jako dítě jsem dělení podle prospěchu nezažila, rozdělili nás v první třídě rovnoměrně do 4 tříd, po roce z nás udělali třídy tři .. ono taky těžko nějak třídit prvňáky, když nevíš jak na tom budou
nepovažuju třídění podle prospěchu za šťastné .. jak tu bylo řečeno, může být nadané dítě a může být silný dys- .. prospěch pak nemusí být nejlepší a přesto potřebuje být rozvíjen
navíc .. v chování nadaných dětí se vyskytují i mnohé další znaky, které mohou způsobit, že prospěch nebude nadání odpovídat - ať už je to zaměření na určitou oblast (nadání v určité oblasti), nebo třeba otrávenost z toho, že musí dělat i to, co ho nebaví, nebo obava z neúspěchu, takže radši neřeknu nic než abych udělal chybu
takže ne .. dělit děti na základkách podle prospěchu .. ne
taky rozšíření osmiletých gymnázií nepovažuji za příliš šťastné .. jednak si myslím, že je jich moc (zejméne vve velkých městech), jednak si myslím, že je brzo po páté třídě rozhodovat se .. většinou jde o ambice rodičů a ne dítěte
ovšem zachování stávající podoby speciálního školství říkám ANO, protože to spektrum poruch a různých znevýhodnění a postižení, které mohou nastat, je tak široké, že nelze mít v každé základní škole odborníky na všechno (a to říkám i za situace, že máme ve škole poruchy učení, poruchy chování, lehká mozková postižení, autisty, tělesná postižení .. v podstatě každé čtvrté dítě v naší škole je na doporučení PPP integrováno .. a dřina je to neskutečná .. zlatá dys-) |