Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
klimbing 14.9.2008 17:27  2044
Bouchi: nešlo by ty vymyšlené finty hodit na Homepage? Já vím, že některý z nich nejsou "doladěné k naprosté dokonalosti", ale stejně by to bylo lepší, než aby tady na věky zapadly. Takhle aspoň bude možnost se k nim jednoduše vracet.
klimbing 14.9.2008 17:22  2043
Barraka: konkrétně příspěvek 752
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 14.9.2008 16:58  2042
Barraka 2035:
písek do očí se tu už řešil, ale nevím co z toho vylezlo. Už si jen pamatuju, ze tam bylo neco o odkrytí 10 (kebule). No z klasické gladiátorké finty vhodné do arény vzniklo "cosi" co puvodni autor vubec nezamyšlel.
darkrider 14.9.2008 12:39  2040
Bouchi - 11.9.2008 21:15:

"Nicmene jadro pudla je v tom, ze v DrD+ neni minen hod na utok (pri boji zblizka) jako jeden uder zbrani, nybrz jako "blize neurcene mnozstvi uderu a pohybu", ktere se pak vyhodnoti jednim hodem na utok a na obranu."

Přiznávám že tuhle skutečnost jsem nepostřehl. V tom případě je opravdu klíčem k síle bojovníka jeho bojové číslo a převaha a potřeboval by posílit tenhle parametr.

"Prijdou mi vhodnejsi bonusy zavisle na nejake schopnosti a situaci"

Ano, těchto schopností má každý archetyp poměrně dost. Přijde mi ale škoda, jak dlouho na ně musí bojovník čekat a většinou ani nejsou nějak ohromné. Přesto je nezatracuju a velice se mi líbí.

"V pojeti DrD+ by takovy vicenasobny utok mohl byt reprezentovan bud bonusem k UC nebo k ZZ"

Nicméně vzhledem k tomu co jsi řekl bys touto možností asi nebyl zrovna nadšen... Co si myslíš o podobných schopnostech zloděje? (dýka, plášť, kuše...) Můj názor je, takový, že finty jsou dobrá věc, ale i když nějak útočí standardně, měl by mít možnost zvyšovat Uč a ZZ svojí oblíbené zbraně. A to nejen svedáním vlastností postavy nebo učením základních zbraňových dovedností

"Ano, s tim souhlasim, to by navic mohla byt vhodna cesta, jak by bojovnik mohl ziskat ten ci onen bonus (podobne jako u Uderu zurivosti)."

Pokud někdy budeme mít v družině válečníka, v tomhle směru ho zvýhodním a rozšířím sbírání síly. Pak si myslím, že konečně dosáhneme očekávaného výsledku =)
barraka 13.9.2008 20:18  2039
Profa:přízpěvek 2035:
"Pokud se finta zdařila nemůže ji znovu v tomto boji, proti tomuto soupeři použít. "

ano přesně tak jsem to myslel ... jen proti tomu konkrétnímu..
profa 13.9.2008 20:12  2038
To "jednou za boj" je předpokládám myšleno jako "jednou za boj proti jenomu protivníkovi", tedy že ji lze použít několikrát na různé protivníky.
barraka 13.9.2008 19:08  2037
nelde:Ano. Psal jsem to jen pro příklad, co si třeba představuji pod těmi fintami co lze použít jen jednou za boj.
nelde 13.9.2008 18:06  2036
BarrakaPokud někomu hodíš písek do očí, tak tím snižuješ jeho obranu (proti všem protivníkům). Dokonce na několik kol (co -3 v tomto kole, -2 ve dalším a -1 ve třetím.
barraka 13.9.2008 12:08  2035
Profa:Bohužel problém je v tom jak udělat finty té druhé kategorie tak, aby byly "použitelné" ale zároveň se nebyly moc silné.
Mohlo by to být tak, že některé finty s malými požadavky a relativně velkým efektem, by se dali použít jen jednou za boj, protože pak už prostě protivníka nepřekvapí....
Např.
Hození písku do očí

Převaha:1
Předpoklady: jedna ruka volná
Bojovník hodí protivníkovi do očí hrst písku (nebo jiného materiálu ze země) a v tomto kole si počítá +3k ÚČ.
Pokud se finta zdařila nemůže ji znovu v tomto boji, proti tomuto soupeři použít.

Toto je jen pro příklad, napsal sem to hned jak mě to napadlo...
profa 13.9.2008 11:41  2034
Trochu to vypadá, že tady je rozdíl mezi dvěma kategoriemi fint:
1. těmi, které používám na rychlé odstranění slabšího protivníka
2. těmi, které používám jako jedinou zbraň proti protivníkům silnějším.

Nevím, jestli se mi to nezdá, ale jako by téměř všechny finty zde označené jako "nepoužitelné" patřily do kategorie 1, a těch pár široce používaných do kategorie 2. Možná by bylo dobré zaměřit se na rozšíření té druhé skupiny.
xkiv 13.9.2008 10:10  2033
KOUBA [2031]:
Ne podle pravidel.
Pravidlovy streh se da pouzit pouze proti protivnikovi, proti kteremu prevahu nemam.
Tohle se da pouzit pouze proti protivnikovi, proti kteremu prevahu mam.
barraka 13.9.2008 08:58  2032
Kouba:To je otázka, střeh funguje trochu jinak - spíš jako útok z obrany...
kouba 13.9.2008 08:42  2031
BarrakaA není lepší použít střeh s mečem nebo šavlí +3k ÚČ ?
barraka 13.9.2008 06:52  2030
Ještě fintyJeště jsem doladil "Sek s větším nápřahem" aby bylo vše srozumitelné.
A úplně náhodou mě napadla jednoduchá fintička pro meč, Odklon zbraně.

2. Sek s větším nápřahem
Předpoklady:-
Převaha:1
bojovník sekne s větším nápřahem než obvykle. Pokud zasáhne, způsobí zranění 1k6 + 2 místo 1k6. Pokud ale nezíská převahu, má v tomto kole postih -2 k OČ proti všem protivníkům nad kterými nemá převahu (protože větším nápřahem se odkrývá).


3. Odklon zbraně
Převaha: 3
Předpoklady: oba soupeři bojují meči podobnou zbraní (meč, dýka, šavle, tesák, apod.
Bojovník přesným úderem odkloní dráhu soupeřova meče a využije toho k přímému bodnutí.
Bojovník má v tomto kole proti tomuto soupeři bonus k ÚČ +1.

barraka 13.9.2008 06:46  2029
Proseknutí zbroje - revizeProseknutí zbroje
převaha:1
předpoklady: protivník má zbroj poskytující ochranu zbroje více než 4 (od kroužkové vč. výše)
Bojovník zasekne sekeru dobře mířenou ranou do spojovacího článku (nebo jiného citlivého místa)zbroje. Jedná se o obvyklý útok.
Pokud útočník dosáhne odkrytí alespoň 6, zasáhne a ignoruje se ochrana zbroje obránce.
Pokud útočník nedosáhne odkrytí, postupuje se jako při běžném útoku.
Pokud se finta povedla, je šance: síla + 2k6+
sekera uvízne v ráně ~ 10 ~ sekeru se podaří vytrhnout.
Sekera uvízlá v ráně drží zaseklá ve zbroji a nezpůsobuje tedy další zranění.
(Útočník však přišel o zbraň.)
Uvízlá sekera zvyšuje omezení zbroje o svojí útočnost..
Obránce může sekeru vyjmout použitím akce Vyjmutí předmětu.


Pokoušel jsem se otestovat tuto fintu, abych zjistil jestli je vůbec použitelná.
Výsledkem je, že z 50ti pokusů se povedla jednou.
Pokus jsem prováděl cvičným soubojem dvou stejných bojovníků proti sobě a zanedbával jsem zranění atd.
Šlo mi jen o procento útoků, ve kterém se finta povede.
Ve 22 případech nebylo dosaženo potřebné převahy,
ve 27 případech nebylo dosaženo odkrytí (a to většinou dost výrazně).
Takže jsem stvořil další, možná vyváženou, v praxi však nepoužitelnou fintu….

To mě přivádí na myšlenku použití fint.
Požadavky na odkrytí a převahu zde vyjadřují nadřazenost útočníka nad obráncem. Kdy ale ve „skutečnosti“ bude bojovník používat finty ?
Právě naopak, jako jediný prostředek jak zdolat lepšího soupeře.
Pokud bojuje se slabším, tak ho v pohodě klasicky umlátí a nebude zbytečně riskovat fintu, při které může udělat fatální chybu.
Finty by tedy bylo potřeba koncipovat tak, aby měly menší požadavky na provedení (které by víceméně jen eliminovali použití pokaždé), ale aby v případě, že se finta nepovede přinášely nějakou nevýhodu.
Dobré by mohlo být i to aby na klasičtější finty (často používané) existovala proti-finta,
která funguje jen když soupeř použije fintu proti které je určena.
Ve „skutečnosti“ pokud proti někomu zkusíte 3x za sebou stejný trik tak po čtvrté Vás taky nakope, protože už to čeká.




[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt