Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
foxka Foxka Everybody hurts...sometimes. 27.4.2013 10:49  21269
ŠkolyZajímavé téma, přinutilo mě hodně přemýšlet a vracet se.
Mně dala základka hlavně jazyky (angličtina od třetí, ruština od páté a němčina od sedmé, hlavně ty první 2 na slušné úrovni, ze které jsem čerpala ještě na vysokých) a základy fyziky a chemie - ten rok, co jsme je měli na střední, byl jen opakováním. Ze zeměpisu a biologie si myslím nepamatuju vůbec nic, z matiky jen "kupecké počty" - a neposunula jsem se v ní ani na střední, kde jsme ji měli 2 roky. Střední (zdravotka, obor dětská sestra) mi kromě poznání, že se nehodím pro práci v nemocnici, dala spoustu vědomostí o zdravém těle i nemocech a léčení, které se mi hodí dodnes, i když ne profesně, základy psaní všemi 10 (nepovinný předmět psaní na stroji v třeťáku, na který jsme musely povinně chodit všechny), základy hraní na zobcovou flétnu (stejně povinný nepovinný předmět), a díky zapálenému češtináři a úžasnému třídnímu, který nás měl na ty 2 roky dějepisu, které tam byly, další 2 roky na psychologii a ve čtvrťáku na občanku (to se brala filozofie), taky celkem slušný všeobecný rozhled. Co z toho uplatňuju v současné profesi, to nedokážu vyjádřit čísly, je to jen takové "vědomí", které mám.
S VŠ je to podobné - učili jsme se pokaždé spoustu věcí, které přímo neuplatňuju, ale mám to jako základ, o který se můžu opřít. A samozřejmě nějaké praktické a přímo uplatnitelné věci taky, i když asi jako každý jsem toho po nástupu do práce musela spoustu lapat od kolegů.
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 27.4.2013 09:38 - Klub Vánoce (14:49) 21268
Mirdule [21267]: No vidíš, u nás to bylo jen o level posunuté. Na všech školách, kde jsem měla známé, se učili psát rovnou na počítačích, kdežto u nás jsme celé 4 roky jeli na psacích strojích (ale tak sofistikovaných, že válec se vracel sám :))
mirdule Mirdule Dneska by to šlo! 27.4.2013 08:47  21267
Tessien [21233]: tak nějak ;) Néé, kupodivu první test dala za tři :)

Anka [21255]: Jo, tohle Verča taky dokonale ovládá.

My na střední měli administrativu prodeje, což bylo psaní na stroji a protože škola neměla psací stroje, tak jsme při vyučování seděli a "učili" se psát na kartonové klávesnici, kterou jsme si museli vytvořit. Ano, za školu nás chodilo dost.
operator304 27.4.2013 08:22  21266
LOL :D
opas 27.4.2013 07:34  21265
mne dala stredni skola moji zenu (to jsem tam teda ucil) a ona myslim taky nelituje :-D
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 27.4.2013 06:11  21264
Ale autíčka jim jezdila http://zsstraz.cz/index.php?a=1604 :)
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 26.4.2013 21:45 - Klub Vánoce (14:49) 21263
To mi připomíná dnešní cestu vlakem domů. Ve stejném vagónu seděla skupina dětí cca 1. třída. V uličce stál pán středního věku, který mi vzhledem i oblečením připomínal nějakého manažera. Celou cestu jim vykládal historky o Karlu IV., ale takovým způsobem, že jsem litovala, že sedím tak daleko od nich a blíž není místo. Původně jsem si chtěla číst, ale nakonec jsem poslouchala o Blance z Valois, o tom, jaké měl dětství s Janem Lucemburských, magičnosti čísel 1, 3, 5, 7, 9, 7, 5, 3, 1 v souvislosti se stavbou Karlova mostu, o čemž jsem neměla ani tušení (historku o číslech zakončil slovy: Tak děti, dříve se tomu říkalo magie, ale my už dnes víme, že to je co? ... a holčička řekla: "Zázrak." Pán ji opravil: "Ne, je to prostě matematika."
Ten chlapík byl boží, vyprávěl to velmi srozumitelně, přizpůsobil to dětskému mozku, pokládal dětem v průběhu různé otázky.

Historka o Blance z Valois a slavících se mi moc líbila, podal ji výborně, ale trochu ve mě hlodala pochybnost. Teď jsem si ověřila, že to bylo trochu jinak a na jiném hradu, ale tak co. Ty děti si detaily stejně nezapamatují, důležité je, že to neinfantilní a zábavné povídání fungovalo, děti ho žraly, ve vlaku nebyl bordel, učitelky byly klidné a děti mají nadstavbu k tomu, že se byly v Praze podívat na Karlův most.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 26.4.2013 21:20  21262
naše Jarka debrujárka je lepší než Wronski

dnes teda byla nešťastná, že jim nelítaly octové raketky
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 26.4.2013 21:16 - Klub Vánoce (14:49) 21261
klupi [21260]: Teď už je pozdě, už se na tom snaží pracovat Wronski. Každou chvíli mi něco vysvětluje slovy: "Vždyť je to jen obyčejná fyzika!" Pak mi tu obyčejnou fyziku začne vysvětlovat. Snažím se u toho mít aspoň přítomný výraz. Většinou totiž ztratím nit už ve druhé větě.
klupi klupi velké a ještě větší - štěstíčko 26.4.2013 21:09  21260
Anka [21259]: přijeď na fyziku k nám :)
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 26.4.2013 21:03 - Klub Vánoce (14:49) 21259
Co mi ze ZŠ a SŠ opravdu chybí, to je PRAKTICKÁ fyzika a chemie. Vše jsme se učili v pro mě příliš abstraktní teoretické rovině, kterou jsem si v praxi představit neuměla a pokusy s liščím ocasem a ebonitovou tyčí se v běžném životě moc neuplatní. Raději bych si tyto dva předměty vysvětlovala na příkladech ze života, myslím, že chemie a fyziky se v běžné domácnosti a v okolí najde dost.
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 26.4.2013 20:51 - Klub Vánoce (14:49) 21258
Aiwai [21257]: Na základce jsem do počítačového kroužku začala chodit hned, jak ho otevřeli. Otec pravil, že za to jednou budu vděčná. Stejně tak mi podstrkoval počítač doma. Je pravda, že když jsem přišla na střední, byla jsem ve třídě jedna z mála, kdo to uměl nejen pustit, ale i používat word a v základu excel, znal složky, soubory a uměl je používat.

V tom počítačovém kroužku na ZŠ to ale byly ještě dost dřevní doby. Byly jsme dva na jeden počítač, učili jsme se s DOSem a s T602. na konci hodiny jsme směli hrát Historika. Jenže i na střední jsme se prvního půl roku do windows skoro nedostali, pořád po nás chtěli psát cesty a to jsem si z té základky naštěstí pamatovala.
aiwai Aiwai alea acta es 26.4.2013 20:37  21257
U nas na zakladce bylo psani na stroji volitelny predmet. Ja vybrala pocitace a nelituju toho. Poznala sem zaklady jeste na dosu a spoustu prikazu pouzivam doted.
A od te doby co mam maly notas zvladam i to psani temer vsema prsty.Mam pocit ze pisu jen deviti.Jen jeste nedavam hacky a carky:-D
sirin Sirin Otroky prodávat v celku - NEPORCOVAT!!! 26.4.2013 20:06  21256
Anka já se chvilku učila sama a i to mi dost pomohlo, ale pod prsty si koukám pořád.
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 26.4.2013 19:59 - Klub Vánoce (14:49) 21255
Sirin [21254]: Spousta lidí mi říká, že je to zbytečné, že pomocí čtyř prtů píšou hodně rychle. Ale pak každého strašně znervózním tím, že mu koukám do očí, poslouchám ho a u toho píšu mail :) Jeden kolega mi vysloveně zakazuje to dělat, protože ho hrozně rozčiluje, že to neumí.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt