1940-41-42, s jedným dvoma Bf109E a F a pochybnom pomocou letectva od makarónov (CR42,Mc200), nemci nebudú môcť pomýš¾ať na rýchle vyprášenie spojenca z Afriky.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 5.3.2012 21:21  1969
dali 1966...a čo s ním ?
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 5.3.2012 21:19  1968
Historická v rámci možností AG/PG.
Nejde LEN o nahradenie jednotiek ale hlavne opravu nezmyslov ktoré doteraz ostali bez povšimnutia viď. 1935, 1929, 1905, 1857.....
juloag juloAG fialový -neutrálny 5.3.2012 20:22  1967
To 666:Feedback a poznámky sú vítané. Preto tu tabu¾ky dávam, aby som bol upozornený na niečo čo tam nebolo zaznamenané. SA hodnoty vykazujú postupnosť o 2, čo nemôže byť náhoda.

Hral som Steel panther, preto PzJgI s jediným malokadečným laufom sa nemôže ani náhodou rovnať kombajnu (M3) s 3xMG a 1x rýchlo strie¾ajúcim 37mm kanónom. Bohužia¾ PG ≠ Steel panther, v PG si tvorcovia určili zjednodušenú formulu, 47 je viac ako 37, preto ma 47mm lepšiu SA-hodnotu ako 37mm.

Historickosť v PG je odtia¾- potia¾. Mne osobne to tak vyhovuje rovnako aj bezmerítkovosť máp a neurčitosť bojových formácii (práporný/divízny level).

Tak ako má šach svoju vlastné pravidla a vnútornú logiku (*) , tak aj AG/PG má vlastné vnútorné pravidlá. Ak sa tieto vnútorné pravidla podarí znovu objaviť, tak môžu byť použité pre tvorbu nových jednotiek, ktorú budú mať hodnoty v súlade s hodnotami už existujúcich jednotiek. Cesta určovania hodnôt pre nové jednotky pod¾a subjektívneho odhadu je cestou do pekla.


(*) tieto šachové pravidla nemajú s reálnymi vlastnosťami nič spoločné, veď koníky predsa v reálnom svete neskáču do „L“, prečo by mali kamenné veže-bašty sa pohybovať, ani lukostrelci nestrie¾ajú do diagonál, kto určil, že krá¾ovná má neobmedzený pohyb a pešiaci s krá¾om len o 1 políčko. Navzdory týmto „nezmyselnostiam“ je šach najlepšou strategickou hrou. Ak sa ovšem prevedie realita do šachu v pomere 1:1, potom to už nebude šach ale niečo iné. To isté by platilo aj pre AGPG.
dali 5.3.2012 20:12  1966
A co ten BT-7 ? ...
dzin01 Dzin01 5.3.2012 19:48  1965
Jenže to potom nebude tak úplně historická kampaň. Vem, že budeš hrát za Němce a rozstřílíš Spojence v Africe či Itálii na prach. To už je přeci oproti historii rozdíl a jak to budeš napravovat. Nechávat všechno historicky reálné, ikdyž se provedla zásadní změna? Když jsme předělával eqp pro sebe, spíše jsme se držel toho, jaké jednotky v té chvíli měli bez ohledu na to, jak moc byly nasazené do boje. Podobně jsme i dělal opravu v charakteristikách spíše tak ,aby to zapadlo do celého konceptu PG s přihlédnutím na realitu. Takže třeba T-34/85 jsem dal SA a HA podobné, jako měl Tiger, protože jsou vybavené podobnou zbraní, ale menší iniciativou, abych vyvážil že při boji měli Sověti větší ztráty, než Němci. A tak dále... Přičemž jsme obvykle zachovával i to, že postupem času jsou jednotky spíše lepší, než předchozí.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 5.3.2012 19:44  1964
juloAG [1963]: Já myslím, že už nejen tady bylo několikrát zcela jasně řečeno, že jakékoli úpravy eqp. se pro origo PG (AGPG) dělat nebudou.
Možná Hartmann změnil názor, avšak já změnu zatím nezaznamenal.

Veškeré změny, úpravy, atd. co jste zde prezentovali, jsem považoval za změny pro nějaký 777 projekt.
Co se Sextonu týče, pak jeho "odhalení" byla přínosná věc pro PacPG, kde bude upraven.
juloag juloAG fialový -neutrálny 5.3.2012 19:39  1963
To H.G, 777 and spol:Nech sa kompetentné osoby vyjadria, či historické úpravy od 777 budú súčasťou oficiálnych korekcií pre AGPG.

Ak nebudú zahrnuté, potom sa vyznávači filozofie „vytváram si vlastnú verziu histórie“ nemajú o čo báť.

Mám za to, že 777 vytvára historickú kampaň, ktorá bude koexistovať popri klasickej AG/PG kampani.

Teda tu budú tu dve kampane na výber: „Klasická“ a „Historická“.
- jediný spôsob ako dostať Do335, He162 do kmeňovej armády bude Klasická kampaň.
- jediný spôsob ako zistiť či by boli schopný rusi poraziť Nemcov už v 6/41 za pomoci BT7 a T26 bude Historická kampaň.


...Keď som niečo napísal blbo, nech ma opravia....

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt