Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub Achtung panzer! [ŽP: 6 týdnů] (kategorie Hry) moderují Šéf Lopuchu, Hartmann, stanny.
Archiv

Tento klub si nečiní nároky na přesný návod na hru Panzer general a její odnože. Má však sloužit zájemcům o tuto hru, nováčkům v soutěžích v Panzer generálovi a jako zdroj pro vytvoření FAQ (často kladených otázek) pro stránky věnující se této nesmrtelné hře.

Studují polní příručku pro generály PGI...

Pro větší přehlednost uložených informací bude moderátor mazat OT, co je OT rozhoduje ON... :o)

Občas zde dojde k diskusi nad nejasnými problémy. Pokud budu diskusi považovat za uzavřenou, tak si dovolím jednotlivé diskusní příspěvky smazat a napsat příspěvek shrnující. Myslím, že to k přehlednosti přispěje.

TABULKA bitev kampaně 6.2 - 10.5.2005

STROM původní kampaně

STROM kampaně 6.2

PG manuál

Problematika nových HEXů

  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 3.12.2012 00:33  2150
777 [2148]: A dať rieku mimo mesto nie je riešenie - rozhodně lepší než řeku přerušit městem.
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 3.12.2012 00:32  2149
mjm169 [2138]: To se dá použít už teď a stojí to za hovno. V mapách co jsem dělal jsem jednohexová jezera nebo přehrady potřeboval nesčíslněkrát. Použít se daly akorát 4hexové zpotvořeniny, které se nechovaly jako vodní plocha, nebo ještě více hexové nádrže, které už ale zabíraly moc prostoru.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 3.12.2012 00:30  2148
"Řeka přerušená městem je podle mého názoru vrchol prasárny "
Teraz to ale inak urobiť nejde. A dať rieku mimo mesto nie je riešenie
stanny stanny - Wroc³awský démon - Pacific Panzer General creator 3.12.2012 00:25  2147
Ad Jednohexový ostrov - tvorbu malých ostrovů hodně řeší hexy, které jsme nově udělali (lze ostrůvky dělat blízko sebe, protože jeden hex má víc elementů protilehle). Ne, neřeší.
Ad Na jednohexový ostrov je tu jedno velké proti - odeznívání pobřeží. Tohle je argument. Přesto si myslím že při troše dobré vůle by to vyřešit šlo.

Ale udělejte si to jak chcete, mně je to vlastně v podstatě jedno.

Řeka přerušená městem je podle mého názoru vrchol prasárny, btw. Ve "svých" mapách bych to nikdy nepoužil, protože bych se musel hanbou propadnout. (teď doufám že to někde nemám a nebudu za pitomce :-) )

Řeka skrz město je podle mne třeba. Terén by byl město, samozřejmě.

V Pzgmaped nelze nastavit na les cestu, čím se problém cesta v lese asi řeší.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2012 23:56  2146
777
Vím, ale mě se tedy víc líbí řeka přerušená městem, kde je samotný hex města bezpochyb terén město než hex s řekou názorově kolidujícím terénem.
Připadlo mi vždycky normální, že mizí v zástavbě a pak se zase vynoří - letadla bys to viděl podobně.
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 2.12.2012 23:51  2145
Hart.Obmedzenie v boji u rieky v meste nehrá momentálne úlohu nako¾ko pri terajšich možnostiach je rieka prerušená mestom = chovanie jednotiek ako v meste. Na mape to ale nevyzerá dobre keď je rieka prerušená. V tomto prípade ide čisto o graficku úpravu. Rozde¾ovať mesto riekou momentálne zabere 3 hexy pričom už to nevyzerá ako jedno mesto.
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 23:47  2144
Jen poznámku závěrem (pro dnešek;): že je něco možné nemusí zákonitě znamenat, že se to má a musí udělat. Ano, přiznávám, že mít hex či několik na vše možné by bylo super (a v počátku jsem si s tím dost pohrával), ale taky se na to dívám z druhé strany tvůrce (což bys mohl pochopit), že přehrabování se v kvantech hexů je uživatelsky pěkně naprd...

Ad hory... ze současných nejsem 2x na větvi a i mám v hlavě návrh unifikovatelných hor, ale taky asi tušíš, že to není žádná prča...
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 2.12.2012 23:42  2143
2138V prípade malomierkovej mapy budú novo pootáčané pobrežia dostačujúce na vytvorenie jazera aj keď nájde sa dostatok možností pre použitie jednohexového jazera. U ve¾kej mierky ako napr. v Barbar. je potreba jednohexov viac než žiadúca. Je rozdiel dať na mapu jeden hex alelebo 4 a pritom znázorniť to isté a navyše oboje tvarovo nesprávne.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2012 23:41  2142
777Mě ani tak nejde o omezení pohybu, ale o chování v boji. Přes most taky můžeš jezdit bez omezení, ale stále je to terén řeka, ve které jsi zranitelný.
Cesta v lese... hm tak to bude na studii
Křižovatka. Vím aniž bys to řekl, nisméně ne, považuji to za zbytečné koncepční vybočení.
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 23:40  2141
777Adresace byla omezena... Díky čemu? Snad pro ten báječný příspěvek o "šikovných tvůrcích"

Město + řeka, les + řeka - řekl jsem , že je to věcí diskuze... Mimoto jsem oponoval Hartovi a jsem v tomto s tebou za jedno, že město + řeka ano - ale jen křižmo, tj. 3 varianty...

Křižovatka x a + možná, ale nějaké "y" varianty... Nejsem pro, stejně jako mám dost nechuť k jednohexokám
777 777 PG SEAL, PG***** (Z) 2.12.2012 23:34  2140
mjm169
Neviem prečo to adresuješ práve mne ? Pokračujem len v nastavenej linke. Mimochodom okrem momentálneho "maloměřítkového" zamerania na Ardeny mám za sebov mapy Timoru v pacifiku, kompletnej časti európskeho ruska , nieko¾ko máp španielska, rakúska, nemecka , holandska, slovenska a maďarska.

Hart. rieka v meste sa nemusí a ani nemôže správať ako rieka nako¾ko v každom meste je X mostov , naopak cez 80 % miest nejaká rieka tečie takže tento hex a jeho varianty sú myslím OK.
Cesta v lese - momentálne sa to nastaviť nedá.
Križovatka - rozhodne áno ! Napríklad u celkom bežnej križovatky v tvare + by stačil jediný hex, navyše v editore je možnosť rozvetvenia cesty v jednom hexe priamo robená na túto variantu. Teraz potrebujem na vytvorenie takej to križovatky 5 hexov, pričom to ako + nevyzerá ani náhodou, nehovoriac o tej pavučine nastavenia ciest v editore.
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 23:11  2138
Ad zbytečné pobřežíOno pobřeží se dá taky použít na tvorbu jezer... Pokud si dobře pamatuji, tak v tvé Barbarosse bylo díky tomuto nedostatku Čudské jezero pěkně doprasené a sám sis na to ztěžoval:)
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2012 22:56  2137
Je nás tu pět a půl a ještě se vzájemně pozabíjíme :)
mjm169 mjm169 Qui desiderat pacem, praeparet bellum 2.12.2012 22:52  2136
777Nemám nic proti řece v lese či městě nebo snad novému typu města.... Celé to tu je jen a jen proto, aby jste se vyjádřili a proběhla o tom obecná diskuze. Ale "vaší" řečí... KURVA, DO PIČE... mám se nechat jebat za to, že tvůrci na to srali a já se snažím to v rámci příjemného uživatelského prostředí rozšířit... (?!) Bych se mohl na to s Hartem vykašlat a jen natočit a doplnit nějakých 20-30 hexů, co tvůrci naznačili a vynechali (nebo vlastně nedělat NIC!!!!) DO PRDELE, se tu snažím o slušnou diskuzi a vaše názory... Místo toho uraženost a ješitnost... Mám-li jít do extrémů, tak fakt dělám i podělané bažiny v lese (a netvrď mi, že to má do Evropy daleko!!!) Zkusme nebýt úzkoprsí - a vulgární, urážlivý - a odtrhněme se od našich specifických "maloměřítkových" požadavků (viz Ardeny že?) Rád bych, aby se vytvořil univerzální a stále v duchu PG použitelný nový komplet hexů. Proto diskutujme a NAVRHUJME, PŘIPOMÍNKUJME. Děkuji.
hartmann Hartmann Černý ďábel Ukrajiny - Panzer General developer 2.12.2012 22:52  2135
Nové hexyCo se týče přidávání množství variant nových hexů, jo, je jasné, že možností je nekonečně mnoho. Ale jsme už nějaký ten pátek na PG zvyklí a právě pro to, jaký je ho máme rádi, takže základní požadavek je vždy, aby se nevynočovalo s klasické PG koncepce. V zásadě nám vždy chyběly především hexy, které už v PG byly, ale chyběly např. ve správném natočení. Rozhodně nechceme přeplácat výběr hexů, které by PG už jen připomínaly.

1) Města - jo, klidně udělat varianty, natočit a zvariabilovat stávající hex s cestou. Stejně tak klidně udělat další varianty lesů. (aby lépe navazovaly větší celky)
2) křižovatky a soutoky rozhodně ne. Mimo to, co psal mjm: X, Y - to už zavání PG2. A u řek je to nesmysl, protože bys na jednom hexu měl víc řek a název hexu je jen jeden
3) Pramen řeky v lese, doplňování zeleně, řeka přes město - rozhodně ne. Zbytečnost, ale i nelogičnost. Jde o střet dvou terénů, ale nastavit lze jen jeden a byl by opět názorový střet, který z těch dvou to má být (a oba by měli svou pravdu). Když to bude řeka, nemůže to být obsaditelný bod, když město, vůbec se neprojeví existence řeky. To samé les-řeka. Proto má každý terén svou definici, aby měl každý svůj hex. Takže důsledne oddělovat, neslučovat.
4) Cesta lesem - imho tady váhám 50 / 50, rozhodně nemám sílu něco prosazovat, dávám jen názor. Definice terénu a cesty jsou dvě nezávislé informace, narozdíl od řeka-les, které se vzájmně vylučují. Nejsem si teď zapměti jist, zda se v editorech dá na les cesta nastavit a jak se to chová. Teoreticky terém les, čili bojovalo by se v lese, ale + pohybový bonus od definice cesty .. no, je to k zamyšlení. Vzpomněl jsem si na Kokodu :)
5) Nakreslit nové hory, které by ladily s původními není IMHO v moci vůbec nikoho.
6) Jednohexové jezero - nezvyk, ale může být, včetně variant s ústím. Jednohexový ostrov - tvorbu malých ostrovů hodně řeší hexy, které jsme nově udělali (lze ostrůvky dělat blízko sebe, protože jeden hex má víc elementů protilehle). Na jednohexový ostrov je tu jedno velké proti - odeznívání pobřeží. Když uděláme jednohexový velký ostrov, nevejde se tam gradient modrých barev, takže bude působit "osekaně" s kratším odezněním pobřeží než ostatní. Udělat hexový mimiostrůvek by šlo, ale na něj se zase nevejde pozemní jednotka (všude by z něj vylézala) a aby se choval jako oceán jako stávající miniostrůvky, to by zas na jeho střed mohla vjet loď. Ale pokud chceme jednohexový ostrov, tak přece není problém udělat jeden hex pevniny a břehy okolo, okolo stejně musí být jeden hex moře a pokud má být hned na dalším hexu pevnina, tak není problém mezi nimi vložit hex s protilehlými elementy.

[ 519 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt