Já nevím, připadám si jako stařešina. Co si pamatuju z vlastního brožovaného mládí, tak po první třídě odešlo pár dětí do zvláštní školy, ani jeden z nich nebyl cikán a všem včetně jich samých se myslím ulevilo. Žádné kastování podle prospěchu nebylo, prostě nás rozdělili podle abecedy, na prvním i na druhém stupni. Vzhledem k tomu, že nikdo neodcházel dřív než v osmičce na gympl nebo jinam, tak bylo v kolektivu pořád dost "chytrých" tahounů a těch, co byli trochu pomalejší, bylo zase natolik málo, že se dali učitelem zvládnout v rámci normální výuky.
Nemůžu si pomoci, ale dělení podle prospěchu na základní škole mi přijde jako pitomost. Nemám tím na mysli přeřazování žáků s horším prospěchem do praktických škol, hrubě se mi nelíbí systémové selektování právě těch chytřejších co nejdřív pryč. Pokud na základce zůstanou na druhém stupni jen průměrné a podprůměrné děti tak to prostě lepší nebude. Tady nic nezmění jednotlivec, přijde mi to prostě divné/špatné/neužitečné z principu. |