Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Theurg [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata Theurg edice A (po textové stránce zřejmě úplná)


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
layath 20.11.2007 18:00  2176
xKiv, Dajen (odpůrce) a ProfaNepřeháněj, zamyslel ses nad mym návrhem? Hele, to by ti klidně umožnilo dělat zbroje, jen by ses nemohl pohybovat rychleji, než je rychlost Pohybu, toť vše. Navíc, takový Poutač by na šíp přidělat nešel, tak rychlej mod. Pohyb se dá stěží vyrobit :)
Takže navrhuju, abyste si opravdu přečetli můj návrh 2166 a řekli mi, co vy na to...
xkiv 20.11.2007 15:59  2175
1) IMO pro kouzla je to daleko jednodussi, nez nejake dohledavani upravy smeru pohybu
2) a jak teda vysvetlis, ze carodej to umi uz od prvni urovne?
Nemyslim si, ze by carodej mel kouzlama umet neco, co theurg ve finale neumi vubec.
Theurgovi muze trvat (i podstatne) dyl, nez se na to nalezite pripravi (jak teoreticky (uroven/dovednosti), tak prakticky (pri seslani)), ale ta moznost by mu nemela chybet. Uz jenom proto, ze tomu vic *rozumi*.
3) koneckoncu, theurg uz *ma* pripojovani astralnich velicin k materialnim vecem ... rika tomu zaklinani demonu
dajen 20.11.2007 15:18  2174
xKiv [2171],Davec [2173]: A tohle je ono. Proto se mi to od začátku nelíbilo. Prostě připoutat efekt kouzla k pohyblivému bodu bez ohledu na rychlost pohybu takového bodu je IMHO moc silné.
davec 20.11.2007 15:00  2173
xKivMůj původní Poutač fungoval normálně na dotyk (nebo transpozice), ale Gran s Dajenem měli problém s tím, že by se dala formule přidělat třeba k šípu (s explozivním ohněm mňamka) a chtěli tam zakomponovat ještě parametr rychlost, aby to nebylo moc silné. Podle mě tím však Poutač ztrácí smysl, bude to jen Pohyb s pevně určeným cílem...
profa 20.11.2007 14:58  2172
Myslim si, ze opravdu lepsi bude jenom "dotykovy" Poutac. Je to v zasade odpovidajici systemu.
xkiv 20.11.2007 14:47  2171
Pokud vim, tak na zacatku to vypadalo tak, ze Poutac fungoval tak nejak "na dohled".
dajen 20.11.2007 14:38  2170
xKiv [2169]: A nevypadalo to takhle na začátku? Když to bylo moc silné? :-)
xkiv 20.11.2007 14:33  2169
Tak to uz snad jenom prepracovat to na *jenom* dotykovy poutac ...
tj. zadne predavani vazby, theurg musi pred Poutac naskladat dalsi modifikatory (a sam se dotknout na spravnem miste) tak, aby se epicentrum "chytlo" na zamyslenem cili ... transpozici, pohybem, cekanim na pruchod - to uz je jedno.
Dulezity parametr pak bude jenom maximalni doba pusobeni (od seslani).
dajen 20.11.2007 14:26  2168
xKiv [2167]: No to je sice ušlechtilé, ale dokud si nevyřešíš problém se sesíláním dotykem x na dálku, tak to přináší víc škody než užitku.
xkiv 20.11.2007 14:06  2167
Ne, ja chci Poutac predevsim udelat tak, aby s nim sla vyrobit z Bariery magicka zbroj, ktera psotavu neopusti ani pri teleportaci a podobnych vylomeninach.
layath 20.11.2007 13:46  2166
Dajen and xKivTo Dajen: Souhlas, já bych to viděl spíš jako Rys Pohybu - za určitou Náročnost bys získal možnost "připoutat" seslané epicentrum k cíli - Poutač by jen usměrňoval Pohyb epicentra, průběžně, předem zadanou rychlostí. Theurg by pak musel udělat neskutečně rychlé (nebo dlouho trvající) kouzlo, aby tvá ohnivá koule přeletěla půl kontinentu :)

To xKiv: Celkově se mi to ale stále zdá divné - ovládaný Pohyb? To je divné, navrhuju proto úpravu pravidel:
Pokud použijeme Démona Pohybu, pak je podle pravidel průběžné posouvání epicentrem možné jen při Plném soustředění theurga. Což je dost špatný, protože pak by tenhle přesun theurga vyřadil a on by nemohl seílat další formule. Tvůj modifikátor Poutač by proto věc podle mého mohl řešit takto: Pro průběžné posouvání epicentra Pohybu/Poutače by theurg musel mít Plné soustředění, zatímco pro posouvání epicentra pomocí Démona Pohybu by mu stačilo Volné soustředění. Démon se pak stane výhodnějším pro hejbání fomulema, zatímco Poutač nebude IMBA :)
dekorius 19.11.2007 16:13  2165
Dajen (2164):
ad efekt "3 z 1": To je možná výhodné třeba u těch Výbojů, ale mám za to, že u jiných "víc praktičtějších" formulí to nijak neocením (třeba když mě až tak netlačí čas, konkrétní situace mě teď nenapadá, omluva).
ad sloty: To máš naprostou pravdu, nicméně hlavně na nižších úrovních jde víc o přehození té celkové Náročnosti, když už od té formule vyžaduji to a to.

Přes ten formulář to asi bude nejjistější, ale tady se taky pohybuje hodně zainteresovaných osob a taky mě zajímal názor a zkušenosti "běžných" theurgů/hráčů. Ale díky moc za názor a jsem zvědav na další...
dajen 19.11.2007 15:59  2164
dekorius [2162]: Zvýšením náročnosti v tomto případě platíš za efekt "3 z 1", ne za silnější účinky.

Není tedy už výhodnější žebrat o 3 tyto levné formule (vím, stojí to více Náklonnosti, ale neriskuji neúspěch při Modifikování a Vstupu do Astrálu)?
Jenže 3 levnější formule ti zabírají 3 sloty zapamatovaných vazeb a nemůžeš je seslat všechny v jednom kole.

Pomocí uvolnění jsem zatím nikdy štěpy nedělal, takže jsem to moc neřešil. Spíš by to chtělo hodit dotaz přes ALTARovskej formulář. Tady ti nikdo zaručenou odpověď nedá.
dajen 19.11.2007 15:53  2163
xKiv [2161]: No dík za detailní rozbor plný výpočtů, z nichž jsem ani polovině nerozuměl :-))

Ale to je jedno. IMHO je to dost nesystémová záležitost. Theurg zásadně sesílá kouzla dotykem. A chce-li seslat kouzlo na dálku, je omezen náročností Transpozice. Tohle by mu dávalo možnost seslat kouzlo z druhého konce světa. Jistě, za jistých okolností by se mu to mohlo hodně prodražit, ale když bude theurg chtít, sežene si i tu vazbu se silou +0. A pak jen stačí za +3 bodíky náročnosti přidat poutač a nechat dotyčnému explodovat třeba hlavu.

Strukturální vazby bych do toho netahal. S těma theurg pracovat neumí a správně podotýkáš, že je to moc čarodějské.


Neskrývám, že takto koncipovaný poutač se mi od začátku nelíbí. Myslel jsem si, že jenom špatně chápu, co máš na mysli. Proto jsem to chtěl vysvětlit. Ale teď vidím, že by to mělo fungovat pro mě nepřijatelným a imho nesystémovým způsobem. Už jenom to pohlcování vazby při sesílání mi tam dost skřípe. Tohle u jiných formulí theurg dělá vždy při skládání formule.

Já osobně bych byl spíš pro Poutač, který by měl parametr Maximální rychlost, kterou by zvolený cíl pronásledoval. Byl by to vlastně takový "inteligentnější Pohyb".
dekorius 19.11.2007 15:43  2162
Modifikace formulíDavec (2142): Toť otázka, protože dělením bych zase vyráběl možná moc slabé formule...

Všeobecný dotaz:
Vycházím z logiky věci, pokud zvýším Náročnost formule, apriori neočekávám, že dojde ke snížení výsledného efektu. To se ale v případě štěpení děje (jestliže dělím vlastnosti štěpené formule). Krom toho navýšením Náročnosti jsem (ve většině případů) nucen o formuli žádat vyšší sféru než by příslušela efektu, který dělením vlastností nakonec dostanu.

Opět připojuji příklad.
Výboj v základním tvaru s připojeným Kladívkem o síle +6 má Náročnost 13 (3. sféra). Přirozštěpím ho na 3 štěpy, čímž se jeho Náročnost vyšplhá na 23 (8. sféra). Pokud se účinek původního Výboje dělí (a pominu-li dělení poloměru a útočnosti, což by se dle mého mělo dít), dostávám sílu Kladívečka +2, což odpovídá samostatné formuly z 2. sféry (Nár 11). Není tedy už výhodnější žebrat o 3 tyto levné formule (vím, stojí to více Náklonnosti, ale neriskuji neúspěch při Modifikování a Vstupu do Astrálu)?

Jak se to tedy s tou Modifikací má? Řešili to Theurgové, kteří se hraním dopravili na vyšší úrovně?
Dík za (jakékoliv) odpovědi.

[ 2732 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt