Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
eisenwolf Eisenwolf 4T Červený tedy Dhoul 10.3.2012 17:22  1994
Spuhlas se 666, ale jinak jak to zpracoval juloAG se mi líbí. Je to příjemně zpracováno...
666 666 Bože, chraň nás před těmi, - kteří v tebe věří. 10.3.2012 11:14  1993
Tak za mne, upřímně, k 1987 dávám -1... Mně nevadí "cesty rovné jak špagát", protože když se koukneš na reálnou mapu, tak na ní cesty víceméně rovné jsou (přestože v realitě rovné nejsou, ale měřítko mapy neumožňuje zachytit drobné nuance). Pravda, nevadí mi ani cesty v PG1, přestože je trochu podivné ("nerealistické"), že pohyb 37-67 a 69-74 z juloAG prvního obrázku stojí "herně" stejně "bodů pohybu", avšak tyto cesty jsou různě dlouhé.

Samozřejmě to, co je v 1992, vypadá nehezky, ale to je proto, že tam jsou "klikaté" prvky použity jako by klikaté nebyly a výsledek vypadá podivně. Rovné cesty v hexových hrách (počítačových i deskových) mi nevadí - je to abstrakce jako ostatně veškerá grafika hexových map.
juloag juloAG fialový -neutrálny 10.3.2012 10:40  1992
Poznámka k cestám č.3//rozlikovate¾ný obrázok 2100x3600pix, 1100kb//


Takto dopadli cesty vo vlastnom scenáriu, je za tým kopec práce, ale cesty ani zďaleka nie sú tak variabilné ako má SSI...
eisenwolf Eisenwolf 4T Červený tedy Dhoul 10.3.2012 00:37  1991
juloAGMyšleno - zobrazení terénu ve fantazii se nevyrovná zobrazení provedeném kýmkoli jiným způsobem, o sobě jsem mluvil proto, že jde o moji fantazii a tak k jejímu zobrazení mám nejblž, ale ikdybych se ji snažil zobrazit třeba nějakým počítačovým programem, nepodařilo by se mi to... Nic proti Tvému úsilí, je to Tvoje volba, tak proč ne... Ať se vede...
juloag juloAG fialový -neutrálny 9.3.2012 23:03  1990
Poznámka k cestám č.2Prvok = 1 hex
Modul = zložený z 2 hexov

Hartmann 1987, zle si to pochopil. To, že sú cesty k¾ukaté to sa samozrejme páči, je to reálne a prirodzené. Ale ide o to, ako sa im (SSI) to podarilo takto vytvoriť, respektíve akým nástrojom/algoritmom sa to podarilo robiť rýchlo a kvalitne. Ak by si sa pokúsil o vytvorenie cesty na rovnakom mieste, tak tvrdím, že k použitiu toho istého prvku by došlo už podstatne skôr. Nie na 1. a 6.mieste, ale už na, 1.a 3, a opäť na 5 mieste.

Začnime v ¾avom dolnom rohu mapy, od koordinátu 1,36 do Angers 12,32, kde cesta má teda tieto prvky:
67, 74, 57,48, 56, 67, 74, 48,67 ..... ten istý prvok (hexadecimálna hodnota 67) z 1.pozície je opäť použitý až na 6. pozície, resp.9! K opakovaniu toho istého prvku teda dochádza až až až zo značným odstupom. To je ne¾udsky dokonalá neopakovate¾nosť. (*)


Odcitujem Eisenwolf-a 1984:
................mapa Francie s cestičkami, lesy, loukami, řekami, vesnicemi a městy jen má, naprosto dokonalá a nikdo by ji tak nádherně nevykreslil , ani já sám kdybych se snažil sebevíc ................

To je to čo udiera do očí ....ani ja keby som sa o to snažil sebaviac...

Klasickým spôsobom vytvorená cesta, tj. postupným pripájaním jednotlivých prvkov, by bola teda menej variabilnejšia ako tá od SSI. SSI vytvorila k¾ukatejšie cesty na mape France, kde je na prvý poh¾ad zrejmé, že dochádzalo k tomu za využitia Modulov. Teda mala SSI nástrojom v mapovom editore, ktorý používal „moduly“ k vytváraniu ciest? Ja tvrdím, že s ve¾kou pravdepodobnosťou áno. Možno SSI stačilo zadať len začiatočný a konečný bod na mape a algoritmus k tomu vybral odpovedajúce moduly, čim vytvoril rýchlo a kvalitne k¾ukatú cestu medzi bodom „A“ a „B“. Nemuseli to robiť otrocky hex po hexu, ako napríklad v mapedit.

Poďme do pravého horného rohu, kde je za sebou svetlo modrý –oranžový – žltý – svetlo zelený modul (tj. cesta od Ham 33,1 do Reims 42,5). Cesta pod¾a SSI je tak zložená zo štyroch na seba nadväzujúcich, ale neopakujúcich sa modulov(**).

Pozn.
(*) cesta má tieto moduly: červený, modrý, medzera, červený, fialový modul
(**) tieto moduly možno identifikovať aj na ďalších miestach na mape.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 9.3.2012 13:52  1989
V tomto súhlas s 1987. Akurát mohli byť niektoré hexy riešené inak, s týmto problémom sa ale stretli jedine tvorcovia máp. (a je riešitelný )
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 9.3.2012 10:35  1988
Hartmann [1987]: +1
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 9.3.2012 10:28  1987
juloAG [1983]: Tak to jsi úplně mimo. Jedna z největších předností PG jsou právě hexové elementy grafiky, přestože jich není tolik, poskytují obrovskou variabilitu a možnost zpracovat prakticky každou mapu. Že jsou cesty, řeky a pod. klikaté? To je právě to, co se nejvíc blíží k realitě. Nikde v přírodě nejsou řeky jako když střelí, rovněž silnice se vinou terénem cestou nejmenšího odporu. Ani dnešní dálnice nejsou nejso jako natažený špagát, natož tehdejší komunikace. Je mi k zblití, když vídím cesty utvořené jako v PG2, Panzer Corpsu atd. Rovněž je mi zle, když někdo dělá mapy do PG tak, že nafláká 10 hexů po sobě ze stejných rovných hexů řeky nebo cesty.
eisenwolf Eisenwolf 4T Červený tedy Dhoul 9.3.2012 09:37  1986
kstavkTo nevadí, chtěl jsem jen přispět svým názorem na věc, třeba to něčemu pomůže, třeba nepomůže, ale PG dobře znám a tak mám co bych k tomu řekl... :-)
kstavk kstavk ať žijou Kapybary! 9.3.2012 07:08  1985
Eisenwolf [1984]: tak a teď tě někam pošlou. Jako mě, když sem řekl, že se mě starej PG líbí a že chci změnit historii....
eisenwolf Eisenwolf 4T Červený tedy Dhoul 9.3.2012 06:55  1984
juloAG ad poznámka k cestám.To sis vyhrál teda... :-) Myslím, že v tom to je... Vylepšovat je vždy v PG cokoli, úplně cokoli, člověk tomu bude věnovat spoustu času, ale celková úroveň, kvalita hry už se změní jen velmi málo, je to už jen práce pro, řekl bych fajnšmekry... Že se tam opakují několikrát nějaké úseky, vždyť to přece vůbec ničemu nevadí... Ani jsem si dodnes nevšiml, že by se některé úseky opakovaly. Bude to zřejmě i tím, že mapu vnímám jako jen opěrný bod pro mé strategické a taktické uvažování a výchozí bod pro mou fantazii (což mapy v PG splňují dle mého názoru dokonale). A tak je v mé fantazii na tomto základě mapa Francie s cestičkami, lesy, loukami, řekami, vesnicemi a městy jen má, naprosto dokonalá a nikdo by ji tak nádherně nevykreslil, ani já sám kdybych se snažil sebevíc. Mapy v PG jsou pro mne nyní dokonalé právě v tom, že splňují naprosto perfektně svůj účel i co se týče toho dát prostor naší fantazii, dokonce bych řekl ji jemně a tím správným směrem pobízí rozvinout se...
juloag juloAG fialový -neutrálny 7.3.2012 21:42  1983
Poznámka k cestám.
Cesty sú v AG/PG sú až ne¾udsky dokonalo k¾ukato vytvorené. Na súvislom neprerušovanom úseku cesty (tiahnucej sa pokia¾ možno jedným smerom napr. sever-juh) sa rovnaký prvok cesty opätovne objaví na 4. resp. 5.mieste. Skoro ako keby ich vytváral algoritmus ...

Scenário France 1940. V¾avo hore cesty s priradeným headecimálnou hodnotou. Pod nimi moduly, ktoré možno objaviť na mape.
//rozlikovate¾ný obrázok 2200x2400pix//

stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 7.3.2012 20:10  1982
777 [1979]: Jaké?
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 7.3.2012 19:59  1981
1980aby som nedráždil tak PM :-)
juloag juloAG fialový -neutrálny 7.3.2012 19:41  1980
1979ak(n)é?

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt