Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Ptejte se adminů [ŽP: neomezená] (kategorie Lopuch) moderují Martin, Bouchi, Evelyn, Jana, Jardax, Kdokoliv, klupi, Petr, Scalex, Shelle.
Archiv
Zeptejte se na co chcete. (Než však položíte otázku, podívejte se aspoň do klubů Novinky a Novinky - diskuse (a samozřejmě i do historie tohoto klubu), zda se již informace, které chcete vědět, nenacházejí tam.) Když to budou admini vědět, tak vám odpoví. Osobní dotazy jsou též možné, ale je pravděpodobné, že vám odpoví pokýváním hlavou od monitoru. :-)
Chcete-li se na něco zeptat pouze jednoho konkrétního admina, probírejte to s ním napřed v poště a nezaplevelujte tento klub.

Preferujte pro příslušná témata však raději tyto kluby:
Připomínky, návrhy a diskuse o grafické stránce Lopuchu patří do klubu Dizajn a grafika Lopuchu.
Chybí vám něco na Lopuchu, chtěli byste něco vylepšit? Ozvěte se v klubu Návrhy.
Programátorské chyby hlaste v klubu Chyby.
Pokud zapomenete heslo, navštivte klub Potíže s hesly.
Spammery oznamujte v klubu Spammeři.

A pokud chcete vědět víc o rozdělení v roce 2004, je pro vás připraven FAQ

A pokud budete pokládat debilní rádobyvtipné "dotazy", je pro vás připraven BAN

Tento klub se jmenuje Ptejte se adminů - na dotazy tedy odpovídají admini. Žádáme neadminy, aby tu na položené dotazy nereagovali - a to ani když odpověď vědí. Dotyčnému mohou případně odpovědět v poště...
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 5456 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
scalex Scalex 4.4.2005 08:33  2011
Vyjádřím se k bodu 2, aniž bych chtěl posuzovat, kdo je více či méně v právu. Petr s Martinem jsou vlastníky a provozovateli Lopuchu a jejich názor je určující. Když se rozhodnou, že na svém serveru nechtějí všechny lidi, kteří se jmenují Novák, bude to jejich právo. Názor adminů v této kauze není zcela jednotný, nicméně právo veta a právo rozhodnout o dalším osudu KV má ten, kdo by kvůli němu byl (nebo mohl být) soudně popotahován. Kdybych byl vlastníkem nějakého diskusáku, taky bych nebyl nadšený z možnosti (byť teoretické), že se budu muset tarabit kamsi k soudu a možná i platit nějaké pokuty či přinejmenším soudní výdaje.

Křížkové vyšívačky mají smůlu, že právě jejich klub (z těch statisíců jiných klubů na tisících diskusácích, porušujících nějaký zákon) byl navštíven lidmi z oboru, kteří se rozhodli právně si své nároky hájit. Navíc si myslím, že mezi vyšívačkami operovala i nějaká provokatérka, aby nasbírala podklady pro svá tvrzení. Ať už je to jakkoli, klub KV prostě "ohrožuje" Lopuch a jeho vlastníky a byť mám s některými Petrovými výroky problém, naprosto chápu to, že nechce plýtvat svým drahocenným časem na důkladný monitoring všeho, co se na Lopuchu šustne, ani na vleklé dohady o tom, co ještě je legální a co už ne.
jardax Jardax - Zachovejte paniku, nepropadejte klidu! - Ženy, děti a já napřed! 4.4.2005 08:22  2010
BcJa za sebe muzu rici jen tolik, ze jednak jsem jineho nazoru co se tyce legalnosti podobnych linku, IMHO je nelegalnost minimalne velmi sporna, ne-li zadna, druhak hrube nesouhlasim se zpusobem a pristupem.
Nicmene, moje slovo ma vahu minimalni, pokud vubec nejakou.
captainn 4.4.2005 08:18  2009
phailoKdyby z MU švihlo raději s doktorem Telcem, bylo by po problému. :)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 4.4.2005 08:17  2008
Bc1) Muzes trochu rozvest to "propagovana bannery"? Nevim co presne si pod tim mam v tomhle konkretnim pripade predstavit.

2) Se zrusenim tech klubu nesouhlasim, lec to je tak vsechno, co s tim muzu delat.
bc_starkiller 4.4.2005 07:51  2007
Takže mám dva dotazy, doufám, že nerozjedu celodenní debatu :) ale podle odpovědí se zařídím.

1) existují alba předloh, zveřejněných bezesporu v rozporu s aut. právem (možná jsou tam nějaké volně šiřitelné - nevím, nedá se to určit). Většinou ruská, korejská atd. Tato alba jsou veřejně přístupná a přímo propagovaná bannery atd. Občasný link na takovou stránku s obrázky výšivek či předlohami (nejsou tam vždycky jenom předlohy!) v KV se tedy dávat nesmí? Nesměl by se dát ani v případě, že bychom pod něj připojili upozornění typu "na této stránce je pravděpodobně nelegálně šířená předloha, nestahujte ji?" Nesmějte se, někdy opravdu jde jen o ten obrázek ("tady jsem našla, jak vypadá ta výšivka, o které jsem mluvila").

2) Petr nám v klubu sdělil, že do 8.4. musíme vypadnout, protože pak bude klub KV a klub KV-chat smazán a zrušen. Souhlasí s tím i ostatní admini?
phailo phailo aut vincere aut mori 4.4.2005 01:04  2006
Kdokoliv: No, dnes už to balím, ale zítra mi snad zbyde chvilka na to, abych se mrknul do judikatury, jestli něco najdu. Nemohu to slíbit, ale zkusím to.

AL3X: No, radši to sem nebudeme tahat, protože by z toho vznikla debata z oblasti Filozofie práva (kdybys tohle řekl doktorce Machalové, která tenhle předmět učí na PrF MU, tak by to s ní šlehlo (což by zas taková škoda nebyla:-D))

Jinak děkuji všem zúčastněným za diskuzi v mezích slušnosti a pro dnešek se loučím, přičemž jsem ochoten zítra pokračovat :))
al3x 4.4.2005 01:02  2005
Chtel jsem tim jen rict, ze ackoliv neni mozna podle naseho zakona o pravu autorskem (tak treba ani podle te US-verse) linkovani stranek s kradenymi obrazky v rozporu se zakonem, muze to byt v rozporu s moralkou. Coz je jak podle me, tak (pravdepodobne) i podle Petra a chapu, ze se mu to nelibi. To je vse.
al3x 4.4.2005 00:59  2004
phailo bouchiMam to z PrF UK. Autora vam asi nereknu.

Mne se to zda dost logicky. Rika to, ze pravo by melo jit vzdy v souladu s moralkou a zarven ji pravdepodobne nikdy nepokryje celou. Je mi jasny, ze se nemluvi o soucasnym, ale o idealnim stavu. Nevidim na tom nic absurdniho.

Ale to sem uz asi nepatri.
kdokoliv Kdokoliv Nevidím důvod dělat cokoliv bezdůvodně. - http://kkl2401.wz.cz 4.4.2005 00:57  2003
phailo: Ty spory ohledne cracku a tak - podle jakeho prava (mysleno prava ktereho statu) to bylo souzeno? Slo skutecne o neco u nas? Ja ze treba v USA jsi nejenom nesmel mit na sve strance zdrojovy kod DeCSS, nesmel jsi ani linkovat na stranku, kde se zdrojovy kod naleza, a co vic - nesmel jsi ani linkovan na stranku, kde se nachazel link na stranku, kde se nachazel zdrojovy kod daneho programu.
Proto by me prave zajimalo, o jakych sporech presne hovoris.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 4.4.2005 00:54  2002
phailoAno. To byla jen postranni reakce na ALXovu citaci a nemela se vztahovat k probiranemu pripadu.
phailo phailo aut vincere aut mori 4.4.2005 00:53  2001
Bouchi: Pokud vím, bavíme se o právu, ne o morálce...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 4.4.2005 00:48  2000
AL3XHm, to je vskutku zajimava zakladni poucka, uvazime-li, ze pravo, respektive jeho aplikace, leckdy nema s moralkou nic spolecneho, ba dokonce je s ni v rozporu.

Nicmene mas pravdu, ze nalinkovat neco zjevne ukradeneho a vymlouvat se, ze napr. "jenom kopiruju link vyskytujici se jinde" je hodne alibisticke a v poradku to neni.
phailo phailo aut vincere aut mori 4.4.2005 00:44  1999
Bouchi: No vidím, že asi zítra budu muset hledat, asi mě k tomu vážně vyprovokuješ:))
phailo phailo aut vincere aut mori 4.4.2005 00:43  1998
AL3X: Proboha kdo tu učebnici napsal?????? Tohle nám jako naprosto nejpříšernější paradigma středoškolské výuky práva vštěpovali asi týden po nástupu na práva :))))
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 4.4.2005 00:42  1997
phailoAle toho, kdo ty obrazky linkuje, to nezbavuje spoluzodpovednosti z neopravneneho sdelovani dila verejnosti.
To, ze dotycny muze byt pri pripadnem procesu osvobozen, (napr. pro prilis malou zpusobenou skodu) je zase jina vec.

[ 5456 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt