Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 15.9.2008 23:21  2063
xKiv [2052]: "Ale nektere bonusy jsou vic pausalni nez jine."
Jo, takhle by se to rict dalo.

XXX [2053]: Tvoje uvaha ma nekolik much:
1) Bonusy +3 pri boji s dykou budou mit vyrazne jiny efekt nez treba pri boji s barbarskym mecem (co se tyce sance na ziskani lepsiho odkryti, vykryti utoku protivnika, zpusobeni velkeho zraneni apod.)
2) Zlodej to ma vazane jeste na obecnou dovednost Boj s... (ale predpokladam ze to jsi jen opomnel).
3) To, ze jsou pro me bonusy vazane na zbran akceptovatelnejsi nez ciste pausalni bonusy (ve smyslu popsanem drive), jeste neznamena, ze to povazuji za spravnou cestu, ktera by mela byt zachovana ci dokonce rozsirena (treba pro dalsi povolani).
[Nicmene chapu, ze cilem autora bylo, aby zlodej s dykou byl "fakt drsnej" a byl rovnocennym protivnikem dejme tomu pro pojovnika s mecem. Coz celkem i odpovida, vyjma ZZ, kde to bohuzel skutecne ulitava, protoze +3 k ZZ je neco podstatne jineho nez treba +3 ke parametru Zraneni (ovsem +3 k ZZ se podstatne lip pocita).]
Ale napriklad to zmirneni prevahy na finty a snizeni postihu za chybejici silu se mi zamlouva.

XXX [2054]: Na zaklade zkusenosti za tech bezmala 20 let, co se mezi hraci RPG pohybuju, si troufnu tvrdit, ze skutecne existuji i taci, co prohlasi "moje postava nevytahne paty z lesa, protoze tam ma bonusy".

Klimbing [2055]: Ale jo, neco s tim udelam. Jen prosim mejte na pameti, ze mam na praci i hromadu jinych veci nez jen tuhle diskusi.

xKiv [2056]: "Neco jako ma rytir na zbroje."
Jojo. Taky se mi to zamlouva.

DarkRider [2060]: "ovšem v pojetí jako finta bych nedával nutnou převahu." Jak uz jsem psal, provest dvojity bod dykou je IMHO podstatne snazsi nez dvojity uder halapartnou. Asi tezko najdeme jednodussi/elegantnejsi mechanismus, jak to osetrit, nez je prevaha.

DarkRider [2061]: Rozhodne bych jakekoli podobne zlepsovani podminil prislusnou dovednosti Boj s... na odpovidajicim stupni (coz mj. znamena ze bych s tim zlepsovanim nesel na vic nez o 3).
xkiv 15.9.2008 21:18  2062
DarkRider [2061]:

vybrat jednu (možná by šly i dvě) zbraňovou kategorii, která bude jeho specialita. Mohly by to být pouze kategorie z oblíbených zbraní archetypu a k těm by pak dostal bonusy v závislosti na stupni speciality

Tohle bych ale fakt delal spis mechanismem fint - fintu si muze vzit jen z kategorii oblibenych archetypem, ve kterem prave postupuje + kdyz pridame neco jako "posloupnost fint" ("veledrsny utok N+1" se muze naucit jen ten, kdo uz umi "veledrsny utok N", bez podminky je jenom "veledrsny utok 1") tak uz bude stacit jenom doresit, jestli ma takova "finta" davat bonus "pausalne", nebo jenom v kole kdy ji pouziju (pripadne v dalsim kole), jestli se daji skladat, ...


Taky by se tím dal nějak eliminovat postih na sbírání síly, jenže přesně nevím, jak.

Do toho bych se nepoustel, to IMAO souvisi mnohem vic se stupnem archetypu, nez s konkretni zbrani, se kterou nejradsi bojuje.
darkrider 15.9.2008 21:05  2061
xKiv - 15.9.2008 21:17

Rozhodně to vypadá, že se tato diskuze snad dobere konkrétních výsledků, což je super. Jen pořád ještě přemýšlím nad otázkou, zda zlepšovat nutně všechny oblíbené zbraně. Moje řešení:

Bojovník by si mohl na každém přestupu vybrat jednu (možná by šly i dvě) zbraňovou kategorii, která bude jeho specialita. Mohly by to být pouze kategorie z oblíbených zbraní archetypu a k těm by pak dostal bonusy v závislosti na stupni speciality (počet investovaných úrovní) do BČ, UČ, ZZ, krytu, chybějící síly, nebo snížení převahy na finty, jak bylo zmíněno níže. No a bonus by byl, řekněme na 4/7/10 stupni 1/2/3 a souhlasím s vámi, že by se tím hodně vyřešilo. Taky by se tím dal nějak eliminovat postih na sbírání síly, jenže přesně nevím, jak... Specializované zbraně totiž nutně nesouvisí s jedním archetypem, a tady se ukazuje nekompatibilita tohoto nápadu s pravidly...
darkrider 15.9.2008 20:39  2060
Bouchi - 15.9.2008 08:51

"A co je to "oblibena zbran"?"

No právě. Já bych definoval jako oblíbenou zbraň jednu zbraň z kategorie oblíbených zbraní daného archetypu, přičemž by bojovník dostal podobný bonus jako zloděj k boji s touto jednou zbraní v závislosti na rozvoji stupně archetypu. Zbraňové kategorie archetypu by dál uplatňoval k tomu, k čemu sloužily dřív. K učení fint...

"Vysledkem by byl bonus +6 k ZZ, pricemz protivnik by si odecital Ochranu zbroje dvakrat."

S tímto mechanismem naprosto souhlasím (viz hraničář a vícenásobná střelba), ovšem v pojetí jako finta bych nedával nutnou převahu. Důvod? Podle mně se nejedná o fintu jako takovou. Na vícenásobný útok bych určitě dal nutnost sbírání síly a pak by stačilo provést "obyčejný útok". Takto by šlo elegantně použít vícenásobný útok i proti silnějšímu a navíc, ten může stále útok krýt... Myslím si, že tady není převaha až tak nutná. I když provádět ho bez převahy asi bude na nebezpečné

"To nejsou pausalni (tedy vseobecne) bonusy, jsou vazane na konkretni typ zbrane"

Tudíž jsou paušální za předpokladu, že zloděj nepoužívá jinou zbraň... =) (viz. xKiv)
xkiv 15.9.2008 20:17  2059
XXX [2058]:

Treba mece ma oblibene rytir, sermir, gladiator, barbar, kondotier.

Postava s archetypy Rytir 3, sermir 6, gladiator 1, bijec 5 bude mit soucet archetypu pro mece
3+6+1 (za bijce nic) = 10
Pro savle a tesaky (ktere ma oblibene jen sermir a gladiator) bude mit soucet 6+1=7.
Pro boj beze zbrane (gladiator+bijec) 1+5=6.

Pak by treba bylo ... za soucet 1..5 posunuti o 1,
za soucet 6..10 posunuti o 2
za vetsi soucet posunuti o 3
(takze bojovnik na prvni urovni by zarucene mel posunuti o 1 alespon u 5 kategorii, gladiator dokonce u vsech
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 15.9.2008 19:50  2058
xKiv 2056: presne tak, podle te tabulky. Jenze to osobne povazuji spis za okrajovou variantu, protoze pak bych se obaval toho, ze vsichni bojovnici budou cpat vice do obr - prece postih za sil vyrovnaji bonusem a to je spatne.

"(stupen bonusu by se urcil podle souctu stupnu archetypu, ktere maji danou zbran oblibenou)"

tohle nejak nechapu (no jo zase já)
profa 15.9.2008 17:05  2057
xKiv [2056]: Naprosto souhlasím, myslím, že to je jeden ze způsobů, jak z kaše ven.
xkiv 15.9.2008 16:54  2056

bonusu k chybející síle 1/2/3, a


Ale tohle vubec neni spatna myslenka.
Jestli teda ve skutecnosti myslis "bojovnik se v tabulce chybejici sily diva o 1/2/3 radky vys, nez by odpovidalo jeho Sile"
(stupen bonusu by se urcil podle souctu stupnu archetypu, ktere maji danou zbran oblibenou).
Neco jako ma rytir na zbroje.
klimbing 15.9.2008 16:10  2055
Příspěvek o zapadání mi tu nějak zapadl, jenom XXX k tomu něco řekl. Prosím tedy Bouchiho, jestli by se mohl vyjádřit k mému příspěvku 2044. Díky ;)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 15.9.2008 15:34  2054
Bouchi 2051"hrac se proste rozhodne, ze postava bude chodit vyhradne po takovem a makovem terenu"

Kdybych to napsal já, velký motač všeho, tak se nedivím. Promin, ale tohle je fakt kravina.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 15.9.2008 15:31  2053
Bouchi 2049: Co si myslíš o podobných schopnostech zloděje? (dýka, plášť, kuše...) - To nejsou pausalni (tedy vseobecne) bonusy, jsou vazane na konkretni typ zbrane.

Bomba. Tohle považuji za vtip dne :-)

V tom případě navrhuji dát bojovníkovi NAPROSTO NEPAUŠÁLNÍ bonus na zbraně z oblíbené kategorie zbraní (př dýky, meče atd.). Gladiátor si vybere jednu kategorii jakou chce - kvůli jeho archáči navrhuji jen jednu kategorii. Kdyby mel vsechno, tak by to bylo mega.

Bonus bych videl na 5,10,15 úr nebo na 3/6/9 stupni arch. a to +1/2/3 k ÚČ,ZZ,krytu. Je to naprosto nepaušální bonus v duchu zlodeje. Taky pouze na jednu kategorii zbraní.

Jeste bych to rozšířil o bonus v podobě zmírnení převahy na finty -1/2/3 a bonusu k chybející síle 1/2/3, ale nebudu to přehánet.
xkiv 15.9.2008 11:34  2052
Bouchi [2051]:

- hrac se proste rozhodne, ze postava bude chodit vyhradne po takovem a makovem terenu.

A kdyz mu PJ rekne, ze takovy teren nemuze najit, tak ma smulu. A i kdyz takovy teren bude, tak jeho neschudnost (a timpadem bonus pro barbara) je porad DUPJ.

Jo, taky mu muze rict, ze dyky nejsou k sehnani, ale to udela tak mozna prave vytvarene postave - a hrac si treba vezme jinou schopnost.


Asi se budeme muset smirit s tim, ze "pausalni" neni binarni vlastnost bonusu.
Mozna na te pausalite nebude ani uplne usporadani. Ale nektere bonusy jsou vic pausalni nez jine.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 15.9.2008 08:40  2051
xKiv [2050]: To ale polemizujes zejmena s mym chapanim pojmu "pausalni bonus". Ja tim oznacuju bonusy, ktere ma postava furt. U bojovnika tedy napr. bonus k Boji na 3. stupni archetypu, u zlodeje napr. schopnost, ktera mu taky dava bonus k Boji.

Bonus za typ terenu je podle tebe taky pausalni? Je prece zcela v moci hrace - hrac se proste rozhodne, ze postava bude chodit vyhradne po takovem a makovem terenu.
xkiv 15.9.2008 08:31  2050
Bouchi [2049]:

To nejsou pausalni (tedy vseobecne) bonusy, jsou vazane na konkretni typ zbrane.

Ale houby. Jsou pausalni, protoze je ma zcela v moci hrac.
Hrac zlodeje si proste vezme dyku (kus) a automaticky ma bonus. A protoze s dykou (kusi) a bonusem ma vic nez s jakoukoli jinou zbrani, tak si nevezme jinou.
Bojovnik se musi spolehnout budto na PJ (gladiatorovo obecenstvo, barbarova velikost bitvy), nebo na vysoke hody na kostkach (a to jeste jenom proti srovnatelnym nebo slabsim protivnikum - proti lepsim proste prevahu nedostane, cimz naprosta vetsina fint konci) [a i u tech fint zalezi na PJ, ktery muze protivnikum dat BC jak velke se mu zlibi].
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 15.9.2008 07:51  2049
DarkRider [2040]:
"V pojeti DrD+ by takovy vicenasobny utok mohl byt reprezentovan bud bonusem k UC nebo k ZZ"
Nicméně vzhledem k tomu co jsi řekl bys touto možností asi nebyl zrovna nadšen...

Proc? Ja nemam na mysli pausalni bonus. Vicenasobny (dvojity) utok bych si predstavoval jako fintu, pro kterou by bojovnik samozrejme musel ziskat urcitou prevahu, pripadne by to bylo podminene jeste necim (treba ztratou moznosti krytu tou zbrani). Ostatne i ty prevahy by se lisily podle kategorii - urcite je snadnejsi provest neco takoveho s kratkym mecem nez s halapartnou.
Vysledkem by byl bonus +6 k ZZ, pricemz protivnik by si odecital Ochranu zbroje dvakrat.

Co si myslíš o podobných schopnostech zloděje? (dýka, plášť, kuše...)
To nejsou pausalni (tedy vseobecne) bonusy, jsou vazane na konkretni typ zbrane.

Můj názor je, takový, že finty jsou dobrá věc, ale i když nějak útočí standardně, měl by mít možnost zvyšovat Uč a ZZ svojí oblíbené zbraně.
A co je to "oblibena zbran"? Zbran z oblibene kategorie podle archetypu? Jak uz jsem psal, vetsina archetypu ma 3-4 takove kategorie. Gladiator ma "oblibene" vsechny kategorie.
Navic takovehle posilovani mi nesedi ke vsem archetypum. Nejvic asi k sermirovi, pripadne bych u kazdeho archetypu videl duraz na jiny parametr. (Ostatne uz to tu nekdo rozebiral.)

nelde [2046]: Tohle zni na prvni zamysleni taky zajimave, i kdyz bych tomu nerikal finta.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt