Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Výchova dětí [ŽP: 12 týdnů] (kategorie Partnerství) moderuje Mondy.
Archiv
Všechny vás tu vítáme a přejem dobrou pohodu k diskusi!

Linky:

Karin a Karinčata
meg..i a její dvě cácorky
Ka dodala Matýska...
...a Log Maruščin web :o))
Alnagonova Žofi
Theophillina Andulka - sluníčko
Andulka - new a celý komplet sluníček new! :o))
Bouchiho Péťa a Péťa2
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 22:46  21295
PercyNechápu, proč by nešlo ruku v ruce nastudovat obojí zároveň
Protože tomu můžeš věnovat jen omezené množství času a musíš si stanovit priority.
percy_ Percy_ 28.4.2013 22:40  21294
selit"Nicméně,tahle kritika vzdělávání v jazycích je obecná,trvala od základky po vysokou školu.Podle toho,co se osvědčilo mě,by se člověk zpočátku měl naučit zcela základní gramatiku,přítomný,minulý a budoucí čas,jednotné a množné číslo,podmíněný způsob,prostě úplný gramatický základ.Pak by mělo následovat dlouhé období doplňování slovní zásoby,povinné četby,konverzace a teprve pak,zřejmě co by volitelný předmět v druhé polovině střední školy,pokročilá gramatika."


S tím si dovolím nesouhlasit. Resp. ano, slabá slovní zásoba je určitě problém, ale nechat někoho používat léta tu nejjednodušší formu gramatiky a pak ho přeučovat je imo nesmysl. Nechápu, proč by nešlo ruku v ruce nastudovat obojí zároveň. Zrovna anglická gramatika není zas až tak složitá. Největší problém je imo v samotných učitelích a jejich přístupu k výuce. Poznal jsem hodně učitelů angličtiny a pouze jeden u mě s odstupem obstál. Jednak proto, že kladl důraz na výslovnost, jejíž úroveň je u nás mezi učiteli katastrofální a druhak proto, že pochopil, že nejrychlejší a nejsnazší cesta k naučení jazyka je jeho aktivní a kreativní používání, ke kterému nás často "nutil". Je docela ostuda, že jsem na takového člověka natrefil až po maturitě v rámci ročního čekání na další přijímačky na VŠ a na gymplu by mu nikdo nesahal ani po kotníky. Takže pro mě to není o tom, na co se víc soustředit, ale spíš o tom najít nejefektivnější způsob vstřebávání informací=jejich používání v praxi.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 22:36  21293
Děti dosud nebyly tázány,ještě tam ani nebyly.Ale otázka je,jestli se jich vůbec ptát,protože by to taky mohlo dopadnout,že by starší chtěl a mladší ne.jakékoliv rozhodnutí by pak obrečely obě stany.
Tak se spíš kloním k myšlence jim rozhodnutí oznámit.
shelle Shelle - Good Service 28.4.2013 22:11  21292
A co chteji deti? Kluci kamaradky si v tomhle veku rekli, ze chteji k sobe. Byli zvlast.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 21:52  21291
DotazBudeme se záhy stěhovat do bytu 4+1.Je lepší nechat děti ve věku 4 a 6 let v jednom pokoji,nebo už každého do vlastního pokoje?
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 21:46  21290
ApoLenkaMohu tě uklidnit,zas tak strašné to nebylo.Zrovna minulý týden jsem-vcelku s úspěchem-v práci tlumočil z němčiny do angličtiny a docela jsem byl spokojen,že po deseti letech,co jsem tu němčinu téměř nepoužíval,jsem to docela dal.

Nicméně,tahle kritika vzdělávání v jazycích je obecná,trvala od základky po vysokou školu.Podle toho,co se osvědčilo mě,by se člověk zpočátku měl naučit zcela základní gramatiku,přítomný,minulý a budoucí čas,jednotné a množné číslo,podmíněný způsob,prostě úplný gramatický základ.Pak by mělo následovat dlouhé období doplňování slovní zásoby,povinné četby,konverzace a teprve pak,zřejmě co by volitelný předmět v druhé polovině střední školy,pokročilá gramatika.

Mám neskromně za to,že vím,o čem mluvím:Jednak jsem strávil rok na VŠ v Německu,pracuji v anglicky mluvící firmě,strávil jsem na služebních cestách po Anglii a Německu souhrně skoro dva roky.A opravdu si myslím,že vím,jestli mne víc brzdila v rozletu nedostatečná slovní zásoba,nebo (ne)znalosti gramatiky.

anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 28.4.2013 15:51  21289
ziggy [21288]: Lukešová určitě ne, ale už si to jméno nepamatuju přesně (Kosařová nebo tak něco). O hodině vyžadovala naprosté ticho, jakýkoliv hluk brala jako provokaci. Třeba vešla do třídy a první, co řekla, bylo: "Kdo promluví, má zvláštní úkol! A třeba i tři!" Pořád nám opakovala, že před námi učila řeznický učně a ti byli mnohem lepší a chytřejší. Jen by mě zajímalo, na kterém učňáku se učí francouzština.
ziggy 28.4.2013 14:12  21288
Anka: hele, nejmenovala se Lukešová? ta francouzštinářka ..to zní jako ona ! :-))
kvitko kvitko Co mi vypadne - z ruky:-) 28.4.2013 12:50  21287
z psaní na stroji jsem skoro propadala:-) ale to je asi nakonec jediný, co se mi ze školy hodí i s tou obch. korespondencí. Neumím psát akorát čísla a různý ostatní znamínka. Psali jsme nejdřív na mechanických Consulech, potom na elektronických strojích. Kde jsou ty časy:-)
A jazyky taky naprd. Vůbec mě nechytly, takže dodnes umím velký kulový.
anka Anka Když je někde něco dobrého k sežrání, - tak je rouhání to nesežrat. 28.4.2013 09:43  21286
Nejhorší byla naše francouzštinářka, které se spolužačka před dovolenou ve Francii zeptala, jak se cosi řekne, co by se jí tam mohlo hodit, a učitelka jí na to řekla: "Proboha, xxxová, hlavně tam nemluvte, vždyť to neumíte!"
apolenka ApoLenka 28.4.2013 06:04  21285
Vzhledem k tomu, jak jsi tu kdysi obhajoval vaši školu, která vám nadaným umožnila se vzdělávat více a lépe, je tohle tvé prohlášení docela dost smutné...

Ono jinak obecně s jazyky je problém, že je člověk dře v českém prostředí, myslí si, jak už není pokročilý a potom ten šok, kdy nerozumí rodilým mluvčím základní věty!:-)) To taky znám, i když já se učila třeba němčinu na ZŠ asi od čtvrté třídy (v rámci kroužku) a v sedmé třídě na dovolené s rodiči jsem byla schopna základních konverzací v obchodě, na ulici...apod. Ale je fakt, že pro němčinu jsem vždycky měla víc citu, než třeba pro angličtinu.
selit selit Jen jedno jest jisté - post coitum omne animal triste! 28.4.2013 00:45  21282
anka Co mi střední škola fakt nedala, jsou jazyky, které tam byly na téměř nulové úrovni, ačkoliv jsme měli dokonce tři.
Treba ja jsem stravil studiem jazyku od zakladky az do vejsky strasne casu.Vysledek jsem pochopil prvni den,kdyz jsem vyjel do Nemecka a v mistnim papirnictvi(takovy stary obchod s prepazkou) jsem na prvni pokus neuspel,kdyz jsem si chtel koupit obalku.Proste jsem na gymplu stravil 4roky ucenim se zcela okrajoveho bizarniho gramatickeho jevu plusquam perfekta(nebo jak se to spravne jmenuje),ale jak se rekne obalka,to jsem nevedel.

Cela logika meho vzdelavani v jazycich byla "maximum gramatiky a minimum slovni zasoby" Opravdovou katastrofou meho 13 leteho vzdelavani v nemcine bylo,ze zadny ucitel za tu dobu po me nevyzadoval,abych v tomhle jazyku si precetl knihu-coz by mi dalo vice,nez cela jejich gramatika dohromady,jak jsem si pozdeji overil,kdyz jsem se kvuli praci byl nucen domluvit anglicky.
shelle Shelle - Good Service 27.4.2013 21:47  21281
Jazykove zkousky teda zminuji.
shelle Shelle - Good Service 27.4.2013 21:47  21280
Tak Skolska v Praze tvrdi, ze platnost neomezena.
ziggy 27.4.2013 19:08  21279
Tessien: uplná blbost to neni (ted jsem našla větu: "Pokud se týká zkoušek TOEFL, doba platnosti jsou dva roky" na stránkách mfcr.cz). Tenkrát nám to někdo myslim vysvětloval tak, že tyhlety dovednostní zkoušky je potřeba obnovovat, protože to že jsem uměla například těsnopis před deseti lety neznamená, že ho budu umět ještě deset let potom, co jsem na to už ani nesáhla - to samý psaní hmatovkou a to samý nějakej jazyk.. prostě že to člověk zapomene, tak aby se neoháněl nějakým papírem a přitom nic neuměl; stát tu zkoušku a tvoji dovednost v podstatě garantuje.
ale řikám, nikde to písemně nemám a taky jsme tenkrát dost hulili :-D

[ 2550 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt