Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 11.9.2008 17:27  2009
Davec [2004]: Altar neni principialne proti upravam bojovnika. Ale je treba mit neustale na pameti, ze a) nektere upravy mohou napachat vic skody nez uzitku, b) je nutno prihlizet k pravidlum jako celku a k jejich zakladnim myslenkam - to, ze nekdy nebyly dodrzeny, nema vest k upravam (nejen u bojovnika), ktere by celek puvodnim myslenkam jeste vice vzdalily, ale naopak k takovym, ktere ho k tem myslenkam zpatky vrati.
Cili kdyz uvedu konkretnejsi priklad - ma-li archetyp Barbar schopnost, ktera snizuje postih k BC v obtiznem terenu, a nejake jine povolani ma podobnou schopnost, ktera ale dava absolutni bonus k BC, neni to duvod dat barbarovi absolutni bonus, nybrz duvod k uprave zminene schopnosti u jineho povolani.

Osobne si myslim ze co chybi nejvic je (jak uz tu ostatne nejdnou zaznelo) vice fint.

DarkRider [2003]:
"Zloděj na každém přestupu získá šest profibodů" Za ktere si behem 10 urovni rozvine na maximum 10 schopnosti (bez bonusu Mistra). Bojovnik ziska behem 10 urovni 6 schopnosti na maximu, k tomu muze rozvinout na maximum 3 obecne dovednosti tykajici se boje, a naucit se 20 fint.

"co se týče vyšších úrovní, nevidím u něj zrovna vysoké bonusy k útoku, obraně nebo zkrátka k vylepšování bojových statistik."
Jak uz se tu (pokud ne tady, tak v klubu Zlodej) psalo, pausalni vzdy platne bonusy nejsou prilis v souladu s filozofii DrD+. Cili pokud se nekde vyskytuji, ve vetsi mire, mely by upravy smerovat k jejich omezovani, ne k pridavani jinym povolanim.

"Chybí mi u něj vícenásobné útoky." Vicenasobne utoky proti jednomu protivnikovi nejsou zamerne. Duvod se tu uz AFAIK rozebiral.
Vicenasobne utoky proti vice protivnikum existuji.

DarkRider [2008]: Co se tyce boje nablizko zlodej vs. bojovnik, probehly i nejake testy a neprokazaly, ze by na tom zlodej byl tak dobre.
darkrider 11.9.2008 17:02  2008
Re: DavecMám verzi B. Přesto mi připadá, že pokud budu chtít se zlodějem, specializovaným na boj a bojové finty, řekněme na páté úrovni složit válečníka na páté úrovni v boji na blízko (jakože tak zloději většinou nezabíjejí) mám na to daleko větší šanci. Válečník, pravda může mít zbroj nebo zbraň lepší než já, ale stejně budu mít a tou dýkou přinejhorším srovnatelné statistiky. Pokud se specializuješ na sílu, dojedeš na fintu rukojmí, pokud na obratnost, máš šanci větší, ale prostě mi to za bojovníka připadne docela hloupé. Přece jen ne tolik bojové povolání a má tolik výhod...

Co se týče theurga, tady to s těmi děmony je opravdu na pytel, ale myslím, že se to přece jen dá zvládnout, když použiješ řekněme několik vyšších nákloností a zaměříš se na to. nejdřív ale tak na desáté nebo spíš dvanácté úrovni...

A co se týče toho, že se to tu řeší pořád, ještě jsem si nestihl přečíst všech 2000 příspěvků, tak se omlouvám =)
nelde 11.9.2008 10:54  2007
XXXTohle je stará diskuse. Už před lety, kdy se začínalo s DrD+ to bylo stejné. O DrD ani nemluvě (tam to ale vzniklo chybou.
Postatné je, že pokud hraničář specializovaný na boj (je trochu chyba, že taková specializace je vůbec možná) dokáže bez problémů porazit bojovníka v přímém souboji, tak je to špatně.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 11.9.2008 10:39  2006
Dodatek: vlastne je lepším bojovnikem nez bojovnik. Smutné pro fanoušky bojovníků.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 11.9.2008 10:38  2005
Davec: "Ono když toho hraničáře děláš čistě bojovje, tak by v tom byl čert, aby to nebyl dobrý bojovník... "

stejne by nemel byt tak dobry jako bojovnik a pritom je.
davec 10.9.2008 22:56  2004
dark riderNapřed bych se zeptal, jestli používáš pravidla verze A či B. Jestli B, tak se s tím, že zloděj je na tom o tolik lépe mýlíš (v A ano), v B je bojovník v boji již silnější (minimálně na trochu vyšší provni). Pokud budeš za stávajících pravidel válečníka maxovat, tak průrnému bojovému hraničáři ukážeš v boji zač je tomu loket (ale jen v boji), pokud pojedeš nějakého kombinovaného bojovníka, tak nebudeš mít asi moc šancí, pokud ti nebudou nahrávat podmínky (třeba obecenstvo u gladiátora je celkem svinstvo). Vím, že tady spousta lidí tvrdí, že ten hraničář by měl být v boji vždy horší než bojovník, ale troufám si tvrdit, že za určitých podmínek by mohl být lepší (celkově prostě o něco slabší než je teď, respektive bojovník silnější :-)). Ono když toho hraničáře děláš čistě bojovje, tak by v tom byl čert, aby to nebyl dobrý bojovník...
Zloděj je silnější na prvních úrovních, protože rychleji získává schopnosti, Theurg je bez úprav jen a pouze na formule a duševní svět, na démony zapomeň, Kněz je bez úprav (nebo extrémně tolerantních spoluhráčů) prakticky nehratelný. Kouzelník je ve srovnatelné kategorii, tedy archetypově rozvíjená povolání a podle mě je celkově silnější. Minimálně v univerzálnosti. Nicméně v boji z oka do oka bude přeci jen silnější bojovník, což nic nemění na tom, že by potřeboval posílit.

O tom, že bojovník potřebuje "nějak" posílit je zhruba 3/4 ze stávajících "2003 + archiv" přízpěvků, ale pro to je potřeba získat Altar...
anonym 10.9.2008 20:28  2003
dark rider - Bojovníkovy výhody?Zdravím. Prostudoval jsem pravidla pro všechna povolání a pořád mi nějak nejde do hlavy, jestli může bojovník vůbec konkurovat ostatním povoláním. Popravdě si myslím, že je z nich nejslabší, protože silně zaostává v záběru praktických dovedností. A i kdybych se smířil s nepraktičností tohoto povolání, připadá mi, že zkrátka ani na bitevním poli dostatečně neexceluje... (Možná tak bijec, ale ani na toho bych si nevsadil...) Na každém přestupu se zlepší v jednom z archetypů, což mu zlepší maximálně dvě schopnosti z daného oboru, dál se naučí dvě finty a konec... Když to srovnám s ostatními: Čaroděj se také každou úroveň zlepší v jednom z archetypů, jenže ten s přestupem získá čtyři kouzla, navíc praktickou oborovou schopnost, která je prakticky mnohem použitelnější než bojovníkův stupeň archetypu, dál se naučí čtyři kouzla, což považuji za poněkud zvýhodňující oproti dvěma fintám a to nemluvím o mentálním souboji... Zloděj na každém přestupu získá šest profibodů a dovolím si tvrdit, že na boj zaměřený zloděj na stejné úrovni jako bojovník dokáže zvítězit docela s přehledem... Co se týká theurga, ten získá na každém přestupu čtyři profibody a s nimi dokáže dělat divy... Přesto si ale nejsem tak úplně jist jasnou převahou bojovníka v boji. A co se týče vyšších úrovní, nevidím u něj zrovna vysoké bonusy k útoku, obraně nebo zkrátka k vylepšování bojových statistik. Chybí mi u něj vícenásobné útoky. Přehlédl jsem něco? Nebo opravdu nemá téměř žádné značné výhody? I hraničář zaměřený na boj (a to je proti zlodějovi odvar) dokáže dle mého názoru bojovníkovi pořádně zatopit. Navíc má na úroveň pět bodů plus jeden za každou skrytou schopnost. A to nemluvím o širokém spektru záběru hraničářových schopností. No a nakonec kněz, nebojové povolání. Každou úroveň se zlepší v jednom ze základních zaměření, naučí se nějaké zázračné schopnosti a ve výsledku mi vychází opět postava, která má odhadem dvakrát tolik schopností (kvalitních), než je tomu u bojovníka. Ptám se tedy takto: Tkví veškerá síla bojovníka pouze ve správném použití fint? Myslím, že schopnosti oproti ostatním pokulhávají. Co myslíte vy? Mám pravdu nebo je to jinak? Rád bych, abych v tomto měl jasno. Proto jsem taky napsal na tohle fórum...
kouba 10.9.2008 12:19  2002
A nešlo by to vyřešt tak, že si budu počítat do BČ zbraň s nejlepším BČ a dovednost "Boj se dvěma zbraněmi"? Přijde mi to jednoduché, logické (ohledně několika desítek přízpěvků u vytahování předmětu a kontroly bojiště) a hlavěn JEDNODUCHÉ
xkiv 9.9.2008 21:41  2001
Bouchi [2000]:
Sorry, i kdyz jsem si to znovu precetl (kdyby to nekdo hledal, tak strana 108 vlevo nahore, bojova akce Boj dvema zbranemi[2]), tak mi to pripada desne zmatecne.
1) pokud se scitaji postihy za Boj se dvema zbranemi s postihem za Boj s ... pouzitou zbrani, tak nema zadny smysl pravidlo "Boj se 2 zbranemi nesmi byt na vyssim stupni, nez na jakem uz postava ma nejakou jinou dovednost Boj s ...".
2) postihy na UC a kryt jsou jasne - utocit muzu jenom jednou zbrani, pri kryti se taky musim rozhodnout, kterou zbran pouziju, ALE co BC?
Mam si do BC pocitat postih za obe pouzite zbrane (a co kdyz jsou obe ve stejne kategorii - jeden postih (za jednu dovednost), nebo dvojnasobny (za kazdou zbran zvlast))?
Jenom za tu s vetsi delkou?
Jenom za tu s mensim (vetsim) postihem?
Nebo si mam do BC pocitat vetsi soucet delka zbrane + postih za dovednost [1]?

Postihy za chybejici silu jsou doufam vsem jasne - tam je to stejne, jako bych ve druhe ruce mel stit (jenom si na to pocitam Sil o 2 nizsi- u stitu uz je tohle -2 primo zapocitane do potrebne sily), takze proste za obe ruce secist.

[1] treba:
dlouhy mec (delka 3) s dovednosti na prvnim stupni (-2) ... to je celkem +1
ve druhe ruce sekera (obycejna - delka 2) s dovednosti na tretim stupni (0) .. coz je celkem +2
Co z toho se bude do BC pocitat?

[2] coz mimochodem podle striktniho vykladu pravidel znamena, ze se boj se dvema zbranemi se neda kombinovat s bezhlavym utokem, krytim spolubojovnika (tam by to znamenalo jenom moznost vybrat si zbran pro kryt) ani natlakem. Neni to explicitne povolene.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 9.9.2008 16:55  2000
Co takhle si precist bud PPH edice B nebo aspon errata nalinkovana v klubu DrD+?
xkiv 9.9.2008 16:45  1999
KOUBA [1998]:
1) V pravidlech se *da* najit, ze do BC se pocita delka nejdelsi zbrane (tj. jenom jedna).
2) V pravidlech se uz ale nedoctes, ktere vsechny dovednosti si kdy mas zapocitavat.

Vzhledem k jiste poznamce uvedene v kapitole Dovednosti (konkretne ze dovednost Boj se dvema zbranemi muze postava mit nejvyse na takovem stupni, na jakem ma alespon jednu jinou dovednost Boj s ...)
a vzhledem k tomu, jak jsou u Bojovnika delane finty pro Dve zbrane (vubec nezalezi na tom, co jsou ty dve zbrane zac),
a vzhledem k tomu, ze pro zbran, ktera je zaroven v kategorii TvT i vrhacich zbrani se pouziva lepsi z prislusnych dovednosti (myslim ze jenom pri vrhu, ale to je ted jedno),
si dovoluji navrhnout, aby se pocitala pouze dovednost Boj se dvema zbranemi.
(bez ohledu na to, jakou ma postava dovednost s jednou/druhou zbrani).
kouba 9.9.2008 16:12  1998
Jako bojovník používám svě zbraně. Např. krátký meč a dýku. Jaké budu mít výsledné BČ? Podle nejdelší zbraně? A co když budu mít na tu zbraň jen I. stupeň dovednosti Boj s....? Berme tak, že na meč III. st, dvě zbraně III. st a dýku I.st?

V pravidlech jsem o tom nenašel nic.
nelde 8.9.2008 10:39  1997
Nějaké návrhy na finty:
- Klamná obrana: použitý druh obrany není tak účinný jak by být mohl (postih na obranu), nicméně je nečekaný a tedy v dalším kole lépe a rychleji zaútočím.
- Živý štít: pokud je v blízkosti jiná (nepřátelská) postava, využiji ji pro svoje krytí.
- Útok zespodu: za cenu postihu na obranu v dalším kole (budu se zvedat), získám bonus na útok, případně se obránci počítá štít nebo zbroj jen částečně (ze spodu není zbroj tak dobrá).
Odhození štítem - obránce se brání proti zbrani, útok štítem nečeká. Štít nezraní, ale v příapdě úspěchu obránce odstrčí/odhodí a ten může až ztratit rovnováhu a upadnout (stačí ale bohatě, že je špatně postaven). Nutná velká síla.
Náhlý útok obouruč - pro jednoruční zbraně - útočník přidá druhou ruku k útoku (pokud v ní něco má, musí to zahodit - postih) - úder je o trochu rychlejší a větší silou. Normálně by to neudělalo nic, ale obránce je připraven reagovat na jednoruční útok.
Zkřížení zbraní - místo útoku vedu zbraň tak, aby došlo k jejich zablokování. Pokud se povede, tak jsou obě zbraně zablokované a nepoužitelné pro boj dokud nedojde k odblokování. Obránce může překonat silou (past), nebo se stáhne - tím ale otevře na jedno kolo svoji obranu. Útočník může blok zrušit bez postihu. Po dobu bloku je možné útočit jinou rukou, kopnout nohou apod.

Úder do štítu se mi líbí, na druhou stranu někteří bojovníci jsou na to trénovaní - záměrně ten štít nastavují. Tedy bych doporučoval mít i něco jako Obranu se štítem - dovednost, která to snižuje.
nelde 8.9.2008 10:17  1996
Ad Předstíraný výpad: To je docela opruz na to udělat nějaký mechanismus. V zásadě platí, že obránce ta to bude reagovat obranou a tím se dostane do nějaké pozice. Pokud bojuji proti více lidem, tak i oni se tím dostanou do nějaké pozice. Tedy výhodu v dalším kole by měl mít útočník, nikoli postih obránce. Obránce (obránci). totiž má útočníka jinde, než původně plánoval. A pokud na něj někdo střílí, tak zmate i jeho. Možná bych tomu říkal spíše Klamný útok, protože to nemusí být jenom výpad. Výsledek by měl, že za cenu neútočení (samozřejmě, že se vyhodnocuje jako kdyby byl, obránci nesmí nic tušit, z jejich pohledu je to nepovedený útok) bude o něco vyšší pravděpodobnost zásahu v přítím kole a hlavně vyšší zranění - útočím z nečekaného místa. Týká se to všech obránců (udělám klamný útok na jednoho a bodnu druhého).
kouba 8.9.2008 07:03  1995
FicusOno je to sporné. Jakékoliv kombinace se totiž pomítnou do unikátního charakteru.

Šermíř, Bijec - je to šermíř s tuhým kořínkem. Prostě rváč, který kombinuje hrubou sílu s elegancí. Za celou hru nemusím ale ani jednou běsnit nebo dělat něco podobného. Nemusím mít šermíř 5. bijec 5

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt