Nějaké návrhy na finty:
- Klamná obrana: použitý druh obrany není tak účinný jak by být mohl (postih na obranu), nicméně je nečekaný a tedy v dalším kole lépe a rychleji zaútočím.
- Živý štít: pokud je v blízkosti jiná (nepřátelská) postava, využiji ji pro svoje krytí.
- Útok zespodu: za cenu postihu na obranu v dalším kole (budu se zvedat), získám bonus na útok, případně se obránci počítá štít nebo zbroj jen částečně (ze spodu není zbroj tak dobrá).
Odhození štítem - obránce se brání proti zbrani, útok štítem nečeká. Štít nezraní, ale v příapdě úspěchu obránce odstrčí/odhodí a ten může až ztratit rovnováhu a upadnout (stačí ale bohatě, že je špatně postaven). Nutná velká síla.
Náhlý útok obouruč - pro jednoruční zbraně - útočník přidá druhou ruku k útoku (pokud v ní něco má, musí to zahodit - postih) - úder je o trochu rychlejší a větší silou. Normálně by to neudělalo nic, ale obránce je připraven reagovat na jednoruční útok.
Zkřížení zbraní - místo útoku vedu zbraň tak, aby došlo k jejich zablokování. Pokud se povede, tak jsou obě zbraně zablokované a nepoužitelné pro boj dokud nedojde k odblokování. Obránce může překonat silou (past), nebo se stáhne - tím ale otevře na jedno kolo svoji obranu. Útočník může blok zrušit bez postihu. Po dobu bloku je možné útočit jinou rukou, kopnout nohou apod.
Úder do štítu se mi líbí, na druhou stranu někteří bojovníci jsou na to trénovaní - záměrně ten štít nastavují. Tedy bych doporučoval mít i něco jako Obranu se štítem - dovednost, která to snižuje. |