Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
nelde 24.9.2008 08:15  2121
Ad zakrslík, který dožene siláka. Ten růst atributů není jen o hodnotě, ale o efektivním využívání. Když jsem kdysi dávno diskutovali, tak růst atributů se zdál být nejefektivnější. Pro boj určitě. Pro většinu také - ten zakrslík sice na páce siláka nepřetlačí, ale dveře vyrazí lépe, protože bude schopen svoji sílu lépe koncentrovat.
Pokud byste chtěli rozlišit růst atributu a dovedností, tak musíte opustit class base a jít do skill base.
pecka123 23.9.2008 23:55  2120
xKivOk, asi to opravdu nemá cenu. S tím plánem nechat vyrůst vedlejší vlastnost nanejvýš tolik, o kolik vyrostla méně rozvinutá hlavní to taky není úplně šťastné, protože to povede k rovnoměrnější distribuci bodů do vedlejších vlastností, což taky někdy není přirozené

Celkově bych řekl, že rozdělování bodů je občas docela násilné vůči charakterníku nebo průběhu dobrodružství, ale nenapadá mě jak tenhle systém reformovat, tak se budu snažit nerýpat.
xkiv 23.9.2008 22:52  2119
Pecka123 [2117]:
1)
ale s podstatne jemnejsim rozpadem "planu postupu" (stavajici: bojovnik_typu_12: hlavni(sil+obr) maxujici obratnost a vuli+inteligenci; "oklesteny": bojovnik_typu_4: sil+obr+vol)
2)
deformace uz jsme resili (omezit rust vedlejsich vlastnosti maximalne o tolik, o kolik vyrostla pomalejsi z hlavnich) + hranicar je dost deformovany sam o sobe
narust nepodlozenych vedlejsich vlastnosti:
a) pravidla vyzaduji rust alespon dvou z nich
b) zamer je IMAO takovy, ze postava ktera se nezlepsuje i mimo svuj hlavni zaber, nema narok na postupy po urovnich (a z toho pak plyne "zjednoduseni" pravidel o zvysovani vlastnosti az na formu "1 hlavni a 1 vedlejsi").
c) kdyz bude rozdelovat rovnomerne, tak to +2 bude mit dohnane mezi 5 a 9 urovni a predehnane az na 10te (a na 21ni bude mit nutne alespon jednu vedlejsi vlastnost zvysenou o 5, coz neni zas tolik, na epicky legendarniho supermegahrdinu)
d) postavy uz proste zijou ve svete, kde se postup po urovnich neobejde bez vedlejsich nasledku ... neni mozne, aby se knihomol stal skutecnym Hrdinou (s modrou dusi - viz tusim Lehke Fantasticno), aniz by pritom nejakym zpusobem neprisel k sile nebo charisme ;-|

Pecka123 [2118]:
Nevim jestli zrovna (kompletni) presunuti zodpovednosti na PJ je spravna cesta.
pecka123 23.9.2008 22:24  2118
Ok, lze to řešit tím, že hráč nebude smět mluvit do rozdělování 1 (nebo v krajním případě i obou) bodů.
pecka123 23.9.2008 22:23  2117
xKivNo jo, ale
1) i v současném systému lze také dopočítat v závislosti na úrovni hodnoty vlastností
2) vznikají deformace
- například hraničář může mít lepší součet Sil + Obr než bojovník
- zakrslá postava (počáteční Sil 0) se po pár úrovních vyrovná na sílu nadprůměrně rostlé postavě (počáteční Sil 2) - to mě možná vadí nejvíc - že se podporují u postav i vlastnosti, pro které nakonec není v charakterníku podpora a už malá změna těchto vlastností by pro charakter postavy měla mít dost významné důsledky (jako třeba u té síly)
xkiv 23.9.2008 22:03  2116
DarkRider [2115]:
Tim chces jako naznacit, ze "dobry" hrac HnH by si v takovem systemu zamerne stavel neefektivni postavy?

Kdyz pominu pripady (at uz cele hrace, nebo jen nektere jejich postavy), kdy nekoho opravdu bavi hrat "slabsi" postavy (takova hra pak ale IMAO nebude prilis vyuzivat pravidla DrD+), tak je dost velky handicap utracet "vlastnostni" body nekde stranou, kdyz by mohly jit do hlavnich vlastnosti.

Stavajici system zvysovani vlastnosti alespon cas od casu donuti *vsechny* hrace, aby se nad tim trochu zamysleli. Taky se trochu snazi o to, aby nelezlo vetsi mnozstvi vlastnosti do extremu.

Varianta "zrusit rozdily, jedina podminka je 2/3", kterou jsem tu neomalene nadhodil, nekolik lidi se ji hned chytlo (ale ja ji zatracuju), nedela ani jedno.


A ted mi rekni, co sis myslel, ze se snazim rict.
darkrider 23.9.2008 20:47  2115
xKiv - 20.9.2008 20:09

To je sice pěkné, ale dám ti jednoduchou otázku. Jak dlouho by tě bavilo takovou hru hrát?
xkiv 22.9.2008 10:38  2112
KOUBA [2111]:
Ale zatim kazda tvoje postava (v DrD+) mela vlastnosti rozdelene na 2 hlavni a 4 vedlejsi - a musela zvedat vzdycky 1 hlavni a 1 vedlejsi - a hlavni sice taky 2krat za tri urovne, ale vedlejsi jenom 1krat za 2.
kouba 22.9.2008 07:56  2111
xKivNesouhlasím. Zatím moje každá postava byla dělána jinak
xkiv 20.9.2008 19:09  2110
DarkRider [2109]:
A v okamziku, kdy se zrusi rozdily mezi vlastnostmi a rust zustane omezeny jen pravidem 2/3, tak ty rozdily v zasade zmizi (vyberes si tri vlastnosti = povolani, a podle urovne dopocitas jak vysoko se zvedly).
darkrider 20.9.2008 18:39  2109
xKiv: "Staci mi povolani a uroven"

Tohle je taky zajímavá myšlenka, nicméně o to tu nejde. Vlastnosti mají postihnout rozdíly mezi postavami a mají vytvořit unikátní charaktery. A pokud se zdá jako nejlepší cesta pouze jedna možnost vývoje, něco je špatně. Ale osobně si myslím, že to tak zlé, jak to děláme, není.
xkiv 19.9.2008 22:34  2108
Pecka123 [2107]:
Prakticky vsechno, cos prave napsal, vidim jako argument proti zruseni rozdilu mezi hlavnimi a vedlejsimi vlastnostmi.

Kdyz necham dve nebo tri takove "hlavni" vlastnosti, ktere vsechny porostou stejnou (maximalni) rychlosti a ostatni vubec, tak vlastne nepotrebuju 6 vlastnosti. Staci mi povolani a uroven.
pecka123 19.9.2008 17:29  2107
xKivjo, k původnímu tématu - nevidím důvod, proč by např. inteligence měla být dobrou investicí pro všechny postavy. Myslím, že některá povolání některé vlastnosti nevyužijí, je to přirozené a nemá cenu to násilně měnit - koneckonců, proto si je lidé přece mnohdy vybírají, aby využili své přednosti....není proto důvod hledat pro každé povolání využití pro všechny vlastnosti.

Pokud jde o riziko munchkinismu - v současnosti to zpravidla funguje systémem maxování 2 hlavních a 2 vedlejších vlastností, zbylé 2 jsou sprostě ignorovány. U některých postav to působí dojmem 4 hlavních vlastností.

Navíc rozvíjení vedlejší vlastnosti vychází z toho, že postava dělala něco, co nesedí jejímu povolání...ale co u specializované družiny? Co s bojovníkem, za kterého ruční práce udělá zloděj, plánování theurg a vyjednávání kněz? Zvyšovat vůli? Dobrá, ale proč, když neutrpěl vážnější zranění, ani nemusel jinak překonávat bolest únavu atp.?

Nemyslím, že by mělo cenu hledat v systému symetrii za každou cenu, ačkoliv tam není...
xkiv 19.9.2008 15:02  2106
nelde [2104]:
2) Ja jsem spis smeroval na to, ze to (z hlediska DrD+) muze byt zahrnute v nejake schopnosti, bez toho aby hrac mel vubec nejake tuseni ze jeho bojovnik "neco vymysli"
3) A? To mi na "dolezl jsem az na vrchol Snezky a vys uz to neslo" muzes uplne ve stejnem duchu odpovedet "ale slo, kdyby ses presunul na .. Mt. Everest/jinou vyssi horu".
5a) Ono se to u tech ostatnich nejspis spatne demonstruje proto, ze to u nich plati podstatne min (nebo dokonce vubec)
5b) kazdy bojovnik *muze* mit jeden/dva stupne Sermire a tyhle schopnosti vyuzivat (a pritom nebyt (primarne) sermir)
5c) Navíc šerm je typický pro boj dvou bojovníků, na nebojovníka to nemá cenu zkoušet, tam je to o něčem jiném.
Tenhle rozdil pravidla DrD+ jaksi neznaji. Nebo ho maji naopak (kdy ma v soubojich DrD+ smysl pouzivat finty?)


Ne, to byly finty a bojové praktiky, které byly oškatulkované jako neúčinné a nedokonalé.

A hned jak je nekdo vymyslel, nebo byly mezitim jeste vylepsovane, dokud se nezjistilo, ze proste *nejdou* vylepsit do podoby, ktera by nebyla neucinna a nedokonala?


Na místě vymyslel, co bude vhodného.

Opravdu? Nebo tim myslis ze jenom *vybral* (z toho co uz znal)?


Prostě podle potřeby může být teoreticky neoptimální finta to nejvhodnější řešení. Varianta optimální finty je něco podobného.

Meh, nezavadej prosim do argumantace termin "optimalni" aniz bys zaroven urcil *druh* optimality, kterou mas na mysli.
I ja na tom mam asi trochu vinu, takze:
"finta dovedena k dokonalost" = jakykoli pokus ji drobne vylepsit by vedl k necemu, co uz neni striktne lepsi.
(To znamena, ze by se budto v necem zhorsila, nebo v nicem nezlepsila, nebo uz by nebyla vubec srovnatelna).
[muze se dat zlepsit "poradne" za cenu toho, ze uz to vlastne bude uplne jina finta]


Tedy i kdyby stokrát platilo, že všechno již bylo objeveno, tak neplatí, že každý zná všechno.

A? To prece neznamena, ze dokaze sam *vymyslet* neco, co si zasluhuje nazev "finta".

Pokud se ale dohodneme na tom, ze tyhle finty jsou ve skutecnosti neco, co ja bych (bez dalsiho pojmenovani) proste zahrnul uz do obecnych bojovych dovednosti (ne neco co se musi ucit, ale spis dostatecna zkusenost aby si postava vsimla, ze muze ziskat vyhodu i nejakym jinym zpusobem, nez ktery uz ma nadrilovany), tak se muzeme zacit bavit o tom, jaky vliv na to ma mit Inteligence postavy.

A pak se vratit k puvodnimu predmetu - jestli je to dost, aby byla Inteligence dobra investice pro vsechny postavy (stejne dobra jako ostatni vlastnosti).
profa 19.9.2008 14:41  2105
nelde [2104]: Jenže to, že každý nezná všechno, je vyjádřeno tím, že to je v příručce, ale bojovník je neumí.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt